Beautiful Creatures (2013)

Drama / Fantasy

geregisseerd door Richard LaGravenese
met Alden Ehrenreich, Alice Englert en Emma Thompson

Het verhaal gaat over een populaire middelbare scholier die een hekel heeft aan zijn kleine stadje in South-Carolina waar nooit wat gebeurt. Tot hij de 16-jarige Lena Duchanne ontmoet en op haar verliefd wordt. Haar familie is net verhuisd naar het stadje. Het koppel moet een eeuwenoude vloek overwinnen die haar familie generaties lang heeft achtervolgd en ze ontdekken op die manier duistere geheimen over hun familie, hun geschiedenis en het stadje waarin ze wonen.

avatar van Noodless
Neen hoor, de twillight saga kon me ook maar amper boeien en The Host zoals mijn voorganger al aangeeft vond ik een gedrocht. Deze film valt nog net niet in deze categorie, maar het scheelt toch niet veel. Blijkbaar zijn de verhalen van die schrijfster en het concept niet echt mijn ding en dat heeft niks te maken met tienerfilms al of niet leuk vinden. 3/10

avatar van rep_robert
Dit was volgens mij bedoeld als "opvolger van de Twilight saga, maar wel geschreven door" iemand anders dan de Twilight saga en the Host. Dat komt niet heel goed naar voren in mijn stukkie.

avatar van Noodless
oké, deze zogezegde opvolger wist mij althans niet te boeien.

avatar van mjk87
Aardig. Grootste kracht blijft de centrale relatie tussen Ehrenreich en Englert. Deze is spontaan, luchtig en oprecht vol chemie tussen de twee. Ze lijken echt een koppeltje en een enkele glimlach zegt meer dan de gemiddelde romcom ons doet willen geloven. Verder zet Irons echt een heerlijke rol neer (de man weet duidelijk waar hij de grens van het belachelijke tegenkomt). Ook de wat duistere fotografie is aardig en de muziek met een sterke basedrum werkt lekker. De locatie in South Carolina dan weer fijn gekozen en worden religieuzen nog eens prettig op de hak genomen

Jammer alleen dat de rest wat tegenvalt. De hele wereld van de Castors komt nooit echt tot leven zoals die van Harry Potter. Er wordt veel over verteld, en dat moet je allemaal maar aannemen, maar je blijft als kijker met vragen zitten. Buiten dat voelt het gewoon niet als levensecht aan. En hoewel het eerste deel nog prima is, wil het tweede deel van de film net iets teveel zeggen in te korte tijd en begint het soms aardig te slepen. Een kwartiertje korter had prima gekund. Verder redelijk vermaakt: 2,5*.

avatar van Mythos
Buiten een duidelijk verliefd stel, was de rest wat traag en onaf.
Sommige momenten dacht ik wow het pakt me, maar dat werd op allerlei manieren weer direct teniet gedaan, zonde.
Toch kom ik aan een 3 door het acteerwerk van het 'stel'.

avatar van sassette
Leuke film als je van dit genre houdt!! En dat doe ik!!

sassette schreef:
Leuke film als je van dit genre houdt!! En dat doe ik!!

Heb je filmtips voor me van dit type film?

[quote]Mythos schreef:

Heb je filmtips voor me van dit type film? Beautiful Creatures Blu-ray als je naar beneden scrollt dan zie je films in hetzelfde genre...

Top, dank je!

avatar van tal1b
genre is goed, special effecten zijn wat slap, en verhaal is doorgaans saai opgebouwd

avatar van Pazmaster
Het voelt een beetje als een TV film of een miniserie maar toch is het niet slecht. Best een aardig verhaal. Acteerwerk kan ermee door net als de special FX. Niet goed, niet slecht. 3 sterren

[quote]Mythos schreef:

Top, dank je!

Net 'Warm bodies' gekeken, zou je ook wel leuk vinden!

avatar van Roodkapje 1964
Wat een ongelooflijke lieve film.
Dit raakt mijn hart.

Meer kan ik niet zeggen!

sassette schreef:

Net 'Warm bodies' gekeken, zou je ook wel leuk vinden!

