Total Recall (2012)

Verenigde Staten / Canada
Actie / Sciencefiction
118 minuten / 133 minuten (extended director's cut)

geregisseerd door Len Wiseman
met Colin Farrell, Kate Beckinsale en Jessica Biel

Welkom bij Rekall, het bedrijf dat dromen tot werkelijkheid kan brengen. Voor de fabrieksmedewerker Douglas Quaid (Colin Farrell) klinkt deze trip als de perfecte vakantie om aan zijn frustrerende leven te ontkomen, ook al heeft hij een prachtige vrouw (Kate Beckinsale). Echte herinneringen van het leven als een super spion is net wat hij nodig heeft. Maar als de procedure goed fout gaat, wordt Quaid een opgejaagd man. Hij wordt achtervolgd door de politie, geleid door Chancellor Cohaagen (Bryan Cranston) en besluit samen te werken met een vrouwelijke rebel vechter (Jessica Biel) om Cohaagen te stoppen. Het is niet meer duidelijk wat fantasie en werkelijkheid is en Quaid ontdekt zijn echte identiteit, liefde en lot.

avatar van wu-tang
voor een sf film begint die wel aardig maar waneer je gaat vergelijken met het origineel is het inderdaad wat minder, aktie is redelijk verhaal ach ja wat zal ik zeggen

de badgirl is natuurlijk helemaal een foute keuze wel een lekkere stoot om te zien trouwens

ik heb wel het origineel gezien en ik kan je zeggen dat het origineel geheel niet lijkt op de remake en andersom. toch heb ik erg genoten en zit nog na te genieten van deze bijzondere actiefilm. Niet heel uniek, maar toch leuke twists en een goed verhaal. 4*

yellowflag schreef:

Ik ben het met jou eens yellowflag.

avatar van steventje
Vond het begin goed meevallen. Film werd goed opgebouwd maar na de 2de helft viel de interesse plots weg. Het ging me allemaal te snel en te serieus. Ontploffing hier, ontploffing daar en onze helden gaan lekker door zoals een held negen levens heeft in een videogame.
Buiten de namen heeft deze film weinig of niets met het origineel te maken. Het decor van Mars, de humor, de mutanten miste ik wel in deze film.
Ik zal het origineel steeds verkiezen boven deze, die ik eigenlijk overbodig vond.

Hij begon wel spannend, maar hij kon me niet helemaal boeien. Denk dat hij wel indrukwekkender was in de bioscoop!

avatar van Pestiis
Vrij verwarrend allemaal...

Scenery zag er allemaal erg vet uit en ook die 'light flares' die de film door in het scherm te zien zijn alsof er een lamp in de camera schijnt,... ook wel een apart effect... ergens best irritant, maar aan de andere kant heeft het ook wel iets

3 sterren voor de film itself
en
1 volle ster voor Kate Beckinsale

Gewoon lekkere aktiefilm, en al was het origineel natuurlijk beter, alles ziet er nu wel veel beter uit en Farrell en de 2 dames leveren een prima prestatie.

avatar van borretto
Een topfilm waarbij je volledig geconcentreerd moet zijn!
Een film met kate beckinsale is altijd een topfilm btw..

En het origineel is enkel beter omdat je weet wat er gaat gebeuren in de film en dan krijg je tegenslagen, omdat je bepaalde stukken mist ..

Ik heb nooit het origineel gezien, dus des te meer kon deze film mij ZEER hard bekoren

Spannend verhaal dat je op de voet moet volgen en je wordt in hun belevingswereld meegesleurd !

avatar van Thorongil
First 10 Minutes Of Total Recall
Ben er niet echt van onder de indruk, denk dat ik deze pas. Tamme actie en vervelende lens flares.

avatar van The Beast
Total Recall,

Interesante film, hij was niet saai en best leuk, maar het was nou niet zo dat ik qua verhaal aan de buis gekluisterd zat.
De special effects waren geweldig, ook beide dames in de film zijn niet vervelend om naar te kijken maar het is een leuke originele film, geen topper maar zeker leuk om gezien te hebben, was al een lange tijd benieuwd naar Total Recall, ook oude versie niet gezien, maar hij voldoet aan mijn verwachtingen,

avatar van Cinemaniak
Leuk en zeer entertainend. Op diverse punten zelfs beter uitgewerkt dan het origineel. Voor de rest een vrij doorsnee filmpje en zeker de moeite waard om te kijken.

