Genre: Oorlog / Komedie
Speelduur: 153 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Duitsland
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: Brad Pitt, Christoph Waltz en Mélanie Laurent
IMDb beoordeling:
8,4 (1.758.268)
Gesproken taal: Duits, Engels, Frans en Italiaans
Releasedatum: 27 augustus 2009
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Bekijk via SkyShowtime
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Inglourious Basterds
"Once upon a time in Nazi occupied France..."
In het door Duitsers bezette Frankrijk is Shosanna Dreyfus getuige van de brute moord op haar familie, onder leiding van nazi-kolonel Hans Landa. Ze weet maar net te ontsnappen en vlucht naar Parijs, waar ze een nieuwe identiteit aanneemt en een filmtheater gaat runnen. Ondertussen, ergens anders in Frankrijk, neemt een joodse groep soldaten, onder leiding van luitenant Aldo Raine, wraak op de nazi's.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,4 / 1758268)
- Trailer (YouTube)
- Quentin Tarantino's Inglourious Basterds (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 8,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
- Kijk op SkyShowtime
Social Media
Acteurs en actrices
LT. Aldo Raine
Shosanna
COL. Hans Landa
SGT. Donny Donowitz
LT. Archie Hicox
Bridget von Hammersmark
Fredrick Zoller
SGT. Hugo Stiglitz
CPL. Wilhelm Wicki
Marcel
Reviews & comments
blonde redhead
-
- 85 berichten
- 509 stemmen
[quote]Seamus schreef:
Zo denk ik exact ook over Tarantino films, maar kan het nooit zo verwoorden.
Misschien effe jouw tekst afprinten en op zak steken
[/quote
Ik sluit mij hier ook al bij aan. Prima vermaakt maar absoluut niet het geval gehad naar een bijzondere film te hebben gekregen. Verbaas me heel erg over het gemiddelde wat deze film heeft. Maarja blijkbaar missen wij alle drie iets wat de rest wel ziet.
Leno
-
- 5921 berichten
- 4408 stemmen
Binnen enkele minuten weet je het al; dit gaat een topfilm worden. De beginscene is fenomenaal, tot op het detail. De film weet gelukkig het hoge niveau vast te houden en trakteert je op de ene prachtige scene na de andere. Sommige scenes duren enorm lang, maar zijn zo vakkunig opgebouwd en ingekleed dat de spanning maar blijft stijgen.
Verder is het weer knap om de zien hoe QT met het medium film omgaat. Iemands naam in beeld om even duidelijk te maken wie wie is, of ineens een stukje docu tussendoor om wat duidelijk te maken; het kan allemaal. Het mooie is dat hij hierdoor omslachtige en onzinnige dialogen (vaak om iets aan de kijker duidelijk te maken) achterwege kan laten.
Pitt is vermakelijk maar Waltz is fantastisch in zijn rol, een angstwekkende mix van charisma en koelbloedigheid. Knap staalt acteerwerk! Ook zitten er talloze grappige, inventieve en verrassende scenes in, waarbij het verhaal ook nog eens gesmeerd loopt. Zeker het werk van een meester.
DiKKe_OsCaR
-
- 406 berichten
- 2034 stemmen
Gisteren eindelijk de film bekeken in de bios. Ook ik was een beetje misleid door de trailer. Ik verwachtte veel meer bruut hersenloos gehak en geslacht door de Basterds. Een beetje het leipe van Death Proof en het hakken van Kill Bill.
Dit werd het niet. Een aantal grappen vond ik ontzettend goed, en zo ook de dialogen en diverse scenes. Maar ik liep gisteren uit de bios met het idee.. Het zijn maar 3 sterren. Maar hoe meer ik erover denk, hoe meer ik ga twijfelen. Ik ga deze film dus nog niet beoordelen maar wacht tot de DVD uit is en bekijk de film dan nogmaals. Dan dus zonder verkeerde verwachtingen. Daarna ga ik mijn cijfer geven.
Voor mij de mooiste grap: Aldo's "arrividerci"
Val.Broman
-
- 170 berichten
- 1266 stemmen
Debiele film. Sorry, heb er geen andere woorden voor.
