Step Up Revolution (2012)

Alternatieve titels: Step Up 4 | Step Up 4: Miami Heat

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Scott Speer
met Kathryn McCormick, Ryan Guzman en Chadd Smith

Emily (Kathryn McCormick), dochter van een rijke zakenman, komt aan in Miami en wil een professionele danseres worden. Ze raakt er al snel verliefd op Sean (Ryan Guzman), een jongeman die een dansgroep leidt. Ze maken zich op voor een grote voorstelling waarbij een belangrijke sponsor valt binnen te halen. Emily's vader heeft plots plannen met de historische wijk van de groep, waar tevens duizenden andere mensen de dupe van zullen zijn.

avatar van cordiacovens
Het dansen is leuk en ziet er goed uit, maar de rest slaat nergens op is slecht geacteerd en als je ziet dat deze 33 miljoen gekost heeft ben ik helemaal verbaasd..production value? Wat is dat?

avatar van TimZor
Om het nu via de flash mobs te doen was erg leuk bedacht ! Vond het leuker dan menig dans film. En erg leuk om Moosse terug te zien

avatar van Masterbrain
De film is op vlak van dans minder spectaculair , maar gek genoeg heeft deze deel als enige in de reeks een verhaal

Dit is echt een geweldige film, met weer ozo mooi dansvormen ! Echt een nieuwe aanrader van Step Up.

avatar van pumbaaaaaaaaaa
Na een teleurstellende 3e film was deze weer helemaal wat ik van de Step Up franchise verwachtte! Het gegeven van de flashmob werd zeer mooi uitgewerkt en de choreo´s waren echt geweldig.

avatar van DonOswaldo
De reeks wordt er niet minder op.

Het verhaaltje biedt ruimte voor mooie choreografie en voldoende originaliteit daarin. De romance is verplichte kost, maar gelukkig hebben ze aan Kathryn een mooie actrice met enige uitstraling en vormt Ryan geen vervelende tegenspeler. Voor de mensen die deel 3 hebben gezien (of niet, maakt ook niet uit) is de gastrol van Moose natuurlijk een welkome traktatie. Op emotioneel vlak een stukje minder pakkend dit keer en het Miami-gevoel mocht wat sterker, maar het dansen maakt heel wat goed.

avatar van Naomi Watts
Ik heb hier wel erg zin in. ALtijd wel een zwak voor dans(films). Vooral erg veel zin omdat er dit keer een echte danseres is gecast en niet een actrice die wat kneepjes van het vak heeft geleerd. Het verschil is aanzienlijk. McCormick is een uitstekende cast, was echt subliem in SYTYCD (schande dat ze niet won maar derde werd), en haar techniek (ook niet gek met haar contemporary achtergrond) is flawless. Binnenkort eindelijk een Bluray release.

avatar van John Lee Hooker
Verwacht er niet teveel van... straks valt het nog tegen.

avatar van DonOswaldo
Ach best oke hoor als je een zwak hebt voor dansfilms. Biedt niet veel buiten de dans-scenes om, maar prima te doen.

avatar van Naomi Watts
Qua film verwacht ik inderdaad niet te veel maar dit soort films draaien voor mij puur om dans en ben een groot liefhebber van McCormick. Ik denk wel dat het goed komt.

avatar van Re73
wel geinig voor een keer.

avatar van Naomi Watts
Fijne film. Beste uit de reeks, en van de dansfilms die ik gezien heb kunnen er ook vrij weinig tegen dit niveau competeren. Speer weet in dit deel de juiste dosering te vinden. Het romantische subplotje wordt meer naar de achtergrond geschoven en de dans segmenten voeren wat meer de boventoon. Ook geen competitie, maar gewoon solo. Fijn.

Wel jammer dat McCormick bij veel dansen door de narratieve structuur niet deel uit maakt. Sterke choreografie, en ook de McCormick-loze dans segmenten zien er erg smooth uit maar de segmenten met haar zijn toch van een hoog niveau. Haar contemporary techniek blijft echt om van te watertanden en de scenes met haar zijn toch wel het absolute hoogpunt. Met haar duet als absolute hoogtepunt.

Voor de rest wordt er goed gebruik gemaakt van de setting, heerlijke stad is het toch. En visueel is het een genot. De red-epic blijft echt een powerhouse als het om resolutie gaat, echt super scherp (Zeiss UP's en Angenieux OL's ). Zowel qua uitvoering als vorm doet de film watzem oet doen, en veel meer wat concurrenten doen.

Ik kijk deze films puur voor de dans scenes en die vielen me een beetje tegen. Het was zeker niet saai om naar te kijken alleen in vergelijking met de vorige delen was hij wat minder spectaculair.

avatar van mnrk
Deze 4e Step Up film is weer een leuke film om naar te kijken...

