Genre: Actie / Fantasy
Speelduur: 110 minuten / 127 minuten (extended cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten / Canada
Geregisseerd door: Zack Snyder
Met onder meer: Emily Browning, Abbie Cornish en Jena Malone
IMDb beoordeling:
6,1 (260.315)
Gesproken taal: Engels en Duits
Releasedatum: 24 maart 2011
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Sucker Punch
"Feed Your Head"
'Sucker Punch' speelt zich af in de jaren 50. Baby Doll (Emily Browning) wordt door haar kwaadaardige stiefvader naar een psychiatrische inrichting gestuurd. Zijn plan is om binnen vijf dagen lobotomie op haar toe te passen. Door de trauma's die ze er oploopt creëert ze haar eigen wereld waarin alles mogelijk is. Ze raakt geïnspireerd door dat wat er zich afspeelt en beraamt een plan om te ontsnappen.
Externe links
Acteurs en actrices
Baby Doll
Sweet Pea
Rocket
Blondie
Amber
Madame Vera Gorski / Dr. Vera Gorski
Blue Jones
Lobotomy Nurse / High Roller Girl #1
The Doctor / The High Roller
The Wise Man / The General / The Bus Driver
Reviews & comments
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Sorry, maar die meiden zijn aan het eind van de rit op een na allemaal (Hersen)dood.. Zie ook mijn latere opsomming.
En wat betreft de originaliteit:
Droom 1 ken ik uit ene ps 3 spelletje , moet effe uitzoeken hoe het heet., Droom 2 bevat het leger uit Dead Sno had verder een hoop weg van Sky Captain and the World of Tomorrow , iets beter gerenderd, dat wel, Droom 3 was Dragonheart meets LorR, En droom 4, ach laten we het maar houden op een soort Speed meets runaway train meets Terminator. Zo'n bom op ene trein is niet bepaald iets nieuws. Verder komen de dames gewoon uit films als Machine Girl weggelopen. En subtiel was het vooral NIET.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Meiden die nazi zombies van zich af houden, twee draken slayen, één dame die drie samurai titanen neutraliseerd en een leger androids die het onderspit moeten delven. Dat het in-movie een droom is doet daar niets aan af. Bovendien ontmaskeren ze in de realiteit Blue, als patienten zijnde for cryin' out loud. Dan heb je nog onschuldige zaken als hoe simpel ze "zwakke" mannen om hun vingers winden door fysiek en appearance. Girl power ja.
Dat is allemaal 'just fantasy', in de echte wereld gaat het toch echt niet goed met ze. Dus de boodschap is: 'Girl Power is enkel mogelijk als fantasie'. Dood zijn ze op het eind, op eentje na, de minst sympathieke notabene. Juist de vrouw die bang was gepakt te worden en geen greintje girl power toonde de hele film. Juist die overleeft in the real world.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tja, zo kan je alles wel jatwerk gaan noemen. Androids en draken zijn gewoon mythes, dat er andere films zijn die dat in hun film verwerken maakt dit nog geen jatwerk. Zelfde geldt voor de nazi zombies. Dat het niet origineel is dat kan, maar dat is altijd nog iets anders dan jatwerk. De vorm waarin het gebracht wordt heb ik zelden gezien. En deze lead chars gejat uit J-Sploitation? Hou het maar gewoon op manga.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Vrees dat Snyder zich toch veel in een niche markt begeeft en alleen vrijheid zal krijgen als hij zich met meer low budget films bezig gaat houden. Vraag me zelfs af of ze nog wel blij zijn met Snyder als regisseur voor. De man heeft nu 3 films op rij gemaakt die niet echt heel succesvol waren.
