• 8.614.116 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Dead Man Down

"Blood demands blood"

De film volgt Victor (Colin Farrell), die de rechterhand is van een misdaadbaas in New York. Hij is op zoek naar wraak voor de dood op een familielid, maar wordt verleid en gechanteerd door Beatrice (Noomi Rapace) die een slachtoffer is van een misdrijf en op zoek is naar vergelding. Hun intense chemie leidt uiteindelijk tot een gewelddadige climax.

imageimageimageimageimageimage

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2072 berichten

Vermakelijke actiefilm, onderhoudend, maar ook niet meer dan dat.

avatar van K. V.

K. V.

Deze dvd eens geprobeerd en het was een vermakelijke actiefilm met toch wel overtuigende acteerprestaties. Verder zag de film er prima uit.

Niet slecht, niet waw, leuk om eens gezien te hebben.

avatar van matjumi

matjumi

Topfilm, mooie sfeer tussen de aktie aan het begin en het einde. De twee hoofdrolspelers zijn perfect voor deze film. Tijdens de aftiteling mooie chanson van Zaz met eblouie par la nuit voor nog een halve ster extra.

avatar van Macady

Macady

Ik weet het niet met deze film. Beetje onsamenhangend allemaal. Collin Farrel mag ik graag zien maar is toch een acteur welke niet alles uit zijn carriere haalt. Beetje warrige film welke niet verveeld maar ook niet boeit. 2*5.

avatar van nadrin

nadrin

Nogal wisselvallig

avatar van Dick2008

Dick2008

Simpele wraakactiethriller en wat een gestoei met genres toch tegenwoordig. Psychologisch begint het aardig en eindigt als zodanig ook wel weer. Anders dan de zoveelste bankoverval of achtervolging heeft de film een wat ander uitgangspunt. Maar te lange speelduur waardoor het snel langdradig wordt al maakt de combinatie van een romantisch drama met een actiethriller het geheel ook onevenwichtig. De finale actiescène is al te gemakkelijk wat een slapjanussen van gangsters. Hoewel de film zeker wel wat aanknopingspunten biedt om er een goede film van te maken, is het uiteindelijk toch niet geworden. En meer dan leuk geprobeerd, haal ik er dan ook niet uit. Er zit een klein rolletje in van Isabelle Huppert als moeder van Beatrice. 3.0/2.0

avatar van milannn

milannn

Best behoorlijk misdaadthrillertje.

Lekker rustig tempo waar ik zelf wel van hou en die ik ook wel passend vond. Bovendien een fijne opbouw van het (best wel aardige) verhaal en prima rollen van Farrell en Rapace.

De soundtrack is aardig, maar onopvallend.

Het einde was wel wat te gemakkelijk.

En wel passend om 'm op 17 juni te bekijken

Onderhond

Wel oké.

Qua verhaal is het allemaal aan de simpele kant. Bekend wraakgebeuren dat weinig opzienbarend is. Gelukkig is de regie van Oplev sterk genoeg en zitten er toch een paar aparte keuzes in de opzet die het allemaal net iets beter te pruimen maken.

Rapace's personage zorgt er eigenlijk voor dat deze film meer is dan een eenvoudig B-filmpje. Via haar komt er wat extra drama bij (degelijk uitgewerkt) en verzandt de film niet al te snel in z'n klassieke afwikkeling. Oplev neemt ook z'n tijd voor dit gedeelte van de film. De actie komt daarmee wat minder naar voren, maar kwalijk is dat eigenlijk niet.

Visueel ook wel iets beter dan gemiddeld, de actiescenes die er zijn worden goed in beeld gebracht en acteerwerk is naar behoren, al zal ik nooit een grote Farrell fan worden. Voor Oplev een goeie stap voorwaarts vergeleken met Män Som Hatar Kvinnor, jammer genoeg zit hij blijkbaar weer terug in eigen land.

Echt verheffend is het niet, maar toch bovengemiddeld, zeker denkend aan wat het had kunnen zijn.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Leuk!