Ik ben niet zo van de zombies, of valt het mee?

avatar van Connyh
Ga het vanavond kijken, de boeken waren geweldig, ik hoop de film ook.

avatar van Connyh
Gezien, maar waardeloze film.
Lijkt niet meer op de boeken, ze hebben er teveel uitgelaten, alles is anders bah bah bah.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een mooie film die mee wat deed denken aan Dark Shadows. Beautiful Creatures kent dan wel de wereld van Tim Burton niet, maar creëert toch enkele mooie beelden. Vooral de setting in het huis is prachtig gedaan. Het enige wat dit met Twilight te maken heeft - toch de filmreeks die steeds weer wordt bovengehaald - is het doelpubliek. Deze Beautiful Creatures is toch mooier gemaakt en iets minder zoet. Ook al draait alles rond een liefdesverhaal tussen twee tieners. Alden Ehrenreich is 23 jaar en Alice Englert is 19 jaar, al leken beiden me toch te oud om (bijna) 16-jarigen te spelen. Ik vond het raar dat die leeftijd viel hier, ook al weet ik dat het in veel meer films gebeurd dat tieners door oudere acteurs gespeeld worden...

Het verhaal is soms net iets te licht en ik ben denkelijk niet het juiste doelpubliek, maar de set en de omkadering is in elk geval wel mooi gedaan zodat het zeker de moeite was om te kijken.

Ik weet dat dit heel afgezaagd klinkt maar de film lijkt niet eens een beetje op het boek. De film wijkt zelfs zoveel van het boek af dat ik me afvraag hoe ze deel 2 willen gaan verfilmen. Verder is het wel een leuke film om te kijken. Maar de boeken reeks is velen malen beter.

avatar van mock turtle
Mooi gevoelvol teenage liefdesverhaal verpakt in een heksensausje.

avatar van mordang
Veel leuker dan Twilight. De hoofdrolspelers zijn grappiger en charmanter. Verhaaltje is aardig, setting in zwaar Christelijk dorp is goed uitgangspunt.

avatar van m1701
Best een aardige film.
Vond vooral die Ethan erg leuk spelen.
Thompson vond ik ook erg goed!!
Leuk voor een keertje... voor de rest wel een standaard verhaal

avatar van Dying Rose
Beautiful Creatures wilde zich profileren als de nieuwe Twilight (ik wilde de link negeren, maar het onvermijdelijke was wel degelijk onafwendbaar), maar die bom ging hier niet af. En begrijpelijk.

Drie. Zoveel keer had ik nodig om de draad/film weer op te pakken en het verhaal uit te zitten. Het kon me gewoon niet boeien. En dan druk ik het nog zacht uit. Ik begin meteen met de acteurs, waar bijna elke persoon irritant overkwam. En dan doel ik vooral op de twee hoofdacteurs die gedurende (zeer) lange tijd op je scherm kleven. Ze stralen totaal geen geloofwaardigheid uit en dan ga je ze nog een “onmogelijke” relatie laten beginnen. Waar chemie ontbrak (je kunt zeggen wat je wilt, maar het knetterde niet tussen de twee), was mijn ergernis wel uitdrukkelijk aanwezig.
Wat ik vooral niet begreep, was wat Alice Englert (met haar SUPER-irritant accent) hier te zoeken had. Ze wist geen kant van acteren. Het schaap leek zo van straat geplukt en bijgezet bij Jeremy Irons. Ochot. Maar ook bij Irons had ik mijn bedenkingen. Zijn personage was tevens iemand die je niet snel genoeg van je scherm kon zien verdwijnen. De scenaristen, regisseur, cameraman, werkelijk iedereen sloeg hier de bal mis. En dan zwijg ik nog over het verhaal in general. Van een zogenaamde dreiging dat Lena donker ging switchen, was nooit sprake. In plaats daarvan krijg je een zoet gekauwd verhaaltje met een nog zoeter gekruid einde. Oh, én een afkeer. Voor het fantasy-genre. Maar tussen al mijn kritiek en het op- en afzetten van de film door, is er toch enig pluspunt te onderscheiden; we hebben op z’n minst nog eens goed kunnen lachen. Al was het maar over eigen domheid die me twee uurtjes kon besparen. Of over de povere special effects. Had ook gekund.

