Freejack (1992)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Geoff Murphy
met Emilio Estevez, Mick Jagger en Anthony Hopkins

Autocoureur Alex Furlong wordt een fractie van een seconde voordat hij een fataal ongeluk krijgt, opgepikt door Vasendak's team van techneuten uit de 21ste eeuw. Zij zijn van plan zijn gezonde lichaam te verkopen aan een zieke rijke man bij de 'McCandless Corporation', om diens geest over te plaatsen in het jonge lichaam. Hij ontsnapt, maar heeft helemaal geen rechten in deze nachtmerrie toekomst van geweld en verval.

avatar van sinterklaas
Heb hem gister weer gezien en ik vond hem nog steeds goed. Heb hem vaak op pauze gezet om die prachtige decors te bekijken, Echt prachtig dat futuristische New York in 2009(das nu al over 3 jaar). Goeie acteurs(waaronder Mick "the rolling stones" Jagger)
Gewoon een prima film, Waarom staat ie in de flop 100? Ik vind moviemeter een prachtige site, Mijn complimenten, Maar ze zetten sommige films in de flop 100 die de ene leuk vind en de ander niet, en der zijn veel slechtere films die niet in de floep 100 staan

maar voor de film 4,0

avatar van thunderball
Dit is echt een slechte film en hoewel ik een super Stonesfan ben, moet ik toegeven dat Jagger echt niet kan acteren. Wat is ie slecht, maar feitelijk valt het niet eens zo op, want eigenlijk is alles slecht aan deze film, hoewel het basis idee aardig is.

Het ziet er allemaal zeer knullig en goedkoop uit, een soort derde rangs Blade Runner.

Ik weet nog dat ik hem in de bioscoop ben gaan zien, de zaal was verder compleet leeg en tegen het einde moest ik ontzettend plassen, maar vond het zonde om naar het toilet te gaan en het einde te missen, maar hij bleef maar doorgaan en doorgaan, zucht!

2 sterren voor de moeite.

Golden Diaries schreef:
Ik heb mij kapot gelachen. Hij was zo heerlijk dom en onzinnig. Serieus, als het 2040 was geweest, dan had het nog wel gekunt, want je weet het nooit. Maar 2009?

Ik vind 'm wel wat hebben deze film (even afgezien van het jaar waarin 't zich zou moeten afspelen).

En over bovenstaande quote: "heerlijk dom en onzinnig" ... "nog wel gekunt" - over dom gesproken

3.5

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Eighties in '92.

Weinig bijzondere actie-SF, die vooral opvalt vanwege de cast. Niet dat die het verschil ook maar ergens weet te maken. Het verhaaltje is simpel, maar het eerste half uurtje is best aardig. De SFX zijn vaak idioter dan die van het gemiddelde eighties videoclipje. De film ademt ondanks het jaartal dat decennium sowieso erg uit. Helaas niet ten positieve.

Doorsnee.