Ik weet dat sommige mij dit kwalijk zullen nemen maar misschien kunnen we in de toekomst kijken door terug te blikken naar de vroege carrière van Ridley Scott. Die is namelijk gelijkaardig begonnen met films te maken die vooral op design en fotografie zijn gebaseerd (Snyder en Scott hebben ook een gelijkaardige achtergrond). Na een aantal financiële flops (Blade Runner, Legend) heeft hij zich gestort in het maken van ordinaire, routineuze films (Someone To Watch Over Me, Black Rain, et cetera) ... Films die zich heel wat minder focussen op het artistieke en het visuele. Films die, laten we eerlijk zijn, 'gewoon' zijn. Is dit wat Zack ook te wachten staat? Wat gebeurt er als Warner hem laat vallen? Zal hij dan ook braaf en gedwee elke film aanpakken om toch maar te kunnen blijven werken? Een jaknikker? A gun for hire?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is allemaal 'just fantasy', in de echte wereld gaat het toch echt niet goed met ze. Dus de boodschap is: 'Girl Power is enkel mogelijk als fantasie'. Dood zijn ze op het eind, op eentje na, de minst sympathieke notabene. Juist de vrouw die bang was gepakt te worden en geen greintje girl power toonde de hele film. Juist die overleeft in the real world.
Het ging ook helemaal niet om dat hun vrij kwamen maar juist dat er niemand in dezelfde situatie zal belanden als hun. Door hun toedoen zal Blue hetzelfde onrecht nooit meer aan kunnen doen. Babydoll die het vijfde voorwerp is leek mij dat toch overduidelijk verklaren. Dat je er niets mee kan is iets anders maar zeker wel girl power.
Het deed me denken aan een citaat van Mahesh: “The important thing is this: to be able, at any moment, to sacrifice what we are for what we could become.” Zo is het bij de dames ook, alleen Babydoll krijgt de kans dat lot te omarmen. Ze voorkomen hier de teloorgang van zoveel vrouwen en offeren zichzelf daar voor op. To me, that's girl power.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik weet dat sommige mij dit kwalijk zullen nemen maar misschien kunnen we in de toekomst kijken door terug te blikken naar de vroege carrière van Ridley Scott. Die is namelijk gelijkaardig begonnen met films te maken die vooral op design en fotografie zijn gebaseerd (Snyder en Scott hebben ook een gelijkaardige achtergrond). Na een aantal financiële flops (Blade Runner, Legend) heeft hij zich gestort in het maken van ordinaire, routineuze films (Someone To Watch Over Me, Black Rain, et cetera) ... Films die zich heel wat minder focussen op het artistieke en het visuele. Films die, laten we eerlijk zijn, 'gewoon' zijn. Is dit wat Zack ook te wachten staat? Wat gebeurt er als Warner hem laat vallen? Zal hij dan ook braaf en gedwee elke film aanpakken om toch maar te kunnen blijven werken? Een jaknikker? A gun for hire?
Sorry hoor, Maar Bladerunner heeft toch wel 100 keer meer inhoud dan het hele oeuvre van Snyder bij elkaar. Zeg niet dat Snyder gedoemd is te mislukken integendeel, maar verwacht van Superman geen succes a la de laatste Batmanfilms (Want dat was de stelling.)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het ging ook helemaal niet om dat hun vrij kwamen maar juist dat er niemand in dezelfde situatie zal belanden als hun. Door hun toedoen zal Blue hetzelfde onrecht nooit meer aan kunnen doen. Babydoll die het vijfde voorwerp is leek mij dat toch overduidelijk verklaren. Dat je er niets mee kan is iets anders maar zeker wel girl power.
Dat heet jezelf op offeren (klassieke rol van de vrouw), precies het tegenovergestelde van Girl Power inhoud, als je het mij vraagt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan heb je wel een erg beperkte definitie van power maar soit.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dan heb je wel een erg beperkte definitie van power maar soit.
En jij wel een erg ruime.