Creasy_Bear
-
- 125 berichten
- 822 stemmen
Draait nog vollop in de zalen, maar kan niet wachten tot ik deze aan mijn DVD/collectie heb toegevoegd!! 
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Wat ik zeg, een debiele film. Deze film slaat echt nergens op. Waardeloze (en doelloze) dialogen. Bevat zinloos, functieloos en humorloos geweld. Deze film heeft geen doel: is niet artistiek, grappig, intellectueel en choquerend. Wat wilde Tarantino hiermee bereiken?
Olaf K.
-
- 1132 berichten
- 513 stemmen
Wattie hiermee wilde bereiken? Aandacht vragen voor de situatie van homo's in Honduras.
Val.Broman
-
- 170 berichten
- 1266 stemmen
Wat ik zeg, debiele film. Deze film slaat echt nergens op. Waardeloze (en doelloze) dialogen. Bevat zinloos, functieloos en humorloos geweld. Deze film heeft geen doel. Wat wilde Tarantino hiermee bereiken?
Reservoir Dogs,Pulp Fiction en Kill Bill hebben toch ook geen doel? of wel?En naar mijn mening is het geweld idd humorloos maar daar zijn vele andere users het niet mee eens. Dus dan is er toch een functie neem ik aan.
Maar een debiele film vind ik wat overdreven.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Wattie hiermee wilde bereiken? Aandacht vragen voor de situatie van homo's in Honduras.
Elminius
-
- 101 berichten
- 61 stemmen
Wth, de helft van de beelden in de trailer komt nog niet eens terug in de film.
Uitgebreide mening volgt.
Val.Broman
-
- 170 berichten
- 1266 stemmen
Wth, de helft van de beelden in de trailer komt nog niet eens terug in de film.
Uitgebreide mening volgt.
Hankieh
-
- 670 berichten
- 0 stemmen
Haha wat geweldig deze film!!
Krijgt van mij een nummer 2 positie in de top 10!!
Ook leuk gespeeld door Omar Doom, Eli Roth en B.J. Novak 
voskat
-
- 1026 berichten
- 1088 stemmen
Als ik het commentaar zie van sommige mensen, dan heb ik het idee dat die nog nooit eerder van Tarantino gehoord hadden.
Kom nou, wat hadden jullie anders verwacht? 
Roel Bogers
-
- 365 berichten
- 191 stemmen
Xgogax heeft zich duidelijk nooit verdiept in Tarintino. Waarschijnlijk nog nooit iets van gezien. Een film die nergens over gaat, met lange, doelloze dialogen... Hmm, sounds like Tarintino to me...
Je houdt er van of haat het. Das dan sneu van dat weggegooid geld.
Ik ga binnenkort lekker nog eens. 
BjornH
-
- 174 berichten
- 453 stemmen
Ik heb net de nachtvoorstelling van inglourious basterds gezien en ben eerlijk gezegd wat teleurgesteld. Het is een aardige en vermakelijke film, maar zeker geen meesterwerk. Ik geef toe....de openningsscene deed smachten naar meer, wat jammer genoeg niet volgde.
Deze film wist mij na de eerste 30 minuten niet meer te verrassen en kon zodoende niet de middelmaat ontspringen. Het enige wat mij iedere keer weer verraste, was het sublieme acteerwerk dat Christoph Waltz neerzette....fenomenaal 
Maar in tegenstelling tot Waltz vond ik de rest van de crew vrij gemiddeld......je zou zo iedere acteur kunnen vervangen door iemand anders aangezien niemand echt veel tekst had en zo geen bijzondere dingen kon vertonen....behalve Waltz dan
. Dat Engels gebrabbel van Pitt is wel leuk, maarja.....dat was niet hetgene waarvoor ik naar de film was gekomen.
Dus in totaal een vrij aardige film, die mij af en toe kon laten lachen, maar verder niks bijzonders doet. Ware het niet voor het fantastische acteerwerk van Waltz, dan zou ik deze film een punt lager geven.
