The Avengers (2012)

Alternatieve titel: Marvel's The Avengers

Actie / Fantasy

geregisseerd door Joss Whedon
met Robert Downey Jr., Samuel L. Jackson en Chris Evans

The Avengers zijn een buitengewoon team van superhelden. Wanneer een onverwachte vijand opduikt die een bedreiging vormt voor de wereldwijde veiligheid heeft Nick Fury (Samuel L. Jackson), directeur van de internationale vredesmacht S.H.I.E.L.D., een team nodig om de wereld te redden van de ondergang. Dit team bestaat uit Iron Man (Robert Downey Jr.), Incredible Hulk (Mark Ruffalo), Black Widow (Scarlett Johansson), Thor (Chris Hemsworth), Hawkeye (Jeremy Renner) en Captain America (Chris Evans).

Koerok schreef:

Dat vond ik eerlijk gezegd wat minder. Eerst slaat de Hulk in blinde razernij bijna het hele schip kort en klein, maar later vecht hij gewoon op een normale rationele manier mee aan de kant van de Avengers. Ik vond dat niet erg consequent.

Prima consequent met de comics en enkele posts eerder al uitgelegd.

avatar van wilofski
Perfect hetgeen je zou verwachten van deze films.

Vette gevechten met superhelden tegen superslechteriken.
Mooie effects (ben er geen specialist in, maar voor mij in ieder geval voldoende), prachtige gevechten, vette gadgets/special weapons... De standaard ingrediënten voor 2uur vermaakt voor een superheld fan.

3.5* voor het kostelijk vermaak, mss eig maar 3* waard

avatar van horizons
Sommige commentaren zijn echt onzinnig. Dit is een comic verfilming dus mag je ook comic verfilming verwachten.
In dat opzicht vond ik TDK wellicht de slechtste comic verfilming die er is, hoewel de film niet slecht is (wel overgewaardeerd).

Qua acteren verwacht ik geen Oscar prestaties in deze film. Maar ze waren goed genoeg om te overtuigen. Downey jr. stak er wel bovenuit.

De eind actie en straal de ruime in was wel heel erg gekopieerd van Dark of the Moon.

avatar van Nightowl 1810
Slecht! Geen spanning, geen diepte helemaal niets. Kan niet tippen aan Iron Man, e.d. Kun je gerust overslaan deze.

avatar van jippie2010
Je verwacht heerlijke actie met prachtige special effects,
die krijg je ook.
Een visueel spektakel die bijna niet kan vervelen.
Zeker één van de beste films in zijn categorie.

een keurige *3.5

avatar van jippie2010
haha, ik zie nu pas de briljante slotscene... bijna een scoreverhoging waard...
altijd de complete aftiteling afkijken dus

Wat een cul(t)film. Van alles niets. De afzonderlijje Hulk, Superman, Bond films waren stukken beter. Van mij een dikke vette 0 en een trap na van de juf.

avatar van zxstyle
Grappe schreef:

ik zou er persoonlijk eerder ku(l)tfilm van maken

avatar van Karl van H.
Aardige actiefilm. Ik kan me voorstellen dat als je een comic nerd bent, dat deze film behoorlijk orgasmisch moet zijn, maar mij persoonlijk deed 'ie niet veel. Natuurlijk, je hoeft je absoluut niet te vervelen, maar zodra hij afgelopen is ben je 'm ook wel weer vergeten. Leuk, niet meer dan dat.

Nomak
Die Black Widow hadden ze beter eruit kunnen knippen, overbodig en vervelend personage.
Mijn favoriet is denk ik toch Captain America. Ook Thor en Hulk zijn geweldig en natuurlijk Iron Man door zijn humor en opmerkingen. Perfecte casting ook, zou me geen betere acteurs kunnen bedenken om deze superhelden te vertolken.

avatar van mrwhite
Grappe schreef:

Waarom zet je James Bond tussen Hulk en Superman !?! Bond is toch geen superheld en komt al zeker niet van een comic. En een cultfilm film zal dit niet worden

avatar van Ajax&Litmanen1
Hij bedoelt kulfilm (onzinfilm) en kutfilm, niet cult...

avatar van mrwhite
Ja dat dacht ik wel gezien zijn score van 0,5*

mrwhite schreef:

En Superman komt van DC, Hulk van Marvel......de eerste heeft dus al niets te maken met Avengers.

avatar van Thomas83
Snap niks van al die hoge waarderingen. Het hele uitgangspunt van de film spreekt me sowieso al niet aan. Ik kan een superheldenfilm op zijn tijd best waarderen, maar ik hou er helemaal niet van als ze allemaal superhelden bij elkaar gooien in 1 film. Veel zullen in de strips wel af en toe elkaars pad kruisen, maar ik vind het nogal overkill en veel van de magie van de superkrachten van al die helden wegnemen.