Feit blijft dat de girl power enkel in de fantasywereld getoond wordt.... In de echte wereld zijn ze enkel slachtoffer. Op eentje na dan, die ontsnapt met behulp van een man.... Als Snyder een GP statement had willen maken, doet hij toch echt zo'n beetje alles verkeerd. De arts die zijn vraagtekens bij de lobotomie zet is een man, de agenten die de boef arresteren is een man, de dames krijgen hun aanwijzigingen van een man. Nee, nergens voeren de dames de boventoon, het zijn slecht amusant ogende huppelkutjes die de fantasywereld van Snyder mogen opvrolijken ter vermaak van zijn voornamelijk mannelijk publiek. (Het is immers allemaal theater). Trouwens, ook de moederdraak is een vrouwtje, alweer eentje die het loodje legt..... Als het hem om GP ging, was dat beter een boze vader geweest..... Had het ook meteen beter gelinkt naar de andere lagen. En trouwens, bij slapende babydraakjes de nek doorsnijden is ook niet echt GP te noemen, eerder laf.Nee, hoe dieper ik er op in ga, hoe verder het uit elkaar valt...... Ik zou graag Snyder eens op het audio commentaar horen om te horen waarom hij het in godsnaam zo in elkaar heeft gezet.
Loisb
-
- 89 berichten
- 3146 stemmen
Deze film had mijn aandacht al gepakt, nadat ik de trailer had gezien. Dit was een film die ik niet aan mij voorbij wilde laten gaan. Daar heb ik zeker geen spijt van gehad.
Het begin van de film is al pakkend en trekt meteen je aandacht. Het onschuldige gezicht van Emily Browning is zeker goed gecast. Net als de rest van de casting, maar daar wil ik het later over hebben.
De muziek is geweldig gekozen en past goed bij het verhaal. De sfeer in de film is grimmig en dat past ook bij het verhaal. Eigenlijk heb ik niet veel negatief over de film te vertellen. Behalve dat de fantasie wereld waar Baby Doll in kruipt, wel erg veel lijkt op de films van afgelopen decennia. Ik geef een voorbeeld: Lord Of The Rings achtige wezens waar ze tegen moet vechten. Of Robots. Het had wel even wat origineler gemogen, als het toch om een fantasie-droom gaat. Dat is eigenlijk het enige kritiekpuntje die ik wil geven aan de regisseur en schrijver van deze film: Zack Snyder. Voor de rest krijgt hij en zijn crew en cast een hele dikke duim!
Nog even over de casting van de film. Ook al heeft de stiefvader geen grote rol, maar Gerard Plunkett speelt hem wel met verve. Hij laat een angstaanjagend personage zien en dat verdient wel zijn complimenten. Ook de man die het zaakje allemaal op rolletjes probeert te houden, Blue Jones (gespeeld door Oscar Isaac) krijgt van mij een dikke tien! Ik kende hem alleen nog uit de film Robin Hood(2010) maar ik voorspel dat hij een goede carrière tegemoet gaat. De vrouw die de meisjes onder controle moet houden, Dr. Vera Gorski (gespeeld door Carla Gugino) heeft geen grote rol, maar wel een belangrijke.
Kortom: dit is een film die je niet mag missen!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En jij wel een erg ruime.
Ok, true
.Als je het zo gaat ontleden hou je inderdaad niks meer over. Je hebt gelijk, al is dit voor mij geen referentiekader om te bepalen of het GP is of niet. Maar als je het zo bekijkt heb je wel gelijk.
Sex-appeal vind ik het belangrijkste wapen van een vrouw, en als je eigenlijk ziet hoe effectief ze dit wapen gebruiken vind ik dat toch wel een GP gehalte geven.
Dat was het neerschieten van Amber en Blondie ook. Maakt geen verschil m.i.
Dan houden we op. Straks gaat dat cijfer nog dalen
.
Friac
-
- 1323 berichten
- 1056 stemmen
Je vervelen tijdens het bekijken van een flitsende blockbuster bomvol actie, het blijft ietwat vreemd. Toch was dit absoluut het geval bij Sucker Punch, ik zat halverwege echt uit te kijken naar de aftiteling en ben blij dat het halfslachtige einde er voor zorgde dat de film niet nog een extra half uur gerekt werd.
