Dunkirk (2017)

Verenigd Koninkrijk / Nederland / Frankrijk / Verenigde Staten
Oorlog / Drama

geregisseerd door Christopher Nolan
met Fionn Whitehead, Tom Hardy en Cillian Murphy

De film vertelt het verhaal van de evacuatie van geallieerde troepen uit Duinkerken in 1940. Tijdens de Slag om Frankrijk werden Belgische, Britse en Franse soldaten door het Duitse leger vastgehouden op het strand en in de haven.

Dat verklaart veel, Zandadder!

avatar van Flipman
Iemand suggereerde dat dit héél misschien wel 's 'n verrekte goeie film zou kunnen zijn gebaseerd op wat diegene via via vernomen had dus heb ik 'm maar een tien gegeven.

Oef, een 2 dan maar.
Acteerwerk is matig, ongeloofwaardig in beeld gebracht. Beetje modepopachtig, vooral die vrouw?
En dat in oorlogstijd. Het slot met de vliegtuigen lijkt wel amateurwerk, sorry, een twee voor de spanning.

pacohen schreef:
Oef, een 2 dan maar.
Acteerwerk is matig, ongeloofwaardig in beeld gebracht. Beetje modepopachtig,?

avatar van MovieHolic
Tjonge wat een "grind" ik vond het verwarrend beginnen, het gebrek aan fatsoenlijke dialogen storend en de continue nerveuze muziek enorm irritant.
De actiemomenten waren goed maar al met al was het een lange zit.

avatar van misterfool
MovieHolic schreef:
het gebrek aan fatsoenlijke dialogen.

Tsja, een uitgebreid gesprek voeren is lastig als je consequent onder vuur wordt genomen en moet vechten voor je leven.