Alien: Covenant (2017)
Genre: Sciencefiction / Horror
Speelduur: 122 minuten
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Ridley Scott
Met onder meer: Michael Fassbender, Katherine Waterston en Billy Crudup
IMDb beoordeling:
6,4 (341.752)
Gesproken taal: Engels en Duits
Releasedatum: 18 mei 2017
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Alien: Covenant
"The path to paradise begins in hell."
De bemanning van het kolonieschip Covenant is op weg naar een verre planeet aan de andere kant van de Melkweg. Ze ontdekken daar, wat zij denken, een onbekend paradijs, maar wat eigenlijk een duistere gevaarlijke wereld is. De enige bewoner blijkt de 'synthetische' David (Michael Fassbender) te zijn, een overlevende van de gedoemde Prometheus expeditie.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,4 / 341752)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Alien: Covenant (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 10,99 / huur € 3,99
- Kijk op meJane
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
David / Walter
Daniels
Christopher Oram
Tennessee Faris
Carl Lope
Karine Oram
Ricks
Upworth
Maggie Faris
Hallett
Reviews & comments
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
en ik weet dat dit een van Ridley's persoonlijke projecten is, dus die zal zich niet zo snel opzij laten zetten....
Als ze zeggen dat ze een aantal dingen moeten herbekijken is dat meestal geen goed nieuws. Het is een zachte manier om te zeggen dat ze het niet meer zien zitten. Geen probleem, Scott heeft nog een tiental andere projecten in het verschiet. Eigenlijk maakt het weinig uit wat voor film het is. Het belangrijkste voor Scott is dat hij zich bezig kan houden met films maken want hij kan niet thuis zitten en niks doen.
Captain.janek
-
- 128 berichten
- 242 stemmen
Die indruk wekt hij inderdaad AC1
tot op hoge leeftijd actief....en ik hoop met mooie producten....
Graaf Machine, je hebt gelijk ; ieder zijn ding. 
Maar wat ik al eerder schreef vandaag: er zijn hier mensen die moedwillig, zonder goede argumenten de lol en het plezier van anderen willen verpesten...nooit met een inhoudelijke bijdrage maar enkel door zuigen en stangen.... men weet wel wie 
Brave-Neo
-
- 607 berichten
- 1827 stemmen
Ik vind zowel Prometheus als deze prima films maar ik vind dan wel weer jammer dat de volgende film ( als die nog doorgaat wat ik wel hoop ) zich weer af gaat spelen tussen deze 2.
Daarmee legt Ridley Scott zichzelf toch wel wat beperkingen op. En dat was niet nodig geweest als deze film directer in de tijdlijn aan had gesloten op Prometheus.
Captain.janek
-
- 128 berichten
- 242 stemmen
Bravo-Neo, het is nog niet helemaal duidelijk en zeker hoor of de sequel zich ertussen afspeelt.
Want Scott heeft ook al in een interview gezegd dat de engineers die terugkeren op Paradise in woede ontsteken als ze zien wat zich daar heeft afgespeeld....
kortom het kan alle kanten op gaan, belnagrijkste is dat er een vervolg komt 
TheManWithNoName
-
- 32 berichten
- 27 stemmen
Niet het echte Alien gevoel helaas. Borduren teveel voort op die saaie android en de oorsprong van de aliens. Verkeerde weg ingeslagen met Prometheus.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Of Ridley moet tevreden zijn met kleiner productiebudget (pakweg 50 miljoen) maar dan gaat Scott zeggen dat hij daar geen film voor kan maken. Ik zou het niet erg vinden. Minder geld kan wel eens voor extra creativiteit zorgen.
Captain.janek
-
- 128 berichten
- 242 stemmen
AC1, mee eens!
het is vaak zo dat met minimale budgetten de creativiteit geprikkeld wordt.
Daar komt bij dat vele basis materiaal aanwezig is waar ze mee verder kunnen, met geringe aanpassingen lijkt mij.
Dat gaat op voor decors maar ook voor de Aliens zelf.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Flinke offtopic discussie verwijderd. Nu weer over de film, aub.
TheManWithNoName
-
- 32 berichten
- 27 stemmen
Vanaf Prometheus vind ik de Alien franchise alleen maar slechter geworden. Waarom moeten ze zo diep ingaan op hoe de aliens ontstaan zijn. Deze hele film gaat over die saaie android die zogenaamd die aliens heeft gecreëerd. Nu is voor mij de hele mystiek weg en ook het horror imago van de aliens heeft een deuk opgelopen. Zonde. Ze zijn naar mijn idee de verkeerde weg ingeslagen. Slechte film van Ridley Scott. Overigens zijn Alien en Aliens (deel 1 en 2) ook niet te overtreffen.
Picker
-
- 368 berichten
- 2810 stemmen
Ik vond deze film als op zichzelf staande film niet verkeerd. Goed te kijken, prima mee vermaakt.
Dat gezegd hebbende wil ik er wel even aan toevoegen dat het verhaal wat mij betreft de old school Alien niet ten goede komt. Dat het gruwelijke, enge en mysterieuze monster uit Alien ( en vervolgen...) klaarblijkelijk pas een kleine 30 jaar voor Alien 1 gecreëerd word door een door mensen gemaakte synthetische loopt t beestje zoals hierboven ook al beschreven toch wel een behoorlijke deuk op..
