• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.383 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.597 acteurs
  • 199.105 gebruikers
  • 9.378.051 stemmen
Avatar
 
banner banner

Drive Angry (2011)

Actie / Thriller | 104 minuten
2,81 1.610 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 104 minuten

Alternatieve titel: Drive Angry 3D

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Patrick Lussier

Met onder meer: Nicolas Cage, Amber Heard en William Fichtner

IMDb beoordeling: 5,4 (106.278)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 24 februari 2011

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Drive Angry

"One hell of a ride."

Wanneer de dochter van Milton (Nicolas Cage) vermoord wordt, wil hij maar één ding; wraak. Hij krijgt drie dagen de tijd om de moordenaars te vinden, omdat deze ook nog eens zijn kleindochter ontvoerd hebben en ze van plan zijn om haar onder een volle maan te offeren. Hij wordt tijdens zijn wraakmissie vergezeld door Piper (Amber Heard), een jonge en sexy serveerster. In Pipers 'turbo-charged Black '69 Charger' beginnen ze een race tegen de klok...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Een discussie uit lokken op een discussie site, haha, ja dat is denk ik ook de bedoeling toch. Maar ik zal mij even nog beter toelichten. Ik heb in een eerder berichtje gezet tegen iemand die deze film helemaal niks vond : Zegt iemand die van Tarantino films houd. Dat kan je op 2 manieren opvatten. Ik hou niet van Tarantino films maar dat staat er even los van, dan moet je de berichten eens even wat beter lezen voordat je commentaar levert. Ik maakte die opmerking nog geen eens om wat te provoceren hoor. Die maakte ik alleen omdat ik de link tussen deze aktie en de aktie die erg veel in Tarantino films word gebruikt erg sterk zag, met het verschil dat ik deze wel leuk vond. Vervolgens word ik daar meteen op afgerekend en ja, dan schiet ik in de verdediging. Daarna word mij even opgelegt dat iemand die dit beter vind dan Tarantino films niet goed bij z'n hoofd is, en dan denk jij werkelijk dat ik mijn standpunt niet ga verdedigen. De aktie, de manier waarop deze film gebracht word, alles, ik zie verband tussen dit en tussen Tarantino films. Jij misschien niet, maar dat kan jij niet voor mij beslissen of ik dat wel of niet vind. Dus misverstand JA. Eerst even beter in de terug gaande berichten lezen voordat je meteen met beschuldigingen begint te gooien. En op glad ijs???? Hahahahahahaha, laat me niet lachen man. Ik ben nog nooit in mijn hele leven een Tarantino fan tegen gekomen die het kon accepteren dat ik daar gewoon niet van hou. Dus ik begeef me op geen enkel ijs vriend.

Je onderste gedeelte is met wat meer verstand geschreven. Daar ben ik het wel mee eens. Maar de rest, bullshit met de hoofdletter B. Mijn mening werd totaal niet gerespecteerd, en dan word van mij verwacht dat ik het wel ga doen. Nou dat dacht ik niet.

Ik blijf bij mijn mening dat deze film heerlijke Bullshit is die totaal nergens op slaat. Had zo een film van Tarantino kunnen zijn.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

xam schreef:

Dat is ver te zoeken bij deze film of je hem nu leuk vind of niet.

Neuh, valt ook niet zo te stellen. Dat is er namelijk genoeg, ligt er maar net aan waar je het in zoekt natuurlijk.


avatar van reinoudrosmolen

reinoudrosmolen

  • 2 berichten
  • 23 stemmen

Ik vond hem wel leuk, weer eens iets lekker totaal anders van Cage.