Cinemaniak schreef:
Op diverse punten zelfs beter uitgewerkt dan het origineel.

Evolutie.

avatar van Cinemaniak
HALVE TAMME. schreef:

Evolutie.

Helaas geen vanzelfsprekendheid bij diverse remakes, dus het vermelden waard.

HALVE TAMME.
Daar ben ik het volledig mee eens Cinemaniak

avatar van cor1946
Redelijke sf film met goede actie scenes. Vond hem niet spannend genoeg.

Een remake van een klassieker is altijd wel even afwachten wat het gaat worden, over het algemeen is het zelden een even goede, laat staan betere film.
Maar deze prent is voor mij toch evenwaardig aan het origineel.
Ik vind het goed dat men enkele wijzigingen aan het verhaal heeft gedaan en het toch herkenbaar blijft.
Dat er op 22 jaar, de tijd tussen het origineel en deze film, op gebied van film maken heel wat is gewijzigd merk je duidelijk aan deze prent, vooral de special affects, daar kon Paul Verhoeven in 1990 alleen maar van dromen van wat je hier nu te zien krijgt.
Het maakt de film des te interessant om te bekijken.
Prima cast ook met Colin Farrell in de Rol van Arnie destijds, Jessica Biel is de huidige Rachel Ticotin en geef toe, Kate Beckinsale die de rol van Michael Ironside op zich neemt, is toch leuker om naar te kijken, nietwaar ? :-p
Voor mij is deze prent geslaagd, niet beter of slechter dan het origineel en dus warm aanbevolen

avatar van otherfool
Een weinig memorabele remake van de klassieker van Verhoeven met Arnie. Het verhaal blijft interessant genoeg om te blijven boeien en met de cast heb ik om uiteenlopende redenen geen problemen, wel met de toch wat lelijke en overdadige CGI.

Deze film doet al met al vooral overbodig aan. 2,5*.

avatar van Actarus
Beter dan dat ik eerst vermoede...de actie is ontzettend goed in beeld gebracht, met momenten echt wel vet! je kan natuurlijk niet over het origineel, maar dit was dan ook geen smakeloze kopie ervan...Wat mij betreft de meest futuristische film van het jaar, met oog voor detail...

avatar van Actarus
Thorongil schreef:
First 10 Minutes Of Total Recall

...de eerste 10 minuten van de film waren het minst ook

avatar van ILDIB
Teveel standaard overdreven stoere actie. Beckinsale is mooi maar ongeloofwaardig. Biel acteerde als een krant, ook mooi trouwens. Nee, was niet veel.

avatar van Pelagatti
Aardige remake, maar niet geweldig. De film heeft net als het origineel een hoop leuke details over de wereld in de toekomst. Wat dat betreft goed uitgewerkt. Ook wat leuke overeenkomsten met het origineel, maar dan in een nieuw jasje of net een andere twist. Acteerwerk goed, vooral Beckinsale en Farrel speelde naar behoren. De film heeft een lekker tempo, met veel actie. Gewoon een leuke en goed uitgewerkte SF film die mij prima vermaakt heeft van begin tot het eind.

avatar van Timba69
Prima remake. Wat mij vooral aansprak was de mooi vormgegeven omgeving. Er zit voldoende actie in de film en ook de acteerprestaties zijn goed genoeg.

Moest alleen wel lachen toen bij een scene waar Beckingsale Biele een klap geeft (bij schuilplaats Matthias) een soort van plastic plaat te zien leek. Zag er nogal amateuristisch uit. Maar misschien was het mijn verbeelding.

avatar van esoxlucius
Naar mijn idee een compleet overbodige film, het komt niet eens in de buurt van het origineel. Zowel de acteurs als de cgi konden niet echt boeien, jammer ik had er meer van verwacht.

Vermakelijk.

Ben geen grote fan (meer) van het origineel, dus dat kon deze film al niet meer verkloten. Op zich ook wel blij dat ze voor een iets serieuzere (in toon dan) verfilming gekozen hebben, past toch ietsjes beter bij de setting.

