Real Steel (2011)

Verenigde Staten / India
Actie / Drama

geregisseerd door Shawn Levy
met Hugh Jackman, Dakota Goyo en Evangeline Lilly

In het jaar 2020 is robotboksen een populaire sport en heeft het de traditionele vechtsporten compleet vervangen. De voormalige bokser en huidige robotbokser Charlie Kenton (Hugh Jackman) heeft moeite zijn hoofd boven water te houden. Als hij te horen krijgt dat de moeder van zijn zoon is overleden, gaat Charlie tijdelijk voor zijn zoon Max zorgen. Max stuit op een afgeschreven robot en denkt er een kampioen van te kunnen maken. Samen met zijn zoon maakt hij furore met de robot, terwijl ze elkaar gaandeweg beter leren kennen.

Ik vond het een hele leuke film
geen trage start enzv ...van het begin tot het einde ..boeiend!

avatar van nevadagoor
Materny schreef:
Iets zegt me dat jij kok van beroep bent John Lee Hooker.
Mooi Uitgedrukt Hhahahahaha

avatar van Fast Eddy
'k ben geen fan van de Transformers en vandaar dat ik nogal sceptisch gaan kijken ben naar deze film. Misschien dat mijn vooroordeel ook tot gevolg had dat ik deze film uiteindelijk toch iets beter vond dan het gemiddelde.
Goede acteerprestaties, maar nogal voorspelbaar verhaal, maar om één of andere reden stoorde me dit nu niet.
Vooral de bijkomende muziek geeft een extra adrealinestoot (bij de voorstelling van de robots).
Ook leuk om Evangeline Lilly nog eens terug te zien na Lost, al is het rolletje nogal klein uitgevallen).

avatar van PEN15
Typisch Amerikaanse kiddie-power film, met één klein betweterig Einsteintje, dat wel. Eentje die brutaal alle aandacht opeist en alle volwassenen even de les leest; cq een levensles geeft. Voor het kinderfilm genre gaat dit er wel mee door. De robots en de gevechten zagen er vrij aardig uit. Danoontje Powerrrr Tevens ook m.i. beter dan Super 8.

avatar van kezza
Leuk concept, jammer van het feit dat een kind het allemaal wel even weet te vertellen.

Robot gevecht waren aardig

Zalige film. Ik had hem wel nog iets beter en anders verwacht. Verhaal is erg goed alleen redelijk voorspelbaar. Op het einde na het gevecht had ik wel nog iets meer verwacht hoe het verder is gelopen, was plots de aftiteling. Leuk van begin tot het einde. Hugh Jackman zet weer ene goede rol neer.

avatar van tal1b
Geinige gedaan! Leuke acties prima geacteerd, wat over de top, maar past wel in deze film.
dikke 4

avatar van johnrambo
Aardige feelgood film, die als het om het verhaal gaat weinig nieuws brengt. Een combinatie tussen Rocky en de Karatekid,maar dan met Robots. Na vijf minuten kijken was bijna de hele film te voorspellen. Het was zeker niet allemaal kommer en kwel met deze film. Het acteerwerk was in orde en dat geld zeker ook voor de gevechten tussen de robots.

avatar van Minority_Check
leuke film

alleen wel jammer dat er geen andere hightech dingen te zien waren behalve dan de robots
behalve een paar schermen was er niet veel te zien
maarja dat maakte het niet echt minder op

avatar van jorriroosen
O zo American, maar dat maakt het ook weer lekker. Emoties, drama en dan ook nog wijze levens lessen. Wat wil je nog meer in een film? hahaha. Al met al toch nog best genoten en wie houd er nu niet van een echte underdog actie film met vechtende robots ?

avatar van Mariovane
PRACHTIGE FILM!! Na lang geduldig te hebben gewacht was ie vandaag dan eindelijk te pindkazen. Echt een film waar ik van hou. Heb iedere minuut zitten genieten omdat de film van het begin tot het eind boeiend blijft.... Dus zeg ik tegen iedereen >>>> AANRADER!!!

PS. Zoals iemand anders hier al eerder zei: De beschrijving van de film hierboven klopt écht voor geen meter!!

Ge-ni-aal! Vond het echt een toffe film, ik baal er nu gewoon van dat ik hem al gezien heb!

btw heeft iemand het al gezien?
deze film speelt zich af in 2020. En ergens in de film, ik zal niet verklappen wanneer. heb je een reclame bord met xbox 720 er op.
dus dat betekend dat de nieuwe xbox officieel is aangekondigd.

het lijkt me sterk dat een xbox 720 nog in 2020 gebruikt wordt dus maak je borst maar nat binnenkort komt de nieuwe xbox

Als je Over The Top met Stallone gezien hebt, heb je deze eigenlijk ook al gezien, maar dan zonder al die mooie robot-actie.
Als geheel is dit gewoon een leuke film, maar ik heb toch wel wat kanttekeningen: Het jongetje weet best heel veel van robotica, waarom is dat? En ik vond het ronduit zwak dat ze na één officieel gevecht meteen de kampioen uitdagen, waar in andere films eerst heel veel anderen verslagen moeten worden, zoals het hoort (Vergelijk: Warrior (2011)). en sommige personages zijn een beetje oppervlakkig, zoals de dode moeder en de rijke tegenstander.
Maar zoals ik al zei: als geheel is het een boeiende film, vooral omdat het over vechtende robots gaat: Real Life Rock'em Sock'em Robots!! Wie wil dat nou niet zien?

avatar van tal1b
cimbom91 schreef:
een reclame bord met xbox 720 er op.

scherp ben meer ps fan

deGVR schreef:

dacht meer aan rocky

avatar van Filmpje1
tal1b schreef:

dacht meer aan rocky

Combi van beide, Rocky om het boksen en Over The Top om de vader zoon relatie. en het "rise" verhaal van beide natuurlijk.

