• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.521 films
  • 12.243 series
  • 34.030 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.140 gebruikers
  • 9.379.683 stemmen
Avatar
 
banner banner

God Bless America (2011)

Komedie / Actie | 104 minuten
3,21 889 stemmen

Genre: Komedie / Actie

Speelduur: 104 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Bobcat Goldthwait

Met onder meer: Joel Murray, Tara Lynne Barr en Mackenzie Brooke Smith

IMDb beoordeling: 7,1 (74.029)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 30 augustus 2012

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot God Bless America

"Taking out the trash, one jerk at a time."

De liefdeloze, werkloze en terminaal zieke Frank heeft genoeg van de neerwaartse spiraal waarin de Verenigde Staten zich bevindt. Hij heeft niks te verliezen en pakt zijn pistool om de domste, wreedste en vervelendste mensen te vermoorden. Frank wordt hierin bijgestaan door de 16-jarige Roxy, die zijn gevoelens deelt.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

Toontje G schreef:

Inderdaad een zieke Frank, zoals in de omschrijving staat. Lang geleden dat ik zo'n slechte film heb gezien. En die Roxy is net zo ziek als die Frank. Geen woorden meer aan vuilmaken.

Toontje G zapt de televisie uit. "Wat een onzin film. Zoveel geweld is toch niet nodig??? " Witje, zijn hondje komt op zijn schoot zitten. "Ah, Geert Hoste is op tv!" Zegt Toontje G met een glimlach op zijn gezicht. Hij pakt zijn zakje paprika chips en een glaasje appelsiensap en geniet met volle teugen van zijn avond. Na een tijdje valt hij samen met Witje in slaap, nagenietend van echte humor, en geen zieke film waarin er zinloos mensen worden vermoord. Wat een dag, morgen een fotoshoot met Witje in de tuin, daar kijk ik naar uit!


avatar van Koen87

Koen87

  • 437 berichten
  • 1244 stemmen

Mwoah, ik kan me niet vinden in deze film en vind de zwartgalligheid niet erg positief. Vandaar dat ik deze ervaren heb als een nare zit.


avatar van Waackx

Waackx

  • 721 berichten
  • 1310 stemmen

Een soort Falling Down uit 1993, maar nog beter uitgewerkt waarom Frank zo gek wordt van deze huidige maatschappij.

Dat betreft kan ik me heel goed verplaatsen in zijn situatie, gelukkig kan ik me vrij goed afsluiten voor de rest en zal ik geen moordenaar worden zoals hij.

Maar ook ik wordt gestoord van de achtelijke programmas op tv (zoals Sterren springen) of debiele radiostations (zoals Radio 538) waar je de hele dag mee geconfrenteerd wordt terwijl je er niks mee te maken wilt hebben.

Maar aangezien ik moet werken en dus noodgedwongen ben Edwin Evers zijn bullshit aan moet horen, bepaalde liedjes 8x keer op een dag moet aanhoren, collega's heb die over debiele programma's lopen te discussieren kan ik ook soms behoorlijk gestoord van worden.

Maar niet alleen dat; kijk naar het verkiezingsprogramma op dit moment, geen 1 politicus heeft inhoudelijk wat te vermelden maar doet alleen aan zieltjeswinst met loze kreten en beloftes en heel NL trapt voor de zoveelste keer daarin en wel lopen te zeiken als de Tweede Kamer niet hun beloftes nakomt, maar niemand die de moeite neemt om een partijprogramma door te lezen.

Dat betreft is ook NL een achtelijk land geworden waarin commercie de overhand heeft genomen.

Elke week krijg ik 50 reclamefolders in mijn brievenbus, met als doel kopen,kopen en nog eens kopen.

Net alsof ik elke week naar de Leenbakker ga of naar Beter Bed.

Maar de politici lopen wel te zeuren dat ik vooral moet sparen en zuinig aan moet doen in deze crisistijd.

Zeiken dat Nederlanders de laatste jaren te dik worden maar ik zie tegenwoordig in elk bushokje iwel een poster van McDonalds met een 1 of ander 1 euro-aanbieding.