Ik zou hem wel iedereen aanraden. Gewoon lekker zondag middag veel regen buiten, dan gewoon gaan zitten voor deze film


avatar van Waackx

Waackx

  • 721 berichten
  • 1310 stemmen

m1chel schreef:

(quote)
Yja, gelukkig dan maar want Reservoir Dogs vond ik nou ook niet echt een goeie film, maar dat heeft met smaak te maken denk ik. Dit is heerlijke troep om naar te kijken zonder dat het label Arthouse eraan hangt. Geen topper maar wel erg vermakelijk. De eerste vermakelijke film van Tarantino vond ik die laatste oorlogfilm en zelfs die haalt het met de hakken over de sloot.Dit is vele malen leuker om naar te kijken joh. Tarantino jat goedkope troep verhalen om ze vervolgens met eentop cast te vullen, maar troep blijft troep wie er ook in mee speelt. Bij deze film weet je tenminste van te voren dat je naar troep gaat kijken,alleen wel naar leuke troep.Dat is het verschil, en geloof me want dit is weer zo'n arrogant trekje wat alle Tarantino fans hebben, er zijn genoeg mensen die niet van Tarantino houden. Maar genoeg daarover het gaat tenslotte om Drive Angry.

Als ik naar een Tarantino-film ga kijken ga ik er niet vanuit dat ik troep ga kijken, sterker nog meestal is het achteraf een goeie film.

Ik vind bijvoorrbeeld Reservoir Dogs in alle opzichten een betere film als dit.

En misschien heb je gelijk dat de verhalen van Tarantino niet veel voorstellen maar het is de manier waarop hij ze vertelt.

En waarom is dit goedkope troepverhaal met topacteur Cage wel leuk/goed dan, ?

ik kon ieder geval niks leuks of goeds vinden in deze film.

Ik zag alleen een film die voornamelijk aan leentjesbuur doet.

Niks is vernieuwend en zelfs de special-efeects zien er niet uit.

En ik vind het juist van jou arrogant om mij gelijk als Tarantino-fan te bestempelen, typisch zo'n trekje van Niet-Tarantinofan die het niet kan hebben dat zijn films tenminste wel succesvol zijn.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Waackx schreef:

(quote)

Als ik naar een Tarantino-film ga kijken ga ik er niet vanuit dat ik troep ga kijken, sterker nog meestal is het achteraf een goeie film.

Ik vind bijvoorrbeeld Reservoir Dogs in alle opzichten een betere film als dit.

En misschien heb je gelijk dat de verhalen van Tarantino niet veel voorstellen maar het is de manier waarop hij ze vertelt.

En waarom is dit goedkope troepverhaal met topacteur Cage wel leuk/goed dan, ?

ik kon ieder geval niks leuks of goeds vinden in deze film.

Ik zag alleen een film die voornamelijk aan leentjesbuur doet.

Niks is vernieuwend en zelfs de special-efeects zien er niet uit.

En ik vind het juist van jou arrogant om mij gelijk als Tarantino-fan te bestempelen, typisch zo'n trekje van Niet-Tarantinofan die het niet kan hebben dat zijn films tenminste wel succesvol zijn.

Als jij geen Tarantino fan bent, waar maak je je dan druk om. En het zal me een worst wezen of ze meer succesvol zijn.Het feit blijft dat jij voor mij beslist wat ik goed moet vinden en ik heb weinig mensen meegemaakt die na 40 keer uitleggen nog niet begrijpen wat iemand bedoeld. Maxima zou zeggen hij is een beetje dom.Je moet eens beter lezen Karel,want je reacties worden met de dag zieliger. Ik heb trouwens nog steeds geen andwoord op mijn vraag van je gehad, je lijkt wel een politicus. Ook van die draaikonten.


avatar van Waackx

Waackx

  • 721 berichten
  • 1310 stemmen

m1chel schreef:

(quote)
Als jij geen Tarantino fan bent, waar maak je je dan druk om. En het zal me een worst wezen of ze meer succesvol zijn.Het feit blijft dat jij voor mij beslist wat ik goed moet vinden en ik heb weinig mensen meegemaakt die na 40 keer uitleggen nog niet begrijpen wat iemand bedoeld. Maxima zou zeggen hij is een beetje dom.Je moet eens beter lezen Karel,want je reacties worden met de dag zieliger. Ik heb trouwens nog steeds geen andwoord op mijn vraag van je gehad, je lijkt wel een politicus. Ook van die draaikonten.

Gast waar heb je in het vredesnaam over ?

Ik beslis voor jou wat jij goed vinden ?

waar maak je dat op uit ?

