The New Daughter (2009)

Horror / Thriller

geregisseerd door Luis Berdejo
met Kevin Costner, Ivana Baquero en Gattlin Griffith

John James (Kevin Costner) is een alleenstaande vader die na een pijnlijke scheiding met zijn twee kinderen naar een boerderij verhuist. Al snel vertoont zijn dochter vreemd gedrag en gaat John de omgeving verkennen op zoek naar eventuele oorzaken.

Wel oke, maar niet echt geweldig. Gelukkig bijna geen schrik effecten. Dat haaaaat ik.

avatar van eppo349
...Meneer Costner mag zich in hoekje gaan staan schamen om mee te doen met zo'n zoutloze film. Ik dacht dat hij geld genoeg had om zulke rollen over te laten aan anderen, misschien dat er dan nog wat geld was overgebleven voor een betere script schrijver.

avatar van zorro
wat een slappe film zeg alleen aan het eind wordt het een beetje Spannend snel vergeten maar deze film

Sfeervolle en spannende film. Alleen jammer van het domme verhaaltje. Indien dit wat beter en anders uitgewerkt was had hier veel meer in gezeten. Kevin Costner doet het anders , net als de andere acteurs , uitstekend.

Vondt het een slechte film. Heb de film enkel maar uitgekeken omdat Kevin costner een goede acteur is. Ik begrijp niet wat hij in deze film doet. Deze film is eigelijk niet zijn niveau. Hij moet zijn films beter uitkiezen of anders dreigt hij op een lager niveau te vallen.

Goede spannende film.

Verhaal kon veel beter uitgestippeld worden, spanning bleef op hetzelfde niveau hangen, nooit echt spannend maar daar kunnen de acteurs/actrices niet aan doen, want uitstekend geacteerd, vooral door Kevin Costner. Volgende keer betere film uitkiezen Kevin?

avatar van ErwinH
Standaard Horror werk, maar komt mede door Costner goed uit de verf, Goeie film.

avatar van chocodillen
Simpele redelijke film. Maar wat doet mr Costner in deze film??

Wat een slappe film.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Magere horror.

Want niet alleen bevat de film slechts een beetje gore, de spanning is allesbehalve om te snijden. Costner lijkt verdwaald in het hopeloze script en wat overblijft is een uiterst standaard en voorspelbaar geheel, met alle clichés van dien.

Doorsnee.

avatar van andijvie
Redelijk goede horror/thriller. Kevin Cosner, maar ook de 2 kids spelen hun rol uitstekend.
De spanning wordt lekker opgebouwd in de film, maar op het eind heb ik toch het idee dat het ietwat afgeraffeld wordt, misschien door tijdnood ofzo ?.
Het had allemaal, maar zeker het einde iets beter gekund denk ik.
Geen topper, wel zeker het kijken waard.

avatar van Poppe
Standaard horrorfilmpje, niets bijzonders ook niet slecht.

Costner en co. vond ik prima spelen.

avatar van qwatje
Geen super film en inderdaad ik verwacht Costner ook niet in 13 in een dozijn horror/thriller.
Sommige leuke effecten maar verder allemaal redelijk standaard 2,5*
Waar ik me wel aan heb gestoord is het feit dat de heuvel besproken wordt maar daar had zoveel meer mee kunnen gebeuren. En ik schat toch in dat als je van die bulten op je zieke kind ziet je er toch meteen mee naar de dokter gaat. De grootste ergernis was wel dat de 'beesten' niet uitgewerkt aworden als 'karakter' en natuurlijk het einde is zo open en daarmee waardeloos. En ondanks dit alles niet echt verveeld, vandaar die 2,5 *

Prima griezelfilm die de aandacht weet vast te houden tot aan het eind. Sterk acteerwerk van Kostner weet "The new daughter" wel wat extra's te geven.Verwacht geen heftige schrikmomenten en gore scenes maar voor liefhebbers van mysterie en spanning is dit een geschikte film. De grote landhuizen en flinke lappen grond met de geschiedenis van het vroegere amerikaanse verleden doen het bovendien altijd goed in dit soort films.
3*/3.5*

ondanks de slechte kritieken viel deze film me allesbehalve tegen. hij is wat langdradig maar weet op een of andere manier toch te boeien. Costner acteert wel onder zijn niveau, maar doet dit dan wel weer goed. de rol van de lerares wordt helemaal niet uitgewerkt en lijkt er maar bij gesleept. het open einde is voor vele manieren uitlegbaar maar paste wel bij deze film.

avatar van ralfsjam

avatar van 606
ralfsjam schreef:
tja dragonmaster en Waku, zo kun je elke slechte film wel goed praten...

