The Next Three Days (2010)

3,67

Verenigde Staten / Frankrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Paul Haggis
met Russell Crowe, Elizabeth Banks en Liam Neeson

Het leven lijkt perfect voor John Brennan. Totdat zijn vrouw Lara opgepakt wordt voor een gruwelijke moord die ze niet heeft gepleegd. Drie jaar later doet John er alles aan om zijn gezin bij elkaar te houden. Hij voedt hun zoon op, geeft les op school en doet er alles aan om haar onschuld te bewijzen. Als ook het laatste beroep wordt afgewezen en Lara suïcidaal wordt besluit John dat er maar één oplossing mogelijk is; hij moet zijn vrouw uit de gevangenis bevrijden. Hij bedenkt een gedetailleerd vluchtplan en stort zich in een gevaarlijke en onbekende wereld. Uiteindelijk alles op het spel zettend voor de liefde van zijn leven. Remake van de Franse film Pour Elle.

462 BERICHTEN 80 MENINGEN
avatar van benni
Een aanrader dus, voor iedereen die net als ik, Pour Elle , niet gezien heeft! Ik lees meestal niet veel reacties vooraf, omdat je dan toch al iets te veel weet. Las vroeger ook nooit de achterkant van een huurvideo, haha. Vandaar geen Pour Elle.

Heb letterlijk en figuurlijk op het puntje van mijn stoel gezeten.Gewoon een film, die duidelijk maakt hoe het in elkaar zit. Je hoeft niet gissen, of zelf hele verhalen bedenken.Dat is op een vrijdagavond wel even lekker!
Goed verhaal dus, en prima gespeeld. Wat wil je nog meer...

Ik was een beetje moe toen ik hem begon te kijken, toch besloot ik hem aan te zetten. Hier had ik achteraf geen spijt van. Ondanks dat ik op halve kracht zat te kijken, was hij nog met gemak te volgen. Alles werd heel duidelijk in beeld gebracht en dat was af en toe wel jammer, hij had na mijn idee iets raadsel-achtiger gekund.

Al met al toch een leuke film om te kijken, heb mij heel goed vermaakt. Goede cast, veel spanning vooral op het eind. En een lekker vlot lopend verhaal. Dikke voldoende dus.

avatar van Rodger
Lang geleden dat ik nog zo'n goede en spannende film heb gezien, deze verveelde helemaal niet, van begin tot einde.
Deze film klopte helemaal... dus een dikke 4 sterren hiervoor.
4***

avatar van wimaroca
Inderdaad een mooie/spannende film,Liam Neeson heeft een rol van 6,453 seconden
Crow speelt goed,
1 min puntje,de politie had het allemaal wel snel door,maar goed!!

goed verhaal maar niet heel erg goed geacteerd vooral crowe!
ze zou toch denken dat je een beetje psyco gaat als je een drugsdealer gaat neerknallen voor geld maar geen uitdrukking op ze gezicht die dat zegt en zo wel meer dingen!

verder goede film!

avatar van wimaroca
b03 schreef:
goed verhaal maar niet heel erg goed geacteerd vooral crowe!

verder goede film!

Heb je een beetje gelijk in,net of ie dit dagelijks doet

avatar van Phoenix
Beetje traag op gang komend, maar uiteindelijk toch erg onderhoudende persoonlijke thriller. De laatste scène met de agenten was onnodig: je had het beter in het ongewisse kunnen laten. Opvallend bombastisch op het einde met die slippartij trouwens. Toffe scène maar niet helemaal op zijn plaats in deze toch wel sobere film die wel wat wordt opgefleurd door Elisabeth Banks.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Razend spannende thriller waarbij ik vanaf het begin tot eind op het puntje van mijn stoel zat.
In zulke films wil je verrast worden en dat gebeurt ook geregeld.

Ik trapte ook in het vuilniszak verhaal en vond het erg stom van 'm. Totdat duidelijk werd dat het enkel een afleiding was. Het bleef ook iedere keer spannend tijdens de achtervolgingen, grensovergang en douane etc.

Persoonlijk vond ik het wel jammer dat de rechercheur het knoopje net had gemist . Maar ach, dat houdt de drama er een beetje in.