Jij begint over Tarantino ik niet, daarmee ben jij juist degene die anderen wilt overtuigen dat dit werkje beter is dan Tarantino zijn beste werk.

Maar dat heeft Xam ook al aangekaart.

en welke vraag heb je mij gesteld?

Je probeerde mij alleen te overtuigen dat Tarantinio er niks van kan.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Waackx schreef:

(quote)

Gast waar heb je in het vredesnaam over ?

Ik beslis voor jou wat jij goed vinden ?

waar maak je dat op uit ?

Jij begint over Tarantino ik niet, daarmee ben jij juist degene die anderen wilt overtuigen dat dit werkje beter is dan Tarantino zijn beste werk.

Maar dat heeft Xam ook al aangekaart.

en welke vraag heb je mij gesteld?

Je probeerde mij alleen te overtuigen dat Tarantinio er niks van kan.

Gast? Als je mijn naam niet weet zeg je maar meneer. Lees nou eens al die berichtjes goed terug. Ik probeer niemand er van te overtuigen, ik heb heeeeel duidelijk gezegt dat ik Tarantino trekjes in deze film zie. En daar beginnen jullie als Apen op te reageren. En de vraag was gaan jullie beslissen wat ik moet vinden. Nou zojuist antwoord op gekregen. En dat maak ik op jullie reactie erop uit. Even terug lezen, dan zie je het hopelijk vanzelf met je gast.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

En dat was inderdaad aan xam waar ik dat aan vroeg. Dus dan helemaal als je je in een discussie mengt , eerst goed lezen voordat je commentaar levert.


avatar van Daser

Daser

  • 27 berichten
  • 191 stemmen

Inderdaad lekkere bullshit film, met veel Tarantino trekjes. Over the top geweld, grappige dialogen en rare momenten, als schietpartij tijdens vrijpartij.

Kreeg hier trouwens ook een Ghost Rider feeling bij, zo bruut had ik die film willen zien als comicliefhebber. Heerlijke film voor op de vrije dag...


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Daser schreef:

Inderdaad lekkere bullshit film, met veel Tarantino trekjes. Over the top geweld, grappige dialogen en rare momenten, als schietpartij tijdens vrijpartij.

Kreeg hier trouwens ook een Ghost Rider feeling bij, zo bruut had ik die film willen zien als comicliefhebber. Heerlijke film voor op de vrije dag...

Eindelijk iemand die me wel begrijpt. Niks meer niks minder


avatar van jipt

jipt

  • 3461 berichten
  • 3474 stemmen

Fantastisch onzin filmpje. Cage die geschikt is voor dit soort filmpjes. Lekker onzinnig geweld en een

maf mystery-fantasy verhaaltje. Lekkere soundtrack en Amber Heard Knallend einde 3D had dan weer niet gehoeven. 4* voor dit originele pulpwerkje.


avatar van Kr!kke

Kr!kke

  • 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Voor het realistische verhaal moet je deze film niet gezien hebben, maar de actiescènes zijn best te pruimen. Eigenlijk is het wel jammer dat ze er bovennatuurlijke dingen ingestoken hebben, aangezien ik daar niet meteen de grootste fan van ben. Maar nogmaals: de actie is best goed en ook Nicolas Cage is aardig op dreef.


avatar van nijnatten

nijnatten

  • 12 berichten
  • 9 stemmen

Aardige film maar maar heb niet op het puntje van m`n stoel gezeten.

Het boven natuurlijke vond ik dan weer wel leuk aan de film en de accountant vond ik in prison break een betere rol spelen.

Desalniettemin geef ik er toch een 3 aan.


avatar van misterfool

misterfool

  • 339 berichten
  • 730 stemmen

Geweldig actiefilm opgehangen aan een heerlijk pulpverhaaltje. En juist dat laatste wordt hier door veel mensen niet begrepen, wat helaas voor het veel te lage gemiddelde zorgt. De film weet wat het wil brengen, actievol vermaak met een knipoog, en slaagt hier geweldig in. De cast acteert prima, Amber Heard als Stoere no nonsense meid en Nicolas Cage als antiheld, zitten erg sterk in hun rol . De echte ster is hier echter william fichtner die als "the accountant" een zeer memorabele rol neerzet.

