• 15.852 nieuwsartikelen
  • 178.540 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.282 acteurs
  • 199.154 gebruikers
  • 9.381.238 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Adventures of Tintin (2011)

Animatie / Avontuur | 107 minuten
3,56 2.403 stemmen

Genre: Animatie / Avontuur

Speelduur: 107 minuten

Alternatieve titel: De Avonturen van Kuifje: Het Geheim van de Eenhoorn

Oorsprong: Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Australië

Geregisseerd door: Steven Spielberg

Met onder meer: Jamie Bell, Andy Serkis en Daniel Craig

IMDb beoordeling: 7,3 (253.420)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 26 oktober 2011

Plot The Adventures of Tintin

"This year, discover how far adventure will take you."

De nieuwsgierige reporter Kuifje en zijn trouwe hondje Bobbie ontdekken dat een model van het prachtige oude zeilschip 'De Eenhoorn' een geheim met zich meedraagt. Meegevoerd in een eeuwenoud mysterie, krijgt hij het aan de stok met de boosaardige Sacharin, die weet dat Kuifje een belangrijke aanwijzing bezit naar de grote schat van de snode piraat Scharlaken Rackham. Geholpen door de moedige Bobbie, de onstuimige kapitein Haddock en de stuntelige detectives Jansen en Janssen, reist Kuifje de halve wereld af, constant op de hielen gezeten door de vijand. Hij moet slimmer en sneller zijn dan de rest om het Geheim van de Eenhoorn te ontrafelen...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Tintin (stemrol)

Captain Haddock / Sir Francis Haddock (stemrol)

Sakharine / Red Rackham (stemrol)

Thomson (stemrol)

Thompson (stemrol)

Allan / Pirate Flunky #1 (stemrol)

Ben Salaad (stemrol)

Silk (stemrol)

Nestor / Mr. Crabtree (stemrol)

Tom / Pirate Flunky #2 (stemrol)

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:

avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ik had liever 'De Krab Met De Gulden Scharen' gezien.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Ah, die, die heb ik ooit wel eens gelezen ja. Maar is dat verhaaltje niet kort om te verfilmen. Als je het letterlijk zou verfilmen denk ik niet dat je veel meer dan 30 a 40 minuten hebt. Gaan ze er dan zelf scènes bij verzinnen?


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Eerst komt er dan het geheim van de eenhoorn, en dan misschien het vervolg met de Schat van Scharlaken Rackham, met dan wel Zonnenbloem erbij natuurlijk!


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

Uiteraard vertolkt door Morgan Freeman.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

Uiteraard vertolkt door Morgan Freeman.

Zonnebloem door Morgan Freeman?

Leuk bedacht maar nee, ik zie eerder een verstrooide Dustin Hoffman voor me


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

JohnWilliams schreef:

Eerst komt er dan het geheim van de eenhoorn, en dan misschien het vervolg met de Schat van Scharlaken Rackham, met dan wel Zonnenbloem erbij natuurlijk!

Volgens Peter Jackson is deze film een mengelmoes van De Krab Met De Gulden Scharen, Het Geheim Van De Eenhoorn en (een gedeelte van) De Schat Van Scharlaken Rackam.

De rollen totnutoe:

Kuifje: Jamie Bell

Haddock: Andy Serkis

Jansen & Janssen: Simon Pegg & Nick Frost

Scharlaken Rackam: Daniel Craig


avatar van lucdecoster

lucdecoster

  • 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Er zijn betere verhalen voor mij met de schurk Rastapopoulos zoals

Vlucht 714 en de Sigaren van de farao.


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

Als je Sigaren van de Farao verfilmt moet je ook De Blauwe Lotus doen.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Het geheim van de Eenhoorn was altijd een van mijn favoriete Kuifjeverhalen,

maar ik snap eigenlijk niet hoe je dat kunt vermengen met De krab met de gulden scharen. Die twee verhalen hebben totaal niks met elkaar te maken, of zelfs maar gemeen.

Beetje jammer.

