Green Zone (2010)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Frankrijk / Spanje
Oorlog / Thriller

geregisseerd door Paul Greengrass
met Matt Damon, Greg Kinnear en Brendan Gleeson

Enkele Amerikaanse militairen onder leiding van Roy Miller (Matt Damon) gaan in de Iraakse woestijn op zoek naar massavernietigingswapens nadat een CIA-agent hem een intrige onthult. Terwijl ze van het ene gevaar in het andere tuimelen, komt er heel wat geheime informatie aan het licht over de totstandkoming van de oorlog. Miller bekijkt de situatie nu vanuit een ander oogpunt en beseft dat het doel van de missie op de helling staat.

avatar van HarmJanStegenga
Paul Greengrass en Matt Damon hebben bewezen dat ze samen goede films kunnen maken. De laatste uit de Bourne reeks vond ik minder goed, maar velen vinden het een topfilm. Ben benieuwd hoe hun samenwerking in deze film zal zijn. Bioscoopdatum is nog niet bekend.

avatar van HarmJanStegenga
Titel inmiddels veranderd van Imperial Life in the Emerald City naar Green Zone. Heb geen idee waarom nou eigenlijk.

Kevin13
ziet er best nog leuk uit

Lijkt me een goede en spannende film.

avatar van timburton
Greengrass heeft wel een voorkeur voor Damon is te merken.

Van Nunen
Zo zeg, de siamese tweeling is bij de CIA gaan werken..

avatar van Kr!kke
HarmJanStegenga schreef:

ik vond The Bourne Ultimatum echt geweldig, ik ben dus benieuwd naar deze film

avatar van JohnWilliams
Muziek van John Powell, en met een Cast met Damon, Isaacs en Cleeson kan deze film niet slecht worden.

Hier kijk ik naar uit!

avatar van Ronnievb
timburton schreef:
Greengrass heeft wel een voorkeur voor Damon is te merken.

Valt wel mee, zeker wanneer je bedenkt dat de Bournefilms een studio franchise is waar de studio voor een groot deel bepaald wie de hoofdrol vertolkt. Vervelender vind ik connecties als Crowe met Scott, dat is nauwelijks geloofwaardig meer.

avatar van Revolt
Ik moet zeggen, het ziet er erg goed uit. En van de makers van Bourne Ultimatum, dat kan niet al te slecht zijn. Ik ben benieuwd!

avatar van schram101
Wow! Die trailer ziet er wel heel goed uit. Interessante locatie ook, Bagdad! Ben heel benieuwd!

avatar van Emiledj
Sjesis wat een enorm gave trailer en wat heb ik hier nu al zin in. Ben nogal een liefhebber van de Bourne-sequel en dit past toch wel in het straatje daarvan.
Hoop dat de trailer een goede weergave geeft, maar ze hebben het over een 'working title'. Van de drie inmiddels genoemde titels, vind ik Green Zone eigenlijk wel erg catchy. Houden zo

avatar van wimnoot
Matt Damon en Brendan Gleeson zie ik wel zitten in deze film, maar Greg Kinnear . Die heeft voor mij niet echt de uitstraling van het keiharde "businesstype".Maar goed dat is een beetje voorbarig van mij,je ziet hem misschien drie tellen in de trailer.

avatar van Emiledj
Op zich kan dit het geniepige zakenventje zijn. Een beetje à la Robert Downey Jr. in U.S. Marshals. In het begin denk je jeetje wat een watje en daarna komt de achterbakse personage naar voren.

Aan het eind van de trailer zie je wel een tipje van de sluier over Greg zijn personage.

avatar van Nohands
Lijkt mij een supergave film, Paul Greengrass mag van mijn nog veel meer van dit soort films maken, de Bourne films zijn mijn superfavoriete films die ik heel vaak nog kijk, blijft gewoon mooi en spannend!!!

Matt Damon is een goede acteur, en ik hoop in de toekomst nog veel van hem te mogen bewonderen!!

domkey
Lijkt wel The Green Bourne Zone Ultimatum.

avatar van Justinw
Damon en Greengrass een filmpje maken, als het net zo word als the bourne dan sta ik te popelen.

avatar van macromark
Heb de trailer gezien... het neigt wel heel erg naar een bourne-verhaal. Maargoed, mag de pret niet drukken, de Bourne-reeks vond ik fantastisch .

avatar van Justinw
Trailer lijkt idd erg op Bourne films, maar de bourne reeks is geweldig. Dus ik wel deze héééél graag zien

avatar van Mikemans
Ik had helemaal niets met Matt Damon. Totdat ik de Bourne films zag. Hij is nu zeker 1 van mijn fav acteurs.

Ben benieuwd naar de film. Hou wel van de vlotte adembenemende style van Greengrass.

avatar van xgogax
Ik verw8 een meesterwerk !!!! De trailer ziet er geniaal uit.

avatar van Don MN
Dit lijkt me op het eerste oog een vrij onorigineel scenario, héél onorigineel zelfs. Maar aangezien ik nooit heb kunnen klagen bij de Bourne delen zie ik het wel zitten. Vooral omdat het Midden-Oosten momenteel een veel interessanter of beter gezegd spectaculairder terrein is om zo'n soort film te maken.

avatar van xgogax
Deze trailer ziet er veel spectaculairder uit dan Bourne. Ik houd van de stijl die Greengrass hanteert. Doet me een beetje aan Michael Mann denken: handheld en snelle montage. Bovendien oogt deze film nog veel dynamischer dan de Bourne-films.

YouTube - Green Zone - Trailer - Matt Damon - HD - High Definition

avatar van Macmanus
Ik vind Mann een beetje lijken op Kalatozov eigenlijk.

Macmanus schreef:
Ik vind Mann een beetje lijken op Kalatozov eigenlijk.
Daar heb ik eerlijk gezegd ook aan gedacht. Vooral door de creatieve camerastandpunten in zijn films.

Vooral bij The Insider en Manhunter moest ik heel erg aan de dynamische films van Kalatozov en Fellini denken.

Maar de laatste films van Mann hebben de 'hyper-editing'. Films van Kalatozov bestaan voornamelijk uit de 'long takes'.

FIlms van Greengrass zijn op het gebied van montage ook erg dynamisch / snel.

avatar van Macmanus
Moet ik maar weer eens wat van Mann opzetten, wist niet dat die veel aan hyper-editing deed.

avatar van Don MN
xgogax schreef:

Ik laat het woord 'spectaculairder' zelf ook vallen, maar dat heeft in mijn ogen toch vooral te maken met de plaats waar het zich afspeelt. Je ziet inderdaad gelijkenissen met de cameravoering van Mann, wat ik wel leuk vind, geeft het iets documentaire-achtigs.

Macmanus schreef:
Vooral in zijn laatste films: Ali, Collatera, MiamiVice en Public Enemies. Maar dat is daar zo goed en vloeiend uitgevoerd, dat je het niet eens merkt...