Genre: Western / Actie
Speelduur: 165 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: Jamie Foxx, Christoph Waltz en Leonardo DiCaprio
IMDb beoordeling:
8,5 (1.861.261)
Gesproken taal: Engels, Frans en Duits
Releasedatum: 17 januari 2013
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via Prime Video
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Django Unchained
"Life, liberty, and the pursuit of vengeance."
Jackson, Mississippi. Het is de 19de eeuw en slavenhandel is volop aan de gang in Amerika. Twee geliefden, Django en Broomhilda, worden onder deze gruwelijke omstandigheden uit elkaar gedreven en verkocht aan verschillende eigenaren. Terwijl Broomhilda haar nieuwe situatie leefbaar probeert te maken wordt Django ondertussen bevrijd door een eigenaardige premiejager, genaamd Dr. King Schultz. Deze ziet wel potentie in Django en besluit hem onder zijn vleugels te nemen en hem de fijne kneepjes van het vak bij te brengen. Samen gaan ze op zoek naar Broomhilda.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,5 / 1861261)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Django Unchained (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 7,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Django Freeman
Dr. King Schultz
Calvin J. Candie
Broomhilda von Shaft
Stephen
Billy Crash
Leonide Moguy
Butch Pooch / Ace Speck
Mr. Stonesipher
Cora
Reviews & comments
wwelover
-
- 2606 berichten
- 3968 stemmen
Hij flikt 't hem weer hoor die Tarantino. Geniale film! Alles klopt gewoon in deze film. Verhaal dat van begin tot eind boeiend is, humor die fantastisch is (epische dialogen weer), fantastische beelden, sensationele score en natuurlijk een geniale cast. Toch zonde dat Waltz pas zo laat in Amerika doorgebroken. Al moet ik wel zeggen dat Foxx echt wel de show steelt.
Voor nu 4.5*, maar kan best nog 5* worden de volgende keer dat ik hem zie.
axel1966
-
- 30 berichten
- 22 stemmen
Zo gek is dat niet, aangezien het een discussioneel zeer vruchtbaar topic is voor 'm. Lijkt me ook niet zo dat je alleen wil discussiëren over een film die je goed vindt, dat zou pas raar zijn.
Is het Watts of Waltz 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Toch zonde dat Waltz pas zo laat in Amerika doorgebroken.
Denk het eigenlijk niet. Zijn rollen zijn erg eenzijdig. Wel erg genietbaar, maar daardoor niet erg dat hij niet al 40 jaar grote rollen heeft.
axel1966
-
- 30 berichten
- 22 stemmen
Hij flikt 't hem weer hoor die Tarantino. Geniale film! Alles klopt gewoon in deze film. Verhaal dat van begin tot eind boeiend is, humor die fantastisch is (epische dialogen weer), fantastische beelden, sensationele score en natuurlijk een geniale cast. Toch zonde dat Waltz pas zo laat in Amerika doorgebroken. Al moet ik wel zeggen dat Foxx echt wel de show steelt.
Voor nu 4.5*, maar kan best nog 5* worden de volgende keer dat ik hem zie.
Helemaal mee eens,alleen vind ik dat waltz juist de show steelt!
Maar alle drie zijn ze
Super!
Armin
-
- 584 berichten
- 7132 stemmen
Voor mij werken die weirde period premissen die Tarantino tegenwoordig uit zijn hoed tovert prima. Er zijn veel geluiden hier dat hij 'het' kwijt zou zijn, maar wie zou er anders op het concept van een western/blaxploitation/slavernij setting komen? Ongeacht de inhoudelijke kritiek die ik hier op de film hoor, doet Tarantino mij in ieder geval een groot plezier met deze originele invalshoeken.