Bovendien zijn hier zoveel van die superhelden dat het de film wat rommelig maakt. Maar intussen voelt het wel weer raar dat er zo'n onevenredige verdeling van screentime voor iedereen is. Het doet je toch afvragen of ze er niet wat gewoon weg hadden kunnen laten.
De bad guy wordt Hiddleston op zich wel charismatisch gespeeld, maar Loki krijgt veel te weinig gewicht en dreiging mee.

Heb bijna al die andere superheldenfilms van de laatste jaren niet gezien, maar had gehoopt dat de film op zichzelf ook goed te bekijken is. Dat is op zich ook wel, maar tijdens de openingsscène had ik het idee midden in een sequel te zijn beland en keek ik nog eens op internet voor de zekerheid.

De meeste superhelden vond ik trouwens ook weinig aan. The Hulk is leuk puur vanwege de dreiging van de transformatie, maar daar wordt weinig boeiends mee gedaan. Wel leuk gespeeld door Ruffalo. Johansson heeft een leuke introductie van haar personage (misschien wel de enige leuk gechoreografeerde actiescène), maar haar personage hangt er verder maar wat bij. Downey Jr. steelt natuurlijk weer een beetje de show als Iron Man, maar vooral zijn personage is dan weer debet aan een overkill van grappen in de film. Er zitten erg leuke in, maar te vaak wil de film opzichtig grappig uit de hoek komen.

De special-effects kunnen er goed mee door vaak, maar de actie is meestal maar wat onnozel. wat me ook opvalt is de rare gewoonte in deze film om alles maar irrationeel kapot te laten gaan. Je vraagt je af hoe gebouwen nog niet instorten of voertuigen nog werken nadat er zo is huisgehouden.

Het blijft verder toch steeds een beetje op de lachspieren werken om mensen in een film in al die pakjes rond te zien lopen. Daarom vind ik het verfilmen van comics en cartoons vaak niet helemaal werken. Doe mij dan maar een animatiefilm.

Echt strak geregisseerd vond ik de film ook al niet. Het verhaaltje is feitelijk super simpel, maar toch weten ze het voor elkaar te krijgen dat het na een uur vrij rommelig wordt, terwijl het eerste deel dan misschien juist soms weer wat aan de trage kant is.
Het einde beviel me ook niet. Heel goedkoop dat de Hulk op het einde toch opeens totale zelfcontrole blijkt te hebben, en Iron Man die nog net terugvalt door de portal, zaten we daar even in spanning zeg. 2.0*.

avatar van marvelfreak85
[quote]Thomas83 schreef:

Ow oke af en toe elkaars pad kruisen ,hieruit kan ik al opmaken dat je geen comics leest The Avengers is een comic op zich en bestaat al sinds 1963 en heeft honderden verschillende uitgaves dus zoals jij het zeg dat ze af en toe elkaars pad kruisen klopt niet, in het Marvel universe komen ze elkaar heel vaak tegen.
The Avengers is ook puur gemaakt voor actie, ze zijn er ook mee begonnen omdat de fanboys graag hun favorieten superhelden samen zien vechten daarom is er bijna geen verhaal(sommige versies hebben juist wel een goed verhaal) zij zijn goed andere slecht en vechten maar puur vermaak.

En dat is precies hetzelfde wat ze doen met deze film wil je iedereen zijn verhaal moet je de solo films kijken The Avengers is puur voor de mensen die de solo films en karakters goed vonden en graag deze karakters samen zien vechten en als je alle solo films kijk word het verhaal ook beter want in iedere solo film zit iets wat naar the Avengers verwijst.

avatar van Bakema NL
Ze komen elkaar inderdaad maar al te vaak tegen, dat is juist het leuke.

En er is een Guardians of the galaxy film onderweg. En er is de Avengers klassieker, de Korvac saga. Maak daar een film van en dan heb je al helemaal een verzameling helden die niet op het scherm passen.......zelfs in de comics van die tijd werd er een stemronde gehouden in the Avengers wie er lid mochten blijven en wie niet, hahahahaha.....het waren er gewoon teveel. En dan heb je dus ook meteen een movie crossover van Avengers/Guardians of the galaxy.

En als we helemaal veel helden willen kunnen we alleen maar dromen van bv. een Secret wars verfilming.

avatar van jippie2010
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt hehe

avatar van underground
Na lang wachten toch maar gekocht op Blu-Ray 3D.

Had veel van de film verwacht kwa Actie,Verhaal,3D,Special effects.