4.5* geniaal pulpvermaak zoals het hoort.


avatar van madoka70

madoka70

  • 4 berichten
  • 2 stemmen

oooooooooooooh, wat slecht. Zo slecht zie je ze zelden. Compleet ongeloofwaardig verhaal, James Bond is oude stijl is er niets bij. Het enige mooie zijn de meiden, maar die acteren nog beroerder dan Nicolas Cage, kun je nagaan. Ik mag niets verklappen en dat doe ik ook niet, maar echt ALLES aan deze film is voorspelbaar. Kon mijn lachen niet houden toen het afgelopen was en heb nog zeker een half uur gegniffeld.


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

sweinsteiger schreef:

(quote)

Ik ook, maar dat wil niet zeggen dat hij goed is.

Dat zie je bij deze, erg slappe film is dit toch.

Dat probeer ik nou te zeggen. Zulke films zijn slap. Dus ik begrijp je niet helemaal maar ja. Gewoon gemaakt voor puur vermaak.


avatar van misterfool

misterfool

  • 339 berichten
  • 730 stemmen

madoka70 schreef:
. Kon mijn lachen niet houden toen het afgelopen was en heb nog zeker een half uur gegniffeld.


Dit onderschrijft alleen maar mijn punt. De film is juist gemaakt om je zowel opgepompt van adrealine als schaterlachend de bios uit te laten lopen en daar is de film dan ook geweldig in geslaagd. Een 0.5 ster verdient deze film gewoon echt niet. Alleen al die scène waar de accountant met een olie-truck op een politieblokade inrijdt doet me 2 dagen later nog schaterlachen.


avatar van Waackx

Waackx

  • 721 berichten
  • 1310 stemmen

m1chel schreef:

(quote)
Gast? Als je mijn naam niet weet zeg je maar meneer. Lees nou eens al die berichtjes goed terug. Ik probeer niemand er van te overtuigen, ik heb heeeeel duidelijk gezegt dat ik Tarantino trekjes in deze film zie. En daar beginnen jullie als Apen op te reageren. En de vraag was gaan jullie beslissen wat ik moet vinden. Nou zojuist antwoord op gekregen. En dat maak ik op jullie reactie erop uit. Even terug lezen, dan zie je het hopelijk vanzelf met je gast.

Meneer tegen jou zeggen ?

Donderstraal een eind op man, mij eerst zielig noemen en dan verwachten dat ik je met meneer ga aanspreken ?


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Ken je die uitspraak niet ofzo. Je hoeft geen meneer te zeggen hoor, ik bedoel alleen daarmee dat ik er niet van gediend ben om gast genoemd te worden. Als mensen je hé noemen of gast of wat dan ook dan zeggen mensen wel eens: als je mijn naam niet weet (die weet je wel) dan zeg je maar meneer. Dat betekend niet dat je mij meneer moet noemen, dat is een gezegde.


avatar van je80roen

je80roen

  • 357 berichten
  • 611 stemmen

Goede inhoudelijke discussie hier!


avatar van madmax1

madmax1

  • 2216 berichten
  • 711 stemmen

Van Hanegem zij ook altijd die gasten kunnen er niets van.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Wel een stakke opmerking


Wat een onwijs superfilms is dit zeg doe mij maar nog 20 van deze gewoon helemaal te gek!!

Nicholas cage je bent GEWELDIG!!!!


avatar van misterfool

misterfool

  • 339 berichten
  • 730 stemmen

Mwah, van dit soort berichten krijg ik vaak toch een beetje het mindless fan-wantrouwen. Want je geeft totaal geen onderbouwing voor je mening, terwijl dat je standpunt sterker zou maken. Op zich is Nicolas Cage, met name door zijn ontorhodoxe filmkeuzes en soms op het randje van geloofwaardige acteerwerk(werkt briljant bij de meer doorgerdraaide of verslaafde karakters) een van mijn favoriete acteurs. Maar needless to say, hij heeft enkele zeer groffe missers op zijn naam staan en is ook een acteur die soms een film totaal weet te verneuken(snake eyes, wicker man).


avatar van FillumGek

FillumGek

  • 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Dit moet echt één van de lelijkste filmtitels van 2011 zijn. Gelukkig is de film zelf verre vak ruk, een goede actiefilm heeft niet veel meer nodig dan vuurgeweld, PK's en aantrekkelijke vrouwen.