Nu is kritiek op scripts altijd voor een belangrijk deel een kwestie van gevoel. Op het moment dat ik een beetje in een film zit, ben ik al snel bereid om wat kleine onbenulligheden met de mantel der liefde te bedekken. Hier was dat zeker het geval. Ik heb me eigenlijk geen moment geërgerd aan de benauwde bochten waar het verhaal zich in wringt. Ik was veel te druk met het naar mijn zin hebben. De setting, de combinatie van Schultz en Django, de bekende dialogen en zelfs de geweldsexplosie aan het eind deden het allemaal wel voor mij.
Sta mij toe om wat tegenwicht te bieden tegen de main kritiekpunten die ik tot nu toe heb gehoord. Ten eerste, het hele gedoe omtrent Broomhilda. Waarom kochten ze haar niet gewoon direct voor een redelijke prijs vrij? In het script wordt kort aangehaald dat het lastig is om Candie's 'curiousity,' laat staan zijn 'attention' te krijgen, en dat dit een slap excuus is kan ik me ook wel voorstellen. Wat ik alleen even wil benadrukken is dat de slavetrade niet een kwestie was van bij iemand aankloppen en een slaaf kopen. Wilde je een slaaf kopen, dan moest je naar een slave auction. De enige manier om binnen de wereld van Django Unchained particulier een slaaf te kopen, was via de weg van die gevechtsslaven. Voor de mensen bij wie dit idee niet werkt, wordt de spanningsboog en aannemelijkheid van de ontwikkelingen inderdaad redelijk beperkt.
Zeker op het moment dat Schultz Candie ook nog neerknalt, schiet het geheel wel erg uit de bocht. Daar is het echter een blaxploitation film voor. De extravagantie van het laatste deel is onderdeel van het soort film dat Tarantino wil maken. De revenge van African-America moet er immers wel komen, dat is het hele blaxploitation-aspect dat wordt geambieerd.
Met dit in mijn achterhoofd, heb ik totaal geen last gehad van de kritiekpunten die worden genoemd. Ik heb zelfs enorm genoten van Django Unchained. Het is een beetje een herhalingsoefening in relatie tot IB, maar soit. De originele setting gecombineerd met een bekend verhaal zorgen ervoor dat het eindresultaat minstens zo goed is.
Helemaal mee eens! Hier spreekt de ware Tarantino fan.
mrkos
-
- 1034 berichten
- 1809 stemmen
Oef wat een cijfer tot nu toe, een must see, ook al hou je niet van Tarantino ( bedoel ik mezelf niet mee hoor
) Ga hem zeker binnenkort bekijken!
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Helemaal mee eens! Hier spreekt de ware Tarantino fan.
Nou nee! Hij probeert enkel recht te praten wat krom is. Uit welke bron haal jij dat slaven louter en alleen op een markt werden verkocht en NOOIT particulier? En werd er onderscheid gemaakt tussen dienstmeiden en mandingo's?
En in welke blaxploitationfilm die jij zag, was de finale zo asian-style bloody als in DU? En dan heb ik 't nog niet eens over de killcount, maar over de zakken bloed die meters omhoog vliegen?. Voor mij was dat laatste, een lichte smet op de finale. Kom 't alleen in Aziatische cinema tegen en in Tarantino's Kill Bill. Het voelde 'out of place'....
tukkerstein
-
- 2219 berichten
- 3473 stemmen
Gave film. Veel bloederige actie, interessante personages, en de introductie van het hoofdpersonage is erg gaaf. Samuel L. Jackson als vieze gluiperd is erg vermakelijk. Jammer dat die sherrif meteen doodgaat aan het begin, ik vond zijn manier van doen bijzonder grappig. De film is, hoe je het ook wendt of keert, erg discriminerend jegens negers maar slavernij wordt (zou wat zijn) nergens goed gepraat, waar die kritiek (van onder meer Spike Lee) vandaan komt mag Joost weten. Die scène met de KKK had van mij niet gehoeven, het grapje wordt erg uitgemolken. Tarantino's rolletje op het eind vond ik erg afleiden. Ook zakt de vaart wat in middenin de film. Desalniettemin een erg gave film. En eigenlijk is de helft van de film nutteloos in de zin van het plot, want de slavin wordt uiteindelijk toch vrijgekocht... Ging het erom dat ze 12.000 dollar wilden besparen?