Ondanks de meerdere lagen die in de film gestopt werden, vond ik de film behoorlijk ongeïnspireerd. De ingebeelde vechtscènes waren vrijwel allemaal sterk geïnspireerd op andere films (die orks op dat kasteel, als je dan nog niet aan Lord of the Rings denkt...) en op de mooie eerste scène na (in de Japanse tempel, met de drie grote krijgsheren) waren ze ook nog eens behoorlijk saai, de robotbewakers op de trein op kop. Het voelde ook aan alsof de makers met elk gevechtscène minder inspiratie hadden en het dan allemaal maar wat lieten doodbloeden: nee, zelfs op vlak van actie vond ik dat Sucker Punch te kort schoot.
Bovendien zorgde o.a. deze vertelstructuur - fantasiegevecht binnen de fantasie - er voor dat de film begon te slepen: per opgesomd item volgde er een gevecht en dan was er nog dat éne geheime element dat de dames nodig hadden om te ontsnappen (en toen dat tenslotte ontdekt werd, ging ik bijna over mijn nek). Zoals eerder vermeld was ik dus blij dat het einde echt slordig aanvoelde en puur haastwerk leek: zo werd ons alvast een extra confrontatie met de stiefvader en de baas van de psychiatrische inrichting bespaard, zodat we met zijn allen op tijd naar het café konden trekken om deze film door te spoelen met enkele biertjes.
Het is ook overduidelijk dat de makers zich 100% richten op mannelijke adolescenten, en de film volproppen met vrouwelijk schoon. Wat niet zorgt voor stevige acteerprestaties. Ik hou wel van vrouwelijk schoon in films - bij een film als Sin City beschouw ik het als een pluspunt -, maar enkel daarmee (looks, maar geen sterk acteertalent) red je het zeker niet.
Tenslotte was de film nog eens behoorlijk melig, met het vriendinnenverhaaltje, de zoektocht naar de lotsbestemming van Babydoll en die draak van een "diepzinnige" epiloog.
Deze film had veel te veel pretenties die hij op nagenoeg geen enkel vlak kon waarmaken. Ik hoop alvast dat deze negatieve post bepaalde leden niet warm maakt om te reageren in de zin van: "Ach man, het is een actiefilm, wat verwacht je nu? Je moet dat niet zo serieus nemen!" Een goede actiefilm kan schitterende cinema opleveren, maar Sucker Punch liet me echt achter met het gevoel dat ik een "sucker" was om deze film uit te kijken. Een povere 1,5*.
1,5*
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Sorry hoor, Maar Bladerunner heeft toch wel 100 keer meer inhoud dan het hele oeuvre van Snyder bij elkaar.
Een beetje een vreemde respons (ik had het helemaal niet over inhoud), maar goed, dit is het internet.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hoezo? Jij vergelijkt de vroegere films van Scott met die van Snyder, qua visuele stijl (en gebrek aan inhoud). Als BR iets heeft is het wel een aansprekende intelligent inhoud en ook Alien kent veel meer drama en diepgang dan het werk van Snyder. Dus zie ik die vergelijking niet ...
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Natuurlijk vergelijk ik die twee want er zijn zoveel overeenkomsten. De inhoud is subjectief en daar had ik het niet over.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Watchmen heeft inhoudelijk toch wel erg veel diepgang hoor.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat zal best kunnen, maar ik kon er niet doorheen komen... Zelden zo veel oeverloos pseudo interessant geleuter moeten aanhoren in een film.
Natuurlijk vergelijk ik die twee want er zijn zoveel overeenkomsten. De inhoud is subjectief en daar had ik het niet over.
