• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.116 gebruikers
  • 9.378.448 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Last Samurai (2003)

Historisch / Oorlog | 154 minuten
3,66 4.116 stemmen

Genre: Historisch / Oorlog

Speelduur: 154 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland / Japan

Geregisseerd door: Edward Zwick

Met onder meer: Tom Cruise, Ken Watanabe en Masato Harada

IMDb beoordeling: 7,8 (500.867)

Gesproken taal: Engels en Japans

Releasedatum: 8 januari 2004

Plot The Last Samurai

"In the face of an enemy, in the heart of one man, lies the soul of a warrior."

Een veteraan uit de Amerikaanse Indianenoorlogen, kapitein Nathan Algren (Cruise), arriveert in Japan in 1876, om de soldaten van Keizer Meiji te trainen voor een gevecht tegen samoerai die in opstand zijn gekomen. Als de gewonde Algren na een veldslag door de samoerai wordt meegenomen, ziet hij waarom ze hun leven wagen voor hun land, en moet hij kiezen voor wie hij wil vechten.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Nathan Algren

Moritsugu Katsumoto

Simon Graham

Col. Benjamin Bagley

Zebulon Gant

General Hasegawa

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Airbus

Airbus

  • 65 berichten
  • 0 stemmen

Mister_Pink schreef:

Ik vond Cruise mischien wel het slechtste aan de hele film.

OW? slecht??? je zal wel een typfout gemaakt hebbe neem ik aan, want tom was verre van slecht!!! fantastisch is een groot woord, maar cruise zet 9 van de 10 keer een hele goede acteerprestatie neer!! net zoals in deze film weer. hij leeft zich goed in, in zijn rol en speelt hem goed!! niks mis meej

en over de film...het is het NET NIET...

goede film hoor...maar NET GEEN topper, ik weet niet wat, maar de film mist iets, iets wat Gladiator en andere vergelijkbare films die wel de 5 sterren waardig zijn wel hebben!!!

3 sterren van mij


avatar van Diesel

Diesel

  • 9411 berichten
  • 0 stemmen

Airbus schreef:

OW? slecht??? je zal wel een typfout gemaakt hebbe neem ik aan, want tom was verre van slecht!!! fantastisch is een groot woord, maar cruise zet 9 van de 10 keer een hele goede acteerprestatie neer!! net zoals in deze film weer. hij leeft zich goed in, in zijn rol en speelt hem goed!! niks mis meej

Ow nee, Tom Cruise is zeer zeker geen bovengemiddelde acteur en speelt ook weer erg matigjes in deze film.Hij speelt sowieso vaak hetzelfde, met weinig gevoel en hierdoor vaak ongeloofwaardig. Hij speelt wel aardig in Interview with the Vampire en Eyes Wide Shut moet ik toegeven maar verder kan ik me niet echt een goede Cruise rol bedenken. Neem nou een andere acteur in de handsome-actors categorie, Johnny Depp bijvoorbeeld, toch wel een heel groot verschil met Tom Cruise hè, vind je niet?


avatar van Mister_Pink

Mister_Pink

  • 632 berichten
  • 0 stemmen

OW? slecht??? je zal wel een typfout gemaakt hebbe neem ik aan, want tom was verre van slecht!!! fantastisch is een groot woord, maar cruise zet 9 van de 10 keer een hele goede acteerprestatie neer!! net zoals in deze film weer. hij leeft zich goed in, in zijn rol en speelt hem goed!! niks mis meej

en over de film...het is het NET NIET...

goede film hoor...maar NET GEEN topper, ik weet niet wat, maar de film mist iets, iets wat Gladiator en andere vergelijkbare films die wel de 5 sterren waardig zijn wel hebben!!!

Ik vond Cruise slecht.


avatar van TheRisingSun

TheRisingSun

  • 1140 berichten
  • 2261 stemmen

Zo heeft iedereen weer een andere mening over acteurs en heeft ieder wel zijn favoriet denk ik. Ik vond Cruise in deze film zeker wel een goede acteerprestatie neer zetten. En daarin tegen ben ik nooit zo onder de indruk van Johnny Depp. Daarmee bedoel ik maar dat de een weer wel van een bepaalde acteerprestatie van een bepaalde acteur/actrice kan genieten en de andere nou weer net niet! Zo heeft een ieder zijn voorkeur denk ik.


weer een zoveelste samurai film, maar niet zomaar een, in deze film zit tenminste een beetje een verhaal wat meestal in andere samurai films niet zit, daarbij is het altijd vechten vechten vechten.