Het verhaal zat mooi in elkaar en was ook boeiend om naar te kijken
Actie kwam jammer genoeg weinig voor in de eerste 60 min,
Na 60 min kwam er toch meer actie in (gelukkig)

De 3D effecten vielen tegen na 1 uur naar meer gepraat dan actie te kijken kwamen dus ook niet echt veel effecten bij,
Na 60 min kwamen er meer effecten helemaal het eind gevecht was mooi om naar te kijken (3D)

Top film dat zeker maar niet om "speciaal'' op 3D te halen !!

Eindcijfer : 4*

Hoop dat ze in deel 2 meer 3D Toevoegen

Tegenvaller.

Ik was er al een beetje bang voor omdat Iron man ook niet echt mijn type film was. Toen het begonnen was had ik het gevoel dat ik iets gemist had. Er was blijkbaar het één en ander gaande wat niet was geïntroduceerd. Ik had van te voren gevraagd of dit een sequel was van iets maar dat was het dus niet. Na een paar mooie actiescènes krijg je een half uur gepraat voorgeschoteld. Om af te sluiten met een uurtje grootschalig geknal met zeer indrukwekkende special effects.

Maar de hele film trok me gewoon niet. Het idee van alle superhelden bij elkaar gooien pakte niet mooi uit. Geen van de personages had enige opbouw. Uiteindelijk leek het alleen maar een film waarin de goeie mannetjes tegen de slechte mannetjes vechten. Een oorlog om een blokje.

Ik miste vooral de spanningsopbouw en personage ontwikkeling. Allemaal superhelden bij elkaar gooien werkt gewoon niet. Geef mij maar liever X-men.

avatar van marvelfreak85
Dragonslayer schreef:

Dan moet je de solo films kijken voor de personage ontwikkeling en ook het verhaal de eerste 20 minuten zou je moeten begrijpen als je Captain America The First Avenger had gekeken.

avatar van JacoBaco
Apart dat iemand de recente losse films Captain America The First Avenger, The Hulk, Iron Man 1 en 2 en Thor compleet mist. De hele aanloop naar deze film dus.

En X-Men precies hetzelfde. Die gooien ook allemaal mutanten bij elkaar.

avatar van elayz
Leuke film, goede actie! prima vermaakt!

JacoBaco schreef:

En X-Men precies hetzelfde. Die gooien ook allemaal mutanten bij elkaar.

Ik heb alleen Captain America niet gezien.

En X-Men is een heel ander concept. Bovendien heeft X-Men meer te bieden dan alleen maar geweldige actiescènes.

avatar van Bakema NL
Het is exact hetzelfde in de basis. Enige verschil is dat het mutanten zijn waardoor men er een racisme sausje over het verhaaltje kan gieten waardoor mensen het ineens een diepere bedoening gaan vinden. Heeft prima verhalen opgeleverd hoor, maar het wordt soms wat overschat.

avatar van cantforgetyou
Het verhaal stelt niks voor. Maar de actie en special effects maken alles weer goed. Wat een spektakel film. En dan hebben we hem niet eens in de bioscoop gezien. Vooral die vliegende monsters tussen de wolkenkrabbers door. Super gemaakt.

Bakema NL schreef:

In X-Men wordt op een betere manier gebruik gemaakt van de verschillende superkrachten. The Avengers komt best saai over als je daar naar kijkt.

Nog iets wat ik nog niet gezegd had. Wat is die badguy hier toch een doetje. Het leek echt zo'n kinderfilmschurk. Ik kan er gewoon niet omheen dat ik deze film s.a.a.i. vond.

Ik vond deze film wat minder, want ik had er best veel van verwacht. Robert Downey Junior was wel natuurlijk met zijn humor. Maar het verhaal was zo standaart. Dat een gestoord iemand koning wil worden en iedereen vernietigen. Muziek van Alan Silvistri was wel mooi. En de special effects waren ook wel gaaf. 2,5

avatar van Jan met de pet
De film duurde voor mijn mening gewoon te lang, laatste uur is geweldig......de rest is toch een beetje langdradig: 4,0

avatar van baasbas17
vond prima sup[rerheldenfilm, weinig gelul maar lekker veel actie met en prachtige effecten. zeker ook leuke grapjes
black widow die even bezig is terwijl ze in elkaar gemept wordt door 3 russen
die kerel die aan het gamen is
iedereen is blij als dat slangbeest dood is, blijken er nog een stel van te zijn.

vondt captain america trouwens een beetje overbodig overkomen.
hij zit een kwartier lang te klooien met een klojo met een gun terwijl thor hulk en iron man die voor hun ontbijt eten.