Na een lange tijd weer een strakke film. Ipv de baggere cliche films.

avatar van Minority_Check
ik had wat meer actie willen zien
maar voor de rest was die geweldig
Het laatste gedeelte is spannend

avatar van Xtrickz
Wauw, dit was echt spannende film! Zelden zo gekluisterd gezeten.
Werd helemaal meegesleurd. Zeker een aanrader dit!
Russel Crowe is top!

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De eerste 50 minuten waren een hel om uit te zitten. Had echt het idee om de film af te zetten want er zat totaal geen schot in. Had dan ook best korter gemogen naar een lengte van ongeveer 25 minuten.

Eenmaal die sleur uitgezeten te hebben komt de film op gang als hij nog maar drie dagen heeft om zijn vrouw te bevrijden. Dan wordt je als kijker compleet meegenomen in de film en blijf je geboeid kijken tot aan het eind.

zeker het kijken waard maar van de 4,5 ster afgehouden door het langdradige begin.

avatar van scumfrog
Een goede kopie van het origineel, niet meer, niet minder...

Het is een film, die het niet specifiek van zijn actie moet hebben afgezien van de laatste 40
minuten van de film, maar de overige circa 80 minuten lijkt er op een spaarzame spannende
scene na weinig pit in de film te zitten of duurt het allemaal net even te lang, zoals de zoektocht naar
een paspoort of loopt er een scene op een dood spoor als hij bijvoorbeeld met een nagemaakte sleutel een plan heeft, wat uiteindelijk nooit helemaal duidelijk wordt wat hij precies daarmee wilde bewerkstelligen
Ook jammer dat Liam Neeson een zeer kleine rol van +/- 5 minuten krijgt. Kortom krijg je de indruk achteraf dat de film een film is van de gemiste kansen, maar dat de laatste 40 minuten een hoop goed maken.

avatar van JohnWilliams
De film moet het wel hebben van het acteerwerk maar dat wordt hier keurig verzorgd door Crowe.
Verhaal vond ik erg goed en misschien vinden velen gebruikers dit allemaal TE voorspelbaar maar dat vond ik nog wel meevallen.

sterke film goed acteer werk,spannend er zaten misschien wel wat¨plotgaten maar een absolute aanrader

avatar van sofripa
Film doet je wel even mijmeren wat jezelf op touw zou zetten ..Zeer geslaagde remake die het niet perse van de actie moet hebben maar wel goede en dreigende onderhuidse spanning geeft. Crowe zet een solide rol neer. Op het sombere af, en dat is een kritiekpuntje van mijn kant. Uit bijna niks, is qua emotie af te leiden dat hij met een levensverschuivend traject bezig is. Afijn, kwaliteitje is het wel, met een fraaie spanningsboog aan het slot. 4 sterren

avatar van Zeriel
Ik heb me hier prima mee gemaakt, het is allemaal vloeiend in beeld gebracht.
Volstrekt ongeloofwaardig allemaal, wel zeer onderhoudend en spannend.

Crowe is wel erg stoïcijns, en van enige chemie tussen het stel is geen sprake.

Verwarring doordat de vrouw in het begin blond haar heeft, en later niet, zodat het bij mij een tijd duurde voor ik doorhad dat het om één en dezelfde vrouw ging.

Misleidend dat Liam Neeson niet meer dan een Cameo heeft, maar wel in grote lettersop de hoes staat.

avatar van mnrk
Prison Break zonder de tatoeage's...
Een sterke film van Paul Haggis...

Het verhaal wordt op een goede manier gebracht en ondanks de langzame start van de film komt de vaart er uiteindelijk prima in.

Russell Crowe zet een geweldige rol neer, en de overige cast is ook prima gekozen voor deze film ( had alleen wat meer verwacht van Liam Neeson ).

avatar van otherfool
Mooie blondine en zorgzame moeder tegelijkertijd wordt abusievelijk gearresteerd en voor het leven in het kot gestopt. Aan sympathieke doch robuuste manlief de taak haar te bevrijden, voordat ze haarzelf van het leven beroofd. Ja, het is duidelijk voor wie we moeten duimen in The Next Three Days...

Crowe bedenkt, met de (zeer) korte hulp van Neeson, een uitgebreid 'reddingsplan' en we volgen hem in zijn moeizaam verlopende voorbereidingen. De film hapert hier soms een beetje en krijgt, gezien ook de lange, lange speeltijd bijna het karakter van een miniserie.

