Escape from New York (1981)

Alternatieve titel: John Carpenter's Escape from New York

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door John Carpenter
met Kurt Russell, Lee van Cleef en Ernest Borgnine

De toekomst: 1997. Omdat misdaadcijfers met 400% gestegen zijn, wordt er in 1988 een muur om Manhattan getrokken en verandert het eiland voor New York in een streng bewaakte gevangenis. Negen jaar later wordt het presidentsvliegtuig als protest tegen de politiestaat gekaapt en landt de capsule met de president binnen de muren van het eiland. Snake Plissken staat net op het punt de gevangenis in te moeten. Hij kan echter zijn vrijheid terugwinnen door de president te redden uit de handen van de bendes die hem gegijzeld houden.

avatar van Bob Gray
Heerlijke jaren 80 klassieker is dit toch.

avatar van Basto
Zeker, met Meet & Greet. (Heb m ook twee jaar terug in Londen gezien op Halloween)

avatar van de grunt
Heel vet! Weet je of hij bij zo'n event ook zelf meegenomen dingen signeert? Bijv. een poster

Basto schreef:

Ik ga ook. Geen meet and greet. zou niet weten wat ik moet zeggen.

scorsese schreef:

Ik ga ook. Geen meet and greet. zou niet weten wat ik moet zeggen.

Daar krijg je ook helemaal geen tijd voor. Is enorm lopende bandwerk. Signeren, foto en binnen 20 seconden sta je alweer buiten.... Ik doe het vooral voor early acces. Moet wel weer pal voor z’n neus staan.

de grunt schreef:

Ja, je mag 2 items meenemen.

avatar van de grunt
Had niet anders verwacht van jou!