Left4Dead
-
- 3240 berichten
- 3691 stemmen
"We don't know what the fuck is out there".
Ridley Scott, één van mijn favoriete regisseurs. Drie films van de gast in mijn top 10 waaronder het eerste deel van de Alienfranchise waarvan deze prent onderdeel is, duidelijk te zien bij de begintitel. Daarnaast is Sciencefiction altijd al een genre voor mij geweest waar ik van genieten kan, wat kan er dan nog fout gaan?
Vele sf de laatste jaren gezien en veel daar weer van deden mij gewoon niets, puberfilms en in mijn ogen een afbreuk van het genre. Ik hoopte dat Scott dit keer weer eens volledig anders aan zou gaan pakken, Prometheus was niet slecht maar deed onder voor zijn voorgangers binnen de franchise. The Martian heb ik nog niet gezien van hem, ben geen Matt Damon fan en daardoor loop ik nog tegen die film aan te hikken. Wie weet..
Het begin is een beetje mat, moest me er een beetje doorheen worstelen. Na een half uurtje is dan eindelijk het signaal daar, het team aan boord van de Covenant gaan op onderzoek uit waar het signaal vandaan komt. Dit signaal geeft de link met de film Prometheus, David is achtergebleven en heeft het signaal als baak de ruimte ingestuurd in de hoop contact te leggen. De planeet waar het baken vandaan werd gestuurd lijkt een ideale voor kolonisatie, een onderzoek zal dit moeten uitwijzen. Rond de drie kwartier wordt de actie opgevoerd, dat was ook nodig.
En dan eindelijk is het monster terug van weggeweest, heerlijk geïntroduceerd door zijn geboorte en de soundtrack benadrukt deze kennismaking zeer goed als onveilig. Heerlijk, eentje ontsnapt op de planeet en de crew is gevangen op deze planeet. Het is wachten opdat het moederschip kan landen dat op haar beurt moet wachten op een storm die op de planeet woedt. Het beestje maakt er een lekkere slachtpartij van en ondertussen komt het team David tegen.
De planeet is leuk in vormgeving, we zien restanten van Prometheus als link naar deze prent zijn voorganger. Dat is ook wat Scott wilde, een opbouw naar het eerste deel van de franchise toe. en dat gegeven heeft mijn aandacht wel te pakken. Maar Prometheus en Covenant missen allebeide een essentieel onderdeel wat eerdere Alien-producties wel hebben, die beklemmende horror. De cast doet het leuk en Fassbender is nu ook weer heeerlijk bezig als android. Een android David met een wat schimmige achtergrond en een android Walter met een andere denkwijze, meer in dienst van de mens en minder menselijk. De soundtrack is oké te noemen, het geluidsbeeld is heerlijk net als het beeld. Al met al is er zeker kwaliteit in huis.
Het is absoluut een slow starter, het verhaal is duidelijk belangrijker dan de heerlijke horror waar ik op hoopte. Na 75 minuten ben je nog niet echt opgeschoten, veel script en relatief weinig actie. Daarnaast is er teveel aandacht geschonken aan de drama, natuurlijk behandelt de film het leven en de dood maar bij elke dode zoveel stilstaan bij dat feit....... Verder heeft het verhaal een bijzondere inslag, intelligentie en wat daar bij komt te kijken. Het is alsof men wil zeggen dat intelligentie verwoestend kan werken, de mens verwoest zichzelf. Eerst de aarde en nu door een creatie door de mens gemaakt, intelligentie kun je dus zeer betrekkelijk te noemen en misschien is dat de boodschap wel naar ons kijkers toe.
In het laatste half uur mag er gegriezeld worden, je bent dan ook wel klaar met het gebabbel eerlijk gezegd. En dat gaat goed, mooie beelden en een heerlijke soundtrack laten je genieten. Volop actie, de traktatie waarop ik had gewacht. De claustrofobische battle tussen mens en de buitenaardse op het ruimteschip krijgt gestalte, hetgeen waar ik zo verzot op ben. Dit is voor mij dan ook het beste stuk van de gehele film. Moge het aub zijn datUntitled Alien: Covenant Sequel (2019) zich daarop gaat focussen, de horror met de beestjes.
Ach het was vermakelijk, Scott neemt in mijn ogen wel iets teveel tijd om het verhaal te vertellen. Deze eerste twee prequels zijn erg uitgebreid maar mooi om naar te kijken. Vooruit 3,5**.
Diederik58
-
- 835 berichten
- 1468 stemmen
Onderhoudende film. Vervolg op Alien films met weinig nieuw perspectief. Alleen is de mislukte Prometheus expeditie er aan toegevoegd.
Het einde is erg voorspelbaar, maar daarom niet minder luguber en als kijker ben je machteloos.
Fassbender als androïde doet het prima. De andere acteurs en actrices presteren ook prima. De video-effecten zijn goed uitgevoerd. Prima muziek van Jed Kurzel. Unheimlich. Wagners "Das Rheingold" 4de scene is treffend.
rebelkush
-
- 222 berichten
- 379 stemmen
Alien: Covenant