Een paar leuke toevoegingen in het eerste uur. Kleine details zoals de camera bom, of wat grotere zoals The Fall (geniaal). Het zijn dat soort zaken die de film wel fris houden. Verhaaltje is links en rechts wat aangepast maar doet eigenlijk niet zoveel ter zake, zeker niet als je het origineel al gezien hebt.

Visueel wat dubbel. De settings lijken voor 50% gekopieerd van Blade Runner. Verder aangevuld met wat identiteitsloze CG die de rest van de film weinig eer aan doet. De constante lensflares waren ook best apart. Geeft de film iets extras maar echt veel steek hielden ze niet. Acteerwerk verder wat doods, al is dit ook niet meteen het type film om echt als acteur te schitteren.

Tweede deel brengt jammer genoeg wat teveel saaie actie, dat soort scenes zouden met een budget als dit toch veel beter moeten kunnen. Vond het tweede deel dan ook een stuk minder. Zou verder wel willen weten waar die 15 extra minuten zitten (heb de extended versie gezien).

Aardig en vermakelijk dus, beter dan het origineel, maar eindigt slechter dan het begint.

avatar van weerwolf79
Geen onaardige film maar als Remake flink gefaald en haalt het absoluut niet bij het origineel.

avatar van Thorongil
Colin Farrell doet het heus niet slecht, maar deze film is gewoon weg niet interessant genoeg.
Het wijkt ook te weinig af van de originele film en biedt maar weinig nieuws. Als je de Verhoeven film gezien hebt weet je quasi exact wat er gaat gebeuren. Mars is nu gewoon the Colony. Begin vond ik wel leuk, maar op den duur had ik het gehad met al die achtervolgingen en vuurgevechten (te weinig variatie in de actie). Vanaf dat we bij rebellenleider Matthias komen begon ik me echt wat te vervelen. Ook heb je veel te vaak die vervelende lens flares. Een 2,5; niet barslecht maar je kan hem gerust laten voor wat het was en liever de 1990 versie nog eens opzetten.

avatar van The Goss
Komt niet eens in de schaduw van het origineel. Beckinsale en Biel maken het met hun verschijningen nog enigzins goed, maar door al die CGI verliest het verhaal een groot deel van zijn kracht.

Voordeel van deze film is wel dat je het origineel nog meer gaat waarderen. Wat heeft Verhoeven destijds een ontzettend goede film neergezet.

avatar van jeroentjuhhhhh
Eerste helft bijzonder gaaf en weet dan nog relatief vaak te verrassen. Tweede helft een soort blanke I-Robot. Het voelt uitgekauwd en met té veel ''girl power'', Beckinsale en Biel Maar ach. Collin doet 't verrassend tof. Wiseman (tot nu toe nog niet boven de 2,5* gescoord) komt af en toe nog weg met deze andere tone of voice, maar weet deze serieuze lijn niet door te zetten in iets wat het uiteindelijk rechtvaardigt. Je kunt Verhoeven's (cult)classic nou eenmaal niet verbeteren. Daarom is Dredd 3D (2012) ook een veel betere en vooral slimmere keuze geweest om te remaken. Hier blijf ik teveel hangen aan het origineel, die precies de juiste (passende) 'feel' had bij het concept. Hier zijn de effecten regelmatig indrukwekkend, maar doet het uiteindelijk helemaal niks.

Eindelijk een remake die geen kopie is van het origineel. Als amusement kijker is het gewoon een goede actiefilm in een SF jasje gegoten. Elke criticaster die het het een matige film vind moet deze genre dus niet kijken en vooral geen stem uitbrengen. Ik zal als actie-fanaat ook geen objectief oordeel kunnen geven over films buiten deze genre. Nogmaals voor de kijkers die het niet begrijpen; DIT IS FICTIE en beoordeel het ook zo!!!

avatar van The Goss
Kopernick schreef:

Wat een kulredenering. Ik houd van actie/SF films en om deze reden kijk ik dergelijke films en binnen dit genre kom je ook matige films tegen (en gelukkig ook pareltjes). Daar kom je dus pas achter als je de film gekeken hebt. Volgens jouw redenering mag ik niet stemmen als ik als deze film matig vind. Yeah, right!!