Nou het spijt me, maar ze zouden wat mij betreft als cineast niet verder uit elkaar kunnen liggen. OK, beide zijn filmmakers en geven wat extra aandacht aan de look van hun film, maar vanaf daar is het een spagaat. Qua stijl zijn ze eerder tegenpolen. Waar Scott het altijd op een zeer ingetogen manier stijlvol houdt en ook inhoudelijk de juiste pacing heeft is het bij Snyder een en al overdaad en gebrul. Verder bevatten de films van Scott altijd geloofwaardige (echte) personages en die van Snyder louter larger than life figuren. Nee, ik ga er gewoon totaal niet in mee. Ik weet ook niet met wie je Snyder wel zou moeten vergelijken, maar ik denk dat nog eerder aan een uitbundig cineast als Burton of Disney, dan aan Scott.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Watchmen heeft inhoudelijk toch wel erg veel diepgang hoor.
Daar geven wij Snyder fans toch niet om?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Daar geven wij Snyder fans toch niet om?
Uiteraard niet. Cinematografisch is er niemand die in de buurt komt van goede oude Zack
.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Nou het spijt me, maar ze zouden wat mij betreft als cineast niet verder uit elkaar kunnen liggen. OK, beide zijn filmmakers en geven wat extra aandacht aan de look van hun film, maar vanaf daar is het een spagaat. Qua stijl zijn ze eerder tegenpolen. Waar Scott het altijd op een zeer ingetogen manier stijlvol houdt en ook inhoudelijk de juiste pacing heeft is het bij Snyder een en al overdaad en gebrul. Verder bevatten de films van Scott altijd geloofwaardige (echte) personages en die van Snyder louter larger than life figuren. Nee, ik ga er gewoon totaal niet in mee. Ik weet ook niet met wie je Snyder wel zou moeten vergelijken, maar ik denk dat nog eerder aan een uitbundig cineast als Burton of Disney, dan aan Scott.
Er is niets ingetogen aan Blade Runner. Dat is uitvergrote cinema die leentjebuur gaat bij het Duits Expressionisme (zoals Fritz Lang's Metropolis en ook te vinden in Watchmen, Sucker Punch). Het zit vol met 'larger than life' figuren en is sterk geinspireerd op adult comic books (dat was namelijk de hele bedoeling van Blade Runner, Reinbo). Snyder vergroot het alleen nog meer uit. Hij gaat nog een paar stappen verder. Nog meer 'ge-designed', nog meer gecomponeerd, nog meer gestileerd. Trouwens, één van Snyder's grote voorbeelden is Blade Runner (en Kubrick, maar dat geloof je waarschijnlijk niet).
Hoe je hun 'aandacht voor het visuele' minimaliseert strookt ook niet echt met werkelijkheid. Bij beide is het beeld volledig artificieel, kunstig en hevig ge-designed om het gevoel van een scène te versterken en de sfeer te benadrukken. Ze zetten alle sluizen open om hun beelden zo veel mogelijk kracht te geven. Door hun overdreven aandacht voor het visuele worden beide continu beschuldigd van stijl boven inhoud te verkiezen. Dat ze vaak laag scoren op vlak van verhaal en 'karakterisering' is dan ook opvallend.
Hoe je op Disney komt is mij een raadsel tenzij je Sneeuwwitje bedoelt. Burton snap ik dan weer wel. Hij en Scott zijn zowat de bekenste voorbeelden van hedendaagse filmmakers die volop putten uit het Duits Expressionisme.
....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik kan me prima voorstelken dat Kubruck en Scott zijn voorbeelden zijn, had hij ook maar een greintje van hun visie. Wat betreft Disney doelde ik idd met name op Sneeuwwitje en ook Fantasia. En hoewel ik ook wel zie dat Blade Runner veel lager than life elementen bevat zie ik dat niet als kenmerkend voor Scotts stijl, die daarvoor films als Alien en the Deualist maakte. Daarbij zijn er weinig ingetogener personages dan Deckart te vinden in de filmgeschiedenis. De lager than life wereld van Bladerunner is ook 100% inhoudelijk gemotiveerd, het staat voor de big corporations, die de macht hebben, waardoor de waarde van het individu, de kern van de film, verkleind wordt. En films ik zie Snyder ook nooit een film als Thelma and Louise of Black Rain maken. Films due, net als Bladerunner, voornamelijk om een persoonlijk drama draaien, waarbij de art direction en cinematografie enkel als sfeerversterkend middel worden ingezet en niet als voornaamste bron van vermaak. Hoe goed de films van Scott visueel ook zijn, ze zijn altijd drama gedreven. Iets wat bij Snyder juist volledig ontbreekt.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Sucker Punch suckt....