een andere acteur was ook wel een slim idee zijn geweest, zoals Keanu Reeves ofzo 4*


avatar van Mister_Pink

Mister_Pink

  • 632 berichten
  • 0 stemmen

Zo heeft iedereen weer een andere mening over acteurs en heeft ieder wel zijn favoriet denk ik. Ik vond Cruise in deze film zeker wel een goede acteerprestatie neer zetten. En daarin tegen ben ik nooit zo onder de indruk van Johnny Depp. Daarmee bedoel ik maar dat de een weer wel van een bepaalde acteerprestatie van een bepaalde acteur/actrice kan genieten en de andere nou weer net niet! Zo heeft een ieder zijn voorkeur denk ik.
Heeft niets met voorkeur te maken bij mij. Ik herken een goede acteer prestatie wel. Cruise komt imo nogal pinokio over.


avatar van GerwinF

GerwinF

  • 1643 berichten
  • 0 stemmen

hakunamathafucka schreef:

een andere acteur was ook wel een slim idee zijn geweest, zoals Keanu Reeves ofzo 4*

Als er 1 acteur als een houten-klaas acteert is Keanu Reeves het wel.


avatar van Mister_Pink

Mister_Pink

  • 632 berichten
  • 0 stemmen

And that's the truth!


avatar van eerdekes

eerdekes

  • 1529 berichten
  • 587 stemmen

Ik heb geen problemen met die reeves.


avatar van Airbus

Airbus

  • 65 berichten
  • 0 stemmen

Mister_Pink schreef:

(quote)
Heeft niets met voorkeur te maken bij mij. Ik herken een goede acteer prestatie wel. Cruise komt imo nogal pinokio over.

pinokkio komt ie over??:? waar slaat dat op??

iedereen heeft inderdaad zijn voorkeuren wat acteurs betreft en ik vond dat tom OOK in deze film goed acteerde...hij hoort gewoon bij de top..klaar!:Y


avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

  • 4647 berichten
  • 2101 stemmen

GerwinF schreef:

(quote)

Als er 1 acteur als een houten-klaas acteert is Keanu Reeves het wel.

Reeves is niet slecht, hij heeft alleen wat verkeerde keuzes gemaakt in het verleden. Een goed acteur wordt (m.i.) voornamelijk gekenmerkt door zelfkennis. Weten waar je grenzen liggen. Erg veelzijdig is Reeves niet, en hij heeft met enige regelmaat rollen gekozen waarvoor hij de capaciteiten gewoon niet had.

Hij heeft een beetje een "wat overkomt mij nou weer" kop, en dat werkt erg goed in "The Devils Advocate" en de Matrix trilogie, verder ben ik nooit echt van hem onder de indruk geweest.

Ook Cruise is een redelijk gelimiteerd acteur, maar in deze film is hij prima.

Wat de film echter wel uitstraalt is het graaien naar Oscars. Het is echt een Oscarfilm. Kan niet precies aanwijzen wat dat is.


avatar van TheRisingSun

TheRisingSun

  • 1140 berichten
  • 2261 stemmen

En niet te vergeten Speed hè! Zijn doorbraak!


avatar van sn@ke

sn@ke

  • 2077 berichten
  • 888 stemmen

Mister_Pink schreef:

(quote)
Heeft niets met voorkeur te maken bij mij. Ik herken een goede acteer prestatie wel. Cruise komt imo nogal pinokio over.

pinokio , dus houterig ? Sorry maar dan herken je voor mij geen goede acteerprestatie. Weldra zeg je nog dat cruise hier slecht acteert ..... Hij speelt hier ingetogen , niet houterig. Maar zal wel te maken hebben denk ik met bepaalde vooroordeels over de acteur.


avatar van Mister_Pink

Mister_Pink

  • 632 berichten
  • 0 stemmen

Vooroordeels?


avatar van GerwinF

GerwinF

  • 1643 berichten
  • 0 stemmen

Btw speelt Cruise ook super in Magnolia.


avatar van Jassie

Jassie

  • 398 berichten
  • 1095 stemmen

Ach ja ieder zijn mening over acteurs! Toch.


avatar van flipsen

flipsen

  • 1696 berichten
  • 482 stemmen

Captain Pervert schreef

Wat de film echter wel uitstraalt is het graaien naar Oscars. Het is echt een Oscarfilm. Kan niet precies aanwijzen wat dat is.

