Easy A (2010)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Will Gluck
met Emma Stone, Amanda Bynes en Penn Badgley

Olive Penderghast is geen opvallende verschijning op haar middelbare school in Ojai, Californië. Wanneer haar wat opdringerige vriendin Rhiannon haar uitnodigt voor een weekendje kamperen, komt ze met de smoes dat ze al een afspraakje met een jongen heeft. Na het weekend bekent ze valselijk aan Rhiannon dat ze seks heeft gehad. De zeer Christelijke Marianne vangt dit op, en al snel gonst het op school van de wilde geruchten. Olive weet niet goed wat ze ermee aan moet, maar besluit dan toch haar nieuwe imago ten volste uit te buiten...

avatar van K. V.
Vond dit nog wel een leuke film. Toch wel een tof verhaal. De cast was goed op dreef en ook de speelduur was prima, de film verveelde niet. Ik had niet echt verwachtingen bij deze film, maar vond hem wel eens het bekijken waard.

avatar van remorz
Emma Stone is een held.

Leuk om een wat vroeger filmpje van haar te zien. Ze etaleert hier al veel van de kwaliteiten waar ik haar meer en meer om ben gaan waarderen: een schoonheid om te zien en uitzonderlijk komisch talent, met name qua timing, gevatheid en expressie.

Jammer dat ze vastzit in een film met stuurloos plot en flauwe stereotypes. Met name de gelovigen worden wat makkelijk afgebrand maar eigenlijk wordt de hele high school wat gemakzuchtig in dienst van het plot gezet.

Kon me ook moeilijk verplaatsen in de situatie waar ze in verzeild raakt. Wat zijn haar beweegredenen nu eigenlijk? Goed, de dikke harige dude zet haar voelbaar onder druk, maar daarvoor gooit ze haar imago wel erg makkelijk te grabbel, zeker als je de high school cultuur serieus moet nemen verwacht je niet dat ze de roddelmachine (per ongeluk of expres) laat aanzwengelen. De film wordt finaal om zeep geholpen als de moraal aanklopt op een deur die de hele film al wagenwijd openstaat.

Bijtijds gevat (met name de volwassen bijrollen) en hier en daar best grappig maar had Stone hier niet in de main spotlight gestaan, was er weinig geweest om van te genieten. 2*

avatar van Grindhouse62
Een fijne highschool tienerkomedie met een super ongegeneerd acterende Emma Stone. Wij vonden deze film erg vermakelijk en hebben deze film zojuist op deze zeer zwoele zomeravond met voldoende ventilatoren op Netflix gezien. Een hele dikke voldoende +3

avatar van IH88
“That's the beauty of being a girl in high-school: people hear you had sex once and BAM - you're a bimbo.”

Uitstekende film met een Emma Stone die hier al laat zien wat ze allemaal in haar mars heeft. Olive wordt door een roddel gedwongen om haar brave imago te verruilen voor dat van de "makkelijkste dame van de school". Ze wil kijken hoever de roddels gaan en hoe het zich verspreidt.

Het loopt allemaal uit de hand, en Olive komt erachter dat haar nieuwe reputatie niet alleen maar voordelen heeft. Easy A straalt veel zelfvertrouwen en plezier uit, en het heeft met Stone een zelfbewust en sarcastisch middelpunt waardoor de film boeiend blijft om naar te kijken. Stanley Tucci en Patricia Clarkson zijn geweldig als vrije en ruimdenkende ouders van Olive, en ze zorgen voor een aantal komische hoogtepunten. De dialogen zijn gevat en hoewel het soms gemaakt overkomt, stoort dat geen moment. Het verhaal wordt aan elkaar gepraat door Olive, die via een webcam tegen haar volgers (en de kijker) praat over haar avonturen en de gevolgen ervan. Het zorgt voor een interessante extra dimensie.

avatar van Flat Eric
Een aardig Highschool filmpje.
En dat is vooral de verdienste van Emma Stone. Zonder haar was het waarschijnlijk een draak van een film geweest. Een verder luchtig filmpje ook leuk voor mensen die de highschool allang ontgroeid zijn.