ad

Geregisseerd door: Roger Donaldson

Met onder meer: Nicolas Cage, Guy Pearce en January Jones

Releasedatum: 3 mei 2012

Over Seeking Justice

"Vengeance always has a price"

Wanneer de vrouw van Will Gerard (Nicolas Cage) slachtoffer is geworden van een ernstige misdaad, besluit hij aan te kloppen bij een organisatie in de onderwereld. Met behulp van hun diensten wil hij wraak nemen op de daders. Maar de onderwereld verlangt een wederdienst.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van arno74

arno74

Een wat ondermaatse actiethriller met een mager verhaal, die zelfs voor films binnen dit genre als ongeloofwaardig en vergezocht overkomt. Jammer dat het script zo verkwanseld is, een beetje een futloze film. 2*

Cage speelt hier best aardig, het is zeker niet mijn lievelingsacteur, maar dit is wel een van zijn betere prestaties (als "Big Daddy" overtrof hij zichzelf in Kick-Ass (2010), ik zou hem wel veel vaker in zulke superheldenrollen willen zien).

avatar van Aazhyd

Aazhyd

Zeer matig dertien in een dozijn verhaaltje dat naar het eind toe steeds ongeloofwaardiger wordt. Er zit eigenlijk niets opmerkelijks of bijzonders in.

avatar van frans123

frans123

Ik ben allergisch geworden van Cage...altijd dezelfde verhaallijn en rol, zoals hierboven beschreven. Daar kan de acteur niets aan doen, hij wordt er uit gepikt voor dit soort verhalen.Maar voorspelbaar is het allemaal wel. Vechten tegen onrecht, misdaad , noem maar op...en allemaal in zijn eentje. Voortdurend op zijn hoede, angstig om zich heen kijkend en ...nooit lachen....Oooo ......De film? Ondermaats verhaal en kijkt stroef weg....lol .Flut mensen, overslaan!

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Altijd spijtig wanneer een film begint met een interessant moreel dilemma maar uiteindelijk eindigt als een standaard-actie-film met voorspelbaar verloop en clichématige shoot-out (inclusief een personage dat we even "vergeten" waren maar dat de held redt door de schurk neer te schieten, echt nog nóóit vertoond). Cage speelt acceptabel, Pearce is eigenlijk een veel te goede acteur voor een film als deze.

avatar van b00ts

b00ts

Halve ster erbij voor de laatste zin...... het was eigenlijk geen voldoende.......

avatar van flaphead

flaphead

Ik hoopte op een vermakelijk tussendoortje, maar het leek al snel een standaard wraakfilm te worden. Gelukkig bleek dat mee te vallen door het toevoegen van wat mysterieuze handelingen, dankzij de 'organisatie'. Uiteindelijk viel het dan toch weer terug naar een teleurstellend standaardwerk met de nodige clichés, haken en ogen. Hier en daar zeker nog wel spannend, maar in zijn geheel niet al te best.

avatar van Dick2008

Dick2008

Verrassend goede maar ook leuke actiethriller. Ik blijf het maar een matige acteur vinden, Nicolas Cage, maar hij lijkt geknipt voor deze rol. En die zijn, van dat wat ik heb gezien, vaak toch van hetzelfde niveau. Een man, verre van een stoere held maar eerder een loser die in een benarde situatie terechtkomt en daar vervolgens weer uit moet zien te komen. En dat lukt Cage hier verdraaid goed.

Hij is hier leraar die ja zegt tegen een criminele organisatie, wat een lul, maar ja aan de andere kant.... Allerlei hedendaagse elementen, met de politie, die allang niet meer de sterke hand is en met corruptie worden gecombineerd in een redelijk simpel verhaal. Iets te lang, waardoor ook mindere momenten. De aanloop naar het eigenlijke verhaal duurt iets te lang, ook gaan ze wat te lang door alvorens de ontknoping volgt. Maar het wist me toch tot het einde te boeien.

Het intro is goed en de ontknoping eveneens. Ook halverwege zit er nog een goede achtervolging in. January Jones is net als Cage ook matig. Pearce is iets beter.

Ongeloofwaardig, vaak (onbedoeld) grappig uitgevoerd soms ook spannend en de organisatie is zeker wel geloofwaardig. Grappig slot.

Eindelijk, na Honeymoon in Vegas, weer een (heel) goede film met Cage. Al is Bangkok Dangerous die ik onlangs hiervoor heb gezien ook al ook één van zijn betere. 4.0/5.0

avatar van des1

des1

frans123 schreef:

Ik voor dat hoof' van 'm, met die routine expressie van dat er iets ernstigs gaande is... En daar kan Cage wel wat aan doen.

avatar van jarno1975

jarno1975

NIcolas Cage is iemand die zo nu en dan een geweldige film kan maken, helaas is dit er niet een van. Het verhaal is op zich niet eens zo slecht maar de uitwerking is teleurstellend. Het begint nog best aardig maar daalt al snel af naar een clichématig actiefilmpje waarbij er onlogische acties worden ondernomen en het erg ongeloofwaardig wordt. Er wordt helaas ook te weinig ingegaan op "de organisatie" en de diverse personages.