We lopen de hele dag te tweeten over zaken die nergens over gaan maar het wordt vooral gestimuleerd om dat te doen want dan ben je van deze tijd, oftwel dan ben je 1 van de zoveel debielen die op deze aardkloot rond loopt.

Mensen kopen kleding om het in is en hebben totaal geen eigen smaak want ze zo bang dat ze als een soort outcast worden gezien.

Hoeveel gasten lopen wel niet in t-shirts rond met 1 ander vaag jaartal erop of een naam van universiteit waar ze persoonlijk niks mee hebben, nee de rest draagt het ook dus ik koop het ook.

Reacties hier op MM met als medeling dat desbetreffende persoon bij die film alcohol heeft gezopen, popcorn erbij heeft gegeten of een jointje erbij heeft gerookt wordt hier als doodnormaal gezien.

Net als de aparte reacties hier op deze film, mensen denken dat deze film alleen een aanklacht is op Amerika maar men beseft dus niet dat Europa hetzelfde is als daar, dus wij zijn wel goed bezig, naar mijn mening zijn we net zo achtelijk.


avatar van DBTim

DBTim

  • 854 berichten
  • 1151 stemmen

frustraties?


avatar van Koen87

Koen87

  • 437 berichten
  • 1244 stemmen

Het is een uitting van frustratie van de filmmaker over de tijdgeest, niet zozeer op de maatschappij an sich. Elke periode bevat wel enkele 'doorbraken' die ex-post pas worden getaxeerd. Over de politiek ben ik het totaal met Waackx eens, je moet er alleen doorheen weten te prikken (voor de rest kan ik het trouwens totaal niet vinden in je menig Waackx). Je kunt je afsluiten van de idioterie op de televisie, de radio zal in jouw geval echter moeilijker zijn. M.b.t. alle prikkels die we krijgen van BV Nederland, ach kan je daar nou zo druk om maken?

Maar on topic, ik vond de film tegenvallen en zie het meer als mensen die moeite hebben met het accepteren van de maatschappij tegen beter weten in.


avatar van Jesper187

Jesper187

  • 6434 berichten
  • 2462 stemmen

ga je het ook nog over de film hebben Waackx?


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben het eigenlijk helemaal eens met Waackx. Maar ik zie datgene ook aan als waar de film commentaar over geeft. Daarbij zeg ik niet dat Europe niet de slechte kant opgaat. Onlangs in Antwerpen ging ik met een vriendin van Toronto de Pimkie binnen als grap, walgelijk. T-Shirts met Amerikaanse rhinestone vlaggen etc... Als Europees 13 jarig meisje lijkt Amerika the shit, maar zou het er nog geen 6 maanden uithouden. Ik begrijp alle punten van Waackx, vooral met die kleding ga ik akkoord. Winkels zoals H&M, America Today, Forever 21, Urban Outfitters nemen de leiding en niemand draagt meer "originele" kleding. De wereld is een afschuwelijke plaats aan het worden en de enige plaats waar je eraan kan ontsnappen zijn landen waar iedere dag tientallen kinderen sterven. Dat iedereen Waackx dan niet serieus neemt vind ik eigenlijk pathetisch. We zien allemaal wat er is aan het gebeuren in Amerika, maar ook hier in België, Nederland, Engeland, Frankrijk... Televisie programma's zoals The Voice en X-Factor worden nu als kunst gezien en alle van de eerste seconde tot de laatste opgezette programma's over tiener zwangerschappen, feestende en zatte wijven en dikke mensen op MTV moeten kinderen bezig houden zodat ze hun niet vervelen. Mensen met overgewicht worden automatisch uitgelachen, maar zoals Waackx zegt is het geen wonder dat er zoveel mensen zijn met obesitas, ondertussen vind je in elke Nederlandse stad een stuk of 3 Burger King en McDonalds.


avatar van Jesper187

Jesper187

  • 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Ik vind het maar treurig dat iemand zich zó druk kan maken om de kleding die andere mensen dragen. Serieus, maak je toch niet zo druk man. Als je je eraan stoort, dan kijk je toch niet. Je hoeft niet te kijken, houd je met jezelf bezig ofzo..