Heeft toch niks met goed praten te maken, iedereen zijn eigen smaak.

avatar van Elineloves
ralfsjam schreef:
tja dragonmaster en Waku, zo kun je elke slechte film wel goed praten...

Beetje kortzichtig. Wat voor jou slecht is, hoeft voor anderen niet slecht te zijn. Deze film zal geen oscar nominatie krijgen, maar als tussendoor film is het absoluut wel redelijk tijdverdrijf.

Het is vooral jammer dat het zo'n uitgemolken concept heeft.

avatar van Elineloves
Hoewel ik nog niet bijzonder veel van Costner gezien heb, vooral de laatste jaren is het wat stiller omtrent hem volgens mij (?), blijft hij toch mijn held uit Mr. Brooks. In deze film doet hij het absoluut niet slecht, maar af en toe is hij wel een droge, saaie vent. Béétje jammer, want het is wel een acteur die redelijk verschillende rollen heeft gespeeld. Je zou dan inderdaad mogen verwachten dat er van deze film meer gemaakt had kunnen worden. Er zit voldoende spanning in en ook een duidelijke verhaallijn, maar toch is 't het allemaal net niet. Je hoopt dat het einde op zijn minst zal spetteren, maar zelfs dat gebeurt niet.

De kindsterretjes vond ik dan wel weer overtuigen. Ik blijf het knap vinden dat kinderen die zo jong zijn, zo'n rol kunnen neerzetten.

Niet slecht, vooral een béétje saai.

avatar van james_cameron
Doorsnee horrorwerkje met Costner op de automatische piloot. Wordt nog best spannend opgebouwd, met een aantal effectieve griezelige momenten, maar in de futloze climax gaat het geheel flink onderuit. Qua script ook erg rommelig en onlogisch.

avatar van Rodger
niet slecht.. maar ook niet echt een topper...
veel voorspelbare dingen.. en de film is wat traag..
Toch heb ik hem uitgekeken... omdat het net genoeg boeiend was..
2.0 ..

avatar van Norma
Jammer dat het thema weer zo plastisch in beeld gebracht moet worden. Waarom moeten dit soort verhalen bijna altijd ontaarden in expliciet in beeld gebrachte “griezels” die het gemunt hebben op één specifiek gezinslid? Waar anderen klagen dat er te weinig horror in zit is mijn kritiek dat het nog teveel is. Idiote creaturen die een beetje grommend en klikkend rondrennen werken op de lachspieren, doen totale afbreuk aan de sfeer en zijn niet echt een inventieve manier om te verbeelden dat iets mystieks uit de oudheid bezit probeert te nemen van het meisje.
Weinig bevredigend einde ook, maar desondanks beter dan het verwachte happy-end. Matige film, die dankzij de sfeervolle setting en het aardige acteerwerk nog een beetje overeind blijft.

avatar van Lefgozer
Geinige wegkijkfilm. De monsters zijn eerder lachwekkend dan eng.

avatar van RickZ
Thriller met langdradige opbouw en veel impliciete scenes (wel geluid geen beeld). Onvoldoende.

avatar van Pipoo!
Eerste uur was traag, het vervolg juist weer te snel. Middelmatig verhaal en middelmatig geacteerd. Jammer, want ben beter gewend van Kevin Costner.

avatar van Kings of Leon
Dikke kaka!! Beetje "spanning" mss, maar that's it... en dan het einde, joeng joeng..

SvV
Had niet er niet al te veel van verwacht maar ben toch wel positief verrast. Het is een sfeervolle en bij vlagen spannende film geworden. De acteurs doen het goed en vooral het jongetje zat erg goed in de rol.

Met het verhaal had wel wat meer gedaan kunnen worden. Ook jammer dat je heel snel in de film al zo een beest ziet, waardoor er toch meteen wat mysterie wordt ontnomen.

Het eind was niet goed maar ook niet slecht. Weet niet wat ik er precies van moet vinden.

Uiteindelijk een voldoende voor deze thriller. Nergens speciaal maar ook geen moment vervelend. Had wel iets meer in gezeten.

avatar van bladerunner2007
De film had ik toch wel gekeken met of zonder Kevin.
Het is een beetje matige film die langzaam van start gaat.
Ik vond sommige effecten ook op lachspieren werken, vooral naarmate het einde in zicht is.
Kevin speelt aardig, zoontje en dochter ook.
Creatures met een hoop gekrijs vond ik niet overtuigend.
Ze maken de hele film door veel herrie, dus je verwachtingen zijn hoog gespannen.

avatar van m1701
Vond het een aangename film
Eerste uur duurde wat lang maar de spanning werd goed opgebouwd daarna werd het spannend en het einde was naar mijn idee iets te snel, dit hadden ze best iets mogen rekken.
Maar zeker een spannende film! (Geen horror vond ik)

3,5* Costner speelde goed.