The New Daughter (2009)

Horror / Thriller

geregisseerd door Luis Berdejo
met Kevin Costner, Ivana Baquero en Gattlin Griffith

John James (Kevin Costner) is een alleenstaande vader die na een pijnlijke scheiding met zijn twee kinderen naar een boerderij verhuist. Al snel vertoont zijn dochter vreemd gedrag en gaat John de omgeving verkennen op zoek naar eventuele oorzaken.

avatar van Mai*
Beetje standaard verhaal, gescheiden ouders, lief kind en lastig kind. Maar op 1 of andere manier blijft het boeien! Dat is zo vreemd. Echter toen de film klaar was, was het einde minder. Misschien wel diep bedroefend.

Omdat die boeiend bleef een 3*

avatar van yourmother
Wat een baggerfilm. Totaal geen horror, hadden ze beter onder het genre comedy kunnen plaatsen.. ik heb hard zitten lachen om de zogenaamde 'griezels' !

avatar van DragQueen
Aangename horror-thriller om te zien. al verloopt de film grotendeels volgens het standaardpatroon. buiten dat is hij wel vrij spannend, en bevat de prent een prima sfeer. het acteerwerk van costner en de kinderen is verder wel degelijk. 3 sterren.

Voor mij de slechtste film die ik ooit in de bioscoop heb gezien. Ten eerste vond ik hem erg voorspelbaar; de schrikmomenten zag ik bijvoorbeeld al ver van tevoren aankomen, waardoor voor mij de spanning uit de film verdween. Daarnaast vond ik hem ongelofelijk saai en langdradig, na een uur zat ik de hele tijd op mijn horloge te kijken hoe lang de film nog zou kunnen duren. De enige reden dat ik hem nog afkeek was omdat ik benieuwd was hoe hij af zou lopen, maar ook dat was een vieze tegenvaller voor mij..

Bedroevend slecht. Anno 2010 kan je echt niet meer aankomen met dit soort horrorwerkjes. Berdejo heeft geen kaas gegeten van effectieve schrikmomenten en er is nagenoeg geen gore te ontdekken, al zou dat laatste een bewuste keuze zijn voor het suggestieve aspect. Dat wordt dan uiteindelijk teniet gedaan door het slot, waarin de slecht gemaakte monstercreaties zich tonen.

Het acteerwerk is hopeloos, al kan Costner natuurlijk niet veel mee met dit materiaal. Baquero wekt als vervelend wicht eigenlijk alleen maar irritatie op in plaats van spanning. Volgens mij had de film ook geen hoog budget, of het grootste gedeelte moet naar Costner gegaan zijn natuurlijk.

avatar van Gabyvon
Wat een slechte film!!!!!Gaat het zo slecht met Costner???Te weing verhaal in te veel tijd!Saai...

avatar van wimaroca
Ook niet mijn ding
eerst schrik hebben van een spin,maar daarna wel in die gang kruipen,hihi
en het einde is hélemaal ]]]]]
,ja wat is dit eigenlijk!!!!!!!

zou er nog een deel komen?

Costner moet gewoon een held zijn,dan komt het allemaal goed met Kevin!!

avatar van hgz
hgz
ik vind hem best wel oke.en ook wel vrij spannend
en het einde jah. kom was een deel 2??

Gabyvon schreef:

Exactly

avatar van Keane1983
Redelijke horror/thriller.

Setting is goed, een afgelegen groot huis...maar zeker niet iets wat we niet eerder gezien hebben.
Dialogen sloegen soms echt nergens op, dat was een groot nadeel. Dt ging dan weer ten koste van het acteerwerk (ik heb Costner toch wel in betere films gezien).
Wat mij ook erg opviel is dat er veel "dooie" scenes in zaten!! Waardoor de film niet opgang leek te komen.
Ook echte schrik effecten zijn in mijn ogen ook niet heel erg aan bod gekomen.
Deze film moet het meer van de sfeer hebben. In het begin lukt dit nog niet zo heel erg...richting het midden/einde wordt het pas echt spannend en heb je het gevoel dat je pas betrokken raakt bij de film.
Het einde vond ik juist heel erg sterk eens geen typische amerikaans einde!!
Het zou wel weer lekker cliche zijn als ze er een deel 2 van gaan brijen.
Al met al een redelijke film die jammer genoeg veelte laat op gang komt en daardoor veel kansen mist.
Van mij een 2.5*

Goede thriller, maar naar mijn inzien geen horror.
Het lage aantal keren dat er een (soort) wezen/monster te zien was had meer mogen zijn.
Er had wat meer spanning in mogen zitten.

