Genre: Misdaad / Drama
Speelduur: 104 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Ric Roman Waugh
Met onder meer: Stephen Dorff, Val Kilmer en Harold Perrineau
IMDb beoordeling:
7,4 (87.485)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Felon
"No rule. No hope. No way out."
Een brave familievader met een veelbelovende toekomst verliest alles wat hij heeft, wanneer hij een inbreker in zijn huis per ongeluk doodmaakt. Veroordeeld voor onvrijwillige doodslag, moet hij de komende drie jaar doorbrengen in een zwaarbewaakte gevangenis waar de regels van de normale maatschappij niet langer gelden.
Externe links
Acteurs en actrices
Wade Porter
John Smith
Lt. Jackson
Laura Porter
Snowman
Sgt. Roberts
Maggie
Viper
Gordon
Michael Porter
Video's en trailers
Reviews & comments
Rutte
-
- 243 berichten
- 228 stemmen
Kunnen jullie mij nog een paar films geven in dit genre?
Ik zoek films die hier op lijken en ook zo goed zijn??
Alvast bedankt!
Gr,
Wellicht heb je ze vast al eens gezien, anders zou ik je "The Shawshank Redemption" en "The Green Mile" dan echt aanbevelen. Ze zijn absolute toppers in dit genre.
v1ce
-
- 122 berichten
- 78 stemmen
Wellicht heb je ze vast al eens gezien, anders zou ik je "The Shawshank Redemption" en "The Green Mile" dan echt aanbevelen. Ze zijn absolute toppers in dit genre.
Blood in, Blood out = classic
animalkrullie
-
- 546 berichten
- 658 stemmen
Een sterk gevangenisdrama.
Hoe verkeerd kan het van het ene moment naar het andere gaan.
Drama druipt er af wat niet wil zeggen dat het een zoete film is.
De film is keihard, maar laat ook het drama zien wat er met je relatie gebeurt.
Zeker een toppertje. 4*
Seifer
-
- 805 berichten
- 356 stemmen
Kunnen jullie mij nog een paar films geven in dit genre?
Ik zoek films die hier op lijken en ook zo goed zijn??
Alvast bedankt!
Gr,
The Hurricane
tal1b
-
- 2596 berichten
- 2329 stemmen
goeie gevangenisdrama!
dikke 3.5
De vrouw van onze held was alleen maar irritant.
misschien de vrouw van de 'held' in een 'irritante' situatie?
rest ga ik niet quoten, is al gedaan 
De held was meer val kilmer d8 ik zo.
Iig deed val het eindelijk weer eens wat beter (naar mijn mening).
z'n vorrige rollen in films waren 3x niks.
tal1b
-
- 2596 berichten
- 2329 stemmen
Kunnen jullie mij nog een paar films geven in dit genre?
Ik zoek films die hier op lijken en ook zo goed zijn??
Alvast bedankt!
Gr,
Bad boys met sean penn 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3869 stemmen
Wat een ongeloofelijk hoog gemiddelde voor zo'n slechte film. Er is eigenlijk niets wat de film nog overeindt houdt. Het acteerwerk is enorm triest al ligt dat niet echt aan de acteurs maar vooral aan het script. Werkelijk geen een personage heeft ook maar iets van diepgang. De karakters worden dan ook gedurende de film meer karikaturen dan wat anders. Wat dat betreft slaat die hoofd bewaker natuurlijk wel alles. Zelden zo'n ongeloofwaardig cliche bad guy gezien. Het gaat dan ook helemaal nergens over wat die kerel allemaal flikt. Ik zal verder niet zeggen dat ik me enorm verveeld heb daarvoor zat er wel genoeg vaart in de film maar dat maakt de film helaas nog niet goed. Waardeloos acteerwerk, schandalig script en een enorm ongeloofwaardig verhaal maken dat ik eigenlijk gewoon een 0,5 zou moeten geven. Maar omdat ik me niet verveeld heb krijgt hij een sterretje meer.
1,5*
anoukanouk
-
- 15 berichten
- 73 stemmen
Ik vind het een goede film.
Goed verhaal (zooo oneerlijk) en acteerwerk.
PatSavage
-
- 80 berichten
- 797 stemmen
ongeloofwaardig, rommelig met een nog ongeloofwaardiger einde .... 2/5 ... is eigenlijk nog veel te veel ...
Seifer
-
- 805 berichten
- 356 stemmen
Ik vond het niet echt heel geweldig, deze film vind ik niet beter dan de film In Hell
guylopez93
-
- 596 berichten
- 1731 stemmen
hele mooie gevangenis film
verhaal is in orde, boeiend van begin tot eind en heel erg sterk geacteerd door Stephen Dorff en Val Kilmer
Dit is zeker niet zo'n gevangenis film als The Shawshank Redemption en The Green Mile want hier word vooral getoond wat een nieuwkomer in de gevangenis moet doen om bij een groep te horen en om te kunnen overleven
een film die je pakt van begin tot eind die mooi wordt afgesloten
4*
gmx
-
- 1034 berichten
- 778 stemmen
Wat een ongeloofelijk hoog gemiddelde voor zo'n slechte film. Er is eigenlijk niets wat de film nog overeindt houdt. Het acteerwerk is enorm triest al ligt dat niet echt aan de acteurs maar vooral aan het script. Werkelijk geen een personage heeft ook maar iets van diepgang. De karakters worden dan ook gedurende de film meer karikaturen dan wat anders. Wat dat betreft slaat die hoofd bewaker natuurlijk wel alles. Zelden zo'n ongeloofwaardig cliche bad guy gezien. Het gaat dan ook helemaal nergens over wat die kerel allemaal flikt. Ik zal verder niet zeggen dat ik me enorm verveeld heb daarvoor zat er wel genoeg vaart in de film maar dat maakt de film helaas nog niet goed. Waardeloos acteerwerk, schandalig script en een enorm ongeloofwaardig verhaal maken dat ik eigenlijk gewoon een 0,5 zou moeten geven. Maar omdat ik me niet verveeld heb krijgt hij een sterretje meer.
1,5*
Eerst zeg je dat het acteerwerk matig is, dan zeg je dat het eigenlijk niet zo is en dat het het script is en dan zeg je nog een keer dat het acteerwerk matig is ? Wat is het nou ?

