• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.122 gebruikers
  • 9.378.789 stemmen
Avatar
 
banner banner

Drive Angry (2011)

Actie / Thriller | 104 minuten
2,81 1.610 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 104 minuten

Alternatieve titel: Drive Angry 3D

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Patrick Lussier

Met onder meer: Nicolas Cage, Amber Heard en William Fichtner

IMDb beoordeling: 5,4 (106.295)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 24 februari 2011

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Drive Angry

"One hell of a ride."

Wanneer de dochter van Milton (Nicolas Cage) vermoord wordt, wil hij maar één ding; wraak. Hij krijgt drie dagen de tijd om de moordenaars te vinden, omdat deze ook nog eens zijn kleindochter ontvoerd hebben en ze van plan zijn om haar onder een volle maan te offeren. Hij wordt tijdens zijn wraakmissie vergezeld door Piper (Amber Heard), een jonge en sexy serveerster. In Pipers 'turbo-charged Black '69 Charger' beginnen ze een race tegen de klok...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Wat een bullshit was dit zeg. Bikkelhard en een flut verhaal. Ik heb ervan genoten van het begin tot het einde. Heerlijke over the top nonsens. 3.5* met vlag en wimpel.


avatar van Tarkus

Tarkus

  • 6409 berichten
  • 5315 stemmen

Leuke film vol actie en suspense.

Alles in deze film is over the top, maar dat maakt hem net zo leuk.

Ik heb veel plezier aan deze prent beleefd en dat is toch het voornaamste.

En nog een pluspunt, niet alleen Amber Heard is leuk om zien, ook de andere dames mogen er best wezen.

Rest me nog één ding te zeggen, prachtige soundtrack ook !!


avatar van toetje1977

toetje1977

  • 101 berichten
  • 1123 stemmen

Eigenlijk 2,5 maar halve ster extra voor de rol van Fitchner.


avatar van jordkaka

jordkaka

  • 219 berichten
  • 255 stemmen

Leuke film, Amber Heard is prachtig en en de rol van Fitchner was geweldig. Voor de rest visueel erg slecht, toch jammer.


avatar van Barcel

Barcel

  • 1370 berichten
  • 30 stemmen

Amber Heard... Wat een droom.


avatar van jordkaka

jordkaka

  • 219 berichten
  • 255 stemmen

Een natte ja..


avatar van Tom-tom-Club

Tom-tom-Club

  • 35 berichten
  • 42 stemmen

ik vond hem erg leuk ,


avatar van sweinsteiger

sweinsteiger

  • 2278 berichten
  • 0 stemmen

puckb96 schreef:

Geweldige film.

Elk jaar ben je wel eens toe aan een film met dit:

* geen verhaal

* mooie vrouwen

* lekker veel bloed en gore

* en heerlijke humor

Ik ook, maar dat wil niet zeggen dat hij goed is.

Dat zie je bij deze, erg slappe film is dit toch.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

sweinsteiger schreef:

(quote)

Ik ook, maar dat wil niet zeggen dat hij goed is.

Dat zie je bij deze, erg slappe film is dit toch.

zegt iemand die van Tarantino films houdt :-X


avatar van toonsneyers

toonsneyers

  • 6 berichten
  • 189 stemmen

Het was al lang geleden dat ik in de bioscoop nog eens in slaap ben gevallen... maar deze heeft het hem toch weer gedaan. Wat me vooral stoort bij zo'n 3D-films is dat er doelbewust gefilmd is om toch maar 3D-effecten te krijgen. De 3D-techniek moet ten dienste staan van de film, en de film moet niet gemaakt worden om de techniek te promoten naar mijn mening.

Qua verhaal kon de film me echt niet boeien, heb wel serieus moeten lachen met de bed/schiet-scene... De laatste 10 minuten ben ik dus in slaap gevallen, maar voor eerder genoemde scene toch een 1*


avatar van je80roen

je80roen

  • 357 berichten
  • 611 stemmen

m1chel schreef:

[Ik ook, maar dat wil niet zeggen dat hij goed is.

Dat zie je bij deze, erg slappe film is dit toch.

zegt iemand die van Tarantino films houdt :-X

Het is echt een schande om Tarantino zijn films met deze draak van een film te vergelijken


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

je80roen schreef:

(quote)

zegt iemand die van Tarantino films houdt :-X

Het is echt een schande om Tarantino zijn films met deze draak van een film te vergelijken

Ja dat vind ik ook. Deze film is vele malen beter dan Taratino's beste werk.


avatar van Jozz

Jozz

  • 205 berichten
  • 204 stemmen

Ik houd wel van dit soort films, maar over Drive Angry heb ik m'n twijfels. Natuurlijk, met het verstand op 0 is het allemaal goed te pruimen en komen hilarische scenes voorbij. Als ik de film echter ga vergelijken met andere films in dit genre, dan valt het toch allemaal een beetje tegen.

