Against the Dark (2009)

Actie / Horror

geregisseerd door Richard Crudo
met Steven Seagal, Tanoai Reed en Skye Bennett

Meester in het zwaardvechten Tao (Steven Seagal) is de leider van een speciaal team, die op een zeer bloederige missie gaat. Hun doel? Vampiers. Er is een virus uitgebroken in een ziekenhuis en door dit virus zijn bijna alle patiënten geïnfecteerd geraakt. Ze veranderen in bloeddorstige vampiers. Tao en zijn team zijn de enige hoop van de overlevenden en hij weet dat de enige manier om dit op te lossen is om de vampiers om te brengen.

avatar van b00ts
Hahaha......wat een bagger zeg. Bijna anderhalf uur lang naar één scène zitten kijken. Uhm....afgezien van de reclame dan, eerlijk is eerlijk. Ik heb ooit nog wel eens een slechtere film gezien, dus deze krijgt één hele ster. Wel een bruine ster.......

avatar van Daan258
Vreselijk slechte film.

echt totaal tijd verspilling, onwijs dom verhaal en heeeeel slecht geacteerd.
werd nergens leuk en zag er allemaal zo nep uit.

pffffff

1,0* alleen voor Steven Seagal, anders was het een 0,5*

avatar van RuudC
Een a-normale Seagalflick, maar waar te beginnen? Goed, het is een actiefilm, maar het horroraspect is nieuw voor de held met het staartje. Verder zijn er dus vampiers in plaats van gangsters of terroristen en gebruikt Seagal een samoeraizwaard in plaats van aikido. Steven is nooit echt een prater geweest, maar deze keer had zelfs een treinkaartje meer tekst. Grappig is trouwens wel dat Steven Seagal regelmatig in het ledige hakt, maar weet op miraculeuze wijze wel zijn tegenstanders te raken. Wat was dat belabberd gefilmd zeg! Zijn acteerwerk zag er heel ongeïnspireerd geacteerd uit, terwijl de rest van de cast het absoluut niet slecht deed. Ik snap dan ook niets van de opmerkingen daarover. Wat een hol geblaat.

Het script was ongelooflijk slecht. Het plot volgde ik na een minuut of tien eigenlijk al niet meer, al was de sfeer nog best te doen. De gore en dergelijke zag er verzorgd uit, maar de film zelf is gewoon erg matig.

avatar van Richard_Voorhees
Seagal + vampiers? Klinkt als een must-see!

Als kiemand ontzettend zijn best doet, is het heel misschien mogelijk dat hij een slechtere film maakt.

avatar van Gang_Star
Belabberde film.
Against the dark is de zoveelste flop in de 2000'er jaren van Steven Seagal. De film bevat matige actie, er heerst geen sfeer, er word vreselijk geacteerd en het verhaal doet mij de wenkbrauwen fronzen. Waarom Seagal in deze film meedoet word me niet duidelijk, juist temeer door het horrorkant wat in deze film verwerkt is. Wilde Seagal misschien een soort van nieuwe Blade maken?

Ik vond het wel een leuke film, spannend en de effecten zijn wel goed, enigste minpunt was dat Steven seagal beetje weinig langs kwam

avatar van Decec
Een matige actie/horror/sf/thriller film...
Minder spannend verhaal...
Horror is mijn genre niet...
Wel leuk bekende acteur Steven Seagal...
Redelijk acteerwerk...
Prima camerabeweging...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Geen aanrader...

Slechte film goed goedkoop oogt en slechte acteurs kent, Seagal voorop. Zijn rol is simpelweg lachwekkend. In alle actiescenes staat het onwijkend van Seagal’s gezicht centraal, al is het bij iedereen wel duidelijk dat het steeds weer een bodydouble is.

avatar van filmofiel
Idd een slechte produktie, nou vind ik Seagal toch al een C-acteur dus gelukkig is ie deze keer niet voortdurend in the picture hier, dat is al een pluspunt waard. Ik heb in dit genre wel betere horrorfilms gezien.

avatar van riefenstahl
Best aardige vampieren/mutanten film met bijrolletje voor Seagal wat eigenlijk ook maar goed is ook. De gore is bovengemiddeld goed en rijkelijk aanwezig dus voor de liefhebbers de moeite waard.
Het heeft ook wel iets onwezelijks en bedreigends als ze in dat enorme ziekenhuis van verdieping naar verdieping trekken met overal weer nieuwe ''verrassingen''. Sfeer is ok en de actrices zijn een stuk beter, overtuigender, dan de matige acteurs. De film is me meegevallen, ik heb me niet verveeld in ieder geval.

avatar van jippie2010
Leno schreef:

Haha, spot on!

avatar van Shadowed
Mega slecht.

Eerste Seagal ervaring. Ik snap nu waar de term C-acteur vandaan kwam. God wat kan die gast slecht acteren zeg. Loopt de hele film rond met een zuur gezicht. Het lijkt alsof een zwaard optillen de grootste moeite is voor hem en zie je hem zelfs vaker naast zo'n vampier slaan dan er tegenaan.

Acteerwerk is diep bedroevend. Sommige acteurs lijken wel van straat geplukt. Karakters gedragen zich onmenselijk en vreemd. De vampieren zombie combi werkt niet en creëert een soort domme vampieren die verre van dreigend overkomen.

Nergens goed, maar wat wel leuk gedaan was was de gore en locatie. Dat zijn de enige pluspuntjes. Dit was erg moeilijk om uit te kijken, vooral omdat de film zichzelf enorm serieus lijkt te nemen.