Ben het overigens niet met je eens over dat zowel het script als acteren matig is. Ik vond het acteerwerk juist ERG sterk. Die blik in die ogen van Wade's cellmate, als ze over zijn motivatie voor z'n moorden beginnen, briljant. Ditto de blik in Wade's ogen als ie de brief van z'n vriendin krijgt. Of de woede die ie daarna moet uiten. Sterk en geloofwaardig. En wat ik ook een verademing vond is dat in Felon de domme, 'stoere' grapjes ontbreken zoals een Bruce Willis die bijvoorbeeld altijd maakt.
Qua clichematige personages ben ik het ook niet met je eens. in 99% van de actiefilms is dat wel het geval en worden personages in extremen neergezet: iemand is OF goed OF fout. Ik vind juist dat dat in Felon veel minder zwart/wit is, voornamelijk wat betreft de rol van Wade en z'n cellmate. De personages worden inderdaad niet enorm uitgediept, maar je zet een actiefilm op ! Als ik diepgang in personages wil zien dan zou ik niet deze film opzetten (maar bijvoorbeeld wat werk van Bergman)
k snap ook echt niet waarom sommige mensen het over 'ongeloofwaardig' hebben, zonder er ook maar iets over toe te lichten. Dat is namelijk in het algemeen m'n grootste bezwaar bij dit genre. Ik vond dat dat bij Felon juist niet het geval is. Ik neem aan dat men doelt op het feit dat de gevangenisbewaarders doorslaan in hun regime. Ik kan me dat juist wel voorstellen. Lees bijvoorbeeld een wat over deze case study naar gedrag van gevangenbewaarders: http://www.prisonexp.org/
Ja, alhoewel ik in het algemeen niet van actiefilms houd, JUIST van wege de vele cliches, matige acteerwerk en ongeloofwaardige inhoud, vind ik dit 1 van de betere in z'n genre. Geloofwaardig, spannend en sterk geacteerd
4 *
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
Eerst zeg je dat het acteerwerk matig is, dan zeg je dat het eigenlijk niet zo is en dat het het script is en dan zeg je nog een keer dat het acteerwerk matig is ? Wat is het nou ?

