Genre: Fantasy / Komedie
Speelduur: 102 minuten
Alternatieve titels: Kamikaze Girls / 下妻物語
Oorsprong:
Japan
Geregisseerd door: Tetsuya Nakashima
Met onder meer: Kyoko Fukada, Anna Tsuchiya en Hiroyuki Miyasako
IMDb beoordeling: 7,2 (8.055)
Gesproken taal: Japans
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Shimotsuma Monogatari
"The extraordinary adventures of a Lolita-look aficionado and a tough biker gang chick."
Momoko is een meisje dat in haar eigen wereld leeft. Verslaafd aan de Franse Rococo, stort ze zich in het Lolitawereldje en zondert zich af van de rest. Wanneer ze Ichigo ontmoet begint ze echter stilaan in te zien dat er meer is dan haar levensstijl alleen. Beetje bij beetje raakt Momoko gefascineerd door Ichigo en de legendes die in haar motorclub circuleren. Samen gaan ze op zoek naar de waarheid achter deze legendes.
Externe links
Acteurs en actrices
Momoko Ryugasaki
Ichigo Shirayuri
Momoko's Father
Momoko's Mother
Ryuji 'the Unicorn' / Doctor
Baby 'The Stars Shine Bright' Owner
Akimi
Miko
Grocery Store Manager
Pachinko Parlor Manager
Video's en trailers
Reviews & comments
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
Het Japanse, brutalere, grofgebekte, charmante zusje van Mah Nakorn!
Zoveel malen leuker dan de gemiddelde chick flick! De film barst van de energie, druipt over van enthousiaste ideeën en draait bovendien niet alleen maar om getut, verliefdheden en een hoop gezwijmel, zoals vaak gebruikelijk is in dat genre.
Het hoofdpersonage heeft wèl een leuke, creatief vormgegeven tick wat betreft kleren èn de film beschikt tevens over stoere motorchick Anna Tsuchiya die de boel vlot en recht voor haar raap rechttrekt als de boel dreigt te verzanden in teveel kledinggeneuzel.
De stijl van filmen past ook helemaal bij de film. Ik hou sowieso wel van overbelichte shots en werd dan ook op mijn wenken bediend, zeker in combinatie met alle zoete, kleurenpracht die voorbij trok. Een heerlijke wereld om voor even in te vertoeven!
Ik krijg op het moment van schrijven alweer zin om de film weer in de dvd speler te mikken. Wellicht kans op meer, voor nu een dikke 4* Graag meer van dit soort films!
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Kamikaze Girls werd mijn reddende engel voor de eigenwereld review
Ik heb echt met immens veel plezier naar dit gedoe gekeken. Met een rot humeur aan begonnen maar dat verdween als sneeuw voor de zon. Fantastische cinematografie (hoe afwisselend!) en geweldige happy muziek. Met ongekende idioterie en fabelachtige kleuren.. ik ben om, Nakashima is één van de beste Japanse regisseurs. Met 2x 5* en nog een aantal aantrekkelijke titels op de must-see lijst, kan het niet meer stuk.
En hier kun je nog meer van mijn gekwijl over dit meesterwerk lezen.
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
oeh nice. Ik weet van mezelf dat ik het ook zou kunnen, zo'n review site, maar vormgeving, (betalen voor) domein en professionaliteit interesseren me geen hol, dus ik begin er maar niet aan.
Jij doet t mooi though, leuke stills, mooie review en een waardige conclusie.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ik heb gelukkig geen hol te maken met de site behalve dan dat ik de film reviews mag doen . Kan inderdaad best een gedoe zijn. Eigenwereld heeft zelf voor het technische gedeelte iemand, voor de nieuwtjes en gamereviews weer iemand, voor de comics is alwéér iemand anders..
Als je zoiets voor jezelf wilt doen moet je gewoon een blog maken (blogger.com). Wat ik trouwens ook doe.. Out of the ordinary - tonypulp.blogspot.com Schaamteloze promotie.
Leo1954
-
- 2073 berichten
- 2544 stemmen
Magisch, deze film. Uiterst charmante en leuke vriendschap tussen twee compleet gestoorde meisjes. Fabelachtig gefilmd, fabelachtig gespeeld ook door deze meisjes. Heb Tetsuya Nakashima leren kennen door een veel recentere film, Confessions. Die films vond ik in alle opzichten zo geweldig, dat ik een tweede film van dezelfde maker met een beetje reserve tegemoet trad. Ten onrechte, deze film heeft hetzelfde in zich. Het is een visueel avontuur, weliswaar van een hele andere orde, maar dit is film. Veel meer krijg je niet uit het medium.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3131 stemmen
Eindelijk toch maar gezien. Mijn verwachtingen waren aardig hoog, ondanks dat ik Memories of Matsuko lang niet geslaagd vond. Confessions daarentegen wel. Uiteindelijk vind ik deze misschien nog wel iets beter als Confessions. Visueel verbluffend, veel geinige scenes, maar vooral het goede samenspel van Fukada en Tsuchiya springt in het oog.