Daniel Craig als Rackam lijkt me wel tof!


avatar van Phoenix

Phoenix

  • 7846 berichten
  • 1418 stemmen

De Krab met de Gulden Scharen wordt natuurlijk gebruikt omdat Kuifje daarin Haddock ontmoet. Verder zit alleen nog De Geheimzinnige Ster ertussen, dus de verhalen volgen elkaar ook wel weer chronologisch op.

Daarbij hebben de verhalen wel degelijk overeenkomsten. In beide hebben schepen een grote rol (Karaboudjan) dus het zou best kunnen dat we zien hoe Kuifje in het begin die opiumhandel oprolt, Haddock ontmoet en dat ze vervolgens in één of andere haven De Eenhoorn op het spoor komen.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Ben ik het niet echt mee eens,

immers:

De eenhoorn was een oud schip van zoveel eeuwen geleden en is helemaal niet meer in het echt aanwezig.

Kuifje komt langzaam maar zeker een verborgen schat op het spoor, doordat hij via verborgen papiertjes in 3 exacte replica's van het schip aanwijzingen krijgt. Wanneer je de papiertjes precies op elkaar legt en tegen het licht houdt, lees je waar Rackam de schat ooit heeft begraven.

Wanneer je dan eerst een verhaal over opium begint, wordt het wel een heel erg van de hak op de tak scenario en film.


avatar van Phoenix

Phoenix

  • 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Dat weet ik allemaal wel, maar het kan toch zijn dat de film spectaculair opent met Kuifje vs die Arabische drugssmokkelaars (zit zelfs nog een heuse speedboat-chase in volgens mij), dat hij vervolgens Haddock tegen het lijf loopt, na verloop van tijd zijn voorouders ter sprake komen terwijl ze op een rommelmarkt lopen enz enz...


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Ok, dat zou kunnen wanneer ze dan razend snel door het eerste boek heen schieten, maar dan gooien ze dus wel drie kwart van De krab met de gulden scharen weg, want dat zou op zich al een hele film kunnen vullen, incl avonturen in de woestijn etc..

Blijf het een slecht idee vinden.


avatar van BoordAppel

BoordAppel

  • 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Het geheim van de Eenhoorn verfilmen is ook niet zo'n best idee. Daar gebeurd volgens mij niet zo gek veel in. Het grootste gedeelte is het verhaal van Haddocks voorouder.


avatar van Phoenix

Phoenix

  • 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Die flashbacks lijken me juist uitermate geschikt materiaal voor Spielberg om onder handen te nemen.


avatar van BoordAppel

BoordAppel

  • 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Dat geloof ik ook wel maar ik zou voor een eerste Kuifje film een verhaal kiezen dat zich ook op Kuifje richt en niet op een personage dat je nooit meer terug gaat zien.

Cokes in voorraad of Vlucht 714 had ik het liefst gezien.


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

Jullie zijn je er toch wel van bewust dat dit, hoewel er echte acteurs bij betrokken zijn, een cgi-animatiefilm wordt?


avatar van BoordAppel

BoordAppel

  • 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Ja, hoezo?

Is er trouwens wat bekend over hoe de film eruit gaan zien, maw wordt het realistisch of meer cartoony?


avatar van Phoenix

Phoenix

  • 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Het schijnt fotorealistisch te worden, met wel duidelijk 'personages van Hergé. (klik)

Verder schijnt er nog een noir feel overheen te komen.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

Vergelijkbaar met Polar Express, kwa animatie als ik het goed heb.


avatar van Phoenix

Phoenix

  • 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Mja, maar dan door WETA Digital en 10 jaar verder. Gollum was ook Motion Capture, dus dan heb je een idee wat ze toen al konden.


avatar van IcU

IcU

  • 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Ik ben echt zeer benieuwd hoe dit er uit komt te zien. Fotorealistische personages in de tekenstijl van kuifje. het lijkt me een eng gezicht, eerlijk gezegd. We zullen zien.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Shit! Nee, ik ging er de hele tijd van uit, dat het met echte mensen zou zijn.

Wat maakt het dan uit of degene die Kuifje speelt (zijn stem inspreekt) er wel of niet op lijkt?