Wow Ridley Scott dit had ik echt niet verwacht.
Beter had hij deze film A.i. artificial intelligence vs the matrix vs the bourne identity vs aliens kunnen noemen, dan had ik het niet serieus genomen en niet gekeken.
Dit is wellicht de meest waardeloze afschuwelijke slechtste Science fiction film die IK ooit gezien heb, geloof me ik heb heel wat Science fictions films gezien.
De acteurs zijn waardeloos, zo jammer dat Guy Pierce en James Franco geen grotere rollen hadden.
De script is een grote grap, het is zo triest en slecht dat het gewoon lachwekkend wordt.
De plot..... zie je mijlenver aankomen dat het pijnlijk wordt.
Bij de bourne identity rip off kreeg ik buikpijn en tranen van het lachen dus dat was een pluspunt.
Dat hele Fassbender gedoe verpest voor mij heel veel.
Natuurlijk heeft de film ook goede kanten.
Prachtige decors.
De Aliens zagen er goed uit.
De bourne identity / Matrix scene heeft me goed aan het lachen gemaakt.
Pazmaster
-
- 2781 berichten
- 5887 stemmen
Helemaal zo slecht niet hoor, het ziet er allemaal prima uit en de cast doet het ook gewoon goed. En ondanks dat het einde niet echt verrassend is heb ik me er toch goed mee vermaakt, die twee uurtjes vlogen voorbij. Het "gedoe" met de Fassbenders vond ik een aangename afwisseling, het was gelukkig niet alleen maar een constante strijd op leven en dood met de aliens. Wel een voldoende waard.
MishimaH
-
- 91 berichten
- 490 stemmen
Ik ben een groot van van de eerste drie Alien films, maar dit vehikel is de slechtste tot nu toe.
Zo ontzettend saai en voorspelbaar. De special effects waren ook niet echt indrukwekkend te noemen.
Elvenraad
-
- 54 berichten
- 176 stemmen
Waardeloze film die ik na een uur heb afgegooid. Het verhaal lijkt grotendeels op dat van Alien (1979), de karakters zijn van bordkarton, de effecten zijn voor huidige begrippen flets, de muziek is onopvallend, de actie is standaard Hollywood geweld en zoals gebruikelijk is inhoud en diepgang volledig afwezig. Kortom, een film om over te slaan.
Left4Dead
-
- 3240 berichten
- 3691 stemmen
Waardeloze film die ik na een uur heb afgegooid. Het verhaal lijkt grotendeels op dat van Alien (1979), de karakters zijn van bordkarton, de effecten zijn voor huidige begrippen flets, de muziek is onopvallend, de actie is standaard Hollywood geweld en zoals gebruikelijk is inhoud en diepgang volledig afwezig. Kortom, een film om over te slaan.
Tja... de film niet uitkijken en dan toch een stem uitbrengen. Hetzelfde, in mijn ogen, als stemmen op een politieke partij zonder hun programma volledig doorgenomen te hebben. Maar het gebeurt zeker vaker. Standaard Hollywood geweld?????????, geen diepgang of inhoud. Alleen al het feit dat elementen van grootheden van onze aarde gebruikt worden om enige diepgang te vormen is jou ontgaan?
Oja...dat van Alien (1979), daar heb je een punt, het is ene prequel namelijk...................
Elvenraad
-
- 54 berichten
- 176 stemmen
Tja... de film niet uitkijken en dan toch een stem uitbrengen. Hetzelfde, in mijn ogen, als stemmen op een politieke partij zonder hun programma volledig doorgenomen te hebben. Maar het gebeurt zeker vaker. Standaard Hollywood geweld?????????, geen diepgang of inhoud. Alleen al het feit dat elementen van grootheden van onze aarde gebruikt worden om enige diepgang te vormen is jou ontgaan?
Oja...dat van Alien (1979), daar heb je een punt, het is ene prequel namelijk...................