Qua cast is het overigens allemaal wel in orde. Iemand als Amber Heard doet het natuurlijk altijd goed , maar ook Cage zit weer lekker in z'n rol.

2.5*


avatar van Waackx

Waackx

  • 721 berichten
  • 1310 stemmen

m1chel schreef:

(quote)

(quote)

Ja dat vind ik ook. Deze film is vele malen beter dan Taratino's beste werk.

Deze shit beter dan Reservoir Dogs ?

Tja, ieder zijn eigen mening maar ik denk dat er weinig mensen zijn die het eens met je zijn.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Lekker relevant of veel mensen het er mee eens zijn. Of heeft de meerderheid gelijk?


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Waackx schreef:

(quote)

Deze shit beter dan Reservoir Dogs ?

Tja, ieder zijn eigen mening maar ik denk dat er weinig mensen zijn die het eens met je zijn.

Yja, gelukkig dan maar want Reservoir Dogs vond ik nou ook niet echt een goeie film, maar dat heeft met smaak te maken denk ik. Dit is heerlijke troep om naar te kijken zonder dat het label Arthouse eraan hangt. Geen topper maar wel erg vermakelijk. De eerste vermakelijke film van Tarantino vond ik die laatste oorlogfilm en zelfs die haalt het met de hakken over de sloot.Dit is vele malen leuker om naar te kijken joh. Tarantino jat goedkope troep verhalen om ze vervolgens met eentop cast te vullen, maar troep blijft troep wie er ook in mee speelt. Bij deze film weet je tenminste van te voren dat je naar troep gaat kijken,alleen wel naar leuke troep.Dat is het verschil, en geloof me want dit is weer zo'n arrogant trekje wat alle Tarantino fans hebben, er zijn genoeg mensen die niet van Tarantino houden. Maar genoeg daarover het gaat tenslotte om Drive Angry.


avatar van pooper

pooper

  • 296 berichten
  • 411 stemmen

de film was echt niet slecht maar ik ergerde me de hele tijd aan die baggere cgi.

3,0*


avatar van jordkaka

jordkaka

  • 219 berichten
  • 255 stemmen

m1chel schreef:

(quote)

(quote)

Ja dat vind ik ook. Deze film is vele malen beter dan Taratino's beste werk.

Doe normaal man, niet eens te vergelijken.


avatar van je80roen

je80roen

  • 357 berichten
  • 611 stemmen

Tonypulp schreef:

Lekker relevant of veel mensen het er mee eens zijn. Of heeft de meerderheid gelijk?

Ja in dit geval heeft de meerderheid gelijk.

Dat Inglorious Bastards niet Tarantino zijn beste film was kan ik zeker bij inkomen (maar altijd nog beter als Drive Angry).

Maar als je wilt beweren dat Drive Angry beter is als bv. Pulp Fiction vraag ik me af of je dit zegt om een discussie op gang te brengen en een beetje te provoceren. Want geen weldenkend mens vind dit toch echt?

ps.: Ik ben geen Tarantino-fan haha


avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

  • 1434 berichten
  • 3243 stemmen

@bericht m1chel: Tuurlijk is dit provoceren aangezien iedere leek kan zien dat PF op ieder vlak beter is. Daar is geen discussie over mogelijk.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

jordkaka schreef:

(quote)

Doe normaal man, niet eens te vergelijken.

En dat ga jij even voor mij beslissen. Doe zelf even normaal man.Ik mag dat vinden ,dat ga ik niet aan jou vragen. Weer eens een bewijs vsn de arogantie van Tarantino fans. Alles zelf afkraken, maar het niet kunnen verkroppen dat er mensen zijn die niet van zijn troep houden.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

Wat heeft Tarantino er in de eerste plaats zelfs mee te maken? Beetje kinderachtig om dat als 'argument' aan te halen m1chel..


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

SaNDuTjE schreef:

@bericht m1chel: Tuurlijk is dit provoceren aangezien iedere leek kan zien dat PF op ieder vlak beter is. Daar is geen discussie over mogelijk.

En waarom dan? Ik heb Pulp fiction destijds in de bioscoop bekeken en ik moet zeggen op de muziek na heb ik nog nooit zo'n schijtfilm gezien. De dialogen? Over hoe een Big Mac in Parijs word genoemd. Nou nou echt geniaal hoor , ahum. En provoceren, misschien wel ja. Het enige verschil is dat ik het serieus meen. Als ik naar troep kijk, dan kijk ik liever naar leuke troep. Niet naar die rommel die art house genoemd moet worden. Tarantino's films is verre van Art, gewoon ordinaire meestsl nog ook gejatte verhalen die het moeten hebben van de mega sterren cast. Niks meer niks minder. Of gaan jullie ook nog bepalen dat ik dat niet mag vinden, met je geen discussie mogelijk. Wie denk jij dat je bent joh. Er is altijd een discussie mogelijk.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

yeyo schreef:

Wat heeft Tarantino er in de eerste plaats zelfs mee te maken? Beetje kinderachtig om dat als 'argument' aan te halen m1chel..