Vermakelijke film, eens wat nieuws met het hele robot gebeuren, maar veel van het zelfde als het om het vechten/boksen verhaal gaat.

avatar van james_cameron
Regisseur Levy kan maar moeilijk loskomen van het kleffe sentiment en de vermoeiende moraallesjes van zijn eerdere films. Jammer, want Real Steel is verder best onderhoudend en spectaculair. Jackman is solide in de hoofdrol, alhoewel zijn dik aangezette amerikaanse accent enigzins stoort, en de rest van de cast is acceptabel. Natuurlijk verloopt het script volstrekt oppervlakkig en voorspelbaar, maar er zijn vele vermakelijke scenes en de robotgevechten bieden visueel aantrekkelijk spektakel. Te lang en zoals gezegd te geforceerd sentimenteel, maar uiteindelijk wel de beste film van regisseur Levy tot nu toe. Al zegt dat natuurlijk nog niet veel.

avatar van GGG
GGG
Lekkere film. Iets teveel sentiment maar kijkt heerlijk weg. Was de moeite waard.

avatar van Lobster
Ik heb ervan genoten, en in een ruk uitgekeken.
Zeker 4* waard

avatar van paul83
Het sentiment is behoorlijk hoog natuurlijk, maar de vlotte verhaallijn (hoe voorspelbaar het ook is), de special effects en een goed spelend jongentje maken de film voor mij een 3,5. Met name de SFX is van behoorlijk hoog niveau. Hier valt duidelijk te zien dat CGI wel degelijk veel beter is dan poppen. Chapeau

avatar van paul83
cimbom91 schreef:
btw heeft iemand het al gezien?
dus dat betekend dat de nieuwe xbox officieel is aangekondigd.

Is niet officieel bevestigd en helemaal niet omdat het er als reclame in de film zit.

Ik las hierboven overigens dat iemand de dode moeder een oppervlakkig personage vond. Ok....... Punt blijft dat je niet alles hoeft te weten in een film aangezien je het dan zelf kan invullen. Is een stuk beter dan dat alles uitgelegd wordt.

avatar van mrwhite
De film deed me vooral denken aan Over the Top (1987) er zijn veel gelijkenissen tussen de twee. Leuk om eens te zien maar meer ook niet. En het is zoals paul83 zegt de CGI is wel zeer knap gedaan alleen jammer genoeg kun je dat niet zeggen van de rest.

TOP !

avatar van zowizo
Leuke film wel maar dat acteren van Jackman houdt niet over .

avatar van T.S.S.A.
Een Rocky Remake

En erg sympatiek in de uitvoering. De film moet het erg hebben van de chemie tussen de acteurs. Verder nergens echt origineel natuurlijk (op de robots na), maar dat kan me eigenlijk niet zoveel schelen.

4* Erg leuk

Wat een film. Lange tijd geleden dat ik onder de indruk was. Tuurlijk heeft het een hoog rocky gehalte, maar kom op, dit is gewoon gweldig. Naar mijn smaak de film van 2011

Teleurstelling. Ik begon mij steeds meer te irriteren aan dat kind gedurende de film. Veel te Amerikaans, voorspelbaar, noem maar op. Enkel enorm hoge scores zie ik hier, wat mij nogal verbaast. Uiteraard zullen jonge kinderen deze film helemaal geweldig vinden, maar ik niet. Met pijn en moeite afgekeken.

avatar van Rickmans
Jaaaaaaaaaaaaaa..... SUPERFILM!!! Echt een film, die we met het hele gezin kunnen kijken. Popcorn op schoot en gaan. Ik heb genoten van begin tot eind.

Best wel een vermakelijke (wel zeer voorspelbaar) en leuke film hoewel ik er vanaf de laatste 40 minuten regelmatig een teiltje bij heb moeten pakken vanwege de clichés en het hoge typische Amerikaanse sentimentele en kleffe gedoe. Vooral bij de uitdagende toespraak van het jochie Max Kenton (best aardig gespeeld door Dakota Goyo) heb ik het teiltje helemaal vol gekotst. Maar toegegeven ondanks de clichés was het een leuk verhaal dat er visueel verbluffend uitzag. Trouwens over visueel gesproken wat zag die Farra Lemkova (gespeeld door Olga Fonda) er verschrikkelijk mooi uit. Het liep me letterlijk en figuurlijk uit mijn mond bij haar aanblik. De dames Evangeline Lilly en Hope Davis mochten er trouwens ook zijn. De rol van Hugh Jackman was best aardig en hij deed het ook best leuk voor zijn doen.

Het verhaal heeft veel weg van de film "Over the Top" en het eindgevecht is min of meer gekopieerd van het eindgevecht van "Rocky 1" inclusief de uitslag. Waarschijnlijk is regisseur Shawn Levy een groot fan van Sylvester Stallone.

Misschien klinkt mijn review niet zo positief maar al met al heb ik me prima vermaakt met deze typische Amerikaanse film en nogmaals visueel vond ik het er allemaal prachtig uitzien (robots als ook Olga Fonda).

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar wat een ongelooflijk slechte film. Ik dacht deze moet ik downloaden, omdat hij goede recensies krijgt moet het een goede film zijn. NOU DIT VALT ZO ZWAAR TEGEN. Van het begin tot het einde voorspelbaar, ontzettend irritante acteurs en nog allemaal zwaar irriterende dingen. TIP: DEZE FILM IS VOOR JONGETJES VAN 10 JAAR!