Als je na een uur nog niet doorhebt wat voor vlees je in kuip hebt... (ik heb inmiddels al duizenden films gezien, dus op een gegeven moment weet je het wel. Zeker in dit genre). En wat zijn in hemelsnaam elementen van grootheden? Misschien bedoel je het liedje van John Denver? En prequel of niet, het verhaal lijkt in grote lijnen op dat van de eerste film (bemand ruimteschip komt op vreemde planeet, vind een neergestort ruimteschip met vijandige diertjes, etc.). En mensen die in een film één voor één worden afgeslacht vind ik toch niet echt origineel concept.
Ik ben wel benieuwd welke 'diepgang' ik dan gemist heb. (Niet dat je dat überhaupt van dit soort genrefilms moet verwachten, maar toch...) Dat moet dan in het laatste uur gezeten hebben.
Left4Dead
-
- 3240 berichten
- 3691 stemmen
Als je na een uur nog niet doorhebt wat voor vlees je in kuip hebt... (ik heb inmiddels al duizenden films gezien, dus op een gegeven moment weet je het wel. Zeker in dit genre). En wat zijn in hemelsnaam elementen van grootheden? Misschien bedoel je het liedje van John Denver? En prequel of niet, het verhaal lijkt in grote lijnen op dat van de eerste film (bemand ruimteschip komt op vreemde planeet, vind een neergestort ruimteschip met vijandige diertjes, etc.). En mensen die in een film één voor één worden afgeslacht vind ik toch niet echt origineel concept.
Ik ben wel benieuwd welke 'diepgang' ik dan gemist heb. (Niet dat je dat überhaupt van dit soort genrefilms moet verwachten, maar toch...) Dat moet dan in het laatste uur gezeten hebben.
Een tip van de sluier; lord Byron, de muziek waarop het verhaal zich dicht. Das Rheingold, ga het checken.
Elvenraad
-
- 54 berichten
- 176 stemmen
Een tip van de sluier; lord Byron, de muziek waarop het verhaal zich dicht. Das Rheingold, ga het checken.
Nee, dank je. Ik zet liever Der Ring des Nibelungen op.
Left4Dead
-
- 3240 berichten
- 3691 stemmen
Een onderdeel van, maar diepgang is er echt wel in de filmreeks. De prent(en) refereert naar een aloude vijand van de mens. Het huist in de mens maar Scott heeft ons een alien als gestalte gegeven voor hetgeen wat ons vernietigt. Het verdient echt beter nadenkwerk, de alien is een psuedo. We zijn op ons zelf al genoeg capabel om de zaak te verkloten. Kun je daar dan wat mee?
Elvenraad
-
- 54 berichten
- 176 stemmen
Een onderdeel van, maar diepgang is er echt wel in de filmreeks. De prent(en) refereert naar een aloude vijand van de mens. Het huist in de mens maar Scott heeft ons een alien als gestalte gegeven voor hetgeen wat ons vernietigt. Het verdient echt beter nadenkwerk, de alien is een psuedo. We zijn op ons zelf al genoeg capabel om de zaak te verkloten. Kun je daar dan wat mee?
Nee, want in dit soort films draait het om actie, geweld en special effects. Dan kan je er nog zulke diepe thema's ingooien, die gaan dan verloren door de lege verpakking.
Left4Dead
-
- 3240 berichten
- 3691 stemmen
Nee, want in dit soort films draait het om actie, geweld en special effects. Dan kan je er nog zulke diepe thema's ingooien, die gaan dan verloren door de lege verpakking.
Dan is het cicreltje rond. I rest my case.
Captain.janek
-
- 128 berichten
- 242 stemmen
Het valt mij op dat de mensen die voor de horror gaan zich ergeren aan de diepgang die deze film zeker te bieden heeft. Er wordt geclaimd dat het vooral moet gaan om actie, geweld en special effects...
Alsof dat written in stone is... er zijn legio Veronica-B -films die daaraan voldoen.
Maar gelukkig is daar Sir Ridley Scott, die de door hem gestarte franchise de laatste jaren heeft opgefrist met inderdaad ja, diepgang, allure een goede cast en een overdonderend fraaie vormgeving. (neem alleen al de Covenant en het interieur daarvan)
De openingsscene is nu al een klassieker: het spierwitte interieur met daarin de oude, prachtige kunstwerken en dan de dialoog die gebracht wordt tussen David en zijn creator Peter Weyland.
