Easy A (2010)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Will Gluck
met Emma Stone, Amanda Bynes en Penn Badgley

Olive Penderghast is geen opvallende verschijning op haar middelbare school in Ojai, Californië. Wanneer haar wat opdringerige vriendin Rhiannon haar uitnodigt voor een weekendje kamperen, komt ze met de smoes dat ze al een afspraakje met een jongen heeft. Na het weekend bekent ze valselijk aan Rhiannon dat ze seks heeft gehad. De zeer Christelijke Marianne vangt dit op, en al snel gonst het op school van de wilde geruchten. Olive weet niet goed wat ze ermee aan moet, maar besluit dan toch haar nieuwe imago ten volste uit te buiten...

Xvibe
Doet Amanda (Bynes) mee in deze film?

avatar van Biancasmit
Jup...

AchmedATM
Trailer, ziet er wel leuk uit.

avatar van HarmJanStegenga
Leuke cast, prima trailer. Fired Up was ook erg leuk van deze regisseur. Dit wordt ook weer een prima tussendoortje denk ik.

avatar van benthe
Ziet er leuk uit.

avatar van Veruca
Een film die je zo weer vergeet, maar wel lekker voor vermaak.

AchmedATM
Leuke nieuwe poster en Emma ziet er goed uit

avatar van benthe
Oehh met Penn Badgley, uit Gossip Girl. Die is niet verkeerd om naar te kijken

avatar van Fox McCloud
Hey, een film met Emma Stone Klinkt veelbelovend, ik vond haar i.i.g. erg leuk in Superbad en Zombieland.

Fox McCloud schreef:

Me too, zeker een leuke actrice.

avatar van Veruca
Net gezien, vond 't best een aardige film.

Net gekeken, best een leuke film, wel een beetje een zwak einde.

avatar van Jeremiah1989
Ik vond het best een leuke film

avatar van HarmJanStegenga
Niet zo goed als Gluck's 'Fired Up', maar toch zeker best vermakelijk. Emma Stone is een leuke meid, niet altijd even solide wat humor en acteren betreft, maar wel capabel om een film als deze te dragen.

Nou is deze Easy A op geen enkel vlak een hoogvlieger, soms zelfs wat flauw, maar regelmatig toch best scherp, met een aardige lading droge humor. Bijrollen van o.a. Tucci (wat heeft die vent een charisma; ge-wel-dig) en Gigandet doen de film goed. Laatstgenoemde is één keer ultra-grappig, met de beste quote uit de film. Leuk van Don't You Forget About Me, jammer van de versie tijdens de credits.

Het verhaaltje zelf is niet om naar huis te schrijven, maar regisseur Gluck heeft de touwtjes goed in handen en maakt er gewoon een vermakelijk geheel van. Best leuk voor een keer. Voldoende.

avatar van the new guy
Ja leuk! Had niet verwacht om 93 minuten met een glimlach te zitten en zelfs het mierzoete einde te kunnen waarderen.

Grappige droge grappen, iets waar Stone voor is geboren trouwens. Leuke bijrollen en op een interessante manier geknipt. M'n aandacht bleef bij het flinterdunne verhaaltje, dan moet je toch iets van films maken weten.

Overigens zijn de meest briljante grappen in de film aan het gehele gezin samen toegeschreven. Hilarisch gezin man. Die ouders zijn briljant.

avatar van the new guy
Mindblowing schreef:
Net gekeken, best een leuke film, wel een beetje een zwak einde.

Snap nog steeds niet dat mensen een voorspelbaar einde een zwak einde vinden. Dit paste toch perfect bij de film, meer moet je niet verlangen van dit soort films. Ja ze had zelfmoord kunnen plegen omdat ze de druk niet kon handelen. Of ze werd lesbisch met die Gristen, of ze gingen à la Bueller zingend en dansend over straat, of ze werd plotseling een zombie enzo. Natuurlijk niet, niets zwak aan dit einde.

avatar van Filmpje1
the new guy schreef:

Ben ik het wel mee eens idd.

avatar van LotusBlossom
Emma Stone speelt haar rol perfect, naar mijns inziens =] Die ouders zijn zéker briljant ja! daar heb ik zo om gelachen =P

avatar van puhpuh
Vond het een fijne film! 'k Had niet veel verwachtingen maar deze film heeft me aangenaam verrast. Niet dat het een klassieker is maar deze film overstijgt met alle gemak de middelmaat. De conversaties waren bij wijlen zelfs geniaal en de humor kon me zeker bekoren.

Ouders van de hoofdpersoon zijn zeker een genot om naar te kijken. Op de helft begon de film wel wat minder te boeien, zeker toen de roddel kwam dat ze chlamydia had/heeft. Daar ging het voor mij net iets te ver, kwa geloofwaardigheid van het verhaal/de film. De date in de lobster is waarschijnlijk één van de hoogtepunten van de film, hoe raar het ook klinkt. Daar wordt pas echt duidelijk dat een negatieve naam op school écht negatief is, en dat het je leven overneemt.
Vanaf dat punt had ik hoop op een slecht einde, een einde waarin ze misschien zelfs zelfmoord zou plegen. Ik denk dat, dát de film zowel onvoorspelbaarheid als kracht had gegeven. Overigens zou dat wel wat minder zijn voor de 'gemiddelde' kijker voor een type film als dit.

