Beautiful Creatures (2013)

Drama / Fantasy

geregisseerd door Richard LaGravenese
met Alden Ehrenreich, Alice Englert en Emma Thompson

Het verhaal gaat over een populaire middelbare scholier die een hekel heeft aan zijn kleine stadje in South-Carolina waar nooit wat gebeurt. Tot hij de 16-jarige Lena Duchanne ontmoet en op haar verliefd wordt. Haar familie is net verhuisd naar het stadje. Het koppel moet een eeuwenoude vloek overwinnen die haar familie generaties lang heeft achtervolgd en ze ontdekken op die manier duistere geheimen over hun familie, hun geschiedenis en het stadje waarin ze wonen.

avatar van Genre
Vervolg komt er zo goed als zeker niet aan. Dankzij de verschrikkelijke marketing en slechte releasedatum zal deze film blij mogen zijn als ze nog maar in de buurt van het budget zullen komen. De film is zo'n gigantische flop in Amerika en rond de hele wereld.

Ik zit er haast over na te denken om er een halfje bij op te gooien nu ...maar serieus, waarom is dit zo'n flop en twilight zo'n succes? Vond deze film zeker wel beter.

avatar van Genre
Rotslechte marketing en een slechte releasedatum.

avatar van Materny
Jeremy Irons is wat deze film van een dikke onvoldoende houdt. Wat leuke grapjes en effecten met relatief solide performances. Maar het plotje is zeer karig en saai.

Om mee te gaan in de andere reviews (en Materny was me voor): Jeremy Irons, Jeremy Irons, Jeremy Irons. And that's it. Om precies dezelfde reden krijgt de film geen dikke onvoldoende van mij. Ik moet toegeven: op bepaalde momenten had de film best wel een leuk creepy horror-gehalte (zonder te spoilen: flash-back-scènes) en in sommige gevallen mochten de special effects er ook wel zijn. Ik zeg dus ook in sommige gevallen. Op andere momenten waren ze gewoon heikneuterig.

Het verhaaltje trekt op zich op zo goed als geen fl**t en is vooral gericht op een jonger publiekje. Maar ik betwijfel of zij het merchandisinggehalte van dit zootje niet doorprikken. En daarmee druk ik mijn hoogachting uit voor de jeugd van vandaag. .... Pffft. Enfin: ik zal me maar troosten met het feit dat ik voor de rest best een leuke avond had.

Next. ...

PS. Waarschuw uw tiener dat hij zijn geld beter kan gebruiken.

disneystore
Genre schreef:

De film zit al bijna aan zijn budget, staat momenteel in de top 10 ticketverkoop van vele bioscoopketens en zal ook wel wat $$$ binnenhalen van verhuur, aangezien een groot (toekomstig) publiek mensen zullen zijn die de film 'tegen hun verveling' bekijken/huren, aangezien je er dan geen 10 euro voor moet neerleggen.

avatar van Genre
Om succesvol te zijn moet een film 3x zijn budget opbrengen. Er is dus nog een enorm lange weg te gaan voor Beautiful Creatures. In zowel de US als de UK is de film gewoon grandioos geflopt.

Het liefdesdeel is nog het beste wat dit tiener fantasiedrama te bieden heeft en dat is voornamelijk te danken aan de sympathieke (en onderlinge chemie) spelers Alden Ehrenreich en Alice Englert. Voor de rest wordt het op zichzelf eenvoudige verhaal slecht verteld. Het is leeg, vervelend, verwarrend en clichématig. De fantasie (de special effects komen niet over) werkt niet, er zitten behoorlijk wat gaten in het plot, de film ploetert maar wat voort en heeft een hele simpele kijk op de begrippen goed en kwaad.

avatar van gillie24
Stroperig.

Vooraf klonk het zeer interessant, maar de uitwerking is in alle opzichten vervelend.
Het verhaal had makkelijk in 75 minuten gekund want het tempo ligt ongelooflijk laag en is ongelooflijk stroperig, je komt er nergens goed in. De personages zijn ook al niet je dat en de film ontbeert elke vorm van humor. Het is voornamelijk drama met een beetje fantasie waar dat precies andersom zou moeten zijn. Heb het boek niet gelezen, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat de film het niveau van het boek haalt. Als dat wel zo is, dan was het bij voorbaat een verloren zaak.

Slecht. Dat de film gigantisch geflopt is: terecht.

Opzich leuke film om te zien!

Leuke film om te zien, met een interessant verhaal.. Dat je zeker de hele film geinteresseerd houd en wat ook absoluut roept om een vervolg.
Het enige wat wel jammer is is dat de acteerprestaties van de 2 hoofdpersonen slechts ''matig tot redelijk'' zijn en dat hun relatie nogal ''nepperig'' aanvoelt... Je voelt nergens echt de passie (vooral het ontstaan van de relatie is nogal ''vreemd'')
Maar omdat het verhaal van de film me wel erg trok en geinterreesd hield kon ik daar een beetje ''overheen kijken''
Maar het is dus wel jammer want er had dus meer ingezetten, nu is het gewoon een vermakelijke doordeweekse film, maar wel een film van dat als er een vervolg komt dat ik hem zeker ga zien.