Het verhaal leek op pure standaard uit te draaien maar ik werd toch verrast door de bovennatuurlijke wending. Van mij mochten ze die onzin gerust achterwege laten want nu lijkt het alsof de film een paar bakken intelligenter wilt zijn dan de gemiddelde actieflick maar dat is ie niet. Het stoort echter nergens, gelukkig.

Nicolas Cage was ooit één van mijn favoriete acteurs, maar dat was in de tijd dat ik vond dat films van Van Damme en Seagal ook met Oscars bekroond moesten worden. Want eerlijk is eerlijk, zo'n goede acteur is Cage niet. Ook hier speelt hij niet overtuigend en wordt hij volledig weggespeeld door Fichtner. Zijn rol als The Accountant moet één van de briljantste actierollen van de afgelopen tijd zijn. Zo koudbloedig zie je ze zelden, hilarisch! De grootste reden tot het kijken van de film was echter Amber Heard. Wat is zij toch mooi, zeker top 3 werk en heeft al eerder laten zien nog te kunnen acteren ook.

Dodge Chargers zijn altijd een plus dus de achtervolgingen waren best vermakelijk. Wat ik wel storend vond waren de 3D effecten die wel heel geforceerd aanvoelden. De CGI vond ik ook niet altijd geslaagd. Het schietwerk was standaard al ergerde ik me af en toe aan de kromme vizieren van de badguys. Natuurlijk is dat te verwachten dat ze voortdurend missen, maar soms was het wel erg bont. Waar ik wel erg over te spreken ben is de bloederigheid van de film. Een aantal scenes konden gerust in een horrorfilm. Wat betreft make-up welteverstaan, want soms wordt er gepoogd spanning te creëren terwijl je vooraf weet dat het nergens op uitdraait.

De finale was helaas behoorlijk teleurstellend. Nogmaals, die lelijke CGI botste nogal met de rest van de film. Desalniettemin een bovengemiddeld filmpje die mede dankzij rollen van Fichtner en Heard blijft boeien.


avatar van misterfool

misterfool

  • 339 berichten
  • 730 stemmen

Cage vergelijken met Seagal en Van Damme. Heel snel lord of war, wild at heart, birdy, matchstick men, adaptation en leaving las vegas bekijken.


avatar van FillumGek

FillumGek

  • 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Hihahoehihaha denk dat ik toen 15 was.


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

Ik kon m'n lach niet inhouden toen fichtner in die wagen zat met dat liedje that's way ahahaha i like it. Ik lachte me een ongeluk.


avatar van Starmaster501

Starmaster501

  • 882 berichten
  • 174 stemmen

Was een erg leuke scene ja, met de wegblokkade.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat een heerlijk sexy geweldadig, luid explosief filmpje is dit! Had een soort suffe Gone in 60 seconds rip off verwacht.

Maar zo zie ik het graag. Geweldige cast, bloederige schietpartijen, sexy babes; Amber Heard en een paar ubercoole over the top actiescenes. Hoogtepunt was natuurlijk de aankomst van William Fichtner in zijn tankwagen. Maar de hele rit was top. Film zakte gelukkig nergens in en was cheesy all the way.

Ook erg leuk was de cameo van Tom (Night of the Creeps) Atkins en de talloze verwijzingen naar de cult- en aciefilms uit de jaren 70 maar vooral 80. Heb genoten! Wat een bizar lage score hier overigens. Maar aan de andere kant. Ik begrijp wel dat dit niks is voor het publiek dat zo blij is dan Nolan Batman realistisch benadert....as if!

Dikke 4,5* en wie weet na herziening met wat bier nog ooit de volle score.