What Doesn't Kill You (2008)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Brian Goodman
met Mark Ruffalo, Ethan Hawke en Amanda Peet

Paulie en Brian zijn twee jeugdvrienden. Ze groeiden op in een Iers-Katholieke omgeving, waar kleine overvallen werden gezien als normaal. Als kind besloten ze om iets af te leveren voor een lokale gangster en al snel waren ze aan dat leven verslaafd. Vijftien jaar later zitten ze vast in dit leven vol met makkelijk geld, wat ze net zo snel weer uitgeven. Brian's vrouw kan er niet meer tegen, wat zorgt voor problemen in hun relatie. Tegelijkertijd moeten ze uitkijken voor de lokale bende-oorlogen en voor detective Morgan.

Xenocrates
Vannacht laat gekeken, ontroerend goed toch maar 3* absoluut.
Goede drama, maar weinig actie. beviel me wel, niet overdreven gemaakt.

Personage van Mark Ruffalo was zeer goed neergezet.!

avatar van 606
Leuke misdaad met een waar gebeurd verhaal.
De personages komen goed naar voren en wordt prima vertolkt.

3,5 ster

avatar van Thrillerr
Pfff wat een slechte acteurkeuze voor deze film, dat denk ik dan tenminste aangezien de hoge score. Ik heb de film niet afgekeken omdat die mark ruffalo totaal niet past bij zijn rol.

Een authentiek no-nonsense misdaad drama over criminelen, een disfunctionerend gezin en een harde omgeving, dat teveel tijd nodig heeft om op gang te komen. Het plot is soms wat kitscherig en toont wat te weinig moed, alhoewel het nooit op de loop gaat en pakkend blijft. Het camerawerk is uitstekend, de cast speelt fantastisch en de sfeer is goed getroffen.

avatar van QuentinTarantino
Matig, matig. Geen aanrader. Vooral het begin kwam heel gefragmenteerd over, zonder een duidelijke lijn, alleen maar losse vlagen, zeer storend. Het plot was ook niet pakkend, en zeker niet origineel. Binnen het genre zijn er vele films die vele malen beter zijn. (een goed voorbeeld hiervan is Brooklyns Finest, die ik pas gezien heb, ook met Ethan Hawke).
Zonder de grote namen was deze film helemaal een drama geweest, Hawke en Ruffalo zijn de enige reden dat de film een beetje om aan te zien is.

erik1677
tja, wat een uitgebakken zooi zeg!
Al veel vaker gezien en veel beter.
Met een half uurtje was ik er eigenlijk al klaar mee, maar toch nog ff verder gekeken.
heel matig dus!
Betere films zijn er zat in dat genre, men neme good fellas, state of grace, boyzz in the hood, a prayer for the dying,outsiders en ga zo maar door.
Maar deze hap is zo uitgekauwdt dat er geen smaak meer aan zit.

Goeie film over twee criminelen die met elkaar zijn opgegroeid en vrienden zijn. Weinig plot, en de film moet het dan ook meer hebben van de goed geschreven personages die hier niet alleen slechts criminelen zijn. Niks origineels of nieuws, maar wel gewoon goed. Uitstekend acteerwerk, vooral van Mark Ruffalo.

avatar van DjFrankie
scorsese schreef:

Ben het hier helmaal mee eens, sfeer die de film ademt is ook prettig.

avatar van sinterklaas
Jemig, 2008 en nu pas te huur?

avatar van Brabants
Mooi neergezet waargebeurd verhaal wat overtuigend overkomt. We zien twee jongens van de straat, die op latere leeftijd in het criminele milieu als kruimeldieven actief blijven. Dat misdaad op het lange termijn niet loont, wordt met vallen en opstaan een feit. Hierbij gaat niet alles vanzelfsprekend en draait alles om mentaliteit. Dat hierbij de ene vriend meer verantwoordelijkheid heeft te dragen, maakt het voor de ander noodlottig.

avatar van schumacher
Vond dit nog eens een goeie sterke film se. Meer van dit.
Goede acteurs ook.
Het is idd niks nieuws maar toch leuk om zien.

avatar van zyntex
Goeie film, komt realistisch over met een rauw randje erbij.

avatar van Rodger
Goed, en beter dan ik verwacht had.
Realistisch... En goed gebracht,..
3.5***

avatar van Fryce
Best ok allemaal, maar niet echt mijn film. Beetje saai, beetje teveel gezeur van Hawke en Ruffalo, beetje te veel van hetzelfde.

avatar van tattoobob
Sterk misdaad drama zeg dit...ik moet zeggen het moet je wel liggen...ik hou er van.
Sterk acteerwerk van de twee acteurs en de rest niet te vergeten..
Ik vond de film ook heel realistisch overkomen...zeker een pluspunt.
Waarom deze film nu pas uit is is voor mij een raadsel...iemand?

avatar van Daan258
Aardig filmpje.

Hij keek lekker weg maar echt goed vond ik hem niet. hier en daar toch een beetje langdradig en het verhaal een beetje slapjes.
De cast en acteerwerk was wel uitstekend.

avatar van Insignificance
Goodman die een film over zichzelf maakt en daar een behoorlijke cast voor bijelkaar heeft gekregen. Hij doet het zelf ook niet onaardig als Ierse kingpin. Geharde en kordate vent, je ziet het meteen. Het blijkt ook uit z'n film. Het ging niet bepaald over rozen daar in in het grauwe en winterse Boston Zuid, waar misdaad de gewoonste zaak van de wereld lijkt.

Het voelt allemaal een beetje aan als een flinke slice of life, een beetje uit de losse pols en zonder veel opsmuk. Aan opgeklopt drama doet hij niet, de muziek is redelijk subtiel en Ruffalo, Hawke en de rest spelen het vrij naturel. Iets over een kleine crimineel en vader die zich ook maar staande probeert te houden, faalt en weer probeert op te krabbelen.

Goodman spaart zichzelf niet, al weet je natuurlijk niet wat hij nog meer heeft uitgevreten. Hij schakelt vrij snel door veel gebruik te maken van korte scènes. Dat geeft z'n film wel een prettig ritme en zonder dat het een bijzonder levensverhaal wordt, heeft het genoeg haakjes om de aandacht vast te houden, alhoewel het begin c.q. einde wat flauwtjes uitpakt.

avatar van Insignificance
tattoobob schreef:
Waarom deze film nu pas uit is is voor mij een raadsel...iemand?

De distributieboer is destijds op de fles gegaan.

avatar van Decec
Een goede misdaad/drama film...
Een waargebeurd verhaal...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Mark Ruffalo en Ethan Hawke...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Marvinleeaday
Begon erg rommelig en ik vond het slecht te volgen, op de helft komt er wat verhaal in en volgt een aardige film. Het begin was te slecht voor een hoger cijfer.

avatar van des1
Beetje een clichéverhaal natuurlijk. Boef blijven is makkelijker dan een baan zoeken... totdat ook andere belangen gaan meewegen, zoals het hebben van een gezin. Ruffalo is een acteur die goed overweg kan met de ups en downs van keuzes maken. Nergens zitten script en regie dicht op de karakters. Betrokken blijft daardoor beperkt.

Sterke film,goed sfeervol gefilmd. Goed verhaal,realistisch,mensen wat proberen te overleven,op hun manier. Vandaag de 2e keer bekeken. Blijft sterk.