Ben het overigens niet met je eens over dat zowel het script als acteren matig is. Ik vond het acteerwerk juist ERG sterk. Die blik in die ogen van Wade's cellmate, als ze over zijn motivatie voor z'n moorden beginnen, briljant. Ditto de blik in Wade's ogen als ie de brief van z'n vriendin krijgt. Of de woede die ie daarna moet uiten. Sterk en geloofwaardig. En wat ik ook een verademing vond is dat in Felon de domme, 'stoere' grapjes ontbreken zoals een Bruce Willis die bijvoorbeeld altijd maakt.
Qua clichematige personages ben ik het ook niet met je eens. in 99% van de actiefilms is dat wel het geval en worden personages in extremen neergezet: iemand is OF goed OF fout. Ik vind juist dat dat in Felon veel minder zwart/wit is, voornamelijk wat betreft de rol van Wade en z'n cellmate. De personages worden inderdaad niet enorm uitgediept, maar je zet een actiefilm op ! Als ik diepgang in personages wil zien dan zou ik niet deze film opzetten (maar bijvoorbeeld wat werk van Bergman)
k snap ook echt niet waarom sommige mensen het over 'ongeloofwaardig' hebben, zonder er ook maar iets over toe te lichten. Dat is namelijk in het algemeen m'n grootste bezwaar bij dit genre. Ik vond dat dat bij Felon juist niet het geval is. Ik neem aan dat men doelt op het feit dat de gevangenisbewaarders doorslaan in hun regime. Ik kan me dat juist wel voorstellen. Lees bijvoorbeeld een wat over deze case study naar gedrag van gevangenbewaarders: http://www.prisonexp.org/
Ja, alhoewel ik in het algemeen niet van actiefilms houd, JUIST van wege de vele cliches, matige acteerwerk en ongeloofwaardige inhoud, vind ik dit 1 van de betere in z'n genre. Geloofwaardig, spannend en sterk geacteerd
4 *
Couldn't agree with you more
Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
Eerst zeg je dat het acteerwerk matig is, dan zeg je dat het eigenlijk niet zo is en dat het het script is en dan zeg je nog een keer dat het acteerwerk matig is ? Wat is het nou ?

Ben het overigens niet met je eens over dat zowel het script als acteren matig is. Ik vond het acteerwerk juist ERG sterk. Die blik in die ogen van Wade's cellmate, als ze over zijn motivatie voor z'n moorden beginnen, briljant. Ditto de blik in Wade's ogen als ie de brief van z'n vriendin krijgt. Of de woede die ie daarna moet uiten. Sterk en geloofwaardig. En wat ik ook een verademing vond is dat in Felon de domme, 'stoere' grapjes ontbreken zoals een Bruce Willis die bijvoorbeeld altijd maakt.
Qua clichematige personages ben ik het ook niet met je eens. in 99% van de actiefilms is dat wel het geval en worden personages in extremen neergezet: iemand is OF goed OF fout. Ik vind juist dat dat in Felon veel minder zwart/wit is, voornamelijk wat betreft de rol van Wade en z'n cellmate. De personages worden inderdaad niet enorm uitgediept, maar je zet een actiefilm op ! Als ik diepgang in personages wil zien dan zou ik niet deze film opzetten (maar bijvoorbeeld wat werk van Bergman)
k snap ook echt niet waarom sommige mensen het over 'ongeloofwaardig' hebben, zonder er ook maar iets over toe te lichten. Dat is namelijk in het algemeen m'n grootste bezwaar bij dit genre. Ik vond dat dat bij Felon juist niet het geval is. Ik neem aan dat men doelt op het feit dat de gevangenisbewaarders doorslaan in hun regime. Ik kan me dat juist wel voorstellen. Lees bijvoorbeeld een wat over deze case study naar gedrag van gevangenbewaarders: http://www.prisonexp.org/
Ja, alhoewel ik in het algemeen niet van actiefilms houd, JUIST van wege de vele cliches, matige acteerwerk en ongeloofwaardige inhoud, vind ik dit 1 van de betere in z'n genre. Geloofwaardig, spannend en sterk geacteerd
4 *
Dit is eerder een dramafilm dan een actiefilm, ondanks die paar knokpartijtjes. De actie is daarna bijzonder onlogisch in het drama verweven (je ziet alleen maar de stukjes in de cel en op de yard, wat is er met de rest van het gevangenisleven gebeurd?) Verder zijn alle personages zó enorm cliché... De stoere en berouwvolle bink, de all-american huisvader, de corrupte bewaarder en geen één personage dat buiten dat cliché stapt door iets onverwachts te doen (of was het een verrassing dat Kilmer zichzelf opofferde aan het einde van de film en dat het sadistische spelletje van de boze bewaker met behulp van Dorf wordt stopgezet?).
Verder zegt Timbo_ dat het acteerwerk slecht is vanwege het script en niet vanwege de acteurs zelf. Staat er toch gewoon?
Mierelier
-
- 32 berichten
- 43 stemmen
Eerst zeg je dat het acteerwerk matig is, dan zeg je dat het eigenlijk niet zo is en dat het het script is en dan zeg je nog een keer dat het acteerwerk matig is ? Wat is het nou ?

