• 8.345.962 stemmen

Une Chambre en Ville (1982)

Muziek / Drama | 90 minuten

Genre: Muziek / Drama

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Jacques Demy

Met onder meer: Dominique Sanda, Danielle Darrieux en Richard Berry

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 15 december 1983

Plot Une Chambre en Ville

Een jonge vrouw ontvlucht haar onbevredigende huwelijk in een verhouding met een bankwerker die bij haar moeder op kamers woont. De echtgenoot pleegt zelfmoord en de minnaar wordt gedood bij een treffen tussen stakende demonstranten en de politie. Dit is de tweede geheel gezongen film van Jacques Demy.

imageimageimageimageimageimage

avatar van jackie

jackie

Zijn tweede gezongen film vind ik iets minder dan zijn eerste (Les Parapluies de Cherbourg, de liedjes zijn leuker en mooier opgenomen.

En Jordy nog bedankt voor het zoeken van een beter plaatje.

avatar van Movsin

Movsin

Niet het niveau van "Les parapluies de Cherbourg", maar toch een heel goede "gezongen film", van het melodramatische genre en met alleszins een sterke en overtuigende cast.

Eigenlijk eens een verademing dergelijke muzikale film te beleven.

gauke

In de eerste plaats had ik deze productie beter gevonden als ie gesproken in plaats van gezongen was geweest. Bepaalde dingen kun je volgens mij zingend niet "goed" doen en het tragische verhaal over liefde, politiegeweld, wraak, doodslag en moord verloor aan diepte. Bovendien begon het gezang mij op den duur mateloos te irriteren. Om het nog moeilijker te maken moesten (heb ik gelezen) een aantal teksten worden geplaatst in het licht van andere teksten (zogenaamde intertekstualiteit); zo werd het hele gedoe wel heel literair en onnodig gecompliceerd. De film blijkt totaal te zijn geflopt en dat is niet voor niets.

avatar van cornelis2

cornelis2

Het klopt dat deze wat minder is dan "les parapluies de Cherbourg" maar hij is toch nog best genietbaar. Even erin komen dat de hele film qua tekst gezonden wordt. Met een Michel Piccoli die nagenoeg onherkenbaar is en deze keer, door zijn overacting, niet overtuigt.