Beautiful Creatures (2013)

Drama / Fantasy

geregisseerd door Richard LaGravenese
met Alden Ehrenreich, Alice Englert en Emma Thompson

Het verhaal gaat over een populaire middelbare scholier die een hekel heeft aan zijn kleine stadje in South-Carolina waar nooit wat gebeurt. Tot hij de 16-jarige Lena Duchanne ontmoet en op haar verliefd wordt. Haar familie is net verhuisd naar het stadje. Het koppel moet een eeuwenoude vloek overwinnen die haar familie generaties lang heeft achtervolgd en ze ontdekken op die manier duistere geheimen over hun familie, hun geschiedenis en het stadje waarin ze wonen.

avatar van Roger Thornhill
Heeft er al iemand de woordgrap Twilite gemaakt? Leuk om twee gewoon-aardige hoofdrolspelers zonder de evidente sex-appeal van Pattinson, Stewart en Lautner te gebruiken... en verder kan ik eigenlijk helemaal niets goeds over deze film zeggen. Ik ben eraan begonnen om Emma Thompson en Jeremy Irons aan het werk te zien, en dat was ook precies wat het voor hen was, werk zoals dat ongeveer op paycheck rijmt, slecht geschreven en slecht geacteerd. Bagger – eigenlijk vond ik Twilight nog leuker.

Doorgaans zijn fantasiefilms niet mijn ding. Maar ik vind deze film best aardig vanwege de ontegenzeggelijke chemie tussen Alden Ehrenreich en Alice Englert en natuurlijke vanwege Emma Thompson, die zich weer van haar beste zijde laat zien. Geen topfilm, maar best onderhoudend. Ik ken Twilight niet, dus kan ik daarmee geen vergelijking maken.

avatar van soom
BBarbie schreef:
Ik ken Twilight niet, dus kan ik daarmee geen vergelijking maken.
Je had gister even naar RTL5 moeten kijken, dan had je een idee gehad .

avatar van SimonV
Aardige film over bovennatuurlijke krachten in "onze" wereld. Verhaal is sterk geïnspireerd op de Twilight-reeks, gemixt met een beetje Harry Potter en een snufje Carrie. Kleine plotwendingen en verrassingen zijn er genoeg om je vast te houden. Jammer dat ik de chemie tussen de hoofdrolspelers ver te zoeken vond.

avatar van keimpeS
Typische tienerfilm aka de twilight reeks en zo zijn er wel meer te noemen. Deze film is zeker niet onaardig maar ik ben een beetje uitgekeken op dit soort films. Toch wel een leuk tussendoortje, volgens mij komt hier geen vervolg op.

avatar van BlueJudaskiss
Vriendin vond het een goede film, en ik was wel weer een keer bereid tot wat anders. Aan het begin vroeg ik me nog af hoe ik dit in vredesnaam 2 uur ging volhouden, maar dan komt er wat meer met Emma Thompson en Jeremy Irons waardoor er wat meer sjeu in kwam. Boeide me uiteindelijk meer dan ik had verwacht.

avatar van Daan258
Can you make anything grow?

Wat begon als nog een best leuke met een goede vertolking, een mysterieuze sfeer en visueel er heel mooi uitzag veranderde al snel in een vreselijk saai liefdes verhaal. Het wist me daarna al snel niet meer te boeien. Het acteerwerk was niet slecht maar wel een beetje slecht gecast, aangezien de personages rond de 15 a 16 jaar waren maar de cast er veel ouder uitzag en ook zijn. Maarja, dit is wel vaker te zien in films.
jammer, want bij het begin had ik echt verwacht dat dit wel een aardig werkje zou worden maar uiteindelijk viel hij vies tegen.

avatar van Elchapo
Ik wilde na het zien van de trailer wel eens de hele film bekijken en het was zeker de moeite waard.kreeg er een beetje een Harry Potter gevoel bij,veel magie. 3.5 stars.

Wel te doen.

Ik heb de Twilight films (nog steeds) niet gezien, dus ik kan geen vergelijkingen maken.

Vond dit filmpje aanvankelijk nog best aardig. Ehrenreich en Englert doen het erg leuk samen en hebben een fijne chemie. Acteerprestaties van Englert waren daarentegen bij wijlen van bedenkelijk niveau.

Het verhaal wordt mooi geïntroduceerd, maar dit verslapte naarmate de film vorderde. Het probleem waarop gestuit wordt, sprak mij niet helemaal aan. Vond het wellicht iets te vergezocht. De special effect waren doorgaans prima, maar af en toe naar het einde toe werkelijk niet om aan te zien. Het werd wat slepend om de film uit te kijken.

avatar van IH88
“There's a new world mama. It ain't all dark, and it ain't all light, and it ain't all ours.”

Weer een young adult film. Beautiful Creatures is zeker niet slecht, en vooral het begin met de kennismaking tussen Ethan en Lena is goed gedaan. Het samenspel tussen Ehrenreich en Englert is prima, en het romantisch subplot is verreweg het sterkste gedeelte van de film. Jammer genoeg verzandt het na een tijdje in één grote brij met te veel verhaallijnen, personages en belachelijke plotontwikkelingen. Je ziet op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer, en de oudere personages zijn niet bijster interessant. Daar kunnen zelfs Irons, Rossum, Thompson en Davis niets aan veranderen.

avatar van Lacuna1985
Deze film heb ik even geleden gekeken. Ik had de boeken al gelezen en was benieuwd naar de film.

Vond het een vermakelijke film maar miste toch wel wat dingen uit het boek. En dat vond ik jammer. Verder prima te doen.

avatar van Shadowed
Wel leuk.

Vooral gekeken door de opmerkelijke cast. Thompson en Irons zijn vrij positieve verschijningen, al had Thomson haar personage wel wat specialer mogen hebben. Ehrenreich en Englert doen het ook prima in hun wat beperkte personages.

De film kent matige special effects, maar een vlotte vertelstijl. Je kan je gemakkelijk in de film brengen en het is allemaal lekker vermakelijk gebracht. Hier en daar wat Romeo and Juliet jatwerk, dat natuurlijk vrij duidelijk is, en is het verhaal niet ongelooflijk origineel.

Prima film, visueel niet altijd even best, maar de film kent genoeg leuke scenes om het allemaal boeiend te houden, en zo'n element is dan wel weer nodig hier. Wat puntjes aftrek voor het wat simpele einde, maar meer uitgehaald had kunnen worden.

avatar van jippie2010
Vreselijk afgekeken bovennatuurlijke tienerfilm die geen toegevoegde waarde heeft in dit genre. Lange, moeizame zit, met ook nog eens een zwak slot.
Enige hoogtepunt was wat mij betreft Ehrenreich, die erg naturel acteerde. Kon ik zeker waarderen. *2.0