Dat heb ik nou ook. Cruise loopt met een groot spandoek rond met de tekst: "ik wil graag nog een oscar winnen, toe nou!, please?!? ..."


avatar van Airbus

Airbus

  • 65 berichten
  • 0 stemmen

sn@ke schreef:

(quote)

pinokio , dus houterig ? Sorry maar dan herken je voor mij geen goede acteerprestatie. Weldra zeg je nog dat cruise hier slecht acteert ..... Hij speelt hier ingetogen , niet houterig. Maar zal wel te maken hebben denk ik met bepaalde vooroordeels over de acteur.

je haalt me de woorden uit de mond!! Als je zegt dat Tom houterig acteert heb je dus GEEN kijk op een goede acteerprestatie...hij leefde zich immers perfect in in zijn rol!!!


avatar van sn@ke

sn@ke

  • 2077 berichten
  • 888 stemmen

flipsen schreef:

(quote)
Dat heb ik nou ook. Cruise loopt met een groot spandoek rond met de tekst: "ik wil graag nog een oscar winnen, toe nou!, please?!? ..."

hier ben ik het wel een beetje mee eens ( al ben je dat nooit zeker) , maar vind dat eigenlijk belange geen nadeel. Hij wou een oscar en werkte daar heel hard voor ( voorbereiding van een jaar , inleven ...) maar het mocht niet baten. Maar dit kan je eigenlijk ook wat zeggen van Depp in Pirates , maar dat doet er niet toe, zolang de prestatie goed is.


avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

  • 4647 berichten
  • 2101 stemmen

Idd

Het is niet storend. Gewoon opvallend.


avatar van Airbus

Airbus

  • 65 berichten
  • 0 stemmen

zolang hij maar goed acteert....maakt toch geen ene **** uit, of hij probeert ene oscar te verzilveren..daar hebben de kijkers alleen maar baat bij


avatar van damon

damon

  • 1887 berichten
  • 0 stemmen

4**** meer dan waard!

prachtige muziek


avatar van Ronmovie

Ronmovie

  • 25 berichten
  • 133 stemmen

damon schreef:

4**** meer dan waard!

prachtige muziek

Niet alleen de muziek is prachtig, ook de omgeving is mooi.


avatar van Diesel

Diesel

  • 9411 berichten
  • 0 stemmen

Ronmovie schreef:

de omgeving is mooi.

Mooi wellicht maar niet goed in beeld gebracht..


avatar van ToniMono

ToniMono

  • 145 berichten
  • 0 stemmen

The Last Samurai lag hier al een paar maanden. Ik heb altijd wat moeite met dit soort films. Zeker na Troy. In tegenstelling tot Troy kan Samurai kan echter buigen op een redelijk goed verhaal. Daarnaast goed acteerwerk van Tom, goede muziek (Hans Zimmer!) maar bovenal erg mooi geregisseerde actiescènes. Beslist geen straf dus. Een 7,5 geef ik ervoor. Ik doe niet flauw, afgerond naar boven 4*


avatar van Phoenix

Phoenix

  • 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Zit een beetje dit topic door te bladeren (net de film gezien) en ik zie twee verschillende recensies van Esteban langs komen? Geeft op zich niets, maar vroeg me af hoe dit kon aangezien beide recensies niet erg op elkaar lijken (bijvoorbeeld doordat hij zijn oordeel ietsjes bij stelt ofzo).

Film krijgt een 2,5 trouwens: irriterend moraal, sentimentele muziek en veel te lang.


avatar van Twister

Twister

  • 19 berichten
  • 0 stemmen

Diesel schreef:

(quote)
Mooi wellicht maar niet goed in beeld gebracht..

Ben ik het niet mee eens, misschien niet genoeg in beeld gebracht....


avatar van silverfaustx

silverfaustx

  • 521 berichten
  • 770 stemmen

deze film is nu op tv !!


avatar van Twister

Twister

  • 19 berichten
  • 0 stemmen

mmmm..ja...en nu van de lsd afblijven en niet meer rommelen met papa's oude nunchukas..


avatar van Twister

Twister

  • 19 berichten
  • 0 stemmen

Phoenix schreef:

Zit een beetje dit topic door te bladeren (net de film gezien) en ik zie twee verschillende recensies van Esteban langs komen? Geeft op zich niets, maar vroeg me af hoe dit kon aangezien beide recensies niet erg op elkaar lijken (bijvoorbeeld doordat hij zijn oordeel ietsjes bij stelt ofzo).

Film krijgt een 2,5 trouwens: irriterend moraal, sentimentele muziek en veel te lang.

Over wat voor moraal heb je het?