Het verhaal is daarentegen goed !
De opbouw van het verhaal vond ik erg goed en het acteren was klasse van Kevin Costner.

3 sterren.

avatar van GioFunny
Kan er echt niet meer van maken.. zeer bedroevend.. saai...
Costner gewoon op automatisch piloot die de film rustig uitspeelt.

Snel vergeten deze film.

avatar van M.Goodkat
Ik vond het een redelijke prent met een geslaagd einde die eens een keer anders is

Nurhan Karadeniz
Einde van de film is voorspelbaar, dat is jammer. Wel een spannende film om naar te kijken, maar niet voor een tweede keer. Het verhaal vind ik erg lomp. Het gaat over een stapel modder, lijkt op een mierennest, alleen is het bovengronds. De monsters zijn holbewoners. De rol van Kevin Costner is niet echt bijzonder.Sommige delen van de film zijn niet orgineel, maar simpelweg standaard met dit soort filmen.

avatar van Pistons
Film die nergens echt slecht, maar ook nergens goed is. Niks speciaals. Het duurt veelste lang en er gebeurt veelste weinig. Kevin Costner rockt op autopilot maar is alsnog het beste aan de film.

Pffft, was idd een heel matige film.
Begin is op zich goed en wekt verwachtingen op een spannende horror-film.
Gezin in een afgelegen huis en zeker de scene dat het meisje uit het raam kijkt en er 1 vd monsters op het dak loopt. En daarna de kat die dood aangetroffen wordt.
Daarna is de film heel langdradig en wordt alles zeer slecht uitgewerkt.
Plot slaat echt helemaal nergens op, een oude grafheuvel van de indianen en de goden die zelf zijn gaan bidden en lopers die op zoek gaan naar een jong meisje om mee te gaan paren.
Wat een klets!!!! En in het huis vallen die lopers aan, maar als Kevin Costner hun heuvel ingaat, laten ze hem met rust.
En alles ook zeer slecht uitgewerkt.
Film krijgt nog 1,5* van mij, omdat ik acteerprestaties nog redelijk vond en toch de film heb uitgekeken. Was toch benieuwd hoe het af zou lopen, maar dat einde.
Dat kan echt niet!!!!
Had hem op mijn mediaplayer staan, maar daar gaat 'ie snel van af.

avatar van rudivermeij
net gekeken, op zich een prima film (geen topper) maar zo jammer van het open einde.
Daar moeten ze eens een kijkwijzer voor maken, voor open eindes. Heb ik zo'n hekel aan.

avatar van Jessica_Rabbit
Verschrikkelijke saaie film, echt ver beneden het normale niveau van Kevin Costner! Zeer triestig, weet op geen enkel moment te boeien . . . Zonde van mn tijd!

avatar van cor1946
Matige film. Niets nieuws onder de zon. Het standaard verhaal. Costner kan beter.

avatar van Cleanshot
Opbouw van de spanning vond ik prima tothalverwege nadat Costner wordt aangehouden. Daarna ging het echter snel downwards met deze film qua spanning en de verhaallijn en het plot waren uit het raam..
Critters zijn leuk gemaakt, snap niet waarom af en toe zo langzaam zijn en op andere moment onoverwinnelijk.
Al met al een gemiste kans.

Vondt de spinnetjes erin leuk als was het maar dat mijn vrouw de creeps ervan kreeg, muhahaha

avatar van Friday the 13 th
Been there done that.

Weer van die rare wezens à la The Descent, maar dan omgeven door een godenverhaaltje die blijkbaar in een grote zandberg leven (wtf ??).