avatar van qwertzu
Leuke film, maar een erg slechte boekverfilming.
Het verhaal is enorm veranderd en het verhaal lijkt in niets meer op het boek, jammer!
Vraag me echt af hoe ze deel 2 willen gaan verfilmen, lijkt me onmogelijk na deze film
Vond Alden Ehrenreich en Alice Englert erg goed spelen en een ze hebben echt een goede chemie samen!
Hoop echt dat we beide nog vaker zien, vooral Alden Ehrenreich, hij speelde erg natuurlijk, heel charmant en humorvol.

avatar van Decec
Een goede drama/fantasie/romantiek film...
Mooi en prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Jeremy Irons...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)..
Perfect mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Vergelijkbaar met 'Twilight', en vele andere gelijkaardige die tegenwoordig in dit genre verschijnen.
Maar de film is wel redelijk goed.
Alles mooie in beeld gebracht al zijn de speciale effecten wel voor verbetering vatbaar.
De cast, met de twee grote namen Jeremy Irons en Emma Thompson is goed, ook de jongelui in de hoofdrollen.
Wat me opviel, de muziek is prima en is deels geschreven door Dhani Harrison, de zoon van...
Kortom: ik ben best wel tevreden over deze film.

avatar van LOTR-lover
Het begint een beetje afgezaagd te worden maar je kan er toch niet omheen dat Beautiful Creatures wel heel erg in de lijn van Twilight ligt, met her en der wat ingrediënten van Harry Potter, The Hunger Games en andere populaire jongerenreeksen. Helaas word nooit datzelfde niveau gehaald, mede omdat er in mijn ogen te weinig focus is gelegd op de wereld van de 'Casters'. Daar had veel meer uitgehaald kunnen worden.

Het acteerwerk was gelukkig wel prima in orde en mede daardoor vind ik het gewoon een redelijke film.

6/10 (IMDB)

Wat was dit een slechte film zeg. Ik hou van het genre fantasy (twilight was wel mijn ding), maar deze film is dus niet mijn ding. De boeken waren echt goed. Ik heb al betere boeken gelezen, maar deze film is een slap aftreksel van de boeken. Er werd zoals altijd weer te veel weggelaten. Ondanks de trage film, ging het in het begin allemaal te snel (ze hadden na 30 minuten al gekust, terwijl ze elkaar pas enkele keren gezien hadden). De romance in het boek is zovéel mooier doordat ze elkaar eerst echt leren kennen voordat ze wat beginnen, mede door het gedachtenlezen (ook weggelaten in de film).

De personages waren qua uiterlijk wel wat ik voor ogen had toen ik de boeken las, maar dat acteerwerk is een nono. Ethan lijkt wel een overgelukkige puppy terwijl Lena altijd ongelukkig lijkt te zijn. Ok, ze heeft niet echt een gelukkig leven, maar in het boek is ze wel gelukkig bij Ethan terwijl ze in de film altijd ongelukkig blijkt te zijn.

Als je een liefhebber bent van de boeken, raad ik je deze film echt af!

avatar van Fryce
Mooi begin, mooi concept. Maar er niet uitgehaald wat er in had kunnen zitten.

avatar van K. V.
Deze eens meegebracht en ondanks dat 'k niet echt verwachtingen bij deze film had, viel hij eigenlijk nog goed mee. De film is in het begin redelijk mysterieus en 'k was wel nieuwsgierig hoe het verhaal zou evolueren. 'k vreesde nog dat het opnieuw vampieren gingen zijn, maar gelukkig was het toch eens iets anders.
'k vond de cast zeker ook niet slecht. 'k had niet direct Emma Thompson en Jeremy Irons in deze film verwacht.
De film zag er redelijk goed uit, de special effects een beetje wisselend.
Toch wel aangenaam verrast door deze film en 'k vond hem toch wel het bekijken waard.

avatar van brabusRUS
Een beetje zoals Twilight, alleen dat net iets anders. Niet mijn ding. Dat romantische en dramatisch aspect in deze film overdreven af en toe. Alden Ehrenreich deed het wel goed, net als de rest. Alleen pakte het verhaal mij niet.