(en de film is zeker niet alleen voor jonge meisjes of tieners)

3* gewoon leuk gezien te hebben

Dominootje
Je krijgt precies wat je kan verwachten..
Een tienerfilm geconcentreerd op het romantische, onwerkelijke verhaallijn.

Een heel verschil om Jeremy hierin te zien, heb laatst Night Train to Lisbon gezien, hoezo heel iets anders? :/

Acteerprestaties ja hmm.. Kan beter maar ach! Thompson was vooral leuk!

Matig.

De link met Twilight vind ik maar wankel. Oké, het is voor eenzelfde doelpubliek en de film draait rond een romance, maar qua sfeer en uitwerking kon ik maar weinig parallellen vinden. Twilight is nogal gelikt en zweverig, Beautiful Creatures zit vol dikke accenten en is wat directer.

Geen al te best acteerwerk, of geen bijster boeiende acteurs, maar Irons maakt zich hier toch nog extra belachelijk. Schmiert de hele boel aan flarden. Verhaaltje is niet bijster interessant. Onmogelijke liefde tussen twee werelden, wat tienerproblemen en een brave afloop met ruimte op één of meerdere vervolgen.

Family en setting deden een klein beetje denken aan Burton's Dark Shadows, de familie zelf is ook best kleurrijk. Hoogtepunt is eigenlijk de roterende tafelscene, jammer dat de film niet iets vaker die richting opgaat. Cartoonesque maar toch indrukwekkend vormgegeven.

Behoor niet zo tot het doelpubliek, maar verder geen verkeerd filmpje. Zitten een paar leuke scenes in, maar ook iets teveel zwemelmomentjes die de film niet ten goede komen.

avatar van blurp194
Leuk filmpie.

Alden Ehrenreich en Alice Englert zetten een leuk en aimabel stelletje-in-wording neer. Leuke sprookjesachtige setting, met wat elementen uit de griezelsfeer maar zonder dat het ook maar een moment eng is. Met een vleugje Twilight-achtige tienerproblematiek, maar goddank zonder het kwezelig kwijnende van die serie - en daarom zeker honderd keer beter. Om maar even te laten zien dat je met ongeveer de zelfde uitgangspunten ook een wel verteerbaar verhaaltje in elkaar kunt zetten.

Jeremy Irons en Emma Thompson komen op visite, en maken zich inderdaad nogal belachelijk - helemaal eens met Onderhond op dat punt. Overacting voor gevorderden.

avatar van dartviper
Twilight in Heksen versie.... Best leuke film maar wanneer je hem in de concept Twilight bekijkt wordt het minder.... begint nu wel een beetje irritant te worden namelijk: Twilight (Vampier met Mens), Red Riding Hood (Wolf met Mens), Beautifull Creatures ( Heks met Mens) en The Host (Alien met Mens). Doe een gok wat wordt de volgende? 2,5 ster omdat de film opzich niet slecht was.

avatar van Cleanshot
Tja, wat moet ik er van zeggen. Op zich geen onaardige film maar kan er niet de vinger op leggen wat er nu precies miste. De SE die er in zat is op zich wel in orde maar saai en doelloos, kon de film toch niet ontrekken aan een wat B-ige indruk

dartviper schreef:
warm bodies (zombie met mens).

avatar van bjerik76
had iets meer griezel verwacht.
Eigenlijk is het een kopie van Twilight en een klein beetje harry Potter.
Dit keer geen dreuzels en tovenaars, maar stervelingen en casters.

leuk voor tieners, maar voor volwassenen is het erg puberaal.

avatar van SpinPSB
Ik hou der van! Combinatie van Twilight en Potter, zuidelijke accenten gaven het leuk sfeertje.

Erg positief verrast. Ik had er niet echt veel van verwacht.
Film is erg goed, Verhaal is tof.
Alden Ehrenreich vind ik toch wel echt mis cast.
Alice Englert vond ik dan weer wel erg goed spelen, kon soms wel iets beter.

avatar van jeuletaxi
dartviper schreef:

Warm bodies, ( zombie met mens)

Opzich een leuk filmpje wat goed te kijken is en mooi gemaakt.
Naar mijn mening net geen 3,5 ster maar dicht er tegen, vandaar 3 sterren!!

avatar van Keane1983
Een erg leuke en verrassende film.

De film kende in mijn ogen alle facette om te kunnen entertainen.
Humor/spanning/romantiek en een heel klein beetje griezel volgen in een rap tempo elkaar op.
Dit zorgt mede dat de tijd dat de film duurde als een sneltrein aan je voorbij gaan.
Camerawerk is mooi gedaan als ook de decors en sfx.
Acteerwerk valt niets over te zeggen en de personages zijn in mijn ogen goed gecast.
Misschien had er wel iets meer verdieping gemogen met betrekking tot bepaalde personages.
De film past een beetje in de rij van twilight, warm bodies...romantiek voor tieners vertaald uit boeken.
Ook van deze film zal er een reeks films volgen neem ik aan gezien er 4 boeken geschreven zijn.
Als ze allemaal zo eruit komen te zien als deze..heb ik er zeker al zin in.
Van mij een 4,5* (top vermaak)

avatar van missy85
Een leuke film! Een andere omschrijving heb ik er niet voor.