Ben het overigens niet met je eens over dat zowel het script als acteren matig is. Ik vond het acteerwerk juist ERG sterk. Die blik in die ogen van Wade's cellmate, als ze over zijn motivatie voor z'n moorden beginnen, briljant. Ditto de blik in Wade's ogen als ie de brief van z'n vriendin krijgt. Of de woede die ie daarna moet uiten. Sterk en geloofwaardig. En wat ik ook een verademing vond is dat in Felon de domme, 'stoere' grapjes ontbreken zoals een Bruce Willis die bijvoorbeeld altijd maakt.
Qua clichematige personages ben ik het ook niet met je eens. in 99% van de actiefilms is dat wel het geval en worden personages in extremen neergezet: iemand is OF goed OF fout. Ik vind juist dat dat in Felon veel minder zwart/wit is, voornamelijk wat betreft de rol van Wade en z'n cellmate. De personages worden inderdaad niet enorm uitgediept, maar je zet een actiefilm op ! Als ik diepgang in personages wil zien dan zou ik niet deze film opzetten (maar bijvoorbeeld wat werk van Bergman)
k snap ook echt niet waarom sommige mensen het over 'ongeloofwaardig' hebben, zonder er ook maar iets over toe te lichten. Dat is namelijk in het algemeen m'n grootste bezwaar bij dit genre. Ik vond dat dat bij Felon juist niet het geval is. Ik neem aan dat men doelt op het feit dat de gevangenisbewaarders doorslaan in hun regime. Ik kan me dat juist wel voorstellen. Lees bijvoorbeeld een wat over deze case study naar gedrag van gevangenbewaarders: http://www.prisonexp.org/
Ja, alhoewel ik in het algemeen niet van actiefilms houd, JUIST van wege de vele cliches, matige acteerwerk en ongeloofwaardige inhoud, vind ik dit 1 van de betere in z'n genre. Geloofwaardig, spannend en sterk geacteerd
4 *
Eensch
gmx
-
- 1034 berichten
- 778 stemmen
Verder zijn alle personages zó enorm cliché... De stoere en berouwvolle bink, de all-american huisvader, de corrupte bewaarder en geen één personage dat buiten dat cliché stapt door iets onverwachts te doen
Daarover verschillen we dus van mening. Ik was juist blij om personages te zien die niet enkel goed of slecht waren. De hoofdpersoon die een inbreker met een knuppel op z'n hoofd slaat, terwijl die inbreker binnen nog niks had gedaan. Hij geeft aan dat ie op z'n shouder mikte en angstig was, maar kom op, mijn inziens was het fout en als ze een echte held hadden willen neerzetten had ie dit niet gedaan. Hetzelfde geldt voor z'n cellmate, die gewoon een serial killer is maar toch je respect weet te winnen op een bepaalde manier. Ik heb het in ieder geval zeker niet clichematig ervaren
Dat is mijn inziens een contradictie in terminus. Ik vind dat je een acteerprestatie los van het script moet zien; acteren gaat mijn inziens om het nonverbale gedeelte van een karakter, DAT heeft de acteur in de hand, het script niet, dat mag je mijn inziens nooit een acteur toerekenen.
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
en geen één personage dat buiten dat cliché stapt door iets onverwachts te doen
Ik vond juist wel dat de meeste karakters uiteindelijk daden begingen die je op het eerste gezicht niet van hen verwachte. Bijv. de seriemoordenaar Smith die uiteindelijk veel meer diepgang bleek te hebben dan verwacht. En uiteindelijk kreeg je nog de motieven mee ook en dat is wat ik in veel andere films mis.
Er zijn genoeg films met een slecht script waarin goed geacteerd wordt (en ook andersom). Dat je met een slecht script dus geen goede acteerprestaties kunt afleveren klopt niet. Slecht acteerwerk is de verantwoordelijkheid van een acteur, een slecht script van een schrijver.
