Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)

Actie / Horror

geregisseerd door Timur Bekmambetov
met Benjamin Walker, Dominic Cooper en Anthony Mackie

Indiana, 1818. De negenjarige Abraham Lincoln is getuige van de moord op zijn moeder door een bovennatuurlijk wezen; een vampier. Tien jaar later probeert hij de moordenaar van zijn moeder om te brengen, maar faalt. Hij wordt leerling van Henry Sturgess, die hem leert wat nodig is om een vampier te doden. Abraham verhuist naar Springfield. Hij werkt en studeert en jaagt 's nachts op vampieren. Hij trouwt met Mary Todd. Hij is enige jaren president, wanneer hij erachter komt dat er vampieren in het Confederale leger zitten. Hij start een campagne om dit te stoppen.

avatar van Antonev
Lekker overdreven actie filmpje! Ondanks het absurde verhaal pakt het allemaal nog niet eens zo slecht uit. Links en rechts wordt er ook nog eens gerefereerd naar echte stukjes geschiedenis. Wat mij betreft een prima avondje vermaak.

een prima film.heb me wel vermaakt.

avatar van Witch-king
Staat als actie/horror hier in moviemeter, ik vond het veel te weinig actie (om actie genoemd te worden) en geen horror.
*1,5**

avatar van des1
What's next? "Trump: Pussy Grabber"... Oh wacht, daar is al een reality show over.

avatar van ForrestHanks
Hoe verzin je zo'n stupide film?

Persoonlijk vind ik het een belediging aan het adres van Lincoln dat hij voor zulke bagger gebruikt wordt.
Totaal niet grappig, spannend of op één of andere manier boeiend.
Toegegeven. ... de acteur lijkt erg op Abraham Lincoln. Vandaar dan nog mijn stem van 1,5.

avatar van horizons
Jammer. De premise geeft aanleiding tot iets bizars en leuks maar helaas is de uitwerking te tam om opzienbarend te zijn. Je kunt voor verhaal kiezen om volledig over de top te gaan of anderzijds om het nog meer in historisch perspectief te plaatsen (waarom Lincoln president werd bijvoorbeeld gekoppeld aan dit gegeven) maar helaas komen beide kanten niet uit de verf.

Wel een pluspunt dat Walker met baard goed op Lincoln lijkt.

avatar van Decec
Een goede actie/fantasie/horror film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Te snel camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...

Leuke vlotte aktie/horror waarin we Abraham een vampier jagende president zien worden.

Minpuntje was wel dat er hier en daar te veel sfx werd gebruikt.

avatar van Shadowed
Vlot.

Dat is de beste omschrijving voor deze productie van Russisch regisseur Bekmambetov. De man heeft toch wel talent als het om visueel gebied gaat. Ook hier weet hij weer een hoop stijlvolle scenes op het scherm te toveren in deze bizarre film.

Nogal een bijzonder verhaal, dat met de titel niet bepaald een echt hoogstandje beloofd. Gelukkig gaat Bekmambetov daar ook niet voor en kiest meer voor de actie. Deze is soms ook mooi vormgegeven en zitten er uitermate spectaculaire scenes in.

Jammer dat het verhaal eigenlijk onzin is en het acteerwerk ook niet altijd even best is. Sommige scenes hadden ook niet echt perse in slowmotion gehoeven de hele tijd, dat begon wel op te vallen. Voor de rest een vlotte Actie/Fantasy. Zitten wel een paar horror elementen in, maar vooral in de vorm van vampiers.