Dat het zich deze keer afspeelt in Miami is zeker weer een pluspunt (locatie's en aankleding zorgen voor de juiste sfeer)...

De dans scenes zijn ook weer zeer indrukwekkend (vooral The Mob in het museum was echt zeer mooi uitgewerkt)....

Het acteerwerk is zoals je kan verwachten in dit soort films maar gelukkig hadden we Kathryn McCormick ....

En dit weer allemaal voorzien van een heerlijke soundtrack die er helemaal bijpast
bol.com | Step Up 4-Miami Heat, Original Soundtrack | Muziek

avatar van jippie2010
Dit soort films willen maar niet volwassen worden.
Toch was het een leuke invalshoek om het via de (flash)mob te doen.
De dansscenes zagen er gelikt uit. Je verwacht het ook van zo'n film,
en ze hebben die verwachting meer dan waar gemaakt.
Voor de rest was de film drijfzand. Matig acteerwerk, slecht plot,
en ik zou eigenlijk een half punt af moeten trekken voor die misselijk
makend Amerikaans einde.
Maar dan zou ik te kort doen aan de mooie danscenses. *2.0

Goede film maar toch wel minder dan de eerdere films.
Dans scenes waren goed maar de laatste was toch wel de mindere dans.
Kathryn McCormick danste goed maar acteren kon toch wel veel beter.
Meeste acteurs acteerde maar matig maar het is te doen.

avatar van notsub
Deze film kwam langs op in een vliegtuig en ik heb er met tegenzin naar zitten kijken. Het dansen doet me echt niets en verhaal boeit van geen kant. Dit genre is niks voor mij, hier ga ik niet meer naar kijken.

avatar van Jeremiah1989
tegenvaller!!

avatar van edwinoudenes
Dansen is leuk, maar zwaar over de top. De uitgewerkte fantasieën (qua dans) slaan in deze film wat door.
Het verhaal slaat helemaal nergens op.

disneystore
Op en neer springen op electro en dubstep hitjes in de straten van een exotische grootstad als Miami.

Zoals gewoonlijk maken ze er ondertussen een chick flick drama van, waardoor je uiteindelijk bijna moet doorspoelen naar de volgende Flash Mob gewoon om het idiote liefdesverhaal, de toelating op die dansschool, het slopen van de wijk en de professionele carrières van de dansers in een toeristisch jeugdhotel over te slaan. Op den duur was ik al met spanning aan het afwachten op het moment dat de dansgroep zich verraden voelt door Emily en Sean, maar gelukkig blijft dat ook niet uit, een obstakel in de hartstochtige en passionele relatie tussen de twee. De emotionele "ik heb zo'n spijt van alles, laat me het alsjeblieft goed maken, alles faalt ditdat" scène duurt jammer genoeg een paar minuten te lang en verpest de hele film. De dans scènes zijn daarentegen niet heel slecht, maar uiteindelijk jammer dat dat het enige is wat ik erover kan schrijven, want ook al is Step Up 4: Revolution een "dansfilm." Er wordt bijzonder weinig op het dansen gelet. Meer op stunts, gave muziek en mobs op verschillende locatie's. Die is er wel genoeg in bijvoorbeeld de eindscène, met hoogtepunt de trampolines. Dit staat echter in disharmonie met het oh zo dramatische liefdesverhaal en de onderlinge relatieproblemen.

Niet onder de indruk, maar uiteindelijk verwacht je van Step Up wel wat ergers.

avatar van jeroentjuhhhhh
Props voor een Crookers, edIT en Glitch Mob track. Verder een onbegrijpelijk slecht bij elkaar geraapte soundtrack. Wat een achterlijk gebrek aan kennis (vooral) wat betreft dubstep. Kies je een Datsik track, is het U Don't Like Me. Een miskleun van Diplo (die verder aardig wat leips gemaakt heeft, Set it Off of Express Yourself hebben een perfecte passende vibe). Maar goed, dat is waar ik op let. Wat betreft choreografie heeft een aap er nog meer verstand van. Baseer m'n eindoordeel dan ook vooral op de algemene vibe van die film. Die is helaas middelmatig.

avatar van Lefgozer
Heb deze verplicht in het vliegtuig moeten kijken en ben erachter gekomen dat dit totaal niet mijn type film is. Ben je dus net als mij, iemand die in zijn films rondvliegende kogels en bloedende vuisten prefereert, dan adviseer ik je om dit te mijden als de pest.

avatar van edwin1205
3.5 net gezien Step Up Revolution. gewoon een lekkere dansfilm kijkt echt snel weg.gewoon er voor gaan zitten en laat het op je af komen

