The Killing Room (2009)

Drama / Thriller

geregisseerd door Jonathan Liebesman
met Nick Cannon, Clea DuVall en Timothy Hutton

Met het doel om wat meer geld te verdienen, melden vier vrijwilligers zich aan voor een betaalde psychologische onderzoek-studie. In plaats daarvan, gaan de vier een van de slechtste nachten van hun leven tegemoet. Ze krijgen te maken met een dodelijk, geclassificeerd overheidsprogramma dat 20 jaar geleden werd ingesteld.

avatar van nadrin
Ik had veel moeite om met het verhaal mee te gaan.
En hoe langer de film duurde hoe onwaarschijnlijker dat er zo { veel levens werden opgeofferd om hun zelfmoordterrorist te vinden.}
Ook de reactie van de jonge observator was vreemd. En het was absoluut niet duidelijk wat ze daar kwam doen. En "gebaseerd op ware feiten "dat lijkt me eerder een verkooppraatje
De film deed me vooral denken aan The Cube alleen vond ik The Cube stukken beter

Slam_Duck schreef:

Ik vind jammer dat deze topper een zo lage rating krijgt maar door onderstaande vragen is het me ook al opgevallen dat niet veel kijkers het verhaal kunnen volgen zoals het zo moeten.

Lol, ik denk niet dat de lage cijfers voortkomen uit het niet snappen van de film. Werkelijk alles werd je met de paplepel ingegoten en alles werd minutieus uitgelegd. Als je het verhaal niet kan volgen dan heb je waarschijnlijk de film met een half oog gekeken.

Nee, de reden van de cijfers ligt denk ik eerder bij het feit dat we dit soort dingen al veel vaker hebben gezien en ook nog veel beter uitgewerkt. De acteerprestaties waren bij tijd en wijle echt om tranen van in je ogen te krijgen Vooral de eerste man die geëlimineerd werd was genant slecht en van enige spanningsopbouw is totaal geen sprake (Mede door het totaal overbodige subplot met de vrouwelijke hoofdpersoon).

avatar van Thorak
Ravnoss schreef:

Klopt helemaal, dit begint een soort subgenre te worden in het horrorgenre. Dat is opzich helemaal niet erg want er zijn genoeg dingen mee te doen en bij tijd en wijlen word dat ook goed gedaan. Maar hier blijft het allemaal wat te lang doordraven op een zelfde niveau en word het maar niet interessanter. De 'ontknoping' was ook iets te belachelijk en ver gezocht. Dat dergelijke selectie testen daadwerkelijk zijn uitgevoerd kan ik nog best geloven, zeker in de jaren '50 met de grote angst voor het communisme. Maar dat het gebeurde om de reden die in deze film werd gegeven betwijfel ik ten zeerste.
Het grote (mischien zelfs enige) pluspunt van deze film blijft voor mij Peter Stormare, die kan in mijn ogen vrij weinig fout doen, een genot om naar te kijken!
Maar films in dit genre blijven mij toch boeien op de een of andere manier, hoewel ik het vele malen beter heb gezien, heb ik toch wel genoten van deze film. Maar zoals gezegd, voornamelijk wel door Peter Stormare en in mindere mate de aanwezigheid van Clea DuVall in een klein rolletje.

avatar van rox91
Ik vind het geen goede film, het is niet voorspelbaar ofzo, maar alles is zo vaag en zo langdradig..

Zeer matig en niet origineel ...

avatar van LOTR-lover
Niet de eerste psychologische thriller, ook zeker niet de laatste. Maar één ding is zeker: het is niet de allerbeste ooit gemaakt. Het verhaal is niet moeilijk, vrij voorspelbaar verloop in de film ook. Het einde (en de ontknoping) daarentegen is wat mij betreft erg over de top en de film verliest daarmee in mijn ogen ook z'n geloofwaardigheid. Vond het verder allemaal vrij voorspelbaar, het acteerwerk niet bijster indrukwekkend (uitzonderingen buiten beschouwing gelaten en kreeg een algeheel gevoel van: been there, seen it.

avatar van Richard_Voorhees
Het idee achter de film is leuk verzonnen, helaas is de uitwerking wat minder. Ik vind de cast maar matig, al kan dit ook door het script komen. De personages zijn namelijk behoorlijk standaard en de keuzes die in de film zijn gemaakt zijn voorspelbaar. Dit maakt de film gewoon niet heel erg interessant. Jammer, want het onderwerp had zeker wel potentie.

avatar van steefke
Het concept vind ik goed gevonden. Alleen een heel verwarrend einde waar ik niet veel van begrijp.

avatar van K. V.
Zonder veel verwachtingen, deze eens bekeken, maar 'k was wel erg aangenaam verrast. 'k vond het een verrassende film met heel wat onverwachte wendingen. 'k was dan ook erg gefascineerd hoe de film ging aflopen. Het einde vond 'k zeker niet teleurstellend.
'k dacht eigenlijk dat de film veel meer rond boobytraps ("Saw meets Cube" stond er op de doos) en zo ging draaien, maar dit was toch niet het geval. De film was veel meer psychologisch gericht, maar dit wil niet zeggen dat er geen bloed vloeit.
Qua cast mochten we zeker niet klagen. Geen topcast, maar het was zeker niet erbarmelijk.
Aangenaam verrast.

avatar van Nickon
Wow... wat een vreemde film, orgineel verhaal... Erg verrassend einde... Niet voor gevoelige kijkers... Achteraf afkicken met een biertje...

avatar van SmackItUp
Niet slecht.

Maar ook vooral niet meer dan dat. Sonde. Want je neemt een interessant onderwerp, maar vervolgens wordt er weinig mee gedaan. Dat is een beetje wat mij bij zal blijven. Tof onderwerp, maar de beklemming ontbreekt. Dit komt met name doordat de film audiovisueel gewoonweg niets te bieden heeft, en het acteerwerk ondermaats is. Het verhaal kabbelt nog redelijk voort, en echt saai wordt het nergens.