Step Up Revolution (2012)

Alternatieve titels: Step Up 4 | Step Up 4: Miami Heat

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Scott Speer
met Kathryn McCormick, Ryan Guzman en Chadd Smith

Emily (Kathryn McCormick), dochter van een rijke zakenman, komt aan in Miami en wil een professionele danseres worden. Ze raakt er al snel verliefd op Sean (Ryan Guzman), een jongeman die een dansgroep leidt. Ze maken zich op voor een grote voorstelling waarbij een belangrijke sponsor valt binnen te halen. Emily's vader heeft plots plannen met de historische wijk van de groep, waar tevens duizenden andere mensen de dupe van zullen zijn.

avatar van ibendb
Neen! Niet weer een deel?!

avatar van SnakeDoc
Zolang de zalen vol gepropt blijven zitten met hitsige tiener meisjes blijkbaar wel

avatar van Naomi Watts
Opvallende keuze voor McCormick. Erg goed in moderne dans maar had toch liever iemand gehad die toch vooral gespecialiseerd is in street dance. Al met al wel een erg interessante keuze, ze was in SYTYCD wel indrukwekkend. Jammer dat Lauren Froderman het niet geworden is als je het dan in de SYTYCD hoek zoekt.

disneystore
Geen slechte trailer. Ben geen fan van Step Up maar slecht is het zeker niet in mijn opinie. Na deel 3 had ik opeens zin om danslessen te volgen

avatar van jarno1975
Nieuwe trailer (youtube HD)

Titel is ook gewijzigd in Step Up Revolution.

jarno1975 schreef:
Nieuwe trailer (youtube HD)

Titel is ook gewijzigd in Step Up Revolution.

Geschokt zeker?

Dat wordt slecht slapen vannacht

SnakeDoc schreef:

Geschokt zeker?

Dat wordt slecht slapen vannacht

Uhm, hoe bedoel je?

avatar van SnakeDoc
Was gekkigheidje, omdat je melding maakte van de titel wijziging.

Dacht, misschien dat je er geschokt door bent? Of is dit niet jou type film

avatar van jarno1975
Dit is inderdaad niet het type film waar ik reikhalzend naar uitkijk, integendeel haha

avatar van sinterklaas
Gadverdamme, kan dit niet naar een kauwgom kauwende, met barbie spelende, giechelende, arrogante, 12 jarige huppelkutjes site ipv op Moviemeter???

avatar van Metalfist
Heb je eigenlijk überhaupt wel ooit een Step Up deel gezien? Geen enkel deel komt hier op MovieMeter onder de 3* (en dat zijn niet alleen maar kauwgom kauwende, met barbie spelende, giechelende, arrogante, 12 jarige huppelkutjes) maar zeker deel 2 is een erg goede film in het genre.

avatar van TomaskeX
1 en 2 waren goed. Nu begint het echter wel cliché te worden...

TomaskeX schreef:
1 en 2 waren goed. Nu begint het echter wel cliché te worden...

Tenzij 3 ook goed is,

avatar van /wendy/
Lijkt me zeker weer een mooi deel!

avatar van McSavah
sinterklaas schreef:

Zou beavis aan deze omschrijving voldoen?

avatar van beavis
sinterklaas rolt gewoon niet zo

Gisterenavond gezien in de bioscoop.
Het einde was redelijk gedaan met de verschillende dansmoves. De rest van de film is gewoon zeer matig. Verhaallijn is erg voorspelbaar en kreeg me geen moment in zijn greep.
Tevens zijn de dansjes door het 3D effect zo nu en dan irritant om te zien en totaal niet 3D achtig.

Zonde van mijn geld geweest, krijgt dus ook niet meer dan 2 sterren.

5 Sterren! Gisteravond gezien in de bioscoop.

Ik vond dit de beste step up film. En ga hem zeker op blu-ray aanschaffen. Ik ga deze film nog regelmatig kijken! De muziek was geweldig!

