The Foreigner (2017)

Verenigd Koninkrijk / China / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Martin Campbell
met Jackie Chan, Pierce Brosnan en Charlie Murphy

Quan, de eigenaar van een Chinees restaurant die in 1984 tijdens zijn vlucht naar Engeland twee dochters verloor en wiens vrouw stierf bij de bevalling van zijn jongste dochter, is dusdanig overmand door verdriet wanneer zijn dochter omkomt bij een bomaanslag die wordt opgeëist door 'The Authentic IRA', vermoedelijk een splintergroep binnen de IRA. Quan, een oud-commando gespecialiseerd in explosieven en hand-to-hand combat, besluit zelf af te rekenen met de daders. Zijn zoektocht leidt hem naar vice-premier en oud IRA-kopstuk Liam Hennessy (Pierce Brosnan), die probeert te voorkomen dat de aanslag leidt tot een hervatting van de gewapende strijd in Noord-Ierland.

Vandaag gezien, spannend van begin tot eind. Het kijken meer dan waard.

avatar van Toontje G
Jackie Chan, niet mijn favoriet. Maar toch gaan kijken mede omdat Brosnan een hoofdrol heeft. Nou vond ik die Chan beter zijn best doen als die Brosnan als ik het eerlijk moet zeggen. Het is geen straf om naar deze film te kijken maar heb ook niet al te hoge verwachtingen.

Goede actie film met een onverwacht goede rol van Jackie Chan absoluut een aanrader de spanning zit er goed in.

avatar van cor1946
Hele goede actie/wraakfilm. Chan was goed op dreef tegen Brosnan. Mijn films.

avatar van Boneka
The Foreigner springt niet uit in haar originaliteit, maar kijkt zeker lekker twee uur weg. De beelden zeker van London zien er schitterend uit en het plot ziet er redelijk degelijk uit. Spanning zonder ergens echt in uit te blinken. Pierce doet het goed en had eigenlijk het meeste moeite met de rol van Jackie Chan die als een soort van oude veteraan een soort van Rambo ging spelen. En als ik de hele film heb gezien dan zeg ik zelfs de rol van Jackie Chan had verwijderd mogen worden. De rest was goed genoeg, de rol van Chan maakt het alleen maar ongeloofwaardiger. Voor de actie is het dan wel weer leuk.

The Foreigner is zeker geen cliffhanger, maar is zeker een spannende film.

Film 3.5
Beeld 4.5
Geluid 4.5
Extra's geen

avatar van woeler82
Vandaag gekeken , vond Jackie Chan en Pierce Brosna goed zijn best doen.
Het is geen overdreven actie film maar de film is spannend genoeg
om bijna 2 uur gekluisterd te zitten
De film is best een pluimpje waard en zeker goed genoeg voor nog eens te kijken

avatar van SouthamptonFC
Mooie spannende actie/wraakfilm.Verveeld geen ene moment. 4.5 *

avatar van martijn011
Leuk om Jackie Chan weer eens in een film te zien. Het viel me nu pas op hoe oud hij eigenlijk al wel niet is. Wat mij betreft was hij absoluut de ster van de film, hij zet een overtuigende rol neer als vader van een vermoord meisje die op zoek gaat naar de daders. Echt een wraakfilm is dit niet, er wordt ook veel politiek geneuzel bijgehaald wat alleen maar afbreuk doet aan de film.
De leukste en beste scenes zijn dan ook met Chan die vallen zet voor de tegenstanders. Alhoewel hij waarschijnlijk niet meer het atletisch vermogen van pakweg dertig jaar terug bezit, is hij nog wel overtuigend in vecht- en actiescenes.

Pierce Brosnan heb ik me daarentegen krom aan geërgerd, ik schat in dat het vooral komt door z'n waardeloze accent wat hij opzet. Verder dan een beetje verdwaasd van zich af kijken zit er niet in, een absoluut minpunt aan een film die er verder goed uitziet maar over een klein jaar al wel vergeten zal zijn.
Wel een voldoende.