Sucker Punch; niet meteen een titel waar ik nou maanden naar uit keek. Het leek me wel wat, zonder dat ik er echt op zat te wachten. Door alle verhalen en recensies heb ik Sucker Punch toch maar eens meegepikt.
Helaas is het een enorme teleurstelling geworden. Ik ben een liefhebber van de films van Zack Snyder. 300 en Legend of the Guardians waren goed, Watchmen en Dawn of the Dead zelfs bovengemiddeld goed. Sucker Punch is met afstand zijn slechtste werk.
Het grote probleem bij Sucker Punch is dat het gewoon allemaal niet boeit. Het hele verhaal over Baby Doll is enorm oninteressant en saai. De delen tussen de dromen in zijn gewoon zinloos. Je had die delen net zo goed uit de film kunnen halen en de dromen aan elkaar kunnen plakken. Dat had de film niet slechter gemaakt. Ondanks de speelduur niet eens 2 uur duurt voelde het wel als een lange zit. De dromen zouden de film naar een hoog niveau moeten brengen, maar dat doen ze niet. Ik hou van actie en sensatie in films, maar wel in combinatie met een interessant plot. Nu zijn het gewoon een aantal losse dromen met een onzinverhaaltje erbij om alles aan elkaar vast te plakken. Ik kon me niet inleven en dan is het al snel boring. Misschien had de film beter zich op 1 droom kunnen richten die dan vaker in meerdere vormen terug zou keren?
Gelukkig zijn de dromen visueel wel erg mooi, zodat het tenminste nog wel aardig om te kijken is. Zeker het deel met de Nazi's en de zappelin vond ik goed. Het deel met de draak viel weer tegen en het deel met de reuzen in de tempel was weer matig. Ik snap ook niet dat mensen dit nou echt bijzonder vinden. Ik bedoel, al die slomotions; ik werd er na een tijdje doodmoe van. Sinds The Matrix denkt bijna elke actiefilm dat slomotion de film daadwerkelijk beter maakt. En de camera's die om alles heen draaien? Ken ik ook al. Het ziet er allemaal behoorlijk uit en soms is het ook best spektaculair, maar bijzonder wordt het niet. Snyders vorige film Legend of the Guardians paste die effecten veel beter toe. In die film had het zin en was het een meerwaarde. Hier niet. Sucker Punch is grafisch niet onaantrekkelijk, maar het mist wel een eigen smoel. Verder miste ik ook een beetje het extreme geweld. Nou begrijp ik dat er de nodige stukken uitgeknipt zijn, dus ik wacht voor een eventuele herziening wel op de special edition. Wie weet valt de herziening dan wel mee.
Wat me verder wel beviel was Emily Browning als Baby Doll. Prachtige meid met een prettige uitstraling. En ze acteerde ook nog eens best aardig. Op acteergebied had ik sowieso niet zoveel te klagen. Iedereen deed het naar behoren, zonder iets echt bijzonders te doen. Het zijn geen van alles memorabele karakters geworden.
Alles bij elkaar valt Sucker Punch gewoon goed tegen. De film wist me soms enorm te vermaken en soms enorm te storen. Visueel best mooi, maar de film voelt verder erg leeg.
2*
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Zack Snyder. Ik moet bekennen dat ik erg te spreken was over 300 en Legend of the Guardians. Dit vond ik toch stukken minder.
De film zag er schitterend uit en vroeg me zelfs even af waarom dit niet in 3D was. Het verhaal vond ik alleen vrij matig. Gewoon niet helemaal mijn ding.
Een stel lekkere wijven die zoeken naar een aansteker, nou yeah!