wingstone
-
- 56 berichten
- 209 stemmen
Heerlijke "overduidelijke-tarentino"film. Hele film door met een glimlach op mijn gezicht zitten kijken en genoten van de vele monologen/dialogen die weer meesterlijk in elkaar zitten. Wat mij betreft kan deze film zich meten met Inglourious Basterds en iedereen die van laatsgenoemde genoten heeft, kan ik Django ook zeker aanbevelen.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12858 stemmen
Verder vond ik de muziekkeuze -zeker voor Tarentino, die had daar ooit gevoel voor-, erg matig! Die rapnummers bijvoorbeeld, hoe bedenk je het. Dat vond ik het andere duidelijke minpunt. Leek wel alsof er een studio was die hem daarbij overruled heeft, om wat meer tieners te trekken ofzo, begreep er heel weinig van.
Zo weird! In een film vol zwarten waar elke minuut wel een keertje het woord "nigger" valt. Hoe komen ze er bij, hoe komen ze er bij ...
Vond het één van de weinig leuke toevoegingen aan deze film, samen met Jackson's personage. Zeldzame hoogtepunten in een film waar Tarantino zichzelf maar weer eens herhaald, alleen ditmaal in mijn minst favoriete setting.
Ik had maar weinig met de maniertjes van de personages. Waltz is echt niet leuk, Foxx bijna onzichtbaar en Di Caprio bakt er ook niet veel van. Verder veel hillbillies die weinig aan de film toevoegden. Hoe iemand als Jonah Hill (verder absoluut geen fan) tot zo'n bijrolletje laat verleiden is mij ook niet helemaal duidelijk.
Er zijn een paar actiescenes naar het einde toe die de pijn iets verzachten, al had de film echt wel afgelopen moeten zijn bij de speech van Jackson. DIe 30 minuten erna zorgen voor een brak irritante Tarantino cameo en een onzinnig happy end. Het maakt de film ook echt véél te lang.
Benieuwd wat het volgende genre zal zijn, in ieder geval hebben we de Western gelukkig achter de rug, hebben we dat ook weer gehad.
1.0*
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Zo weird! In een film vol zwarten waar elke minuut wel een keertje het woord "nigger" valt. Hoe komen ze er bij, hoe komen ze er bij ...
Ik vond het vooral slechte muziek, in een Western, met verder allerlei Morricone en Cash, en dan ineens een paar keer hip-hop. Maar blijkbaar was dat een goeie keus omdat er vaak nigger wordt gezegd.. 
grijp79
-
- 18 berichten
- 0 stemmen
Goede film, zeker niet zijn sterkste. Voornaamste probleem is het nogal simpele plot dat mij niet kon boeien. Ook het acteerwerk was niet hoogstaand met uitzondering van Jackson.
Wel heb ik genoten van de humor en de cinematografie, het was allemaal mooi in beeld gebracht.
Ik heb me vermaakt maar daar is ook alles mee gezegd.
axel1966
-
- 30 berichten
- 22 stemmen
Zo weird! In een film vol zwarten waar elke minuut wel een keertje het woord "nigger" valt. Hoe komen ze er bij, hoe komen ze er bij ...
Vond het één van de weinig leuke toevoegingen aan deze film, samen met Jackson's personage. Zeldzame hoogtepunten in een film waar Tarantino zichzelf maar weer eens herhaald, alleen ditmaal in mijn minst favoriete setting.
Ik had maar weinig met de maniertjes van de personages. Waltz is echt niet leuk, Foxx bijna onzichtbaar en Di Caprio bakt er ook niet veel van. Verder veel hillbillies die weinig aan de film toevoegden. Hoe iemand als Jonah Hill (verder absoluut geen fan) tot zo'n bijrolletje laat verleiden is mij ook niet helemaal duidelijk.