Alleen vind ik het weer jammer dat er geen vervolg op zou komen.. dan hadden ze beter de hele film niet kunnen maken. Zijn wel meerdere films die wel goed waren, maar dan krijg je een halve film. Jammer!

avatar van vcrrr
Film is zo-zo, maar krijgt extra minpunt(en) vanwege het verkrachten van het originele verhaal (het boek)

avatar van vcrrr
Nog even een toevoeging. Hoe men Alden Ehrenreich heeft kunnen casten voor een rol van iemand van '16', daar kan ik echt niet bij. De beste man, hoewel 24, heeft een kop als iemand van 30! Totaal ongeloofwaardig.

Verder vind ik de 'liefdesrelatie' ook totaal ongeloofwaardig. Er is geen klik tussen de twee hoofdrolspelers.

Ik zag dat iemand 5 sterren gaf voor deze meuk. Zo'n persoon kun je in mijn ogen, net als deze film, niet serieus nemen...

avatar van james_cameron
Overduidelijk door het succes van de Twilight-films 'geïnspireerde' verfilming van een vergelijkbaar boek. Gelukkig is het ditmaal wel wat luchtiger en meer ironisch van opzet, met in de cast zwaargewichten als Jeremy Irons en Emma Thompson, die er lustig op los schmieren. Echt boeiend is het verhaal (en de uitwerking ervan) niet, maar de hoofdrolspelers kunnen ermee door en er is net genoeg visueel spektakel voorhanden om ervoor te zorgen dat je je als kijker niet verveelt.

avatar van Rodger
Redelijk, ik vond het wel niets te lang duren deze film...
Je moet er liefhebber van zijn, om dit echt goed te vinden.

avatar van henkula
Ik zag Alden voor de eerste keer, hij komt uiterst sympathiek over. En dan Jeremy met Emma, heel sterk gedaan. Maar vooral de humor geeft mij reden om 3 punten te geven, of wellicht meer.

avatar van ikkegoemikke
Ach op elke film valt er wel iets op aan te merken. Maar als alles aan de regels moeten voldoen van : en een sterk verhaal, en overtuigend gespeelde rollen, en niet te voorspelbaar, en niet te stroperig , en zeker geen melodramatische liefdestoestanden, en de CGI moet stunning zijn, en de SE's moeten omverblazend zijn en liefst catchy spitsvondige humor en het moet niet een hype-mania zijn, dan kan je de meeste filmen opzij gooien. En altijd van die breinkrakende zware films kijken , daar krijg je ook maar hoofdpijn van.
En mensen, de wereld is gebasseerd op hypes. Als we die niet hadden, zaten we allemaal nog buiten lullig tegen een balletje te stampen of een oersaai kruiswoordraadseltje in te vullen of naar Toppop te kijken met Ad Visser. Dit gezegd zijnde : ik vond het een leuke film , beter dan The Last Keepers in ieder geval die eigenlijk uit hetzelfde vaatje tapt. T'is juist zoals Potter,Twilight,LOTR en The Hunger Games enz. een verfilming van een succesvolle tienerboekenreeks,waar dan een hitsige discussie op volgt van pro's en contra's met als punt of de film het boek volgt en het boek op een juiste manier vorm geeft. That's it ! Een stroperig fantasie liefdesverhaaltje dus. Maar op zijn minst zijn mijn ogen niet dichtgevallen en heb ik geen Dafalgan moeten innemen van het nadenken

avatar van mnrk
Don't worry you'll find it, just look under how not to turn into your mother.

Dit was toch wel een aangename film van Richard LaGravenese om naar te kijken....

De gehele aankleding en setting geeft dit allemaal net dat kleine beetje extra's mee en daarbij het accent natuurlijk wat door de de acteurs wordt gebruikt/toegepast....

Alden Ehrenreich en Alice Englert zijn een prima duo in deze film en worden goed bijgestaan door Jeremy Irons en Emma Thompson....

Het verhaal werd ook in goed tempo gebracht waardoor de film gewoon prima blijft om naar te kijken...

avatar van rep_robert
Als "vervolg" op de Twilight saga werkt dit veel beter dan bijvoorbeeld the Host, wat geschreven is door dezelfde schrijfster. De film kibbelt niet te lang door, de jonge cast doet het niet verkeerd(al blijven ze me ook niet heel lang bij) en er gebeurt net genoeg om mij als kijker niet kwijt te raken.

Is de film dan goed? Nee, daarvoor is het einde niet veel bijzonders en verzuipt de film eigenlijk in al het blockbuster geweld dat hedendaags op je af wordt gegooid. Zo'n ronddraaiende tafel scène is eigenlijk wel een goed voorbeeld van de knullige CGI actie.