marzuq
-
- 155 berichten
- 188 stemmen
Ik von dit een prima film, ik kon er goed in meeleven ondanks dat ik niet veel met Dorf heb.
Geen bijzonder verhaal. Maar ook een wedstrijd uit het boekje levert wel eens spanning op. Ik vond eigenlijk alleen Jackson, de bewaarder slecht gecast, vond hem ongeloofwaardig en een kneusje. Lekker van genoten al zal deze film me niet heel lang bijblijven, desondanks wel mooi om te onthouden in het rijtje tips voor gevangenisfilms
Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
Daarover verschillen we dus van mening. Ik was juist blij om personages te zien die niet enkel goed of slecht waren. De hoofdpersoon die een inbreker met een knuppel op z'n hoofd slaat, terwijl die inbreker binnen nog niks had gedaan. Hij geeft aan dat ie op z'n shouder mikte en angstig was, maar kom op, mijn inziens was het fout en als ze een echte held hadden willen neerzetten had ie dit niet gedaan. Hetzelfde geldt voor z'n cellmate, die gewoon een serial killer is maar toch je respect weet te winnen op een bepaalde manier. Ik heb het in ieder geval zeker niet clichematig ervaren
Ik vond juist wel dat de meeste karakters uiteindelijk daden begingen die je op het eerste gezicht niet van hen verwachte. Bijv. de seriemoordenaar Smith die uiteindelijk veel meer diepgang bleek te hebben dan verwacht. En uiteindelijk kreeg je nog de motieven mee ook en dat is wat ik in veel andere films mis.
Vooral Kilmer is clichématig! Alsof het niet vanaf moment 1 duidelijk is wat er ongeveer met hem is gebeurd. Dat hij niet echt een gewetenloze moordenaar is maar eigenlijk óók gewoon een huisvader blijkt die het geluk tegen zich had (en vooruit, wraak nam). Dat hij eigenlijk heel zachtmoedig is. Dat hij zonder enige twijfel een goeierik is in deze film en nimmer wordt afgeschilderd als snoodaard. Er moest gewoon een ouwe rot in de bak zitten die de uitleg kon geven over de kneepjes van het gevangenisleven en zijn personage is daarin uiterst simpel en vooral rechtlijnig geschreven.
Dat is mijn inziens een contradictie in terminus. Ik vind dat je een acteerprestatie los van het script moet zien; acteren gaat mijn inziens om het nonverbale gedeelte van een karakter, DAT heeft de acteur in de hand, het script niet, dat mag je mijn inziens nooit een acteur toerekenen.
Er zijn genoeg films met een slecht script waarin goed geacteerd wordt (en ook andersom). Dat je met een slecht script dus geen goede acteerprestaties kunt afleveren klopt niet. Slecht acteerwerk is de verantwoordelijkheid van een acteur, een slecht script van een schrijver.
Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens. Als acteurs geen ruimte krijgen binnen een script kunnen ze nonverbaal nog zo sterk zijn, maar als ze daarbij ook nog eens debiele teksten moeten uitbraken lijkt het vooralsnog nergens meer op. Ik vind het zelf bij Felon wel meevallen hoor, maar niet noemenswaardig verder. Ik ben altijd wel fan van Harold Perrineau en ook hierin is hij aardig (ondanks het slechte script).
Costa
-
- 44 berichten
- 169 stemmen
leuke film. er is al genoeg verteld over de geloofwaardigheid en acteerwerk. Ik vond het einde wel matig omdat
1: voorspelbaar is
2: snel in elkaar gepropt einde
3: happy ending
ach ik heb al met al, prima vermaakt
3,5*
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3869 stemmen
Eerst zeg je dat het acteerwerk matig is, dan zeg je dat het eigenlijk niet zo is en dat het het script is en dan zeg je nog een keer dat het acteerwerk matig is ? Wat is het nou ?

