Secretariat (2010)

Drama / Biografie

geregisseerd door Randall Wallace
met Diane Lane, John Malkovich en Dylan Walsh

Lucien Laurin (John Malkovich) is een voormalig jockey en tegenwoordig trainer van kampioenspaard 'Secretariat'. Penny Chenery (Diane Lane) is de eigenares van Meadow Farm, een paardenfokkerij in Virgina. Dankzij haar racepaard Secretariat kruisen de paden van verschillende mensen, waaronder die van Lucien en Penny.

avatar van mistral59
mooie film, als je ergens in geloofd ga er dan voor

avatar van Donkerwoud
Moet hem toch eens zien: het filmdebuut van Bojack Horseman.

avatar van jermaineoneal7
Moet je gezien hebben als horserace-movies liefhebber, maar ik kan me zeer goed vinden in de Malkovich-fans die een beetje teleurgesteld zijn vd over the top prestatie. De rest van de cast vinnek wel goed ook is Ogden Phipps een goed gebrachte rol door James Cromwell.
Supergoede intro ook voor Ronnie Turcotte, Secretariats jockey, die ijskoud uitlegt hoe jockeys en racepaarden werkelijk in elkaar zitten.
Eddie Sweat, Miss Ham & Pancho zijn ook heel goed gespeeld.
Er bestaat veel discussie over welk paard nu werkelijk de beste aller tijden was, maar qua horserace/thoroughbred films is dit de 2de beste, na Seabiscuit. Secretariat verdiende gewoon een film, het was langverwacht. En ja, Big Red is de beste aller tijden, kijk maar naar de Belmont-race en de trackrecords die nu nog altijd staan.
Voor de fans zijn dit ook goede horseracefilms: Ruffian, Dreamer, Hidalgo, Phar Lap, Racing Stripes.
Echte ontgoocheling was wel 50 to 1, deze was echt niet goed.

Een waargebeurd verhaal wordt gebracht in deze familiale film met de onvermijdelijke Amerikaanse sentimentaliteit en ook de uitbundige vreugde en emotie na de zege.
Schitterende beelden van de paarden en de rennen.
Had het moeilijk met John Malkovich in dergelijke rol.

avatar van Miebet
mooi in beeld gebracht, maar verder beetje te braaf en voorspelbaar. en ja, ik weet dat het waargebeurd is