Aanvankelijk dacht ik, oh neen, het verhaal moet het weer bekopen door de vele 3D effects.
Maar uiteindelijk komt het toch wel goed en is het verhaal, weliswaar simpel, toch goed om volgen en past alles heel goed samen.
Eigenlijk is de muziek uit deze filmen, (ik heb ze nu reeds alle 4 gezien), niet echt mijn ding, en ook dansen is dat helemaal niet.
En toch ben ik een fan van deze filmen, ze wekken zo'n leuke sfeer op dat je er, bewust of onbewust, vrolijk van wordt, ook op de emoties kunnen deze filmen vat hebben.
Dat is bij deze 4de Step Up dus niet anders, en ik ben en blijf onvoorwaardelijk fan.
Als je een film zoekt om de avond gezellig en zonder kopzorgen wil doorbrengen dan is dit wat je zoekt.
Waar blijft nummer 5 ??? Laat maar komen hoor

avatar van Gang_Star
Viel tegen. Ik geef nog altijd de voorkeur aan de vorige delen. De dansscene's waren gewoon een heel stuk minder in dit deel. Ik miste echt een hele spectaculaire danscene en ook het ontbreken van de battles, mag gerust een gemis genoemd worden bij een step up film.
Beste van de film was de massale danscene richting het einde van de film waarbij Moose ook nog kwam opdagen .

Deze film werd gisteravond/nacht opgezet in de bus en dat had voor mij nou niet bepaald gehoeven. Ik heb het zeker niet aandachtig bekeken, want ik vond het net een lange videoclip met een heel slecht verhaal. En waarschijnlijk nog iets zeer uitgemolken ook, aangezien het al het zoveelste deel is, 1*

avatar van cantforgetyou
Vanwege de 'eye candy' was deze film nog wel te pruimen. Maar verder niks aan. Veel te amerikaans opgezet. Zeer slecht acteerwerk.

avatar van VincentL
Step Up 4

Een film die ik in eerste instantie nooit opgezet zou hebben. We kwamen echter terug van de Internationale Werkweek en in de bus werd deze afgespeeld. Aangezien 11 uur reizen best lang is toch maar besloten om mee te kijken. Ik wist wat voor soort film het was maar wat er nou precies gebeurt wist ik totaal niet. Het is echter zwaar tegen gevallen.

Want het verhaal klopt wel, maar het is zo afgezaagd. Er is werkelijk niets origineels te bekennen. De wijk dreigt kwijt geraak te worden, Sean wordt verlieft en verliest vervolgens zijn liefde. Tot slot wordt de wijk en de liefde gered. Waar hebben we dit eerder gezien? Ongeveer zo'n 400 keer denk ik toch wel... Verder zijn de dansscènes mooi in het verhaal verwerkt, maar eigenlijk waren ze helemaal niet nodig. Ik had continu het gevoel dat de dansscènes er in zaten omdat de drie vorige films daar ook over gingen (die ik overigens nog niet heb gezien).
Verder komt het verhaal natuurlijk heel ongeloofwaardig over. Op het moment dat je met een dansact met honderden mannen komt aanzetten en dat in zo'n relatief korte tijd weet te realiseren weet je weer voor 100% dat je een film aan het kijken ben. Met het verhaal had ik totaal geen affiniteit en ik heb me er aanzitten ergeren.

Het acteerwerk was dan ook dramatisch. Zowel Kathryn McCormick als Ryan Guzman spelen onder de maat. Als je dan zo'n slecht verhaal hanteert zorg dan dat mooie scènes het verhaal opfleuren. Maar nee, dat zat er ook niet in. Kathryn McCormick en Ryan Guzman speelden hun rol alsof ze zelf ook al geen zin meer in hadden.
Het dansen was leuk om te zien, maar zo massaal. Je zat gewoon naar So You Think You Can Dance te kijken. Heen en weer vliegende mensen heeft het tot gevolg en het heeft bijna niet meer met dansen te maken, maar meer met een circusact. Bijna niemand danst zo!

Tot slot is Miami ook zeer cliché. Strand, zon en liefde het is bijna zo simpel in beeld te brengen dat je hier nog punten op moet scoren, maar ook dat gebeurd niet. We hebben deze setting al zo vaak in films gezien dat het gewoon niet leuk is om er naar te kijken. Verder zal ik ook hier mijn mond over houden, het spreekt denk ik wel voor zich.

99 minuten gezien, na 10 minuten ken je het verhaal.

Matige film over een groep jongeren die zichzelf filmen als ze dansen op openbare plekken om zo YouTube-hits te genereren. Vierde deel in deze dansfilm-reeks speelt zich af in Miami. Een simpel verhaaltje met een clichématige romance. De originele danscenes zijn mooi om naar te kijken, ondanks de soms wat te flitsende montage. Maar na een tijdje heb je het wel gezien.

avatar van Decec
Een goede drama/muziek/romantiekfilm...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Perfect acteerwerk...
Super mooi HD kwaliteit...
Perfect verhaal...
Uitstekend camerawerk...