Ik vind het acteerwerk bijzonder matig. Maar de schuld daarvoor leg ik niet zozeer bij de acteurs zelf. Met een dergelijk script krijgt namelijk de beste acteur nog niets geloofwaardigs op het witte doek.
Qua clichematige personages ben ik het ook niet met je eens. in 99% van de actiefilms is dat wel het geval en worden personages in extremen neergezet: iemand is OF goed OF fout. Ik vind juist dat dat in Felon veel minder zwart/wit is, voornamelijk wat betreft de rol van Wade en z'n cellmate. De personages worden inderdaad niet enorm uitgediept, maar je zet een actiefilm op ! Als ik diepgang in personages wil zien dan zou ik niet deze film opzetten (maar bijvoorbeeld wat werk van Bergman)
Heb meer dan genoeg karakters in actiefilms gezien de laatste jaren die wel iets van diepgang hadden. Dus slecht excuus. Verder hebben we dan toch een compleet andere film gezien want bij ieder personage is vanaf de eerst seconde duidelijk hoe hij in elkaar zit. Bovendien is 90 % van de karakters wel degelijk neergezet in extremen en zo zwart/wit als maar zijn kan maar daar verschillen we dan van mening.
k snap ook echt niet waarom sommige mensen het over 'ongeloofwaardig' hebben, zonder er ook maar iets over toe te lichten. Dat is namelijk in het algemeen m'n grootste bezwaar bij dit genre. Ik vond dat dat bij Felon juist niet het geval is. Ik neem aan dat men doelt op het feit dat de gevangenisbewaarders doorslaan in hun regime. Ik kan me dat juist wel voorstellen. Lees bijvoorbeeld een wat over deze case study naar gedrag van gevangenbewaarders: http://www.prisonexp.org/
Kon ik op de rest van je argmenten nog enigzins serieus ingaan hier houdt het wel een beetje op eigenlijk. Een hoofd van de bewaking en zijn maatjes die maar constant op zijn gevangenen liggen te schieten omdat ze daar plezier uithalen. Alsjeblieft zeg. Als ik dat geloofwaardig moet gaan vinden dan is het einde wel zoek.
Ja, alhoewel ik in het algemeen niet van actiefilms houd, JUIST van wege de vele cliches, matige acteerwerk en ongeloofwaardige inhoud, vind ik dit 1 van de betere in z'n genre. Geloofwaardig, spannend en sterk geacteerd
Ben overigens wel echt benieuwd over welke films je het hier hebt want dan weet ik welke ik in de toekomst vooral moet mijden.
4 *[/quote]
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
Kon ik op de rest van je argmenten nog enigzins serieus ingaan hier houdt het wel een beetje op eigenlijk. Een hoofd van de bewaking en zijn maatjes die maar constant op zijn gevangenen liggen te schieten omdat ze daar plezier uithalen. Alsjeblieft zeg. Als ik dat geloofwaardig moet gaan vinden dan is het einde wel zoek.
Ten eerste is wat je hier zegt niet waar en te simplistisch. Het is het hoofd bewaking die wil dat z'n onderdanen op gevangenen gaan schieten. Hij pikt bewust bepaalde gevangenen bij elkaar, onder andere omdat hij John Smith zover wil krijgen dat hij hem op iets groots kan pakken en wraak te nemen.
Daarnaast raad ik je aan eens een goede docu te kijken over hoe het er in sommige Amerikaanse gevangenissen aan toe kan gaan...Dit komt op mij geloofwaardiger over dan de gevangenisfilms waarin je alleen maar gevangenen zien die elkaar in de kont boren...dát is pas cliché
Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
Daarnaast raad ik je aan eens een goede docu te kijken over hoe het er in sommige Amerikaanse gevangenissen aan toe kan gaan...Dit komt op mij geloofwaardiger over dan de gevangenisfilms waarin je alleen maar gevangenen zien die elkaar in de kont boren...dát is pas cliché