Heel jammer dat de introductie van de crew (in de featurette: the last supper, alweer een fijne verwijzing naar...) niet in de film is opgenomen, het had absoluut bijgedragen aan de introductie van de crew voor de kijkers.
Maar er zitten weer mooie karakters tussen en mensen vergelijken (Ripley versus Daniels) heeft in dit opzicht ook totaal geen zin, ander verhaal, andere omgeving, andere personen. Ik heb de film nu drie keer op groot doek gezien en het is absoluut een top productie
De sfeer wordt op Paradise al snel beklemmend en de scene met de engineers, -hoewel kort- is ook prachtig vormgegeven.
Elvenraad heeft hem er na een uur "afgegooid" (illegale download blijkbaar op een pc scherm, ja dan boet de productie wel in aan impact). Maar ik ben het met Left4dead eens: hoe kun je dan een film op de juiste merites beoordelen?
Ik ga me er maar niet verder over verbazen, goede smaak valt te ontwikkelen en als je duizenden films hebt gezien en dan zo omgaat met het materiaal vaan een van de best gewaardeerde mensen uit de filmindustrie -"vijandige diertjes"- vind ik dat een treurig resultaat.
Gelukkig zijn er nog heel veel mensen die de productie wel op de juiste waarde schatten, of ze nu in het horror kamp zitten en gaan voor de diverse Morphen, of in het meer filosofische kamp met als leidraad de engineers en het oorsprongsverhaal, toch weten mensen van beide partijen ook de vele goede punten te benoemen....
Wanneer je deze film een 1.0 geeft na enkel het eerste uur bekeken te hebben, dan kan je mening echt niet serieus genomen worden, waarvan acte.
moviefreaker
-
- 26 berichten
- 30 stemmen
Het belangrijkste is voor mij nog niet beantwoord.
Waarom is de mens geschapen.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
moviefreaker
Mijn theorie: God bestaat. En God heeft de Engineers gemaakt. Vervolgens zijn kennis gedeeld met de Engineers en geleerd hoe zij ook leven kunnen creëren om zo het universum te voorzien van leven. Waaronder dus de mens. En hoe meer leven hoe beter. Althans, dat is de bedoeling. En God houdt zich dan verder bezig met het uitbreiden van het universum.
Ook denk ik dat de Engineers uit Prometheus een soort elite groep zijn, want ze zijn behoorlijk anders dan de Engineers uit A:C. En ik denk dat zij misbruik maken van de mogelijkheid om leven te creëren. Ze gebruiken het voor andere doeleindes die denk ik wat minder vredelievend zijn.
En hoe is God dan ontstaan? Nou, wellicht ook wel per toeval. Net als dat wetenschappers er vanuit gaan dat zowel het universum als het leven op aarde per toeval is ontstaan.
Graaf Machine
-
- 9807 berichten
- 1421 stemmen
Het belangrijkste is voor mij nog niet beantwoord.
Waarom is de mens geschapen.
Beetje onduidelijke vraag.
Wil je weten met welk doel de mens geschapen is?
Wil je weten wat de oorzaak is dat de mens geschapen is?
Wil je weten of er een aanleiding was tot het scheppen van de mens?
Of nog iets anders misschien?
Onduidelijke vragen kunnen nooit duidelijk beantwoord worden.
Alathir
-
- 2130 berichten
- 1636 stemmen
Voorspelbaar en vooral brengt niets nieuws. Nu zou je toch gaan denken dat Ridley Scott met pensioen zou gaan maar nee hoor. Langs de ene kant chapeau voor hem om het op zijn hoge leeftijd nog te doen maar de laatste tijd schort er toch altijd wat aan de logica in zijn films. De typische frustraties bij mij kwamen dus alweer snel tevoren want de beslissingen die de crew maken zijn soms echt niet gebaseerd door met gezond verstand na te denken.
Een paar voorbeelden misschien:
- Schieten met een "shotgun" in een ruimteschip, echt kei slim.
