Total Recall (2012)

Verenigde Staten / Canada
Actie / Sciencefiction
118 minuten / 133 minuten (extended director's cut)

geregisseerd door Len Wiseman
met Colin Farrell, Kate Beckinsale en Jessica Biel

Welkom bij Rekall, het bedrijf dat dromen tot werkelijkheid kan brengen. Voor de fabrieksmedewerker Douglas Quaid (Colin Farrell) klinkt deze trip als de perfecte vakantie om aan zijn frustrerende leven te ontkomen, ook al heeft hij een prachtige vrouw (Kate Beckinsale). Echte herinneringen van het leven als een super spion is net wat hij nodig heeft. Maar als de procedure goed fout gaat, wordt Quaid een opgejaagd man. Hij wordt achtervolgd door de politie, geleid door Chancellor Cohaagen (Bryan Cranston) en besluit samen te werken met een vrouwelijke rebel vechter (Jessica Biel) om Cohaagen te stoppen. Het is niet meer duidelijk wat fantasie en werkelijkheid is en Quaid ontdekt zijn echte identiteit, liefde en lot.

avatar van VforVictor
Aardige remake, al is het origineel wel beter, vooral het dunne plot is jammer maar de actie is grotendeels en goed aanwezig, een 3

avatar van Velazques
Zeer slechte remake, wordt iedere 5 minuten gevangen genomen en moet zich hier weer uit zien te vechten. Bovendien veel te veel zoen, kus en liefdes scenes, hoort niet thuis in een actiefilm.

avatar van m1701
Goeie maar confusing film.....
Actie is allemaal goed, alleen jammer dat het belangrijkste van de film: het einde
zo snel gedaan was...
Acteerwerk van de dames ook erg leuk

avatar van arno74
Heb weinig aan toe te voegen wat niet hier is verteld, maar toch. Inderdaad is de film niet zo goed als het origineel, het magere en slordige script vond ik zelfs teveel afwijken van dat origineel om nog dezelfde naam te kunnen dragen.

Verder inderdaad weer een afgeraffeld eind wat mij totaal niet kon boeien, het lijkt werkelijk erop dat filmmakers van deze tijd totaal geen waarde hechten aan de afloop van een film. Misschien wil men zich haasten om de kassa snel te kunnen vullen, maar ik begin de matige en afgeraffelde eindes in de meeste nieuwe films wel echt beu te worden.

avatar van ExXxtreme

Als ik dit artikel lees heeft deze film blijkbaar ook niet veel opgebracht, als hij zeker $190M a $195M heeft gekost.

avatar van Diamond77
In één woord slaapverwekkend, heb er geen andere woorden voor helaas ieder zijn ding. Ik geef deze film 1,5 sterren voor de moeite!

avatar van frolunda
Misschien een wat overbodige remake maar na een avondje Mass effect 3 was Total recall prima te doen.De actie was volop aanwezig,de film zag er goed uit,Farrell deed het redelijk en Biel en Beckinsale waren ook geen straf om naar te kijken.Minpunt was het wel erg dunne verhaaltje maar als liefhebber van Science-fiction kon ik me daar wel overheen zetten.Geen hoogvlieger en het origineel was beter maar hé....zolang ik me maar vermaak.

avatar van PEN15
Total Mockery

avatar van YAH87
Regisseur Wiseman (Underworld, Die Hard 4) kiest voor een andere pad dan de originele film van Verhoeven. Deze Total Recall verfilming is donkerder, serieuzer van toon en barst van de special effects. De twee uur durende film is dan ook prachtig om te zien waarbij de special effects en settingen uiterst fraai ogen en zijn dik in orde. Het verhaal van een verwarde man die op zoek is naar zijn identiteit (de Bourne films) en op de vlucht is van de politie (The Fugitive) kan een interessant film opleveren maar dat wil Total Recall helaas niet worden. Het is moeilijk om enige betrokkenheid te voelen met de personages en voelt vrij saai aan. Ondanks alle visuele geweld was er een gebrek aan spanning, wat toch wel belangrijk is voor een sci-fi, actie film die serieus genomen wil worden. Farrell, Beckinsale, Biel en Cranston deden het ook niet onaardig en doen hun best, maar konden de film ook niet redden. De knipogen naar de originele film zijn wel leuk gedaan.

avatar van Curriculum
Evenaart het origineel op geen enkele manier. Begon me op een gegeven moment erg te irriteren aan enkele personages, met name aan die van 'Kate Beckinsale'.