Het is aftellen en aftellen en aftellen totdat er eindelijk eens iets gebeurd. De film kon allerlei kanten uit gaan, er werd bij momenten veel ruimte gelaten voor andere dingen, maar de film gaat helaas het voorspelbare clichépad op.

Waarom is dit 16 + eigenlijk, omwille van de muziek? Want alle moorden gebeuren off-screen en die wezens zijn echt wel afgezaagd nu hoor.

Als ik het op voorhand geweten had, dan had ik hem links laten liggen. Maar het plot leek zo hoopvol en spannend, dat kon het ook zijn, maar dat is het zeker niet geworden.

geronimo
Na minstens 6 keer in slaap gevallen te zijn, heb ik 'm vanavond dan toch in z'n geheel gezien. Helaas... Wat 'n draak van 'n film, zeg! Als ik Kevin Costner was zou ik me dieper dan diep schamen!

Behoorlijk saaie film. Het begin was verschrikkelijk traag, met goedkope geluidseffecten werd geprobeerd het spannend te maken, maar niet echt geslaagd.

Een verhaal van 13 in een dozijn, precies een einde zoals te verwachten is, oftewel, geen einde.

Dat de kat werd vermoord sloeg nergens op, maar was een goedkope manier om toch nog ergens wat spanning vandaan te halen.

Er waren een paar potentieel interessante momenten, maar omdat die vervolgens totaal niet werden uitgewerkt gingen die volledig verloren. (de oude man in het afgebrande huis, het meisje op school dat van de trap geduwd werd, het continue gegraaf in de grond)

Conclusie, had ik hier mn tijd maar niet aan verspild...

Ondanks de slechte kritieken die deze film krijgt vind ik hem lang niet slecht, integendeel.
Ik ga ermee akkoord dat het niet de beste vertolking is van Kevin Costner, maar het meisje, Ivana Baquero, doet het wel uitstekend.
En ook het verhaal kon me wel boeien, al zaten er soms wel wat saaie momenten in, toch vond ik het wel spannend.
Neen, een echte horrorfilm is het nu ook weer niet, op de creaturen op het einde na.
Ik vond het dus een redelijk goede film die zeker gezien mag worden.

bobbydigital01
wat een butfilm is dit zeg.
ik snap niet waarom cosner in dit soort films gaat spelen.
voor het geld hoeft hij het niet te doen denk ik.
deze film levert toch geen moer op.

avatar van sacha77
de film komt zeer traag op gang en dat is op zich niet erg als het einde goed zou zijn... die valt dus vies tegen. De allerlaatste shot vond ik wel een goeie vondst. Geen waardeloze film maar ik heb absoluut betere gezien in dit genre.

puckb96
Spannende thriller. Goede rollen van Kevin Costner (Waterworld, Robin Hood) en Ivana Baquero (Pan's Labyrinth). De film heeft een goede spanningsmaker, en het is een beetje in de stijl van Hide & Seek (uit 2004 met Robert DeNiro en Dakota Fanning).

avatar van KingJ
Ik vond het acteerwerk matig, net zoals het verhaal.
Toch vond ik het een aardig filmpje binnen het genre,

Niet top wel leuk

avatar van people
Op zich geen slechte film. Heb me wel vermaakt. Vooral in het begin was het redelijk spannend totdat de monsters toch wel een grote rol in het verhaal begonnen spelen, bovendien waren de geluiden op een gegeven moment mateloos irritant en de kostuums zagen er echt niet uit. Dat was voor mij dé afknapper van de film.

Niettemin dat de beelden prachtig waren, vooral in het begin. Erg sfeervol! De regisseur heeft wel degelijk de moeite gedaan de film mooi af te werken (ondanks enkele gaten in het plot).

De overige elementen waren goed, "mysterieus huis", "persoonsverandering", "alleenstaande ouder". Met dat soort elementen kun je al een aardige film bouwen, helaas heeft de regisseur het script wat "overdone".

Jammer, heeft best wel veel potentieel gehad.

Wat een saaie, ongeloofwaardige film. De film begint niet onaardig maar wordt steeds ongeloofwaardiger. Ik had hier een totaal ander soort film verwacht, wat meer mysterie en minder onzin.