Heb me absoluut niet verveeld maar vond het vrij vaag allemaal en soms behoorlijk over de top.
Muziek was wel weer erg goed te pruimen.
2,5 sterretjes, met name voor het visuele spektakel. Meer zit er echt niet in!
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Veronicagids eigenlijk ook met de bekende kritieken.
Zack Snyder heeft een goed oog voor kippenvelactie in slow motion. Groter nog is zijn liefde voor fantastische verhalen en de creaturen die ze bevolken: zie 300 en zijn Dawn of the Dead-remake. Sucker Punch brengt alles samen waar scifi- en fantasy-freaks van smullen: kolossale samoerai, vuurspugende draken, moordlustige cyborgs en vooral in fetish-kledij gehulde meisjes die keihard met ze afrekenen.
Maar hoe bal je zoiets samen tot een samenhangend, interessant verhaal? Daar heeft Snyder het antwoord niet op. Zijn heldinnen zijn psychiatrische patiënten, die binnen een waanbeeld van een van hen veranderen in luxe hoeren in een nachtclub. Hun spectaculaire ontsnappingsplan speelt zich af binnen dat waanbeeld.
Dat deze constructie rammelt, is tot daaraan toe. Maar dat alles wat om de knallende actie is heen bedacht mat en zelfs saai is, deelt de genadeklap uit. - Veronica Magazine nr. 14, 2011
N23
-
- 649 berichten
- 255 stemmen
SnakeDoc het verhaal was ook ter ondersteuning van de film. Maar als ik je reactie zo lees had ik wel verwacht dat je meer dan een 2.5* zou hebben gegeven?
Je review komt anders wel aardig over met de film zelf.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
SnakeDoc het verhaal was ook ter ondersteuning van de film.
Is dit niet altijd het geval?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, het verhaal is juist het uitgangspunt voor de film. Maar blijkbaar dacht Snyder daar anders over.... 
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
SnakeDoc het verhaal was ook ter ondersteuning van de film. Maar als ik je reactie zo lees had ik wel verwacht dat je meer dan een 2.5* zou hebben gegeven?
Je review komt anders wel aardig over met de film zelf.
Ik had tijdens de film ook gewoon even net wat teveel wtf momentjes. Momenten dat ik de draad volledig kwijt was. Ik hou toch wel van een beetje duidelijkheid. Als ik na het kijken van een film met teveel vraagtekens blijf zitten dan komt dat niet ten goede van mijn beoordeling. Vandaar misschien ook dat het cijfer wat lager uit valt.
N23
-
- 649 berichten
- 255 stemmen
@jacobine_rodijk bij sommige films ga je juist voor het verhaal, denk aan 'The Kings Speech'' of ''127hours''. Je gaat niet naar deze film voor het verhaal, eerlijk is eerlijk.
@SnakeDoc, wat bedoel je dan (voorbeelden?) want ik kan daar niet echt een inbeelding bij geven?
Het laatste nieuws

Netflix komt met 'Caught Stealing', maar Prime Video overtroeft met 'Roofman'

Videoland voegt de geprezen Zweedse film 'Så som i Himmelen' toe aan het aanbod

Tip voor fans van de 'Outlander'-spin-off: de fantasyhitserie 'A Discovery of Witches' op Netflix

'All The Money in The World' van Ridley Scott dinsdag te zien op televisie
Bekijk ook

Genius Party
Animatie, 2007
49 reacties

Shimotsuma Monogatari
Komedie / Fantasy, 2004
45 reacties

The Secret Life of Bees
Drama, 2008
69 reacties

Source Code
Sciencefiction / Actie, 2011
642 reacties

Fast Five
Actie / Drama, 2011
681 reacties

Inside I'm Dancing
Drama / Komedie, 2004
15 reacties
Gerelateerde tags
bordeelasielontsnappendraakrobotgeweldinmatealternative imaginationlobotomyrape culture girls with guns
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