Ik wel best genoten van deze film!
Op een groot scherm met HD kwaliteit is dit gewoon 2 uurtjes genieten!
Cinematografisch is het een meesterwerk, uiteraard zijn er minpunten, en is het een non stop actie rit... maar dat weegt niet op tegenover de momenten waar je met open ogen verbaasd rondkijkt in de wereld die men op het scherm brengt! :O

avatar van komerad
Op een groot scherm met HD kwaliteit is dit gewoon 2 uurtjes genieten!

Heel erg goede kwaliteit. Trouwens ook in 4k beschikbaar.

avatar van sinterklaas
Erg gelikte remake, maar wel een beetje een kinderversie vergeleken met het ultra-geweldadige origineel van Verhoeven. Een precieze remake is het ook niet, maar het verhaallijn komt wel op hetzelfde neer.

Om te beginnen zijn de uiterst futuristische settings gewoonweg om weer te smullen, en de opzet dat de wereld nog maar beperkt bewoonbaar is (op 2 continenten na die met een flitstrein dwars door de kern van de aarde gaat) De ene hoofdstad is een futuristische variant van Londen, (met de Big Ben die ingepakt tussen de hypermoderne gebouwen staat) en de ander (New Shanghai) is een futuristische stad gecombineerd met eeuwenoude traditionele Chinese winkelstraatjes, met rode lampionnetjes. Zoals gezegd, de settings waren uiterst geslaagd en een lust voor het oog. Colin Farrel vervangt hier op een uitstekende manier Schwarzennegger's rol van Douglas Quaid, terwijl Beckensale de rol van Lori op der neemt en Biel de stoere Melina. En zo krijgen we weer een spectaculaire ontsnappingsthriller voorgeschoteld, die helemaal loopt als een (flits)trein. Ook de actiescene's zagen er behoorlijk gaaf uit en de slo-mo effecten daarbij maakte het plaatje helemaal af.

Ohja, ook die prostituee met die drie tieten komt hier nog even langs.

Gewoonweg word het voormalige verhaal van Total Recall hier in een fraai jasje gestoken. Weer een erg knap werkje van Underworld regisseur Len Wiseman.

ik vond het wel een leuke film

avatar van Ebenezer Scrooge
Dit is toch werkelijk om te janken zo slecht! Total Retard was een betere titel geweest. Zijn ze daar in Holly- wood nou helemaal van de ratten besnuffeld?

avatar van DVD-T
Erg goed.

Het is een remake dus vergelijkingen kun je niet uit de weg gaan. Toch zal ik proberen om zo weinig mogelijk de verwijzen naar de versie uit 1990.

De reden waarom ik versie zeg is omdat deze Total Recall totaal iets anders is geworden. Simpel gezegd is dit een heel andere vertelling van het boek. Er zitten zoveel verschillen tussen beide versies dat je moeilijk kunt spreken van een remake. Toch zijn er wel enkele verwijzingen te vinden en scenes die ietwat hetzelfde verlopen. Voor de rest is dit een compleet andere vertelling van We Can Remember it for You Wholesale van Philip K. Dick.

Vooral op audio/visueel gebied is het werkelijk genieten geblazen. Er komen enkele visueel verbluffende scenes voorbij. Len Wiseman en zijn D.P. houden zich daarbij niet echt aan conventioneel camerawerk. Ook bevat de film toch enkele toffe vondsten waarbij vooral "The Fall" en de robot politie erg goed uit de verf komt. Maar ook de scene in het door nucleaire verwoeste landschap van Engeland ziet er verbluffend mooi uit. Overall design is fantastisch te noemen. Die stad in Australie ziet er erg gaaf uit. En dan nog de belichting. Wow. De lens flares passen goed bij de vertelling en ook sets zien er daardoor nog mooier uit. Visual effects zien er realistisch uit en ook de muziek mag er zijn. De actiescenes op de snelweg en de lift gaven toch zeker wel een kick.

Verhaal wordt op een leuke manier verteld. Je weet nooit echt wat nu echt is en wat nu de droom is . Verder kabbelt het rustig voort zonder ergens saai of oninteressant te worden. Ook is er een goede balans tussen verhaal/karakter momenten en de actie. Daardoor is Total Recall een mooi samengesmolten geheel geworden zonder daarbij een kopie van Verhoevens versie van het verhaal te willen zijn. Acteerwerk is degelijk maar nergens echt iets memorabels gezien.