De opzet is hetzelfde als die van 80 andere wraakfilmpjes. Maar op de een of andere manier voelde het niet standaard aan en heb ik mij onverwachts goed vermaakt. Voor echte dikke actie hoef je deze film niet op te zetten, dit heeft namelijk plaatsgemaakt voor wat meer diepte in het verhaal en dat komt de film ten goede. Acteerwerk prima, ook al ben ik geen fan van Farrell. Visueel ook dik in orde met een paar mooie shots. Al met al een kleine 7.

avatar van Antonev

Antonev

Ik heb er werkelijk van genoten! Wat een heerlijke misdaad thriller is dit zeg. Voldoende actie, een prima verhaal en goede acteurs die hun rol geloofwaardig neerzetten. Het tempo is niet heel erg hoog, maar het voelt nergens echt traag, de opbouw is gewoon meer dan prima. Daarnaast vond ik het samenspel tussen Farrell en Rapace goed. Heerlijk, meer van dit!

avatar van des1

des1

"op zoek naar wraak"... "op zoek naar vergelding"... Pff, wat hebben we met z'n allen toch wat af te reageren als we dit soort films als zoete koek opgediend kunnen krijgen. "Yuk!" voor zoveel meer van hetzelfde, bij voorbaat.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Iets wat ongewone revange film , maar daar om misschien ook wel een stuk beter.

Je word wel midden in het verhaal gestort , waar door je in het begin denkt dat er een stuk is over geslagen .

Ook vond ik sommige beslissingen soms niet erg logisch van Victor .

Fijne actie /thriller.

avatar van toscana99

toscana99

prima actiefilm, spanning wordt goed opgebouwd, echter de ontknoping met al dat schieten, had wat mij betreft minder gemogen.

avatar van jippie2010

jippie2010

Standaard vermaak, niks verheffends, kan er nog net een voldoende uit persen. *3.0

avatar van stormfox

stormfox

Aangenaam verrast door deze leuke actiefilm, hoewel het einde iets subtieler en doordachter had

gemogen gezien de profesionaliteit van Victor

avatar van Thanos

Thanos

Goed acteerwerk. Ergens in het midden vroegen we ons af of we de film verder moesten kijken. Maar het was boeiend genoeg en zonder spijt de film afgekeken. Het einde was inderdaad iets te simpel. Uiteindelijk gebeurde hetgeen we hoopten, en kregen de hoofdrolspelers iets met elkaar. Leuke film dus om een keer te zien maar niet top te noemen.

avatar van IH88

IH88

“I never thought about it before. Revenge…’”

Aardig. Dead Man Down heeft een wat vreemde combinatie van drama, keiharde actie en zwartgallige humor, maar het werkt voor het grootste gedeelte wel. Colin Farrell is altijd goed in dit soort rollen en hetzelfde geldt voor Rapace. Het is een apart stel, maar het werkt. Het script is het standaard wraak/onderwereld verhaal, maar regisseur Oplev heeft wel een duidelijke visie voor hoe het eruit moet zien. Sfeervol, donker en actievol, zoals ik dit soort films graag zie.

BBarbie

Stereotype misdaadfilm met van tijd tot tijd veel geweld. Er is in dit soort films altijd wel plaats voor een secundaire, romantische verhaallijn, die meestal overschaduwd wordt door het oeverloze geweld eromheen. Dat is ook hier het geval. Weinig nieuws onder de zon derhalve. Ik ben van regisseur Niels Arden Oplev beter gewend.

avatar van Hans Gruber

Hans Gruber

Door de cast 3,5* waard. Farrell en Rapace zijn goed op elkaar ingespeeld. Het verhaal is standaard, met harde actie als uitzondering. Die is wel heel goed te pruimen.

avatar van umbra

umbra

Degelijke misdaad-thriller, die er snel invliegt, hier kan je bij mij weinig verkeerd mee doen. Er wordt meer dan degelijk geacteerd, 'verhaallijn' ook doenbaar en voldoende actie en spanning. Score zo rond de 7/10.

avatar van Xastur

Xastur

Goede film! Revenge is sweet

avatar van teigertje

teigertje

Een prima film,met een knap verhaal erin.

Een film waar het verhaal naar de climax wordt opgebouwd.

Met een uitstekende cast.

Een film met de nodige aktie en ook ontroering.

Colin Farell en Noomi Rapace spelen uitstekend.

Het laatste gedeelte wordt steeds beter.

Met een uitstekende ontknoping.