The New Daughter (2009)

Horror / Thriller

geregisseerd door Luis Berdejo
met Kevin Costner, Ivana Baquero en Gattlin Griffith

John James (Kevin Costner) is een alleenstaande vader die na een pijnlijke scheiding met zijn twee kinderen naar een boerderij verhuist. Al snel vertoont zijn dochter vreemd gedrag en gaat John de omgeving verkennen op zoek naar eventuele oorzaken.

avatar van Judiith^
Ik ben benieuwd! Kevin Costner, is niet niks.

avatar van megaman
Even in de gaten houden.

avatar van martenaria
verhaaltje is niet echt veelbelovend

avatar van robkuh1984
verhaaltje is niet echt veelbelovend

Wat kun je nu uit dit verhaal halen?
het is dat kevin Costner erin speelt en ik daarom deze film in de gate ga houden. Iets meer over het verhaal zou wel welkom zijn

avatar van lieswarmie
lijkt me wel leuk! kan niet wachten, kevin C speelt er in, maakt een hoop goed

da is het zelfste kind van changeling dat in deze film speeld, wel toff

avatar van 606
Kevin in horror is niet niks

avatar van raafmau
Wanneer denkt deze film uit te komen ?

avatar van ralfsjam
zo, dat hebben we ook weer gehad, en mijn advies.... overslaan! al hoe wel, als je niet tegen horror kunt omdat ze te eng zijn, kijk dan deze! want hij is alles bahalve eng! dus kijk hem gerust met je 5 jarige zoon ofzo.

nieuwe film met Kevin, dus ik dacht, nou laten we eens kijken, maar wat is hier gebeurd? krijgt kevin niets beters meer of heeft hij een inschattings fout gemaakt? ik denk dat er niets goed was aan deze film, de dialogen, het verhaal, acteerprestaties, het monster (die anderhalve seconde die hij zich liet zien) de effecten,,, etc etc.
heb meer de slappe lach gehad om de overbodige scenes, de cliche's momenten en de voorspelbaarheid.

echt, als je een goede film hoopt te zien.... doe deze dan niet!

avatar van Minority_Check
nou ik vond hem best redelijk
het was wel spannend
het had wel wat enger gekund dat wel
bv. al die moorden lieten ze niet zien dat was best jammer
ik vond wel dat hele idee dat het gebasseerd is op mieren best leuk gedaan

avatar van mcdaktari
hier heb ik wel zin in, wat er ook over gezegd word., maar kevin costner in een nieuwe film moet ik gewoon zien

mcdaktari schreef:

en dat is een goede instelling. ik vind dit een bout film, maar misschien jij niet...

avatar van Naomi Watts
Een film met twee gezichten.

Costner vind ik een aangenaam acteur, alleen jammer dat ie veel van die shit projectjes uitkiest, al is dit best een aardig filmpje, vooral door zijn interessante uitgangspunt maar helaas weet Berdejo hier niet goed mee om te gaan. Laat ik beginnen met de casting van Baquero, wat toch wel een erg grote vergissing is geweest. Dat haar personage irritant moet zijn is duidelijk maar haar gebrek aan acteertalent is juist de grootste irritatiefactor.

Berdejo weet de spanning goed op te bouwen, hij zinspeelt op het suggestieve (wat een enorm pluspunt is) maar helaas blijft hij veel scenes veel te veel uitrekken waardoor veel scenes veel te langdradig worden, wat eigenlijk funest is voor het geheel. Gelukkig gaat hij op het einde weer helemaal los, en weet ie van een onvoldoende toch een voldoende te maken. Ook de sfeer is erg aangenaam. Het einde was gelukkig ook weer erg fulfilling.

Gemiste kans en erg jammer voor Kevin Costner , special effects zijn om te huilen en de film wordt nooit spannend of eng.

ralfsjam schreef:

daar kan ik mee leven dat jij het een boutfilm vind, maar ik heb al vaker gemerkt dat ik bepaalde films wel goed vind die andere een boutfilm vinden. maar dat heeft met smaak te maken, niet iedereen heeft de zelfde smaak. maar wie weet misschien moet ik je wel gelijk geven als ik de film gezien heb, we zullen zien.

avatar van b00ts
Sterke en zwakke momenten wisselen elkaar in rap tempo af in deze film. Ik kan niet zeggen dat de film niet spannend was. De geluiden maken een hoop goed. Onzin ook om te zeggen dat je hier met een kind van vijf naar kunt kijken. Vanaf het moment dat die kinderen de grafheuvel vinden, wordt het wel wat clichématig allemaal (de politie, de oppas, de schooljuf enz.) . Pap, kom eens kijken wat we gevonden hebben..... een berg zand dus.... zucht. Toch vond ik 'm alles bij elkaar genomen iets meer dan drie sterren waard.

Ik vond het een gemiste kans voor Kevin Costner. Er zat niet veel spanning in. En het verhaal was voorspelbaar.

Zeker geen onaardige film. Erg sterk begin, zeker het eerste uur. Daarna vond ik hem alleen maar minder worden.

Toch 3* voor o.a. het sterke acteerwerk.

mcdaktari schreef:

ben ik met je eens, ik geef ook wel eens een 4 terwijl de film gemiddeld op 2.5 staat.
maar smaak kun je op 2 manieren zien (smaak in genre of smaak in kwaliteit). horror/thriller is ook mijn smaak, maar deze film had in mijn ogen weing kwaliteit. dus binnen het genre kun je wel weer verschillen van smaak. want accepteer je dit niveau of niet....
ik niet, maar misschien dat jij er minder problemen mee hebt...

avatar van mcdaktari
dat kan ik je vanavond pas zeggen als ik de film gezien heb

Eerste uur vond ik hem wel ok maar daarna wordt het echt minder. Het einde vond ik helemaal niks.

avatar van mixmaster
aardige horror/thriller die leuk wegkijkt maar het is allemaal wel wat soft .

verder vind ik dit totaal geen film voor Kevin Costner .

avatar van 606
Zoals hier al meer werd gezegd een film met 2 kanten.
Groot gedeelde van de film is zeker niet verkeert en spannend.
Tweede deel wordt het helaas minder en het einde is jammer.
Acteurs zijn niet slecht ook het jochie was prima.

3,5 ster

avatar van mcdaktari
Ik heb de film net gekeken en ok er zitten dan wel geen super special effects in maar ondanks dat vond ik hem helemaal nog niet zo slecht. Hij is idd niet heel spannend maar ik kan niet zeggen dat ik het een mislukte film vond. Deed me bij sommige scenes aan the Descent denken. Maar al bij al toch dik 3 sterren

avatar van Rayuka
Hmm spanning kwam nogal laat op gang..
En Kevin Costner kwam niet echt overtuigend over.
De film verveelde opzich niet.

wat een slechte b film

avatar van INCTRL
Titel is niet veelbelovend.

Zo net gezien.Wat moet ik ervan zeggen horror hmmm nee thriller ja.

Het verhaal vind ik matig.Acteren was goed vooral van Ivana Baquero (louisa).
Voor Kevin Costner fans is dit een leuke film.Als je van horror houd sla deze maar over dan.

avatar van wingman8888
Film gezien en vond het geen topper maar kijkt wel lekker weg met een zak chips op bank ja hoor een aanrader hoor

avatar van Nasty
Waardeloos !

Laat je niet misleiden door dat Kevin Costner hier in mee speelt en dan denkt dat moet wel wat wezen .

De film de film komt erg traag op gang , word nergens echt spannend of vernieuwend .
De special effects zijn matig en het verhaal evenzo .

En dan het diep trieste einde

1,5 *