Arbitrage (2012)

Verenigde Staten / Polen
Drama / Thriller

geregisseerd door Nicholas Jarecki
met Richard Gere, Brit Marling en Tim Roth

Robert Miller (Gere) is een hefboomfondsmagnaat die diep in de problemen zit. Hij wil wanhopig zijn handelsimperium aan een grote bank verkopen voordat zijn frauduleuze zaakjes aan het licht komen. Maar door een onverwachte en bloedige fout wordt hij gedwongen hulp te zoeken in de meest onwaarschijnlijke hoek.

Nog eens gekeken via Netflix. Prima film. Weinig op aan te merken.

AmazingPP schreef:
Net voor € 3,79 gekocht bij de Action!

Nou de moeite wel waard

bjerik76 schreef:
mooi drama, alleen het eind had wel iets beter afgerond kunnen worden.
Het ene gat van een probleem word met het andere gat van een probleem gevuld, en zo zakt de zakenman steeds verder weg.

het " pats boem" zwart scherm aan het eind van zn speech vond ik ongepast, alsof de tape ineens vol was, of de stroom werd afgesloten.
anders had ik zelfs nog een half puntje hoger gegeven.
Bjork maakte het dan wel weer goed.

Er was niks meer aan het verhaal toe te voegen....voor de buitenwereld applaus en van zijn familie een emmer stront.......over en uit.Wat had je meer willen zien dan??

Aardige kat en muis film over een rijke stinkerd (Gere) die de grenzen van de ethiek opzoekt om zijn positie te beschermen als er een ongeluk gebeurt waarbij zijn minnares overlijdt. Waarbij ook een politieman op hem jaagt.

Verhaallijnen zijn mooi in elkaar gevlochten en het geheel is goed naar te kijken.

Verder een doorsnee film

avatar van IH88
“What you did is way beyond the money.”

Een film die zich afspeelt in de rijke kringen van New York. Robert Miller lijkt een sympathieke familieman, maar achter die façade gaat een wereld van fraude en overspel schuil. Prima rol van Richard Gere, die een ijzersterke indruk maakt (vooral de scene met zijn dochter in het park).

De regisseur kiest er eerst voor om het subplot rond de minnares uit te werken. Een wat jammerlijke keuze, want pas als Arbitrage zich focust op het fraude verhaal komt de film echt tot leven, en wordt het spannend. Onder andere Sarandon, Roth, Marling en Parker spelen hun rol prima. Het einde is uiteindelijk wat voorspelbaar, maar ik vond het wel passend. Want de impact die Miller’s handelingen op zijn familie heeft (en het respect dat hij verliest) is interessanter dan hem gewoonweg de gevangenis in te zien gaan. Hij verliest alles, maar hoeft niet de cel in. Een prima einde.

avatar van Left4Dead
Eigenlijk een standaard opgezet verhaal met weinig nieuws onder de zon. Hebzucht is een grote drijfveer, in de meeste gevallen gaat dat zelf boven het gezin en dierbaren.
Het verhaal is netjes uitgewerkt in een aardig script. Dat wordt goed vertolkt door een prima cast en de regie en soundtrack vullen het geheel aan tot een volwaardig eindproduct.

Eigenlijk is alles prima op orde en zou ik normaal zo een 3.5 sterren weggeven. Maar dat lukt mij niet bij deze prent, ik ben niet omvergeblazen o.i.d.. Het is vernieuwend en werd het verhaal niet ingezogen. Het miste op een of andere manier kracht. Drama/thriller staat er bij genre, allebeide net niet goed genoeg voor minimaal een 7 in mijn ogen.

Prima voor een keer om met een leeg hoofd te aanschouwen, maar zeker niet verbijsterend.