- Er is geen communicatie met de crew. Als we dichterbij de storm geraken, lukt het misschien wel maar riskeren we een catastrofale uitval van onze systemen. Ok, boeien let's do it. Weeral kei slim.
- David zegt tegen de kapitein: ga maar wat dichterbij het is compleet veilig (daar bij die alien-eieren).
Ahja goed zegt de kapitein, lijkt me een geweldig idee, ik steek men kop er bijna in zodat de alien me zeker kan opvreten.
Zoals je al merkt de intelligentie van de crew was weer enorm hoog in deze Alien. Ik snap niet dat je als mens zo een domme dingen kunt doen, zeker niet wanneer je leven in gevaar is. Maar goed...
Het enigste dat de film een beetje te bieden heeft is de achtergrond met David en Walter. Samen de Fassbenders genaamd. Het gaat zelfs zover dat ze elkaar kussen. Een scène waarin je toch duidelijk ziet dat er 2 fragmenten aan elkaar zijn geplakt. Dat zou niet mogen bij een film met dit budget. De andere acteurs kwamen ook eerder uit een B-milieu. Een cowboyhoed dragen op een ruimteschip waarom ook niet? Tennessee verliest dan ook zijn vrouw. Even sentimenteel doen om daarna terug vrolijk zijn schip te besturen. Tuurlijk! Hij had misschien weinig keuze als ie zelf wou overleven maar op zo'n moment zou mij dat totaal niet interesseren.
Het tempo vond ik op veel momenten te traag. In het eerste uur gebeurd er bijna niets, zelfs amper karakterontwikkeling en daarmee wordt het nooit boeiend. Bovendien zijn het veelal onbelangrijke personages die gedood worden. Ik ga nu wel afronden met negatief te wezen want audiovisueel is het zeker goed, enkel de CGI niet altijd even vlekkeloos. Het is ook jammer dat een prachtige cinematografie en een goede soundtrack op zichzelf geen goede film kunnen maken (vind ik). Als je Prometheus al matig vond dan denk ik dat je mening niet veel zal veranderen bij deze.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
het geheel hinkt Ridley Scott op twee gedachten .Of de wel het nieuwe , en dan met name het filosofische gedeelte,,zie daar prometheus.
En aan de andere kant de fan base die meestal hoopt op een sfeer die lijkt op met name de eerste twee delen.
De veronica film register ( met wie ik het meestal echt niet mee eens ben ) weet het goed te verwoorden
En ik quote : "'Vooral omdat het geen pure Alien-film is, maar ook een filosofische uiteenzetting over de oorsprong en het voortbestaan van de mens. In Alien: Covenant schuift de balans meer naar de goede kant, maar regisseur Ridley Scott is nog niet geheel op het oude niveau. Grote fout, want ze worden opgewacht door een heleboel oude bekenden. Een feest van herkenning voor alle trouwe liefhebbers, maar de elementen die wél nieuw zijn, dragen niet veel kwaliteit bij. "
kan ik me geheel in vinden.
Zitten we wel te wachten op deze nieuwe aan kijk op de oude klassiekers?
Maar dat gezegd hebbende ,, het ziet er fantastisch uit,het is soms spannend en er het is strak geregisseerd .
Maar dat red de film niet . het is te ver gezocht .
Maat er gebeurd ook genoeg om het een tweede kijkbeurt te geven.,
middelmatige voldoende,,,,,en ik dacht meerdere keren Ridley scott,,What The FOK??
Pre- en sequels

Prometheus
2012
2.336 reacties
Gerelateerd nieuws

Dit is 'Alien V' van Neill Blomkamp: het deel in de reeks dat nooit verscheen

20th Century Fox werkt momenteel aan een nieuwe 'Alien'-film

'Alien'-schrijver en producer David Giler (77) overleden
Bekijk ook

Alien
Sciencefiction / Horror, 1979
2.124 reacties

Aliens
Sciencefiction / Actie, 1986
1.227 reacties

Ser du Månen, Daniel
Drama, 2019
11 reacties

10 Rillington Place
Biografie / Misdaad, 1971
71 reacties

Blade Runner 2049
Sciencefiction / Thriller, 2017
1.304 reacties

Get Out
Horror, 2017
513 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