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

Jesper187 schreef:

Ik vind het maar treurig dat iemand zich zó druk kan maken om de kleding die andere mensen dragen. Serieus, maak je toch niet zo druk man. Als je je eraan stoort, dan kijk je toch niet. Je hoeft niet te kijken, houd je met jezelf bezig ofzo..

Ik gaf meer ergernissen dan dat maar ok. Kleding is maar een klein deel dan, al zou ik ook wel elke persoon met een superdry sweatshirt willen afknallen.


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

Kleding zegt trouwens meestal genoeg over een persoon.


avatar van Jesper187

Jesper187

  • 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Was niet alleen aan jou gericht, o.a. ook aan Waackx. Kleding geeft wellicht een eerste indruk over de persoon, maar iemands persoon beoordelen op kleding is gewoon dom en vooral oppervlakkig. Mijn grootste ergernis is in ieder geval dat vele moraalridders anderen een bepaalde levenswijze willen opdringen, alsof ze superieur is.


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

Jesper187 schreef:

Was niet alleen aan jou gericht, o.a. ook aan Waackx. Kleding geeft wellicht een eerste indruk over de persoon, maar iemands persoon beoordelen op kleding is gewoon dom en vooral oppervlakkig. Mijn grootste ergernis is in ieder geval dat vele moraalridders anderen een bepaalde levenswijze willen opdringen, alsof ze superieur is.

Richt je daarmee op mij en Waackx, de maker van de film, gewoon op het algemene volk of allemaal? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Nah, eerste indruk boeit niet echt. Maar iedereen is hetzelfde miezerige kleine insect tegenwoordig. Allemaal dezelfde mieren in dezelfde mierenhoop. Niemand is anders meer, behalve de popsterren waar iedereen zo naar opkijkt.


avatar van Jesper187

Jesper187

  • 6434 berichten
  • 2462 stemmen

In feite aan iedereen die zich eraan schuldig maakt.


avatar van Knisper

Knisper

  • 13038 berichten
  • 1279 stemmen

Berichten verplaatst naar Overigen > Algemeen > Het grote taaltopic


avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

  • 13163 berichten
  • 0 stemmen

Deze even teruggeplaatst (omdat het nog kon en het hier beter op z'n plaats is)

Waackx schreef:

Reacties hier op MM met als medeling dat desbetreffende persoon bij die film alcohol heeft gezopen, popcorn erbij heeft gegeten of een jointje erbij heeft gerookt wordt hier als doodnormaal gezien.

Nou en? Net zoals jij mag ventileren hoe jij de maatschappij beleeft aan de hand van het onderwerp van deze film, kan een ander met zoiets zijn of haar kijkervaring toelichten.


avatar van Waackx

Waackx

  • 721 berichten
  • 1310 stemmen

Jesper187 schreef:

Ik vind het maar treurig dat iemand zich zó druk kan maken om de kleding die andere mensen dragen. Serieus, maak je toch niet zo druk man. Als je je eraan stoort, dan kijk je toch niet. Je hoeft niet te kijken, houd je met jezelf bezig ofzo..

ik moet zeker de hele dag m'n ogen gesloten houden?

en wat iemand draagt moet hij inderdaad zelf weten, maar omdat massa die shit koopt ben ik bijna genoodzaakt om het ook kopen want 90 % wat in de kledingwinkels ligt kan ik daardoor laten liggen.


avatar van Waackx

Waackx

  • 721 berichten
  • 1310 stemmen

Jesper187 schreef:

Was niet alleen aan jou gericht, o.a. ook aan Waackx. Kleding geeft wellicht een eerste indruk over de persoon, maar iemands persoon beoordelen op kleding is gewoon dom en vooral oppervlakkig. Mijn grootste ergernis is in ieder geval dat vele moraalridders anderen een bepaalde levenswijze willen opdringen, alsof ze superieur is.

Het probleem is juist dat anderen mij een bepaalde levenswijze willen opdringen vanwege het feit dat men mij shit aanraadt/biedt waarop ik niet op zit te wachten.