Al met al niet heel best en een magere 2,5*.

avatar van Vascago

Vascago

Mwah kleine voldoende. Alles is gedaan op de automatische piloot en helaas is het niet meer dan dat.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Weer eens een keer gekeken, maar best wel een aardige film met Cage.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

des1 schreef:

ja daar kan die zeker wat aan doen,,,tot het lachwekkende aan heeft ie dat al meerdere keren BEWEZEN

avatar van boemboem27

boemboem27

al heb k 'm vandaag pas gekeken maw 6 jaar later als het jaar waarin deze film uitkwam.

lang geleden dat ik weer eens iets goeds gezien heb van deze man

vond hem zeer de moeite waard

wel een gewoon wraakfilmpje maar toch dat zijn toch de meeste actie/thrillerfilms.

genoten van de eerste tot de laatste minuut

echte aanrader

avatar van martijn011

martijn011

Een film die best belovend begon. Nadat Will Gerard, gespeeld door Nicolas Cage, geholpen is met het wraak nemen op de verkrachter van zijn vrouw wordt er een wederdienst van hem verlangd met alle gevolgen van dien.

Het eerste uur is dan ook prima te behappen. Het is mysterieus, af en toe spannend en ik stoorde me zelfs niet aan het acteerwerk van Cage.

Helaas zijn de laatste vijfenveertig minuten tenenkrommend slecht en zit de film boordevol onlogische plotwendingen en clichés.

Jammer dat de film zo ontspoort want het begin was veelbelovend met een aardige rol van Guy Pearce als badguy.

Kleine onvoldoende.

avatar van Elchapo

Elchapo

Nicholas cage,top acteur....goede flick:4stars.

avatar van IH88

IH88

“He just scratched the surface and I thought someone should finish it.”

Na het sterke begin had ik er alle vertrouwen in dat Nicolas Cage eindelijk weer eens in een goede film terecht was gekomen. Helaas wordt het allemaal steeds absurder en te vergezocht, en zodra het complot en de criminele organisatie in beeld komen blijft er van het mysterie en de spanning weinig over. Van een drama/thriller verandert Seekig Justice in een actiefilm van B-niveau, compleet met ongeloofwaardige plottwists.

avatar van joeygamer2

joeygamer2

Redelijke film. Nicolas Cage doet het erg goed in deze film! Alleen was er weinig actie en weinig spanning. Film was wel vermakelijk. Verhaal was ook wel goed bedacht. Aan het einde te zien zou er nog een vervolg op kunnen komen, maar komt die ook?

avatar van stratmans

stratmans

Leuke film , leuk einde, Nicolas Cage goed

avatar van pierre18

pierre18

Sterk en realistisch begin. Cage speelde vaak in films die realistisch moesten lijken, maar dat nooit deden. Het zal wel door zijn spel komen, dat 'pakt' gewoon niet, ik zie bijna altijd een acteur spelen. Maar goed, hier is het begin prima. Helaas wordt het gaandeweg teveel van het goede (lees onrealistisch, te ver gezocht), waren bepaalde motieven voor daden veel te zwak. Waarom moest die Jimmy nu in het complet zitten? En wat is er dan zo zwak aan de rechtstaat in New Orleans? Desondanks kon ik de hele film wel goed pruimen mede door het realistisch gedrag van zijn vrouw.

avatar van joolstein

joolstein

Het verhaal brengt niks nieuws, maar het is ook niet heel slecht uitgevoerd. De actie houdt de vaart erin en Cage duidelijk op de automatische piloot is de noodgedwongen actieheld. Het ontbreekt tussen Cage en January Jones aan chemie en haar ijzige koelheid past niet bij haar personage in deze film. Guy Pearce is niet heel veel meer dan de man in het pak. Ook moet je de logica af en toe loslaten want het feit dat Cage in de stad wordt gezocht door de politie heeft voor hem helemaal geen consequenties. Och de film was best onderhoudend! Het is zeker geen meesterwerk en je mist niets als je de film over zal slaan. Als je ‘m wilt kijken dan is het een aardige vermakelijke thriller.

avatar van Hulk7777

Hulk7777

Een film die nogal voorspelbaar is.

Nicholas Cage legt een prestatie af die al de anderen overtreft.

Guy Pearce vind ik intimiderend, hij heeft ook goed gepresteerd.

Het verhaal is nogal ongeloofwaardig en is nogal voorspelbaar.

Als je gewoon eens een avondje wilt ontspannen, kijk dan eens naar deze film.