En de laatste dans was echt mega! Heb echt wel genoten weer. Leuk om weer oude dansers te zien, Moose! Vind die jongen echt goed!

avatar van PSV_Supporter
Vermakelijke film, veel scenes zijn bewust gefilmd om het 3D effect volledig te benutten. (Veel wordt dicht boven de vloer gefilmd of met objecten met strakke lijnen (pallets, heggen, flatgebouwen). Het ziet er fraai uit.
Het verhaal is echter slap. De flash mobs zijn alles behalve geloofwaardig, het is slechts een slap excuus om op hele diverse locaties dans shows neer te zetten. En juist dat is in 3D nog niet geweldig om te zien. Snelle bewegingen in 3D zorgen voor een soort stroboscopisch effect dat ledematen geen vloeiende, maar juist een schokkende beweging maken.
Ben benieuwd hoe de film er in 2D uit ziet, denk dat de film dan door het ijs zakt, aangezien deze het grotendeels van de mooie 3D beelden moet hebben.
Moos, bekend uit eerdere delen, laat zijn gezicht ook nog even zien. Demonstreert zijn uitstekende danskunsten nog even, maar laat direct ook zien dat dans niet tijdloos is en zijn bewegingen doen dan ook al 'ouderwets' aan.

avatar van m1701
Wauw wat een geweldige dansfilm!!!

Die Flashmobs zijn echt geniaal uitgewerkt!
Verhaal niet boeiend en standaard maar die mobs zijn gewoon geweldig!!!
Qua dans is dat absoluut een van de beste dansfilms!!!
Heel erg veel verschillende dansen.

Geen battles etc zoals voorgaande delen maar gewoon grote groep dansers. Heerlijk!!!!!

Ik vond hem helemaal super. Leuk verhaal dat er toch in zat. Geen battles maar gewoon leuke dansmoves met verhaal. Meeste dansfilms gaan altijd over battles, maar hier dus niet.
Ik vind hem zeker een aanrader. Ik heb hem overigens in 2D gezien in de bios, want hou niet van 3D. Heb van de eerste tot de laatste minuut genoten =D En die opmerking over die huppelkutjes slaat nergens op. Er zaten genoeg 'oudere' in de zaal. Heb geen gillende meisjes gezien.

één van de betere films qua dansen 5 sterren, step up 4 is de beter dan vorige step up films. Goed werk!

avatar van Naomi Watts
Is de titel nou weer veranderd? Manmanman. Had er nog wel zin in, maar als je als titel ook nog associaties gaat oproepen aan dat vreselijke NBA team dan heb ik er niet echt trek meer in.

Slecht tot matig. Verspilling van je zuurverdiende geld

avatar van Elineloves
Vorige week nog Step Up 3 gekeken, dus het was tijd om dit vierde deel te gaan aanschouwen.

Miami Het strand, vette auto's, knappe bikinibabes, lekkere kerels en heerlijke (latino) muziek. Hallo vakantiegevoel! Die opening met die auto's, echt super gedaan. De toon was gezet.

Ik vond de dansscènes een stuk sexier en sensueler dan in voorgaande films. Die scène met de schilderijen/kunstwerken en de ballerina's in the dark was verbluffend. Mooi gedaan. De dansen zijn superstrak en indrukwekkend. Geweldig kleurgebruik, fijne muziek en tja.. die kleding he? Love it! Oh, en die 'politie dans' (einde van de film), geweldig.

Leuk om Peter Gallagher te zien! Ik vond zijn personage niet zo tof, maar wel fijn om een bekende kop te zien. Ik had al gelezen dat Vladd, Jenny Kido en Moose ook even te zien zouden zijn, dus ik had sowieso iets om naar uit te kijken. Kathryn McCormick (En nog een paar andere dansers?) is dus van SYTYCD? Nooit gevolgd, maar hey, leuke meid verder hoor. Ik had helaas alleen weinig tot niks met de personages zelf. Dat vond ik wel minder, in de voorgaande film was er toch iets meer character development en vond ik ze wat sympathieker en 'echter' ogen. Ik vond ook de passie er niet echt vanaf stralen, het wíllen. De enige die echt goed overkwam was voor mij dan ook Peter, zijn spel stak er met kop en schouders bovenuit.

Voor het verhaal, al was het nog niet eens echt rampzalig deze keer, hoef je het in principe niet te doen natuurlijk. Wat niet veranderd is, is het 'Waarom ga je niet studeren in plaats van je tijd te verspillen aan dansen' verhaal. Tja, viel te verwachten. Zelfde als het 'We zullen dat geld winnen, dan zijn we uit de problemen' geneuzel. Maar enfin, dat weet je op voorhand bij een Step Up film. Vrij voorspelbaar, geeft je regelmatig een 'Goh, didnt see that coming' gevoel, maar nergens storend.