Verwacht een leuk verhaaltje, met écht goeie grappen (zo nu en dan) én een matig hollywood-einde. 3*

avatar van Minority_Check
ik vond dit echt geweldig
vooral de ouders die waren echt leuk
en wat is emma stone mooi zeg
wil wel meer van haar zien

De kleine rollen van sommige acteurs waren ook leuk

avatar van canciser
De film is nergens goed. De comedy is vrij standaard en vervelend. Het verhaal is rommelig en de personages zijn alles behalve boeiend. Niet vermaakt 2*

avatar van deft0nes
puhpuh schreef:

Mee eens.

avatar van Jessen0wnt
Een chick-flick met een ander niveau, deze keer waren de grappen erg geslaagd (het terugkomen, hoe verder een film vordert werkt blijkbaar ook hartstikke goed!) en het verhaal had genoeg wendingen en leuke personages om 93 minuten een glimlach op mijn gezicht te toveren met soms een harde brul. Erg geslaagd allemaal, mede dankzij de filmmakers die zich niet te serieus nemen. De humor moet je liggen en je moet door het ''nickelodeon-achitge-voiceover'' heen kijken. Een leuke komedie. 3 sterren

Pff... wat een gemiddelde op imdb zeg. Ik snap niet waar die overdreven positiviteit vandaan komt.
Het is best een leuke highschool komedie met net wat meer edge dat de standaard (vooral voor Amerikaanse begrippen) maar kom op zeg, wel erg overdreven allemaal.

Regisser Gluck wil ook een soort ode aan John Hughes brengen, maar vergeet voor het gemak dat die wel zijn grote succes ontleende aan het feit dat de karakters in zijn films juist personen waren waar de tienerkijkers zich mee konden identificeren. Niet van die overdreven typetjes als hier.

Film leunt volledig op de leuke Emma Stone verder.
En hoogtepunt van de film verreweg de opmerkingen van Tucci aan zijn gekleurde adoptiezoontje: So, where you're from? .

avatar van marissaheinrich
Viel mij 100% mee. Ik dacht dat het een standaard tienerfilmpje zou zijn. Maaaar dat is het net niet helemaal. Er zit iets meer diepgang in (ze proberen ook echt een boodschap over te brengen) en de acteerprestaties zijn ook wat beter dan bij bijboorbeeld american pie de zoveelste. Emma Stone speelt echt heel goed en komt goed over, normaal ben ik ook helemaal weg van Amanda Bynes, maar jeee wat was zij irritant, nu was dat ook het hele idee maar goed ik vond het iets te veel van het goede. Al met al een leuke film

avatar van diaan11
Ontzettend leuke film.
Standaard highschool/romantiek aangevuld met humor. In de stijl van Juno dus geen sneue American Pie grappen.
Tijd geleden dat ik een film heb gezien waar ik zo van heb genoten als van deze.

Zeker ook een aanrader voor John Hughes/80's films fans!

avatar van jorriroosen
Leuke en vermakelijke film. Dit had ik echter totaal niet verwacht. Emma Stone mag ik over het algemeen wel . Ik vind het echter zeer moeilijk om te benoemen wat er nu zo goed aan is. Wat zijn nu de sterke kante? Zeker niet het verhaal, locatie, thema, visuele effecten of een top regisseur. Wat mij vooral kon bekoren is het gezin waar Olive woont, knetter gek met een sausje sarcasme.

Emma Stone en haar ongewonen familie hebben deze film een kleine extra dimensie gegeven. Zonder zou het echter uitpakken als another teenage movie . De dialogen waren trouwens ook goed doordacht en vooral grappig. De humor doet me net als mijn voorganger zecht denken aan Juno. De breete van de kast is wat minder sterk net als de setting. Daar tegen over staat echter wel een zeer aantrekkelijke rol van Emma

avatar van Fox McCloud
Vermakelijk.

Meer had ik er ook niet van verwacht. De film doet wat het moet doen en lost gemakkelijk mijn verwachtingen in. De film bevat goede humor, een geweldige cast en een origineel verhaal. Het resultaat is dan ook een geslaagde film. Op de inhoud valt weinig aan te merken. Vrij standaard maar toch origineel genoeg. De grote steunpilaar van de film is natuurlijk Emma Stone. Ik zette deze film voor haar aan en ja hoor, ze was weer uitmuntend in haar rol. Ik hoop nog veel meer van deze dame te zien. Al met al een zeer leuke film. Veel memorabels bevaate het niet en het zal wel geen klassieker worden, maar ik heb weer genoten!

avatar van Clochard deluxe
Als je gewoon zo'n lekkere makkelijke tienerroman wil kijken is dit een frisse aanvulling. ik was verrast. tis geen meesterwerk maar kijkt heel fijn weg terwijl de goede sarcastische dialogen t nog eens extra maken. een van de betere chickflicks