Er zijn een paar actiescenes naar het einde toe die de pijn iets verzachten, al had de film echt wel afgelopen moeten zijn bij de speech van Jackson. DIe 30 minuten erna zorgen voor een brak irritante Tarantino cameo en een onzinnig happy end. Het maakt de film ook echt véél te lang.
Benieuwd wat het volgende genre zal zijn, in ieder geval hebben we de Western gelukkig achter de rug, hebben we dat ook weer gehad.
1.0*
Tip:Lees de geschienis van Amerika eens, dan weet je dat nikker In die tijd heel normaal was!
Ceeda7
-
- 3544 berichten
- 1381 stemmen
Ik vond het vooral slechte muziek, in een Western, met verder allerlei Morricone en Cash, en dan ineens een paar keer hip-hop. Maar blijkbaar was dat een goeie keus omdat er vaak nigger wordt gezegd..
Fieuw dan ben ik niet alleen. Waar de soundtrack bij Tarantino's vorige films vaak intuïtief zeer goed en passend waren én de scènes subliem ondersteunden, is het bij Django een kakofonie en mengelmoes van alle genres die helemaal niet coherent waren noch bij de film passen.
Het was idd precies omdat er veel "niggers" en bijhorende slang in de film voorkomt dat rapnummers blijkbaar op hun plaats zouden zijn. Zoals op dezelfde manier 99 Luftballons bij Inglourious Basterds zou horen...
Nee bij mij geen :"Tarantino maakt alleen maar meesterwerken, dus ik geef zeker 4*".
mr. Prizzi
-
- 164 berichten
- 176 stemmen
Tarantino komt in een interview ook nog met wat psychologie van de koude grond:
'' I think people need to look at these things, that would be the beginning of healing If people dealt with it more’’ (3.00-3.07)
Het woord ''nigger'' als een soort shock-therapie om blank en zwart nader tot elkaar te brengen.
Wat een grappenmaker die Quentin , alsof hij niet weet wat er in zijn eigen tot op het bot verdeelde land aan de hand is.
Louis Farrakhan verwoordt het een stuk beter...
Tonke
-
- 134 berichten
- 1982 stemmen
Nou nee! Hij probeert enkel recht te praten wat krom is. Uit welke bron haal jij dat slaven louter en alleen op een markt werden verkocht en NOOIT particulier? En werd er onderscheid gemaakt tussen dienstmeiden en mandingo's?
En in welke blaxploitationfilm die jij zag, was de finale zo asian-style bloody als in DU? En dan heb ik 't nog niet eens over de killcount, maar over de zakken bloed die meters omhoog vliegen?. Voor mij was dat laatste, een lichte smet op de finale. Kom 't alleen in Aziatische cinema tegen en in Tarantino's Kill Bill. Het voelde 'out of place'....
Ik probeer niets recht te praten, ik deel alleen mede dat je het niet per se als krom hoeft te ervaren. Zo heb ik dat in ieder geval niet gedaan. Uit de gesprekken tussen Schultz, Django en Candie blijkt dat het niet gebruikelijk is om slaven particulier te verkopen. Of iets "NOOIT" gebeurt is sowieso een onzinnige vraag, maar als je het heel graag wilt kan ik best op zoek gaan naar een bron die je vertelt hoe die verkopen zich over het algemeen afspeelden..
Bovendien is het natuurlijk wel Tarantino's versie van een blaxploitation/revenge story. Dat gaat blijkbaar gepaard met een Aziatisch cinema-esque hoeveelheid bloed, een type film waar Tarantino ook graag naar kijkt als ik me niet vergis. Dat jij het niet met deze "esthetische" keuzes eens bent kan ik me verder wel prima voorstellen overigens.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Hèhè, eindelijk weer eens genoten van een Tarantino na die laatste twee miskleunen. Grappige is dat deze film eigenlijk een re-run is van Inglourious Basterds, met wat rolwisselingen en thematiek wisselingen (Waltz nu de goede DiCaprio in de Pitt rol, maar nu de slechte) en WOII is ingeruild voor de slaverbij periode. DiCaprio is overigens 100% beter te pruimen dan die vreselijke Brad Piit in IB.