Visueel is de film een meesterwerk. Er is gebruik gemaakt van veel overbelichte shots die de kleurrijke beelden tot een sprookjesachtige wereld maken. De kostuums van Momoko vallen altijd en overal op en haar woonomgeving geeft je het gevoel naar de binnenkant van een poppenhuis te kijken, vol kleurtjes en tierelantijntjes. Dit alles geeft een erg meisjesachtige feeling, maar toch is het geen standaard chickflick. Daarbij denk ik vooral aan dramatische gebeurtenissen vanuit vrouwelijk oogpunt, maar daarvoor is hier niet al teveel ruimte gelaten. Het is allemaal veel luchtiger gelukkig. Er is zelfs wat komische animé te bespeuren.
De voice-over van Momoko brengt je samen met de strakke editing in een sneltreinvaart door haar jeugd heen, waardoor het meteen boeiend wordt. De film heeft sowieso veel vaart doordat je van de ene bizarre situatie in de andere valt. De humor verschilt, de ene keer wat slapstick, de andere keer volledig over de top. Ik heb in elk geval een paar keer goed gelachen. De muziek is wisselvallig, maar altijd goed. Van klassieke muziek bij rustige scenes tot J-pop bij drukke beelden, en soms een combinatie van beide.
Een van de grote pluspunten is het samenspel tussen Tsuchiya en Fukada, waar die laatste mijn favoriet was. De vuilbekkende, slecht geklede Ichigo en het nette poppetje Momoko zijn elkaars tegenpolen maar bouwen toch een sterke vriendschap op. Ik kan me geen betere actrice als Fukada voorstellen voor de rol van Momoko. Übercute, onschuldig, lief, een beetje gestoord, maar ook heldhaftig en stoer. Enorm leuk geacteerd.
De confrontatie is ook erg goed gekozen waarmee de film memorabel afsluit. Ik kan me zo even geen minpuntjes voor de geest halen, Kamikaze Girls laat je dik anderhalf uur met een hele dikke glimlach toekijken!
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
それは私があなたに借りが仲間入り!(that's one more I owe you (lang leve google vertaling))
Mijn 1e film in dit genre. Geweldig genoten! En gelachen. Ja en zoals iedereen zegt: de twee dames spelen goed op elkaar in. Ze spatten van het scherm. Je gaat er helemaal in mee.
Bedankt voor het lenen Observator! Ik wil meer!
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
De tweede film die ik zie van Nakashima na het geweldige Kokuhaku. Kamikaze Girls vind ik toch wel een stuk minder dan Kokuhaku wat komt door voornamelijk het verhaal wat mij veel minder kon boeien. Momoko en Ichigo zijn twee bijzondere personages en beide weten ze een leuke rol neer te zetten. Vrij idioot maar wel erg leuk. Helaas sprak het verhaal me uiteindelijk niet genoeg aan om Momoko en Ichigo 100 minuten interessant te laten zijn. Visueel is Kamikaze Girls erg sterk waardoor dit een bijzondere kijkervaring is geworden. 3,5* voor dit authentieke werkje van Nakashima.
Cellulord
-
- 597 berichten
- 2374 stemmen
Tijd voor een herziening!
Een heerlijk fris, lekker over de top, vrolijk en vermakelijk geflipt filmpje met alle kleuren van de regenboog, bizarre
kostuums en leuke overdreven/gestoorde personages in rare situaties.
Het uiterst simpele verhaal met de alom bekende thema's, vriendschap, opgroeien en het vinden van geluk, maakt het stukken gemakkelijker om van het visuele en de humor te genieten.
Prachtige vertolking van beide hoofdfiguren. Vooral Momoko!!! Wat zag ze er toch gelijkertijd schattig en bizar uit in haar kanten Rococo jurkjes.
De film tovert een (blijvende) glimlach op mijn gezicht en laat me vrolijk en warm achter.
hier kan gerust een halfje bij.
cucciolo
-
- 487 berichten
- 1068 stemmen
Ik snap echt niet wat hier nou zo lollig aan is. Ik deed me best om te lachen maar dit is me niet 1 keer gelukt. Deze humor zal wel niet aan mij besteed zijn. Het komt over alsof zelfs een 7jarige dit soort vermaak ontgroeid zou zijn. Kan haast niet geloven dat deze film van de zelfde hand is als van Confessions die me zo wist te bekoren.