niks yeyo, maar dit escaleert op een kleine opmerking die ik maakte voorheen. Ik laat me alleen niet de les voorlezen door mensen die het mij wel even gaan vertellen wat ik wel en niet goed mag vinden. Ik neem aan dat je dat wel begrijpt.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

Natuurlijk ja, maar "zegt iemand die van Tarantino films houdt" is gewoon een nietszeggende repliek. Je kunt het beter gewoon bij de film in kwestie houden, want je zult altijd wel iets kunnen vinden dat je niet aanstaat over andermans smaak.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

yeyo schreef:

Natuurlijk ja, maar "zegt iemand die van Tarantino films houdt" is gewoon een nietszeggende repliek. Je kunt het beter gewoon bij de film in kwestie houden, want je zult altijd wel iets kunnen vinden dat je niet aanstaat aan andermans smaak.

Dat klopt, alleen ben ik niet degene die hierop doorgaat. Ik schiet alleen maar in de verdediging. Ik durf die discussie wel aan te gaan hoor. Het is iemand die deze film niet goed vind. Prima, niks mis mee,dat kan. Dan plaatst hij een opmerking waarvan ik denk ik ga eens even kijken waar deze persoon nog meer van houd. Toen ik deze film zag dacht ik meteen zie je wel troep kan wel leuk zijn, moet er even aan toevoegen dat ik net grind house had zitten kijken. Dat vond ik echt rommel van de bovenste plank. vandaar mijn reactie.


avatar van jordkaka

jordkaka

  • 219 berichten
  • 255 stemmen

m1chel schreef:

(quote)
En dat ga jij even voor mij beslissen. Doe zelf even normaal man.Ik mag dat vinden ,dat ga ik niet aan jou vragen. Weer eens een bewijs vsn de arogantie van Tarantino fans. Alles zelf afkraken, maar het niet kunnen verkroppen dat er mensen zijn die niet van zijn troep houden.

Kraak ik deze film af dan? En met 'zijn troep' probeer je een discussie uit te lokken of bedoel je daar iets anders mee? Vertel.

Het lijkt nogal krom om dit beter te vinden als een film als Pulp Fiction. Sowieso snap ik niet waar de vergelijking Tarantino - Drive Angry vandaan komt...


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

jordkaka schreef:

(quote)

Kraak ik deze film af dan? En met 'zijn troep' probeer je een discussie uit te lokken of bedoel je daar iets anders mee? Vertel.

Het lijkt nogal krom om dit beter te vinden als een film als Pulp Fiction. Sowieso snap ik niet waar de vergelijking Tarantino - Drive Angry vandaan komt...

Niet een vraag met een wedervraag beantwoorden, dat is zwak. En als je wilt weten waar het allemaal vandaan komt mowt je even een paar berichten terug lezen. En ik heb het over alles afkraken van andere en geen commentaar op eigen films kunnen verkroppen, ik had het niet specifiek over jou. Ten 3e probeer ik geen kwaad bloed te zetten maar een verweer te geven maar men weigert mij te begrijpen terwijl ik toch vrij duidelijk ben. I hope no hard feelings, want dat is niet de bedoeling. Ten 4e ja dit is een DISCUSSIE site,dus jadan kan je wel eens een discussie krijgen wat jij uitgelokt noemt maar die door een misverstand tot leven is gekomen aantreffen.


avatar van xam

xam

  • 27 berichten
  • 19 stemmen

m1chel schreef:

(quote)
Niet een vraag met een wedervraag beantwoorden, dat is zwak. En als je wilt weten waar het allemaal vandaan komt mowt je even een paar berichten terug lezen. En ik heb het over alles afkraken van andere en geen commentaar op eigen films kunnen verkroppen, ik had het niet specifiek over jou. Ten 3e probeer ik geen kwaad bloed te zetten maar een verweer te geven maar men weigert mij te begrijpen terwijl ik toch vrij duidelijk ben. I hope no hard feelings, want dat is niet de bedoeling. Ten 4e ja dit is een DISCUSSIE site,dus jadan kan je wel eens een discussie krijgen wat jij uitgelokt noemt maar die door een misverstand tot leven is gekomen aantreffen.

Niets misverstand. Bewust speel jij het op de man door een opmerking te plaatsen welke compleet offtopic is. Dan durf je daarna ook nog te stellen dat sommige mensen een andere mening als die van hun niet respecteren. Je begeeft je op glad ijs door een opmerking te plaatsen waarvan je kan nagaan dat dit reacties losmaakt en dat het overgrote gedeelte van de mensen hier het niet met je eens zal zijn.

Je kan deze film zeer prettig pretentieloos amusement noemen en je kan er een cijfer aan hangen. Elk cijfer is acceptabel aangezien er over smaak niet te twisten valt. Echter je kan je wel twisten over kwaliteit. Dat is ver te zoeken bij deze film of je hem nu leuk vind of niet.