The Woman in Black (2012)

Verenigd Koninkrijk / Canada / Zweden
Thriller / Horror

geregisseerd door James Watkins
met Daniel Radcliffe, Ciarán Hinds en Janet McTeer

De jonge advocaat Arthur Kipps (Daniel Radcliffe) krijgt de opdracht naar een afgelegen dorpje af te reizen om het papierwerk van een onlangs gestorven cliënt te regelen. Terwijl hij alleen in het afgelegen huis aan het werk is ontdekt hij een aantal tragische geheimen. Hij voelt zich steeds minder op zijn gemak wanneer hij telkens een in zwart geklede mysterieuze vrouw blijft zien. De lokale bevolking wil hem niet helpen om er achter te komen wie de vrouw is, en voor hij het weet is hij verwikkeld in een race tegen de klok, als hij haar ware bedoelingen ontdekt.

avatar van wimnoot
Harry Potter 10?

avatar van jesse39
het verhaal doet me klein beetje denken aan sleepy hollow maar verder wel film om op te gaan letten klinkt wel spannend enzo

avatar van TragieStar.*
Oeeh Daniel Radcliffe in een thriller/horror, die moet ik zien Heb hem ook nooit buiten Harry Potter gezien, dus ben extra benieuwd wat hij ervan af gaat brengen. Het verhaal klinkt flauwtjes zeg.

avatar van nognooit
Radcliffe in de nieuwe James Watkins, regisseur van Eden Lake? Ik ben benieuwd. Hopelijk houd Watkins zich niet in.

avatar van Lexcoaster
Dit verhaal is al eens zeer goed verfilmt:

Woman in Black, The (1989)

Ben hier wel benieuwd naar.

avatar van Safri
Hmm jammer. Had op iets pittigers gehoopt na het geweldige Eden Lake

avatar van nognooit
Deze nieuwe uitvoering kan als nog erg pittig worden, zoveel is er nog niet over bekend toch?

avatar van Nicolage Rico
Zal Daniel Radcliffe ooit van zijn Swiebertje-effect afkomen? In dit geval dan het Potter-effect.

avatar van schram101
Hmm. De nieuwe van de regisseur van het geniale Eden Lake.. Dit is aan de teaser te zien helaas een stuk minder mijn genre. Horrors over 'spoken en geesten' laat ik bij voorbaat al aan me voorbij gaan.

avatar van JohnWilliams
Ik ben benieuwd, zien we hem eindelijk is zonder litteken

avatar van tommykonijn
Nieuwe uitdaging voor Radcliffe. Ben benieuwd

avatar van erik1677
Lijkt me wel vet!!

avatar van sofripa
Een nieuwe teaser. Radcliffe zonder Potterkapsel.. Een verademing..

avatar van candymancandyman
Lijkt me tof, teaser zag er ook leuk uit. Eden lake was voor mij ook al een topper dus even afwachten.

avatar van Prudh
Hammer is lekker bezig, goede cast voor deze film.

Bedoelen ze hier 2011 of 2012

The Woman in Black - pathe.nl

laat ff weten via pm dan pas ik de datum aan.

avatar van Prudh
Volgens mij gaat deze film gewoon februari 2012 uit.

kappeuter (moderator)
Ja huidige datum klopt (16 februari 2012).

avatar van Roosvangeemert
Harry potter and woman in black.

Oke beetje flauw...
Even zonder gekheid, ik kijk hier wel naar uit!
Het verhaal lijkt me zeer interessant en ik ben benieuwd of Daniel zo goed van zijn Harry potter imago kan afkomen.

avatar van Minotaures
Trailer ziet er i.i.g. goed uit.

avatar van supermovieman
Leuk feitje: In de film uit 1989 werd de hoofdrol gespeeld door Adrian Rawlins die ook de vader van Harry Potter speelt.

avatar van Panta Rei
Heb ooit eens het boek gelezen en was er niet echt kapot van.
Nu ik de trailer gezien heb, lijkt de verfilming me beter dan het boek zelf.

avatar van JohnWilliams
supermovieman schreef:

Leuk feitje zeg!

Is nog even afwachten maar toch al een heel mooie poging van Radcliffe om van z'n Potter-imago proberen af te geraken!

avatar van davincstyle
Ik denk dat Radcliff overal toe in staat is en in elke vorm kan acteren!

avatar van IcU
IcU
Gezien in de sneak. Een film die jammerlijk braaf blijft, en alleen maar uit spanningsopbouw bestaat. Het is hier en daar allemaal net te voorspelbaar. De prent weet weinig nieuws te brengen en wilt maar niet op gang komen. Radcliffe speelt aardig, maar het rondlopen met lantaarn door een oude verlate gang doet zijn Potter imago alleen maar versterken.
De film is uiterst sfeervol geschoten en heeft een prima set design. Maar is nergens een goede thriller, laat staan horror.