Een film die onterecht soms tot de grond toe wordt afgebrand en steeds maar weer de vergelijking wordt gemaakt met het origineel, dat terwijl het twee compleet verschillende visies zijn op het het verhaal van Dick. Vooral audio/visueel een pareltje waarbij het verhaal soms wat ondergeschikt lijkt. Ik heb er van genoten.

avatar van Decec
Een goede actie/avontuur/SF/Thriller film...
Spannend verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteur Colin Farrell speelt goed...
Perfect achtergrond geluid
(Dolby Digital)...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Mooi gemaakte SF...

avatar van starsky87
Leuke en spannende film, lekker verwarrend ook!
Het einde ging inderdaad snel, maar niet echt storend.

Overigens heb ik het origineel niet gezien.

avatar van Starmaster501
Als actiefilm niet verkeerd en vermakelijk met mooie beelden. Maar toch blijf je, zeker met al die referenties ernaar in deze film, vergelijken met de oude en hoeveel beter die was.

Veel actie en mooie special effects & er word goed geacteerd.
Overigens zijn die 2 dames ook niet vervelend om naar te kijken!
Heb me eigen goed vermaakt!

avatar van Vinokourov
Ziet er leuk en goed uit hoor, maar na de zoveelste actie- of achtervolgingsscene zit je toch te denken wat een gemakkelijke remake dit is. Het origineel had toch veel meer te bieden en was natuurlijk veel leuker door Verhoeven.

avatar van RuudC
In de afgelopen jaren heb ik genoeg remakes gezien. Met name het horrorgenre heeft veel klassiekers verkloot zien worden. De laatste tijd lijkt het sciencefictiongenre de pineut te zijn. Maar tussen alle zielloze hervertolkingen zitten er ook die wel degelijk de moeite waard zijn. Geloof het of niet, maar de nieuwe Total Recall mag er absoluut wezen.

Ik ben dol op het origineel en het grote voordeel van de nieuwe film is…is dat deze maar weinig lijkt op de oude. Je hebt het bekende apparaat dat gedachten inprent en de namen zijn bekend. De wereld van Total Recall 1990 is heel anders dan die van TR 2012. Evenals de toon. Schwarzenegger speelde in een typische over the top setting van Paul Verhoeven. Al met al zijn de gelijkenissen maar minimaal.

Len Wiseman heeft er meer een strak actiespektakel van gemaakt. Had hij de namen aangepast en een andere titel gekozen, had het niet eens een remake hoeven zijn. Hij heeft een interessante dystopische visie gecreeërd waarin het Verenigd Koninkrijk en Australië slechts door een tunnel in verbinding staan. Visueel is het echt heel tof geworden. Van vreemd gestapelde gebouwen tot een verwoest Londen. Geen Mars dus. Wel genoeg goede acteurs. Er had wel iets minder aandacht aan de actie en meer aan het plot besteed mogen worden, maar verder heb ik me erg goed vermaakt.

avatar van djquinn
Over het algemeen een goede remake, soms kon de actie iets meer maar wel veel onverwachte scenes

edje555
Kate Beckinsale
Steelt de show.

Goede remake !
beter dan Robocop 2014 !
die ik al heb gezien.

Matige film waarin een man zijn leven maar saai vindt en herinnerringen laat implementeren bij een bedrijf. De humor van de originele Total Recall is hier totaal niet aanwezig. De aaneenschakeling van plot-twists en de wat saaie personages konden me niet echt boeien. Het ziet er allemaal wel fraai uit met goeie special effects, mooie decors en flink wat actie.

avatar van Jawadde
Zeer goede remake, met aardige twists.
Kon de film zeker smaken.

avatar van erik1677
absoluut niet slecht, maar het orgineel blijft volgens mij wel beter. In ieder geval kleurrijker en meer gore. dat ontbrak hier volledig.

B-200
Van de verkrachter van Die Hard komt nu: Total Recall. Na 50 minuten afgezet. Interesserde me geen reet. Wel apart dat die films van vroeger veel beter zijn, terwijl dit zoveel meer heeft gekost. Len Wiseman=dikke prutser. Helaas zien niet veel mensen dat. Dat vrouwtje van hem vond ik altijd wel een lekker wijf, maar toen ik hoorde dat ze met prutser ging heb ik haar ook uitgekotst.

avatar van K. V.
Het origineel een tijdje geleden gezien en nu eens de remake. Visueel is de film er natuurlijk op vooruit gegaan.
De film zag er dan wel erg goed uit, maar 'k vond het origineel qua verhaal en cast toch iets sterker, deze versie vond 'k toch minder meeslepend en leefde ik toch niet echt mee met de cast.
De film bevatte veel actie en die was wel goed.
Tja, 'k vond het geen slechte film, maar de remake was beter.