Omdat er corruptie is binnen Amerikaanse gevangenissen zijn de situaties en de gevangenisbewaarders in deze film geloofwaardig?Ze zijn misschien enigszins op de realiteit gebaseerd, maar zo aangedikt dat het verre van realistisch is. Niemand heeft het overigens over kontboren, dat cliché sleep je er nu met de haren bij. Ben trouwens benieuwd welke jail flicks jij kent waarin mannen elkaar enkel in de aars nemen... is dat niet gewoon gay porn? 
Jeauhan
-
- 879 berichten
- 0 stemmen
Omdat er corruptie is binnen Amerikaanse gevangenissen zijn de situaties en de gevangenisbewaarders in deze film geloofwaardig?Ze zijn misschien enigszins op de realiteit gebaseerd, maar zo aangedikt dat het verre van realistisch is. Niemand heeft het overigens over kontboren, dat cliché sleep je er nu met de haren bij.
Ik sleepte het er bij om aan te geven wanneer ik het cliche had gevonden en waarom dit op mij geloofwaardiger overkomt. Daarnaast staan voor mij geloofwaardigheid en realiteit ook (een beetje) los van elkaar en vind ik het geen gotspe als ze het iets aandikken. After all it is a movie.
Ben trouwens benieuwd welke jail flicks jij kent waarin mannen elkaar enkel in de aars nemen... is dat niet gewoon gay porn? 
Ik ben niet zo bekend met de gay scene maar ik kan me haast niet voorstellen dat ze elkaar enkel in de aars nemen...:P
ozzyblack
-
- 21 berichten
- 94 stemmen
Kijken deze een van de mooiste films ooit, gaat een hele mooie plaats krijgen in de moviemeter top 10 Let op.
Kijken.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Met dat behoorlijke gemiddelde hier wou ik eigenlijk niet achterblijven om deze film te gaan zien. Hoge verwachtingen had ik zeker niet, want de trailer kon mij totaal niet overtuigen. De film is toch wel een beetje hoe ik het had gedacht van te voren. Een veels te hoog gemiddelde hier, maar toch wel een leuke film.
Een beetje een goedkoop uiterlijk heeft deze film. Het camerawerk beviel me niet altijd goed en kwam soms nogal amateuristisch over. De acteerprestaties zijn opzich wel goed, maar het verhaal is flinterdun en voorspelbaar. Ondertussen gebeuren er genoeg interessante dingen die je aandacht op het scherm weten te houden en je weten te vermaken, maar dan worden we te vaak geconfronteerd met vreselijk ongeloofwaardige momenten. Eigenlijk is het één en al cliché in deze film. Van personages tot verhaal en het einde. Dat alle acteurs het goed doen is leuk, maar het zwakke script heeft hun daar niet echt bij geholpen. Daarnaast wist geen personage echt mijn medeleven te winnen en dat is wel een beetje de bedoeling in zo'n film denk ik.
Voor de rest is de film opzich leuk en wisten een aantal scenes behoorlijk te imponeren. Daarom kom ik nog op een voldoende voor deze film, maar dat gemiddelde hier is wat mij betreft behoorlijk overtrokken.
opa_paul
-
- 202 berichten
- 1554 stemmen
Erg goede en spannende film!
Alleen heb ik op dezelfde avond ook Big Stan gekeken. Da's dan echt een tegenvaller en heel andere kijk op het gevangeniswezen! haha! Voor degene die beide films gezien hebben zal dit vast even komisch zijn 
Gerelateerd nieuws

Gevangenisfilm 'Felon' met mooie rol voor de overleden Val Kilmer verdwijnt binnenkort van Netflix

Deze vijf goed beoordeelde films zijn sinds kort te zien op Netflix

Vijf goed beoordeelde titels over het gevangenisleven
Bekijk ook

Bound by Honor
Misdaad / Drama, 1993
596 reacties

Das Experiment
Drama / Thriller, 2001
775 reacties

Hooligans
Misdaad / Drama, 2005
1.142 reacties

Celda 211
Actie / Drama, 2009
357 reacties

Hodejegerne
Thriller / Misdaad, 2011
276 reacties

Trade
Misdaad / Drama, 2007
242 reacties
Gerelateerde tags
tatoeërenneo-nazismgevangenisstrijdrechtbankmoordinmatebreak inprison riottear gassan quentinaryan
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.