Van wat ik hier teruglees kan ik me vooral vinden in de de focus/aandacht en volwassenheid en goede density die Django Unchained heeft ten opzichte van de focus-op-dialoog voorgangers. Vond het vrij consistent en kan me nog niet zo vinden in de kritiek op scenario-onlogica.
Kan me goed vinden in de kritiek van Ramon K op de genre-mix van Heroic Bloodshed met Spagehtti, maar dit is wel de sublimatie van die twee. Tarantino houdt van beide. Ook in de soundtrack vond ik de afwisseling goed werken. Daarom me er niet aan gestoord.
Tarantino moet zelf wegblijven als acteur. En als ik me verbaas over Oscars is dat meer het feit dat Waltz blijkbaar een bijrol is, terwijl hij toch de film draagt en verrreweg de meeste tekst zal hebben. Naast lispelende Malkovich-imitaties leek hij ook wel een tweede Woody Allen in het bloederige Westen. Zal me niet verbazen mocht hij nog eens in een Woody Allen opduiken.
Mij erg vermaakt met deze Tarantino en ook nog met verbazing naar de grote niet-knipperende ogen van SLJ gekeken, Ongelofelijk.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Een mandingo is toch net zo hard slaaf als een dienstmeisje? Dus die charade is helemaal niet nodig. het hele plan om zich voor te doen als mandingo-handelaren om er een slavin on-the-side bij te kopen is daarom absurd. Ze hadden gewoon een fiks bedrag moeten bieden voor Broomhilda! Waarom zou Candie zich daar niet in schikken dan?
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
En als Schultz enkel en alleen meegaat omdat hij iets van Siegfried in Django ziet, waarom zou ie Candie dan neerschieten terwijl D en B zich reddeloos in het hol van de leeuw begeven? Het enige belang dat ie heeft (D en B weer veilig bij elkaar brengen) helpt ie zo om zeep. En dat terwijl ie immer zo kalm en berekenend is
Hoe kan dat er dan bij jullie wel in gaan? Script zit me totaal in de weg voor een echt hoge beoordeling.
tukkerstein
-
- 2219 berichten
- 3473 stemmen
Tip:Lees de geschienis van Amerika eens, dan weet je dat nikker In die tijd heel normaal was!
En wat is je punt?
Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1953 stemmen
Een mandingo is toch net zo hard slaaf als een dienstmeisje? Dus die charade is helemaal niet nodig. het hele plan om zich voor te doen als mandingo-handelaren om er een slavin on-the-side bij te kopen is daarom absurd. Ze hadden gewoon een fiks bedrag moeten bieden voor Broomhilda! Waarom zou Candie zich daar niet in schikken dan?
Dat leek me toch vrij duidelijk. Een vermogend en welvarend man van zijn statuut heeft gewoonweg geen behoefte om tijd te steken in particuliere slavenhandeltjes waar minder dan pakweg 10.000 mee gemoeid is. Daarom had hij pas bij het bod van 12.000 daadwerkelijk "attention" en nodigde hij de twee heren uit..
Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1953 stemmen
En als Schultz enkel en alleen meegaat omdat hij iets van Siegfried in Django ziet, waarom zou ie Candie dan neerschieten terwijl D en B zich reddeloos in het hol van de leeuw begeven? Het enige belang dat ie heeft (D en B weer veilig bij elkaar brengen) helpt ie zo om zeep. En dat terwijl ie immer zo kalm en berekenend is
Hoe kan dat er dan bij jullie wel in gaan? Script zit me totaal in de weg voor een echt hoge beoordeling.