Maar dan volgt in de laatste 3 kwartier een opvallende stroomversnelling: de film verwordt tot een soort actiethriller, en het gekke is; het werkt. Met opzwepende muziek, immer gefrustreerder kijkende cops en de koene, vastberaden blik van Crowe sleept de film je mee en je wenst het gezinnetje uiteindelijk het allerbeste toe.

Domme momenten hierbij natuurlijk te over; mijn favoriet is dat Crowe een onwaarschijnlijke scheme opzet om zijn vrouw terug te krijgen maar dan wel '15' en '35' op zijn arm moet schrijven, voor het geval dat-ie dat vergeet... Verder net iets te veel too good to be true momenten.

Maar toch; goed gemaakt entertainment van A tot Z. Met name Crowe doet het erg goed, en ook Dennehy als zwijgzame vader is altijd een genot. De scene dat de twee elkaar een hand en afscheidsknuffel geven is dan ook echt ontroerend.

Ik kende het Franse origineel niet, maar ik ga Pour Elle zeker opsnorren. Voor deze: 3,5*.

redelijke goede film met Russel Crowe. Film komt wat laat op gang, maar weet mij als kijker wel te boeien. Het einde van de film had ik anders ingevuld, maar ok, gewoon kijken als zeg ik

avatar van Loesje1986
Erg goede versassende en spannende film!

avatar van Strike0ut
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
goede film. kwam wel laat op gang vond ik.

en wat betreft dat knoopje. ik ben blij dat ze het zo hebben gedaan (knap dat het daar +- een jaar blijft liggen) of ze hadden het weg moeten laten, want anders was de geloofwaardigheid van de film enorm gedaald.

avatar van valleyman
Als onze politie maar half zo goed was '-)

avatar van darkknight
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Verrassend goede film, na de bagger die hollywood de laatste tijd produceert zat ik wederom te wachten op de zoveelste cliche-film. Het pakte echter anders uit, hoewel de film alles heeft van een hollywoodproductie, zitten er genoeg aspecten in die de film sterk maken.

Ten eerste kreeg de film het op de een of andere manier voor elkaar bijna constant spannend te blijven en bleef hij mij in ieder geval voortdurend boeien. Vond de lengte dan ook totaal niet storend.
Dan was er het goede acteerwerk van Crowe, maar ook van Banks die een zeer overtuigende rol neerzet en naar mijn mening haar (on)schuld tot het laatste half uur van de film in het midden weet te laten. Maar het blijft een hollywoodproductie dus natuurlijk heeft ze het uiteindelijk niet gedaan.
En aan dingen zoals een leraar die een plan uitdoktert om zijn vrouw uit een gevangenis te bevrijden met behulp van een tennisbal en een pistool, of bewakers die elkaar afwisselen op het moment dat de foto's van de verdachten binnenkomen ga ik me echt niet storen, daar is het tenslotte een film voor.

Minpunt vond ik de scenes met Olivia Wilde als alleenstaande moeder, ze deden geforceerd aan en waren totaal overbodig.

Al met al klopt deze film gewoon en vind ik hem in zijn geheel toch een stuk uitsteken boven het gros wat heden ten dage het witte doek bereikt.

Geweldige aanrader!! eindelijk nog eens goede thriller zoals ze die vroeger maakten

Als je het over spannend hebt.

avatar van chrisje2525
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
ik vond hem een beetje langdradig wel een meesterlijk laaste 45 minuten hoe hij weg weet te komen met zijn vrouw
het eerste uur was erg langdradig daarom een 3,5

maar de film houdt je wel in je greep je wil toch blijven kijken

avatar van SiD3Sp|N
Begint een beetje traag en dan lijkt het een lange zit te worden maar na 3 kwartiertjes begint het te vlotten en de rest van de film is dan zo voorbij ondanks de 2 uur. Goede spannende film. 3,5*

avatar van qwertzu
Wow wat een mooie film!
Beetje traag in het midden maar naar het eind toe zit je op het puntje van je stoel

avatar van macrobody
Goeie en spannende film maar ze hadden wat mij betreft in het midden mogen laten of ze het nou wel of niet gedaan had.