Badalamenti
-
- 23124 berichten
- 3447 stemmen
Laatste tijd een aantal erg fijne films gezien van Japanse makelij, maar dit was er duidelijk één te veel.
Ben afgegaan op de visuele kwaliteiten van de film, maar jammer genoeg is dat ook het enige positieve wat ik erover kan zeggen. Begint al snel te vervelen.... na Kokuhaku tweede tegenvaller van Nakashima. En zoals hierboven al aangehaald, heb ook ik helemaal niks met dit soort van humor.
Black Math
-
- 5390 berichten
- 1735 stemmen
Dat ik deze film niet eerder gezien heb, zeker met in het achterhoofd dat op het moment van schrijven Confessions in mijn top tien staat, komt voor het grootste gedeelte door Paco and the Magical Picture Book. Visueel ook zeer de moeite waard, maar voor mijn gevoel behoorlijk incoherent, waardoor mijn lust naar ouder werk van Nahashima flink verminderde. Na in het weekend The World of Kanako vijf sterren uitgedeeld te hebben, was het toch wel tijd om ook deze te kijken.
Duidelijk is dat deze film een totaal ander karakter heeft, wat overigens geen waardeoordeel is. Veel luchtiger, en sprookjesachtiger, waarbij inderdaad gedachte naar Citizen Dog en ook Amélie gaan, al is het maar vanwege de voice-over, de aparte personages (dat haar van die gast!!), het breken van de vierde wand, en de felle kleuren die van het scherm spatten.
Visueel minder gedetailleerd dan z'n latere films, maar toch nog steeds erg mooi gestileerd. Bijzonder zijn ook hier de animatiefragmenten. Lijkt ook erg op werk van Studio 4°C, wat bevestigd wordt na een kleine zoektocht op internet met Onderhonds opmerking bij The World of Kanako in het achterhoofd dat de animatiefragmenten aldaar ook geproduceerd zijn door Studio 4°C. De muziek is ook aardig, leuk dat Strauss vaak voorbijkomt, ook al stamt hij niet uit de Rococotijd, het past prima bij alle frivoliteiten van lolita-stijl.
Het verhaal is ook hier niet helemaal rechtlijnig, maar voelt veel coherenter aan dan bij Paco and the Magical Picture Book, zonder aan speelsheid in te boeten. De kracht zit hem voornamelijk in de twee hoofdpersonen, die uit compleet tegenovergestelde subculturen komen, maar die toch steeds meer op elkaar gesteld raken. En los van alle ongein, weet dat toch een beetje te ontroeren.
Uiteindelijk zit het tussen de 4* en 4,5* in, waarbij het vanwege alle speelsheid toch het voordeel van de twijfel krijgt. 4,5* dus.
maxo922
-
- 691 berichten
- 628 stemmen
De humor is leuk, de hoofdpersonages een pak minder en wat het meest stoort is de doelloze sfeer. De opmaak is prachtig, maar het verhaal mist broodnodige dynamiek en tempo en vervalt in irritant gelanterfant. Helaas, het begon zo pakkend en energiek.
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Style over substance, daar ben ik doorgaans niet zo van. Het is weliswaar een prachtig vormgegeven, kleurrijke fantasie over twee halfgare meiden, maar bij gebrek aan een boeiend verhaaltje is het op d’n duur met mijn interesse droevig gesteld bij dit soort films. Van regisseur Tetsuya Nakashima zijn Memories of Matsuko (2006) en Kokuhaku (2010) mij een stuk beter bevallen.
Het laatste nieuws
Thriller 'Blood for Dust' met Kit Harrington wordt met 'Breaking Bad' vergeleken: dit is de rauwe nieuwe trailer
'A Gentleman in Moscow' met Ewan McGregor als Russische gevangene binnenkort op SkyShowtime
Ongeziene WOII-film 'The Photographer of Mauthausen' op Netflix wordt een must-see genoemd: 'Hakt er flink in'
Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer in nieuwe misdaadfilm 'Caught Stealing'
Bekijk ook
Kokuhaku
Drama / Thriller, 2010
181 reacties
Kikujirô no Natsu
Komedie / Roadmovie, 1999
270 reacties
Tekkon Kinkurîto
Animatie, 2006
118 reacties
Kiraware Matsuko no Isshô
Komedie / Drama, 2006
32 reacties
Cha no Aji
Komedie / Drama, 2004
146 reacties
Shurayukihime
Drama / Actie, 1973
90 reacties
Gerelateerde tags
japangebaseerd op boekmotorbendescootergirl gangpachinkololita fashion japanese film
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.