Dat Siegfried verhaaltje geeft hij zelf op als reden, maar is lang niet het enige wat meespeelt bij zijn steun aan Django. Enige sympathie en bewondering voor dit "natural talent" speelt vrij duidelijk mee. Daarnaast zijn aversie tegen het slavenhandel en drijven opzich. En op het moment met Candie verliest hij door alle omstandigheden van dien even zijn berekende koelbloedigheid. "Hij kon het niet laten", zoals die zelf al meedeelde.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Dat leek me toch vrij duidelijk. Een vermogend en welvarend man van zijn statuut heeft gewoonweg geen behoefte om tijd te steken in particuliere slavenhandeltjes waar minder dan pakweg 10.000 mee gemoeid is. Daarom had hij pas bij het bod van 12.000 daadwerkelijk "attention" en nodigde hij de twee heren uit..
Dat kun je toch ook gewoon meteen op Broomhilda bieden? Daarmee verklaar je die omweg niet! En natuurlijk was Candie net zo blij geweest met een bod van 5000 (tot 12000) Dollars op een gewone keukenmeid. En bovendien: bij Don Johnson kwamen ze juist op die wijze binnen: een meid kopen voor 5000 vrienden!. Dat maakt het nog vreemder.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Karaktermoord noemen ze dat. Ik snap ook wel dat ie emotioneel was....
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12858 stemmen
Ik vond het vooral slechte muziek, in een Western, met verder allerlei Morricone en Cash, en dan ineens een paar keer hip-hop. Maar blijkbaar was dat een goeie keus omdat er vaak nigger wordt gezegd..
't Is anders niet de eerste keer dat Tarantino zulke keuzes maakt. Bang Bang ... in een ode aan de martial arts film is natuurlijk veel logischer
Ik dacht net dat Tarantino erom bekend stond een hoop bij elkaar ge mixen, dan is hiphop in een film over slavernij (is er een genre waar "nigger" zo'n prominente aanwezigheid heeft?) een voor de hand liggende keuze.
Je kunt het genre natuurlijk niet leuk vinden, dan heb ik dan weer met Tarantino's andere muziekkeuzes.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
@Ramon K
De (zelf)opoffering van Waltz is best wel analoog aan het verhaal van Der Ring des Nibelungen toch? Dr. Schultz was een tamelijk rechtlijnig type dat geloofde in de afgesproken regels en het geschreven woord (meer dan een handdruk, een mondelinge overeenkomst of traditie). Om dat neer te zetten gebruikt Tarantino heel wat scènes. Hij is er wat houterig in, maar soit.
In eerste instantie kun je je al afvragen waarom Dr. Schultz zich niet van Django ontdoet nadat hij hem de gebroeders Brittle heeft aangeduid. Waarom zou hij een protagonist opleiden? Er moet iets in het verleden zitten, ook dat wordt af en toe gesuggereerd. De vaderlijke scènes tussen Django en Schultz bij het haardvuur (hij voedt hem), de Nibelungen die erbij worden gehaald etc. Het toppunt in deze 'karakterontwikkeling' is de scène waarbij Django een boer moet omleggen, waar zijn zoon bij is. Waltz speelt die scène behoorlijk sterk (zijn beste denk ik). Er zitten veel vader-zoon dingen in (in de Nibelungen: vader-dochter).
Volgens mij komen die ook in Candyland nog wel aan bod - de opoffering door Waltz is sowieso onlogisch als je bedenkt dat-ie er überhaupt aan begonnen is - maar in volkssages zijn dat soort dingen juist gemeengoed. Ook dit Django-verhaal is te beschouwen een 'zogenaamd historische overlevering - waarbij natuurlijk geen enkele logica geldt. Meer folklore.
Tarantino is weer wat onhandig om Schultz enig besef, inzicht en sociaal mededogen mee te geven (de flashbacks van d'Artagnan die wordt verscheurd door honden), hij heeft gewoon de pest aan Monsieur Candie - ook omdat die niet weet (feitjes dus! -> Schultz hecht aan feiten en geschreven dingen - dat was eerder al duidelijk geworden) dat Dumas zwart was. En omdat Candie zo'n allergie bij Schultz teweegbrengt vindt hij het belangrijker uiting te geven aan zijn irritatie (met in het achterhoofd vader-zoon) dan logisch te denken.
