• 8.614.055 stemmen

Paradise Lost 3: Purgatory (2011)

Documentaire | 121 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Joe Berlinger en Bruce Sinofsky

Met onder meer: Damien Echols en Jason Baldwin

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Paradise Lost 3: Purgatory

"The complete inside story of the West Memphis Three"

Derde deel van de documentaireserie over drie tieners die veroordeeld werden voor de moorden op drie kleine kinderen. De drie beklaagden wachten hun laatste beroep af en nieuwe onthullingen wijzen op een grove gerechtelijke dwaling bij de eerdere veroordelingen van de drie verdachten. Nieuw verkregen DNA-bewijs wijst niet op de verdachte Mark Byers, maar op iemand die tot nu toe buiten beeld is gebleven.

imageimage

avatar van Tisik

Tisik

ILDIB schreef:

Wederom een zeer intrigerend doc over de wm3. Twijfel en rare figuren blijven hangen.

Ongeloof en onbegrip ook. En vooral wat mankeert al die mensen? Ik heb een hekel aan de manier waarop de verdediging niet zegt ze zijn onschuldig maar zegt van dat t bewijs niet klopt.

Ik hoop echt dat er nog ooit 100%bewijs komt.

Die damien is gewoon een rare kwibus, jason verafgod hem en jesse weet niet beter.

Wat me van deel 1 bijblijft is t feit dat ze nooit echt ontkend hebben bij aanvang. Ik vermoed dat die damien het wel leuk vond om als schuldige gezien te worden (of hij heeft t gewoon echt gedaan).

Waarom kunnen ze geen van 3 met een alibi komen bijvoorbeeld?

Damien is wat mij betreft dan toch de minst rare en meest belezen persoon vergeleken met gans dat stelletje incompetente, vooringenomen valse flikken, rechters, procureurs...

En wat betreft "bewijs", er was geen bewijs tegen de drie, het enige bewijs was een haar... van de stiefvader. "Innocent until proven guilty" geldt blijkbaar wel voor de stiefvader maar niet voor de drie die jarenlang in de cel hebben gezeten. En waar haal je het dat de verdediging nooit zegt dat ze onschuldig zijn? Of dat ze nooit ontkend hebben bij aanvang? Of dat er nooit een alibi zou vernoemd zijn? Toch niet goed opgelet dan...

Echt ziekelijk makend hoe vooroordelen en mensen in bepaalde functies een zaak zodanig gaan sturen en later tegen alle evidentie in nog het zonlicht blijven ontkennen. Ze zouden beter gans die meute opsluiten nu, dat zijn de echte criminelen, de echte "satanisten".

avatar van ILDIB

ILDIB

Tisik schreef:

Wat ik me nog kan herinneren is dat de verdediging in deel 1 vooral weest op fouten en niet zozeer op de onmogelijkheid dat zij het niet waren. MAar het is al een tijdje terug helaas.

Allen die in de docs aan het woord komen kun je wel je bedenkingen bij hebben, Er speelt daar veel meer dat onder de hoed wordt gehouden..

avatar van apolicum

apolicum

as schreef:

Dan mag je ook wel even beargumenteren waarom je dat vind (sic), in plaats het er zo uit te gooien...

All The Evidence That Shows Why The Notorious West Memphis Three Have Probably Gotten Away With Child Murder | Thought Catalog - thoughtcatalog.com

Nu... of ze het nu al dan niet gedaan hebben, ze zijn er nu toch niet helemaal mee "weggekomen".

18 jaar is toch een serieus lange tijd (de mooiste jaren van hun leven) en zeker aangezien ze nog minderjarig waren toen.

En als ze dan toch onschuldig zijn, hebben ze in elk geval nu nog de rest van hun leven in vrijheid (al zal dat wel altijd een wrange nasmaak blijven hebben...)

Hopelijk komt er ooit een definitief eindoordeel in deze zaak.

avatar van missl

missl

En deel 3 is weer heel interessant. Bij het zien van deze soort docu's krijg ik toch de kriebels, hoe kan het toch allemaal.