Escape from L.A. (1996)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door John Carpenter
met Kurt Russell, A.J. Langer en Steve Buscemi

Na een schok van 9.6 op de schaal van Richter in 2013, komt Snake Plissken terecht in Los Angeles. Zijn missie: zoek in het vernietigde L.A. een verloren gegane Doomsday Device. Als hij de deadline niet haalt, wordt er een gif in zijn lichaam gespoten. Maar zo makkelijk lijkt deze missie niet te zijn...

avatar van FunkStarr
Altijd al een zwak voor deze (en EFNY) gehad, Snake Plissken is misschien wel één van de coolste film(anti)helden ooit. Verhoog hem weer naar dikke 4, ik kan hier geen genoeg van krijgen. Al had het wat mij betreft af en toe nog wel wat harder en grover gemogen. Wat deze film wel een beetje mist wat zijn voorganger juist een meesterwerk maakte is "sfeer".

avatar van Basto
You want a sequel? OK, let's do a remake.

Carpenter's refectie op Hollywood is een meesterlijke satire en alle cheesyness is intentioneel.

Escape from L.A. vs Escape from New York on Vimeo

avatar van ILDIB
Die speciaal effect man moet zich de pleuris gelachen hebben. . T krijgt nog wat punten voor de setting en originaliteit.

avatar van T8T
T8T
Een top film is het niet voor mij, wel eentje die je eens kijkt voor vermaak. Niet slecht en ook niet top.

Het begint bij het zien van tv schermen in de toekomst die gek genoeg geen flatscreens zijn. Mischien wel opzettelijk gekozen om een soort paradox te creëren.

Snake met een missie de wereld te redden van de ondergang, en dan gaat twijfelen of het niet beter is om toch maar te stoppen met het project beschaving.

toch weer een prima vervolg.maar hij haalt het niet bij escape from new york.maar ik vermaak me altijd wel met dit deel.zeker weer een prima cast.dus zeker een voldoende.