Oh, helemaal blij als een kind toen Moose EINDELIJK in beeld kwam, haha. Ik vind hem zo leuk.

Qua dans en 3D absoluut de moeite te noemen, qua verhaal, ach.. neem het met een korreltje zout.

avatar van John Lee Hooker
Weer die uitgekauwde aanpak. De onbekende Emily voegt zich bij de crew en verandert de choreografie, er wordt gedanst in allerlei openbare ruimtes waardoor het lijkt alsof ze aandacht tekort komen, de problemen met het bouwbedrijf (die uitgerekend door de vader van Emily gerund wordt) zijn overbodig en de ruzie tussen Eddy en Sean is uitermate vervelend omdat je weet dat het toch weer goed komt. Zo was alles voorspelbaar, ongeloofwaardig en lag het circus-gehalte iets te hoog. De dansmoves zelf vielen uiteindelijk ook tegen en er wordt teveel gefocust op dé zoen van Emily en Sean waarbij we eerst diverse momenten krijgen waarbij de lippen elkaar bijna raken zodat je er naar zou moeten snakken. Slappe bijrollen, grote kleurcontrasten... het is weer uitverkoop in Amerika. Enkel die tramplines tussen de containers waren nog leuk.

Vond het een prachtige film van begin tot het einde genoten van deze feel good movie.
Gewoon super dance moves. En ook het verhaal ze moeten het deze keer eens niet opnemen tegen andere dansers. En de ideen die ze hebben over de flah mobs zoals in het museum echt gaaf bedacht. Of de eind dans ik heb dit in andere dans films nog nooit gezien.
Voor de lief hebbers van street dance is dit een aanrader

avatar van tukkerstein
Een aantal mooi geregisseerde dansscènes, natuurlijk wat spectaculairder gemaakt door de snelle montage, en het zal vast allemaal in losse takes zijn opgenomen. Dat is dan ook het enige positieve dat over deze film te vertellen is. Het verhaaltje van een meisje dat eigenlijk liever gaat dansen dan het plan van haar steenrijke papa op te volgen is ontzettend flauw en een variatie op een plot dat al -tig keer is gebruikt. Die ghetto-dansers zijn gewoon een stel losgeslagen malloten die hun baan verwaarlozen en hun geld gebruiken om flashmobs op te zetten waar zogenaamd een diepe boodschap in zit. Dat ze wat auto's vernielen en opstootjes veroorzaken doet er verder niet toe. De 3D is aardig maar de stock footage van Miami is duidelijk van veel lager kwaliteit (en niet in 3D) dan de rest van de scènes.

avatar van soom
Gister nog Step Up 3 gekeken, en ik was wel benieuwd naar deze film. Ging dan ook maar naar 'm toe, en ik moest huilen aan het einde, toen Sean en Emily dansten, nadat zij het opnam tegen haar vader .. Crisis, waarom ben ik ook zo'n emotionele softie? Er hoeft maar iets moois/zieligs te gebeuren, en ik ga echt helemaal plat. Zo ook hier.

Redelijk deel weer, ja. Sean deed me heel, heel erg sterk aan iemand denken, aan een andere acteur op bepaalde momenten, en ik liep nadat ik door Catharijne liep, heel erg te piekeren aan wie hij me nou deed denken. Liam Hemsworth was het, schoot het op een gegeven moment in m'n gedachten, maar nu ik dit typ schuif ik het toch maar op James Franco, want dat was idd degene aan wie ik qua uiterlijk af en toe moest denken.

Kathryn McCormick? Nooit van gehoord. Ze danst beter dan dat ze acteert. Ryan Guzman is zoals gezegd en gezwegen wel knap, maar het acteerwerk is wel matig, het dansen is eigenlijk het enige wat een beetje boeit. En kom op, een film moet wel enigszins goed acteerwerk in zich hebben. Naar mijn mening schuiven aan het einde dan ook Moose en Kido nog even aan, om maar te verdoezelen dat dit deel eigenlijk helemaal overbodig is. Gaap. Doe mij maar een deel 5 met de kinderen van Channing's Tyler en Jenna's Norah. 2.5*. Voor het feit dat ik moest huilen om dat ene, in mijn ogen emotionele moment, en het feit dat er ergens een mooie scene was met de ondergaande zon en de 2 hoofdrolspelers. (En verder ook wel vanwege wat andere mooie dingetjes, maar sorry, de acteurs krijgen eigenlijk niet de punten hier)