3.5*
Waar is btw het 'yesyesyesyes' van Pitt gebleven....was ik nou zo blind of zat dat er gewoon niet in 
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
Inglourious Basterds
Wat wil Tarantino met een film als deze bereiken? Ik denk vooral films maken die hij zelf graag zou zien, de kijker een film bieden die origineel is, een prachtige samensmelting van aparte, maar 'oogstrelende' beelden en mooie muziek. Niet een film die je iets ergens over wil laten zien of leren of een duidelijke boodschap meegeeft. Zijn werken kunnen shockeren, amuseren en intrigeren. Een resultaat dat (bijna) het niveau van Reservoir Dogs, Pulp Fiction en Kill Bill weet te halen.
Er was wel een aspect dat ik miste in deze film en zo nadrukkelijk als pluspunt aanwezig was bij zijn vorige films: Een verhaalvertelling in een onlogisch-chronologische volgorde. Dit werkte perfect bij zijn andere meesterwerken, zo had de openingsscène bijvoorbeeld kunnen volgen als Shosanna Landa net heeft ontmoet. Had men een vraagteken kunnen zetten bij de vage 'kuch' die ze had uitgebracht toen hij de kamer uitliep. Nu heb je te maken met de 'normale' chronologische stijl en bij een bijzondere film als deze had alles anders mogen zijn dan je normaal kunt verwachten. De openingsscène zelf was van hoog niveau en wist je wel in de goede stemming voor de rest te brengen.
Door over Landa, een zéér sterke rol, de uitstekende die ik verwacht had. Brad Pitt als Lt. Aldo Raine kun je gewoon niet omheen, hiermee bewijst hij een klasseacteur te zijn, laat daar geen twijfel over bestaan. Dit personage blijft mij na het zien van Inglourious Basterds het meeste bij, vooral vanwege zijn respons op de omgeving, zo natuurlijk, fijne timing, geweldig grappig. Je wilt de Basterds met hem voorop eigenlijk wel in elke scène. De twee dames mag je toevoegen aan de Basterds, of Inglourious Bitches dan, die op hun eigen manier enorm subtiel naar eenzelfde einddoel werken. Vooral Melanie Laurent, haar verhouding met die Duitse sluipschutter is geweldig, zowel treurig als humoristisch.
De film stelde absoluut niet teleur, maar ik had een iets aangrijpendere film in gedachten met meer spanning. Hoe prettig is het niet om de Tweede Wereldoorlog in deze setting te zien, uiterst! Verder wist hij perfect te amuseren zoals elke Tarantino die ik gezien heb weet te doen, met een overvloed aan sterke dialogen, uitstekend passende muziek en goede zwarte humor.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat ik zeg, een debiele film. Deze film slaat echt nergens op. Waardeloze (en doelloze) dialogen. Bevat zinloos, functieloos en humorloos geweld. Deze film heeft geen doel: is niet artistiek, grappig, intellectueel en choquerend. Wat wilde Tarantino hiermee bereiken?
Je hebt er volgens mij geen bal van begrepen als ik het zo lees....
De dialogen hadden juist allemaal heel sterk een bedoeling en leidde duidelijk ergens heen. Verder was het geweld zeker niet functieloos, de Basterds wilden immers de Duitsers angst aan jagen.
En volgens mij wilde QT gewoon een film maken die hij leuk vond. En met hem velen. Da's 'm duideijk gelukt gezien de hoge scores.
Dus misschien moet je bij jezelf te raden gaan....
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Wat ik zeg, een debiele film. Deze film slaat echt nergens op. Waardeloze (en doelloze) dialogen. Bevat zinloos, functieloos en humorloos geweld. Deze film heeft geen doel: is niet artistiek, grappig, intellectueel en choquerend. Wat wilde Tarantino hiermee bereiken?
Aparte smaak heb je in ieder geval.
