Dead Man Down (2013)

3,16

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Niels Arden Oplev
met Colin Farrell, Noomi Rapace en Dominic Cooper

De film volgt Victor (Colin Farrell), die de rechterhand is van een misdaadbaas in New York. Hij is op zoek naar wraak voor de dood op een familielid, maar wordt verleid en gechanteerd door Beatrice (Noomi Rapace) die een slachtoffer is van een misdrijf en op zoek is naar vergelding. Hun intense chemie leidt uiteindelijk tot een gewelddadige climax.

129 BERICHTEN32 MENINGEN

avatar van Leo1954
geplaatst: 16 juni 2015, 00:48 uur [permalink]
Vermakelijke actiefilm, onderhoudend, maar ook niet meer dan dat.

avatar van K. V.
geplaatst: 6 januari, 21:32 uur [permalink]
Deze dvd eens geprobeerd en het was een vermakelijke actiefilm met toch wel overtuigende acteerprestaties. Verder zag de film er prima uit.
Niet slecht, niet waw, leuk om eens gezien te hebben.

geplaatst: 1 april, 05:00 uur [permalink]
Topfilm, mooie sfeer tussen de aktie aan het begin en het einde. De twee hoofdrolspelers zijn perfect voor deze film. Tijdens de aftiteling mooie chanson van Zaz met eblouie par la nuit voor nog een halve ster extra.

avatar van Macady
geplaatst: 24 april, 22:24 uur [permalink]
Ik weet het niet met deze film. Beetje onsamenhangend allemaal. Collin Farrel mag ik graag zien maar is toch een acteur welke niet alles uit zijn carriere haalt. Beetje warrige film welke niet verveeld maar ook niet boeit. 2*5.

avatar van nadrin
geplaatst: 21 mei, 18:26 uur [permalink]
Nogal wisselvallig

Dick2008
geplaatst: 5 juni, 14:26 uur [permalink]
Simpele wraakactiethriller en wat een gestoei met genres toch tegenwoordig. Psychologisch begint het aardig en eindigt als zodanig ook wel weer. Anders dan de zoveelste bankoverval of achtervolging heeft de film een wat ander uitgangspunt. Maar te lange speelduur waardoor het snel langdradig wordt al maakt de combinatie van een romantisch drama met een actiethriller het geheel ook onevenwichtig. De finale actiescène is al te gemakkelijk wat een slapjanussen van gangsters. Hoewel de film zeker wel wat aanknopingspunten biedt om er een goede film van te maken, is het uiteindelijk toch niet geworden. En meer dan leuk geprobeerd, haal ik er dan ook niet uit. Er zit een klein rolletje in van Isabelle Huppert als moeder van Beatrice. 3.0/2.0

avatar van milannn
geplaatst: 18 juni, 17:21 uur [permalink]
Best behoorlijk misdaadthrillertje.

Lekker rustig tempo waar ik zelf wel van hou en die ik ook wel passend vond. Bovendien een fijne opbouw van het (best wel aardige) verhaal en prima rollen van Farrell en Rapace.
De soundtrack is aardig, maar onopvallend.

Het einde was wel wat te gemakkelijk.

En wel passend om 'm op 17 juni te bekijken 😄

geplaatst: 19 juni, 11:38 uur [permalink]
Wel oké.

Qua verhaal is het allemaal aan de simpele kant. Bekend wraakgebeuren dat weinig opzienbarend is. Gelukkig is de regie van Oplev sterk genoeg en zitten er toch een paar aparte keuzes in de opzet die het allemaal net iets beter te pruimen maken.

Rapace's personage zorgt er eigenlijk voor dat deze film meer is dan een eenvoudig B-filmpje. Via haar komt er wat extra drama bij (degelijk uitgewerkt) en verzandt de film niet al te snel in z'n klassieke afwikkeling. Oplev neemt ook z'n tijd voor dit gedeelte van de film. De actie komt daarmee wat minder naar voren, maar kwalijk is dat eigenlijk niet.

Visueel ook wel iets beter dan gemiddeld, de actiescenes die er zijn worden goed in beeld gebracht en acteerwerk is naar behoren, al zal ik nooit een grote Farrell fan worden. Voor Oplev een goeie stap voorwaarts vergeleken met Män Som Hatar Kvinnor, jammer genoeg zit hij blijkbaar weer terug in eigen land.

Echt verheffend is het niet, maar toch bovengemiddeld, zeker denkend aan wat het had kunnen zijn.

avatar van SmackItUp
geplaatst: 18 september, 23:20 uur [permalink]
Leuk!

De opzet is hetzelfde als die van 80 andere wraakfilmpjes. Maar op de een of andere manier voelde het niet standaard aan en heb ik mij onverwachts goed vermaakt. Voor echte dikke actie hoef je deze film niet op te zetten, dit heeft namelijk plaatsgemaakt voor wat meer diepte in het verhaal en dat komt de film ten goede. Acteerwerk prima, ook al ben ik geen fan van Farrell. Visueel ook dik in orde met een paar mooie shots. Al met al een kleine 7.