Of het nou Facebook,Twitter of wat dan ook is

Doe ik er niet aan mee, dan ben ik niet van deze tijd en ouderwets.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld met films die in de bios uitkomen met alleen 3D.

Vraag ik niet om maar omdat de massa het blijkbaar leuk vind moet ik het maar accepteren of wachten tot dat ie eens keer in 2D te zien is.


avatar van Lau1986

Lau1986

  • 103 berichten
  • 981 stemmen

Ik snap niet wat mensen nu zo ziek aan deze film vinden? Het valt allemaal best mee en het is eigenlijk één grote aanklacht tegen de maatschappij waarin wij op het moment leven.
Maar ziek? nee, goed er worden wat mensen neergeschoten, maar in de meeste films gebeurd dit aan de lopende band.. en je ziet hier niet eens gore. die baby? dat was een droom, ik vond het eigenlijk wel geniaal en kan mij ook wel indenken waarom hij dat wilde doen. Ik heb mij in ieder geval vermaakt met deze film, jammer dat die op de helft wat inzakt.


avatar van Rosicky

Rosicky

  • 1436 berichten
  • 1709 stemmen

Ontzettend genoten van het eerste gedeelte, maar daarna is het ook wel gedaan met God Bless America. Het punt van de makers is dan wel gemaakt en er worden te veel ergernissen bij gesleept. Het einde vond ik bovendien veel te veel van het goede.


avatar van wwelover

wwelover

  • 2605 berichten
  • 3968 stemmen

Fantastisch! Typisch zo'n film die te weinig aandacht krijgt. Een vrij onbekende cast, maar wel erg sterk. Murray is dezelfde sul als in Mad Men, maar dat doet hij goed maar de ster voor mij is Tara, wauw wat is die goed zeg, zonde dat ze nog geen grotere films heeft aangeboden gekregen. Het verhaal is geinig, de humor is ziek maar top. Ja het zal niet iedereen liggen natuurlijk, maar ze nemen veel dingen goed in de zeik.

4*


avatar van wijnand89

wijnand89

  • 14 berichten
  • 373 stemmen

Erg goede film! De eerste 5 minuten maken meteen een 'statement', daarna begint de film je eigenlijk 25 minuten lang op de zenuwen te werken en te irriteren (tenminste bij mij, had hem bijna uit gezet...) en dan komt de film met een heerlijk luchtig vervolg, maar met een zeer aanwezige boodschap (zie de enorme discussie in de voorgaande reacties;) )


avatar van Issybizzy

Issybizzy

  • 26 berichten
  • 739 stemmen

De moraal van het verhaal:

We live in a Fucked up World and it's getting worse and worse every day.


avatar van Snufkin_

Snufkin_

  • 1 berichten
  • 1 stemmen

Heerlijke film, met een geweldige boodschap. Vind zowel Frank als Roxy erg goed spelen.

Wel moet je hem ''snappen'' om hem echt te waarderen.


avatar van digi

digi

  • 58 berichten
  • 91 stemmen

De film heeft wat weg van Falling Down, maar die was een stuk beter dan deze film.
Ik sta wel achter de stelling, dat het leven steeds oppervlakkiger wordt en de gesprekken nergens meer over gaan, maar dat maakt het nog geen goede film.
De film is wel heel makkelijk gemaakt. Zo steelt hij een auto, maar hoe hij aan de autosleutel komt van de buurman blijft een raadsel. Hoe het meisje hem zo snel heeft kunnen vinden en de politie niet, wordt ook niet verteld. Uiteindelijk blijkt het meer om de boodschap te gaan.
Het is wel weer typisch Amerikaans dat ze denken alles op te lossen, door er maar op te schieten.


avatar van goldberg68

goldberg68

  • 37 berichten
  • 5 stemmen

Ik zag voorstukjes in de bioscoop en dacht dat is een goede film en die moet ik zien.

Ik ben blij dat ik hem niet in de bioscoop heb gezien maar gewoon thuis.

Wat een slechte film zeg slaat nergens op .

Ik geef deze film een **************0,5*************


avatar van Toontje G

Toontje G

  • 902 berichten
  • 1707 stemmen

goldberg68 schreef:

Ik zag voorstukjes in de bioscoop en dacht dat is een goede film en die moet ik zien.