Het feit dat de 1e scene al meer dialoog bevat dan het 1e uur van Public Enemies zegt ook genoeg 
timburton
-
- 1296 berichten
- 632 stemmen
Ik zie wel dat dit een hate it or love it film is. Kan ik goed begrijpen. Soms gaat de bruutheid erg ver. Maar je moet bij Tarantino je best doen om daar langs te kijken. En de mensen snappen er WEL een bal van. Tarantino wist net zo goed zelf dat er veel kritiek bij kwam kijken. Sommige mensen (ik wel) hoeven nou eenmaal niet gekerfde hakenkruisen in voorhoofden te zien. En daar hoef je je niet om te schamen. En eigenlijk, wanneer hier gebruikers zeggen dat de film erg doelloos was moet ik zeggen: ja, dat is ook zo. Tarantino is absoluut niet een regisseur die een morele boodschap wilt overdragen aan de mens. Iets waar mensen zich vaak (terecht) aan ergeren. Ik niet. Ik geniet gewoon van het prachtige filmwerk, en deze keer ook hoe verassend geweldig Brad Pitt acteert. Hij heeft me een heel fris beeld gegeven over zich zelf met dat tiener-idool imago van hem, wat hij eerder krampachtig probeerde van zich af te schudden met 'Babel'
.
leidsehoodie
-
- 506 berichten
- 412 stemmen
Nou ik vind hem niet ontzettend anders acteren dan in bijvoorbeeld Snatch, wat toch weer van een tijdje terug is. Zelfde ingredienten, en beide keren vond ik het top!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vond Pitt juist helemaal niet bijzonder deze film. Deed gewoon z'n standaard kunstje.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Daar ben ik het dus zwaar niet mee eens. Tarantino is erg nauwkeurig geweest in hoe Pitt zijn personage moest gaan vertolken. Allesbehalve z'n standaard kunstje. Triest ook dat mensen vinden dat het niet veel scheelt met z'n personage in Snatch, wat dus echt wel zo is. Oké, het zijn beide keren typetjes, maar deze Hillbilly uit de heuvels van Tennessee is toch heel wat anders dan die onverstaanbare Ierse gek, die Pitt in Snatch speelt.
Jcenter
-
- 2 berichten
- 746 stemmen
Een echte Tarantino klassieker! Wordt zeker over 20 jaar nog bekeken. Ik vond hem geweldig, harde actie, mooie dialogen met opgebouwde spanning en goede humor!
Ik heb alleen het stuk uit de trailer gemist dat Brad Pitt zegt: Oh, yes yes yes yes. Volgens mij zit dit stuk niet in de film maar alleen in de trailer.. of heeft iemand van jullie het wel gezien?
Leno
-
- 5921 berichten
- 4408 stemmen
Een echte Tarantino klassieker! Wordt zeker over 20 jaar nog bekeken. Ik vond hem geweldig, harde actie, mooie dialogen met opgebouwde spanning en goede humor!
Ik heb alleen het stuk uit de trailer gemist dat Brad Pitt zegt: Oh, yes yes yes yes. Volgens mij zit dit stuk niet in de film maar alleen in de trailer.. of heeft iemand van jullie het wel gezien?
Er zaten wel meer scenes in de trailer die niet in de film zaten. Zoals een basterd die met 2 machine guns door een gang rent. Maar dit is niets bijzonders, komt heel vaak voor hoor!
constructivist
-
- 135 berichten
- 3358 stemmen
"Oh, dat is wel heftig" zei de bejaarde man die naast mij in de bioscoop zat toen de `bear jew` aan de slag ging. 
Baldur
-
- 691 berichten
- 3079 stemmen
Hehe, ik zie gelijk die scene weer voor me. Wat een magistraal moment was die spanningsopbouw toen hij vanuit die donkere grot kwam lopen.
Smi
-
- 93 berichten
- 47 stemmen
Ik ben er niet een die een hele review durft te schrijven met waarom de film wel of niet goed vind.
Ik hou heel erg van Tarantino films en dit was er absoluut eentje die me errug lang nablijft en mogelijk nog een paar keer opnieuw ga zien.
Heb volop genoten. 5*
Gerelateerd nieuws

Populaire WOII-film 'Inglourious Basterds' van Quentin Tarantino komt weer naar Netflix

Populaire WOII-film 'Inglourious Basterds' verdwijnt binnenkort van Netflix

Tarantino-klassieker 'Inglourious Basterds' komt zeer binnenkort naar Netflix

Netflix voegt komende maand deze ijzersterke films toe aan het aanbod
Bekijk ook

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties

Se7en
Misdaad / Thriller, 1995
2.822 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








