• 8.351.804 stemmen

Geregisseerd door: Geoff Murphy

Met onder meer: Emilio Estevez, Mick Jagger en Anthony Hopkins

Releasedatum: 15 mei 1992

Plot Freejack

"Don't let the future pass you by."

Autocoureur Alex Furlong wordt een fractie van een seconde voordat hij een fataal ongeluk krijgt, opgepikt door Vasendak's team van techneuten uit de 21ste eeuw. Zij zijn van plan zijn gezonde lichaam te verkopen aan een zieke rijke man bij de 'McCandless Corporation', om diens geest over te plaatsen in het jonge lichaam. Hij ontsnapt, maar heeft helemaal geen rechten in deze nachtmerrie toekomst van geweld en verval.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van veron35

veron35

Dit is gewoon een heerlijke film met een sfeer alsof het 3 jaar eerder is gemaakt. Ik kan hier goed naar kijken. Heerlijke onzin film.

avatar van DeCol

DeCol

sinterklaas schreef:

Echt prachtig dat futuristische New York in 2009(das nu al over 3 jaar).

Ik vond het er totaal niet mooi uit zien eigenlijk. En dat ze zoiets kunnen baseren in 2009. Mick Jagger kan echt niet acteren. Verder wordt er heel slap geacteerd. Verhaal is belachelijk en het einde is zo voorspelbaar. Sorry dat ik het zeg maar deze is wel flop 100 waardig als je kijkt naar welke anders films er in die flop 100 staan. Ik geef niet zo heel vaak echt lage beoordelingen, maar deze krijgt van mij niet hoger dan 1,5.

avatar van Malick

Malick

Eigenlijk had de regisseur al op voorhad kunnen zeggen dat dit niets werd. Hij staat bekend om de b-actiefilms en doet nergens moeite om ook maar serieus genomen te worden. Ook deze sciencefictionfilm met het nodige bruisende actiespektakel. De acteurs konden er niet voor zorgen dat het verhaal en de uitwerking ervan niet naar een hoger plan werd gebracht. Neem mensen als Emilio Estevez, Mick Jagger, Rene Russo en Anthony Hopkins dat zijn niet de minste. Het grootste probleem zit hem in de goedkoopheid van de futuristische omgeving, de spanningsloze opbouw, en de neverending story van de bad-guy. Dus een slappe film die nergens moeite deed om mijn gemoedstand te perikelen.

avatar van Steve-a

Steve-a

Lekker sfeertje, mooie decors en Emilio Estevez. Gewoon een heerlijke film

avatar van mierenmark

mierenmark

alls onze 2009 er zo uit gaat zien dan stap in naar mr volk wagen en zeg dat hij nooit maar dan ook nooit zulke leelijke auto's moet gaan maken alls de auto's uit deze film!!!

avatar van -Roald-

-Roald-

mierenmark schreef:

2009=crediet crisis

Dat wisten ze in 1991 al

avatar van ehs21

ehs21

Haha ik heb gister ff 10 min gekeken omdat ik er langs zapte. Behoorlijk hilarisch dat het 2009 voor moest stellen vind ik, je kunt toch als regisseur zelf wel bedenken dat auto's in dik 10 jaar niet zo'n verandering doormaken. Ik ben op zich wel fan van Estevez en vraag me af waarom die niet wat vaker een rol in een echt grote film krijgt /kreeg. Naja ik zal iig niet stemmen omdat ik maar een heel klein stukkie gezien heb.

Ik heb mij kapot gelachen. Hij was zo heerlijk dom en onzinnig. Serieus, als het 2040 was geweest, dan had het nog wel gekunt, want je weet het nooit. Maar 2009?

Echt de slechtste film. Tijdverspilling.

1,5.

avatar van 2009

2009

Golden Diaries schreef:

Ik vind 'm wel wat hebben deze film (even afgezien van het jaar waarin 't zich zou moeten afspelen).

En over bovenstaande quote: "heerlijk dom en onzinnig" ... "nog wel gekunt" - over dom gesproken

3.5

avatar van Polvo

Polvo

2009 schreef:

3.5

Ben ik met je eens.

Een prima film, niks mis mee, in mijn ogen zwaar onder gewaardeerd.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Eighties in '92.

Weinig bijzondere actie-SF, die vooral opvalt vanwege de cast. Niet dat die het verschil ook maar ergens weet te maken. Het verhaaltje is simpel, maar het eerste half uurtje is best aardig. De SFX zijn vaak idioter dan die van het gemiddelde eighties videoclipje. De film ademt ondanks het jaartal dat decennium sowieso erg uit. Helaas niet ten positieve.

Doorsnee.

avatar van Basto

Basto

Soort dure futuristische b film. Er is duidelijk wat meer budget voor voertuigen en art direction dan bijnde vele post apocalyptische tegenhangers van deze film. Of het is dat Joe (Escape from New York) Alves zijn werk weer heel goed heeft gedaan.

Het verhaal is verder simpel en rommelig en er wirdt veel in geschoten. Dat is natuurlijk een pré.

En dan is er nog een mindfuck sequence die het midden houdt tussen 2001 en Brainstorm, maar dan juist weer low budget.

Kijkt prima weg, maar is uiteindelijk gemaakt voor de vergetelheid. Of iemand moet er een nieuw leven in blazen.