Ik houd helemaal niet van dat soort computerachtige tekenfilms.

Ik dacht dat het een soort avonturenfilm a la Indiana Jones zou worden.

Dan kun je net zo goed naar de tekenfilmserie op dvd kijken.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

De karakters lijken ook wel echt hoor. Er wordt gebruik gemaakt van de 3D Performance Capture technologie van Peter Jackson's Weta Digital, dat ook al werd gebruikt voor de Lord of the Rings triologie. Het zal er ongeveer net zo uitzien als Zemeckis' Beowulf, alleen dan 43 keer mooier waarschijnlijk. Er is ook duidelijk aangegeven dat het er totaal niet ''tekenfilmachtig'' uit zal zien. Dat lijkt me wel aan Spielberg toevertrouwd. Jackson gaat het tweede deel regisseren overigens.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Leland Palmer schreef:

De karakters lijken ook wel echt hoor. Er wordt gebruik gemaakt van de 3D Performance Capture technologie van Peter Jackson's Weta Digital, dat ook al werd gebruikt voor de Lord of the Rings triologie. Het zal er ongeveer net zo uitzien als Zemeckis' Beowulf, alleen dan 43 keer mooier waarschijnlijk. Er is ook duidelijk aangegeven dat het er totaal niet ''tekenfilmachtig'' uit zal zien. Dat lijkt me wel aan Spielberg toevertrouwd. Jackson gaat het tweede deel regisseren overigens.

Als het er net zo realistsch (en zelfs realistsicher) uitziet als Beowulf kunnen ze net zo goed live-action doen, hoor. Of ziet het er nu zo realistsich uit dat je het verschil tussen live-action en 3D Performance Capture niet meer ziet? Wat mij betreft hadden ze het gewoon live-action moeten doen, maar ja, wie ben ik? Ik ben benieuwd, meestal houd ik wel van films met Spielbergs hand, zeker als het een simpel avonturen filmpje is, zoals Indiana Jones en Jaws. Dan ben ik er zelfs gek op! En met een geweldige cast en John Williams voor de muziek lijkt voor mij de enige smet op deze film de Motion Capture te worden.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Wanneer het a la Polar Express wordt (een film die ik nog nooit langer dan een paar minuten heb kunnen bekijken, boring!), dan haak ik af en ga er zeker niet voor naar de bioscoop.

Wat voegt zoiets uberhaubt toe aan de tekenfilms en -serie(-s), die we al hebben?

Wanneer het nu echte live-action was geweest, was het weer eens wat anders geweest en had ik het veel leuker gevonden.

Naar iets zitten kijken en dan de hele tijd denken:

"het zijn net echte mensen, maar je kunt zien dat ze toch geanimeerd zijn!"

ontneemt voor mij toch wel veel van het kijkplezier.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

thunderball schreef:

"het zijn net echte mensen, maar je kunt zien dat ze toch geanimeerd zijn!"

ontneemt voor mij toch wel veel van het kijkplezier.

Ja, daar ben ik het mee eens. Live action is veel beter. Toch word dit geen kinderfilm volgens mij en ik ben benieuwd... ik wacht in ieder geval de eerste trailer af.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

Ga er nou maar vanuit dat deze film er gewoon erg goed uit gaat zien, want Jackson en Spielberg zijn niet twee mannen die een film met het uiterlijk van een Polar Express of Beowulf afleveren. Zoals Phoenix al zei, Gollum uit LOTR was ook Motion Capture en die zag er gewoon piekfijn uit. Nu, jaren later zal dat alleen maar beter zijn. Als Spielberg en Jackson ook liever live-action hadden gehad, hadden ze dat echt wel gedaan. Dit zal wel behoorlijk wat voordelen en grensverleggende plaatjes op kunnen leveren lijkt me. De film komt ook pas in 2011 ergens uit, ze zijn nu al klaar met filmen, dus kun je nagaan hoeveel hier nog aan moet gebeuren.


avatar van BoordAppel

BoordAppel

  • 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Gollum is geen mens, dat scheelt nogal. Een mens levensecht namaken is het moeilijkste wat er is.