En het feit dat ze Candyland moeten binnenkomen met die Mandingo-toestanden is a) om Franco Nero even in beeld te krijgen
en b) omdat de interesse van Monsieur Candie echt niet te winnen is als je een slaaf wil kopen (Don Johnson is van ander kaliber - dat is een keuterboertje) - die moet je prikkelen met Mandingo. Tenminste zo is het gescript. Geen hemelse vondst, maar ook niet iets waar ik me aan stoorde. Je hebt je toch ook niet gestoord aan alle anachronismen van zonnebrillen, beugelflessen bier en plastic bierafschuimers??
Waarin de film het zwakst vond was de beeldregie en houterig ogende cuts en scène-overgangen. Het oogde niet lekker en niet vloeiend. Altijd al wat last van gehad bij Tarantino. Lelijke zooms en rare scherptediepte die slecht werkte. Dit kan met meer gratie dan nu denk ik.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
't Is anders niet de eerste keer dat Tarantino zulke keuzes maakt. Bang Bang ... in een ode aan de martial arts film is natuurlijk veel logischer
Ik dacht net dat Tarantino erom bekend stond een hoop bij elkaar ge mixen, dan is hiphop in een film over slavernij (is er een genre waar "nigger" zo'n prominente aanwezigheid heeft?) een voor de hand liggende keuze.
Je kunt het genre natuurlijk niet leuk vinden, dan heb ik dan weer met Tarantino's andere muziekkeuzes.
Nog nooit was de mix zo uit balans, het past totaal niet. Bovendien hou ik sporadisch best van goeie hip-hop, maar dat was hier duidelijk niet het geval.
'Bang Bang' was qua muziek veel passender, en onderwerpgerelateerd. Dat hier veel nigger wordt gezegd, betekent niet dat automatisch 'negermuziek' (om het even oneerbiedig te zeggen) passend is.
Waku
-
- 5459 berichten
- 6493 stemmen
Heerlijke western die zowel sfeervol als verfrissend is dankzij een uitgekiende en moderne soundtrack.Alleen Tarantino durft en kan zoiets verzinnen.
Verder is deze "Django"snoeihard ondanks het feit dat er stukken zijn aangepast.
( stukje met honden bijv.) En de bloedspetters spatten om je oren kwa beeld en geluid.
Briljante rol van Samuel Jackson en ook Leonardo di Caprio zet overtuigend een sadistische
slavendrijver neer.Ondanks de dikke 2/5 uur verveelt de film nooit.
Smullen geblazen.
4*
Hagele
-
- 184 berichten
- 821 stemmen
Epische dialogen. Kenmerkend.
Genoten van Waltz en Samuel L Jackson.
Gerelateerd nieuws

Netflix brengt westernklassieker 'Django Unchained' van Quentin Tarantino terug in het aanbod

'Django Unchained' keert terug naar Netflix: 'Alles klopt, echt briljant'

Ratelslangen, revolvers en rovers: Dit zijn de beste westernfilms

Alom geprezen western 'Django Unchained' van Quentin Tarantino vanavond (1 juli) te zien op televisie
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

The Dark Knight
Actie / Misdaad, 2008
7.907 reacties

Fight Club
Komedie / Thriller, 1999
4.201 reacties

Reservoir Dogs
Misdaad / Drama, 1992
2.517 reacties
Gerelateerde tags
premie jagertexasheldslavernijplantationmaatschappijvriendschapvriendenwraakrivaliteitreddenschietpartijracismedangerkindnessdentistdjangoslave tradepost-credits sceneodd coupleblack slaveagreement deadly19e eeuwchattanoogagermancotton plantationplantation ownerold west western1850smississippi
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