Ik ben blij dat ik hem niet in de bioscoop heb gezien maar gewoon thuis.

Wat een slechte film zeg slaat nergens op .

Ik geef deze film een **************0,5*************

gelukkig, dan ben ik ben niet de enige met mijn mening


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

Wel jammer dat de enige echte voorstander van jouw mening geen Nederlandse zinnen kan opbouwen en zijn enige commentaar "Wat een slechte film zeg slaat nergens op" is.


avatar van Ste*

Ste*

  • 2073 berichten
  • 1388 stemmen

De beschrijving van de film deed me meteen denken aan Falling Down (wat ik persoonlijk een draak van een film vond) en ik was wel benieuwd wat dit thema anno 2012 zou brengen.

En het kent wat overeenkomsten, waaronder het feit dat alles er wel érg dik bovenop ligt, vooral in het begin.

Bovendien is heel de film wel in een erg aparte vorm gegoten. Komedie oke, satire oke, maar het gaat soms wat ver. Enige geloofwaardigheid zou niet erg zijn. Op klaarlichte dag met wapens staan zwaaien en mensen vermoorden, rondrijden in een in het oog springende sportwagen. Ook dit lijkt op de absurde ongeloofwaardigheid die Falling Down soms heeft.

Verschil is dat deze film wel een stuk sympathieker is, hoewel de gezellige romkomdeuntjes
tussendoor (tijdens het schieten op een teddybeer bijvoorbeeld) het maar een lastig te plaatsen geheel maken. Is het nou slecht? Nam ik het te serieus? Is het puur komedie? Lijkt het niet op, door de poging tot drama als Frank en Roxanne gescheiden worden, bijvoorbeeld. Je weet niet wat je er mee aanmoet, en dat gevoel blijft toch wel heel de tijd in je achterhoofd, waardoor het een aparte maar ook een wat irritante kijkervaring wordt.

Op een gegeven moment krijgt het komedieluchtige aspect wel erg de overhand, en dat is gezien het onderwerp toch wel erg vreemd. Ik zal dan wel een mutsje zijn, maar ze doden toch aan de lopende band mensen, en met de gebeurtenissen van bijvoorbeeld The Dark Knight Rises in je hoofd... kan ik er maar moeilijk iets grappigs en gezelligs van maken.

Later lijkt de film zichzelf toch wel weer aardig serieus te nemen met de speech van Frank. De film had een vorm moeten kiezen en zich daaraan moeten houden, want nu is het van begin tot eind 'wacht even, waar kijk ik naar'?

Het was niet zo irritant en ergerlijk als Falling Down, maar een dikke voldoende verdient het ook zeker niet. Qua maatschappijkritiek is het overigens ook weinig nieuws, en allemaal erg oppervlakkig.

Laat ik het houden op 2,5*, een 5,5, een vlees noch vis cijfer, zoals de film zelf.


avatar van Ste*

Ste*

  • 2073 berichten
  • 1388 stemmen

Nu ik alle reacties zo'n beetje gelezen heb vraag ik me af waarom iedereen zo makkelijk over het ongeloofwaardigheids-aspect heenstapt. Hoe steelt hij de auto zo makkelijk, hoe kunnen ze zo lang doorgaan zonder gepakt te worden, terwijl ze op klaarlichte dag in het park staan, zich niet vermomd hebben.
Het is dan wel grotendeels een komedie, maar geen domme 'Dude where's my car' of iets in die trant. Je mag toch wel een béétje solide script verwachten?


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

Waarom zou een film die ongeloofwaardig is per sé slecht zijn? Het is een film, die hoort soms ongeloofwaardig te zijn. Ongeloofwaardigheid moet je je cijfer toch niet op baseren? Ga je Star Wars of Avatar dan ook een 0,5 geven omdat het "ongeloofwaardig" is? Soms heeft een film gewoon een doel en doet ie er dan ook zoveel mogelijk aan om dat doel duidelijk te maken. Of jij dat ongeloofwaardig wilt noemen, ok.