Can't Buy Me Love (1987)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Steve Rash
met Patrick Dempsey, Amanda Peterson en Courtney Gains

Zoals elke tiener wil Ronald Miller populair zijn. Voor hem lijkt het een onrealiseerbare droom: hij ziet er niet hip uit, draagt geen moderne kleren en is niet sportief. Het is dus niet verwonderlijk dat de meisjes hem negeren en dat hij nooit uitgenodigd wordt op fuiven. Toch is Ronald niet van plan zijn lot te aanvaarden, vooral niet nu hij laatstejaars is. Door een stom toeval komt hij in contact met Cindy Mancini. Ze is het knapste meisje van de school en aanvoerster van de cheerleaders. Cindy gaat akkoord om zich gedurende een maand als zijn vriendinnetje voor te doen in ruil voor een nieuw suède pakje.

avatar van StevenMighty
Herkenbaar voor mij wat Re79 hierboven schrijft

Al heb ik deze film in die tijd nooit gezien.
Beter laat dan nooit, want ik heb me er prima mee vermaakt.

Grappig om een jonge Patrick Dempsey te zien, voor mij toch voornamelijk bekend als dr Shepherd uit Grey's Anatomy wat hier elke avond op de buis komt.
Hij deed het toen ook al erg goed.

De film is typisch jaren 80 vol highschool tieners en hun belevenissen en lekkere muziek.

Fijn filmpje.

3,5 sterren

StevenMighty schreef:
Herkenbaar voor mij wat Re79 hierboven schrijft

Klopt ook wat je zegt ze schatten mij meestal een jaar of 6 jonger

avatar van Filmkriebel
Money can't buy me love

Een leuke niet al te gecompliceerde tienerkomedie met een simpele boodschap (jezelf blijven) die een goed gevoel achter laat. Bovendien lijkt de cast er wel veel lol in te hebben gehad. Velen zullen dit misschien cheesy vinden maar ik ben nu éénmaal een liefhebber en nostalgicus van de jaren '80 en zo maken ze ze niet meer. Amanda Peterson is een echt sexy snoepje (lijkt intussen wel van de aardbol verdwenen. Nergens op internet te vinden hoe het nu met haar zou gaan.) en Dempsey wisselt met brio van geek naar cool. Niet veel slechte woorden. Andere superfilms in dit genre vond ik ook Secret Admirer en Mystic Pizza.

De dialogen waren soms erg idioot :
Dempsey tegen Peterson met de meest filosofische quote uit de film : You can do anything you want; Anything you put your heart and your mind into. I believe that!
Waarop Peterson ultra-serieus knikt op deze diepzinnigheid. Waar haalden ze het toch?

avatar van Re73

inderdaad vrijwel van de (film)aardbodem verdwenen. Onlangs toevallig ook nog even gezocht nadat ik deze film weer had gezien..... ik werd niet meer blij van het "snoepje" van toen

avatar van Filmkriebel
Re73 schreef:

Mooie fotoreeks waar ik me met plezier aan vergaapt heb. Ze ziet er nu wel wat biker girl uit op die foto's. Ach ja, we worden er allemaal niet jonger op ... wat mij betreft kan het er echt wel door. Er zijn actrices die er intussen als vogelverschrikkers uitzien. Zoek maar 's Kathleen Turner, Kirstie Alley en Carrie Fisher op. Gegarandeerd ga je daarna slecht slapen

avatar van Re73
Kathleen Turner, Kirstie Alley en Carrie Fisher op. Gegarandeerd ga je daarna slecht slapen [/quote]

hahaha nu waren die natuurlijk sowieso al een stuk ouder, ik zoek ze niet op want ik ga nu lekker slapen!

avatar van Kersje26
RIP Amanda Peterson

avatar van badfans69
Kersje26 schreef:
RIP Amanda Peterson
Nog maar 43 jaar

avatar van DDT
DDT
Is ze dood? Hoe kom het?

avatar van martijn1976
Ik heb gisteren de film nog eens bekeken om Amanda Peterson te herdenken.
Zo jammer dat ze is overleden.

Tja en de film...... Eerlijk Amanda doet het leuk... Dempsey daar heb ik wat meer moeite mee.
Dat zal voor een groot gedeelte te wijten zijn aan z'n verschrikkelijke nerdy rol van ongelooflijke sukkel die zichzelf compleet belachelijk maakt.

Het verhaal is op zich best grappig..... ongeloofwaardig maar dat mag. Verder ja ach....... het vermaakt. Vooral door Amanda omdat ik een man ben natuurlijk. rust zacht....

avatar van JoeCabot
Acceptable in the 80's.

Waarom zou je $1000 veil hebben voor een maandje in de friend zone? Ach wanhopige pubers hebben soms rare kronkels in hun hoofd.

Zo'n concept smeekt natuurlijk om een goeie ouwe formulefilm. Zou onze geek zelf in een asshole veranderen door met andere assholes om te gaan? Zal hij op een gegeven moment keihard het deksel op de neus krijgen? Komt er een inspirerende speech en een moment van catharsis? Wie weet

Nogal voorspelbaar allemaal. De scenaristen lijken wel met een template te werken. Deze film mist gewoon het vermogen om te verrassen.

En toch kijkt het aardig weg. Peterson loopt hier best leuk en spontaan te acteren. Treurig om te horen dat ze al overleden is. Fijne rol ook van Dempsey. Al is hij natuurlijk de typische Hollywood-geek, slechts een klodder haargel verwijderd van een player.

Voorts kun je niet om het tijdperk heen. Deze film is echt heel erg in-your-face 80s. 1 zinnetje vat het mooi samen: At least I got paid. Speciaal decennium toch. 2.5*

avatar van DDT
DDT
In die tijd speelde Dempsey wel meer de rol van nerd oa in Loverboy en Run

avatar van Mescaline
Best een geinig plot die helaas wel op een simpele manier is uitgewerkt, het leek soms allemaal een beetje te geforceerd op de 1 of andere manier.
Tegelijkertijd is de film wel erg vermakelijk maar volgt wel de standaard wegen zonder ergens ook maar een klein beetje uit te wijken.