Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Lethal Weapon 2 (1989)

Actie / Komedie
114 minuten / 118 minuten (director's cut)

geregisseerd door Richard Donner
met Mel Gibson, Danny Glover en Joe Pesci

De politiemannen Martin Riggs (Gibson) en Roger Murtaugh (Glover) zijn terug. Deze keer komen ze in aanraking met een Afrikaanse diplomaat die gebruik maakt van zijn diplomatieke onschendbaarheid om zijn criminele activiteiten ongestraft te kunnen uitvoeren. De irritante Leo Getz (Pesci) is de enige getuige die Riggs en Murtaugh hebben, maar de vraag is of ze hem zelf niet eerst zullen vermoorden voordat hij kan getuigen.

Dit vond ik de minste uit de serie

avatar van jedymaster
ik raak die zin van de man maar niet kwijt:
diplomatieke onschendbaarheid!!!!!!!!!!

ik raak die zin van de man maar niet kwijt:

diplomatieke onschendbaarheid!!!!!!!!!!
It has just been revoked.

Ik vond de eerste 3 allemaal goed (vierde iets minder) maar deze is mijn favoriet uit de serie....

net zo als deel 1, is ook dit een perfecte aktiefilm. 5*

minder al het eerste deel, maar ook nog steeds heel aardig

**1/2

avatar van TheRisingSun
Ik vond deze juist nog een beetje beter als deel 1! Actie is beter,humor ook en Pesci erbij is helemaal lachen geblazen!

3,5 ster

TheRisingSun schreef:

3,5 ster

Inderdaad Joe Pesci speelt geweldig in deze film maar ook in deel 3 en zeker 4 vind ik hem zeer goed spelen. Ik mis hem wel een beetje in deel 1.

en dat terwijl dat toch verreweg het beste deel is.

humor is daar tactvoller, de actie donkerder en vanzelfsprekend nog veel minder een formule.

avatar van De GeuS
Pesci is zeker een toegevoegde waarde in deze film....

jammer dat de rest minder is.

De Lethal Weapon films horen bij mij toch wel bij een van de beste actie films.
Let op!! actie films dus niet misdaad films.

djelle
Minder goed dan de eerste. Ik wens wat meer schietpartijen te zien in een actiefilm.

avatar van gemaster
Met afstand het beste deel uit de reeks. Alles is beter en als toetje krijgen we ook nog eens Joe Pesci. 4 sterren.

steengoede film... vooral de chemie tussen riggs en murtaugh en dan nog de joker van getz... lachen met een vuursalvo
****1/2

avatar van Redlop
Vind ze helaas slechter worden. Vooral Gibson valt steeds dieper door de mand met zijn overacteren.

Lethal Weapon 2 vind ik een zeer goed vervolg op het eerste deel. Vind Joe Pesci een goede aanvulling. Actie en humor is weer goed. Ergerde me idd wel aan die vent ja met zijn: diplomatieke onschendbaarheid
Voor de rest zijn de Lethal Weapon films één van de beste actiefilms.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Lethal Weapon was erg mooi, Lethal Weapon 2 ging op alle fronten een stapje verder en was op alle fronten een geweldige film.
Leuk verhaal, heerlijke stunts, veel grappen en fantastische actie! De beste uit de reeks --> 4.5*

De 'Lethal Weapon'-reeks Top 4:
1. Lethal Weapon 2 (1989) - 4.5*
2. Lethal Weapon 4 (1998) - 4*
3. Lethal Weapon (1987) - 3.5*
4. Lethal Weapon 3 (1992) - 3*

avatar van Naomi Watts
Weer een geweldige LW. Vooral de emotionele insteek van de verloren liefdes van Riggs hebben best een effect gehad op mij. Ik zal er niet aan moeten denken mijn liefde te moeten verliezen. Effectief maar best wel een rot gevoel als resultaat. Pesci blijft een grote toegevoegde waarde in dit deel. Beter dan he teerste deel maar ik kan niet voor een hogere score gaan. 3,5*

avatar van CAPIpsv
Meestal als je een film hebt die 2 of 3 keer wordt vervolgt zijn de vervolgstukken steeds minder, maar met Lethal Weapon, worden ze na de het eerste deel steeds mooier. Ondanks dat blijft het tweede deel echt superieur, en uitstekend. De rol is op het lijf geschreven van Mel Gibson, die uitstekend samenspeelt met Danny Glover.

idd en het zijn ook van die films die je zo ontzettend vaak kan kijken zonder dat het je gaat vervelen

avatar van TheRisingSun
Dat heb ik nou ook bij deze films! Ze blijven genieten geblazen! Echt een perfect duo die twee,schitterend!

avatar van sn@ke
Lethal weapon ****

Uitstekende actiefilm die menig filmfan vandaag de dag nog kan bekoren. Alles wat je als filmfan wil zit in deze film : actie ( spectaculair ) ; humor ( Gibson en Glover zijn een historisch koppel ) ; romantiek en ja zelfs een gezonde dosis drama.

Aanrader.

avatar van SuperSideSwipe
Beina net zo goed als deel 1,

Geweldige samenspel tussen Glover en Gibson, gewoon een genot om naar te kijken.

Geen andere film van dit soort heeft deel 1 of 2 kunnen evenaren.

jackie boy100
een zaaaaaaaaaalig vervolg op de topper lethal weapon 1 een 4/5

avatar van Materny
Heerlijk vervolg op het succesvolle 1e deel.
De combo ''Gibson en Glover'' en combo ''actie en humor'' maken deze film werkelijk fantastisch.

Geen moment van verveling heb ik gehad bij deze film, en dat geldt ook voor de andere 3 delen.

Prachtig

De "Lethals" is de enige serie films die goed blijven en die dus niet achteruit gaan met elk nieuw deel. Deel 2 is hierop dus geen uitzondering. Leo Getz gets...geweldig...

avatar van Materny
mister blonde schreef:
jammer dat de rest minder is.

Bedoel je hiermee dat je Pesci beter vindt acteren dan Gibson en Glover?
Vindt Pesci inderdaad een goede toegevoegde waarde maar het is toch echt Gibson en Glover die ''Lethal Weapon'' groots maken.

Vind ik.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Blijft toch één van de allerbeste actiecomedys ooit! > 4.5*

avatar van Eny
Eny
HAHA DIT IS TOCH MET DIE WC-POT?
Help, want ik weet niet welk deel ik niet heb gezien...
zo ja, 4 sterren