Beauty and the Beast (2017)

Romantiek / Muziek

geregisseerd door Bill Condon
met Emma Watson, Dan Stevens en Luke Evans

Belle, een mooie, jonge onafhankelijke vrouw wordt gevangen genomen door een beest in zijn kasteel. Ondanks een beangstigend gevoel van onzekerheid over wat haar te wachten staat raakt ze bevriend met het betoverde personeel in het kasteel. Ze leert verder te kijken dan de afschuwelijke buitenkant van het beest en ontdekt de vriendelijke ziel van een prins die binnen in hem schuilt.

kappeuter (moderator)
Vanaf 29 maart 2017 in de bioscoop (Walt Disney)

avatar van John Milton
Een teaser die zijn naam eer aandoet, wat mij betreft. Ben wel benieuwd wat Condon hiermee gaat doen.

avatar van Zwolle84
Hier kijk ik héél erg naar uit! Jammer dat Emma amper te zien is in deze trailer, ben erg benieuwd naar de eerste échte beelden. Ze lijkt geboren te zijn om deze rol te spelen.

avatar van Ajax&Litmanen1

En buiten dat, Jungle Book was erg goed. Kijk uit naar meer real life verfilmingen van Disney.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Als Emma Watson de hoofdrol speelt en in een mooie jurk door een balzaal danst, dan is het al het geld van de bioscoop bezoeken waard O

Absoluut. Jammer dat er nog niets van te zien is.

avatar van Nicole_1989
Pfoeh, die muziek... net als in de openingsscène van de originele versie... kippenvel! Kan niet wachten

avatar van Seam
Lijkt me weer een totaal nutteloze remake, aangezien de trailer de indruk wekt erg trouw te blijven aan de animatie film. Doe het dan liever zoals La Belle & la Bête, waar men nog een nieuwe wending er aan gaf. Dit zal vast weer zo'n draak worden als Cinderella die alleen dankzij nostalgie nog een goede beoordeling kreeg. De cast spreekt ook boekdelen, alleen Stevens vind ik een interessante en goede keuze. Gelukkig wordt het wel door dezelfde meesterlijke regisseur gemaakt die ons ook de twee beste delen van de Twilight Saga bracht...

avatar van 84robkuh
@Seam, The Jungle Book bewijst weer dat het ook een erg goede film kan worden. Ook deze blijft erg dicht bij de disney variant.

Seam schreef:

Ik zou echt geen betere Belle kunnen bedenken dan Emma Watson. Alsof ze hiervoor verwekt is, de prinses.

(verwijderd)
Ik ken het concept van Beauty and the Beast niet tot nauwelijks, maar hier heb ik onverwachts toch heel veel zin in! Emma Watson + Dan Stevens.

avatar van TornadoEF5
Kijk ik ook wel naar uit. Vraag me wel af of Watson over genoeg charisma beschikt voor deze rol. Het is moeilijk voor te stellen. Emma in de rol van Belle.

avatar van AHWA
Mooie nieuwe trailer. Heel veel zin in.

Beauty and the Beast US Official Trailer - YouTube

avatar van Panta Rei
Deze wil ik wel zien. Ondanks het feit dat ik niet zo kapot ben van het acteertalent van Emma (blijf haar zien als Hermione), is de vormgeving wel precies naar mijn zin. Sprookjesachtig en fantastisch.

Even offtopic: 'angstigheid'? Zou weerzin of afkeer geen betere omschrijving zijn?
Het is me al vaker opgevallen dat in de beschrijving van een film zulke 'fantasiewoorden' gebruikt worden, ik zal er eens op gaan letten.

avatar van Ajax&Litmanen1
Panta Rei schreef:

Bekijk The Perks of Being a Wallflower (2012) eens, dan zeg je nooit meer dat je twijfels over haar acteertalent hebt.

Of Noah. Of Colonia.

avatar van John Milton
Ik was niet zo kapot van de CG look van The Beast...

avatar van Zwolle84
Oh ja, er deed ook nog een Beast mee...

avatar van AHWA
John Milton schreef:
Ik was niet zo kapot van de CG look van The Beast...

De CG zal vast nog niet af zijn. Wordt vast nog wel wat gedetailleerder.

Zwolle84 schreef:
Oh ja, er deed ook nog een Beast mee...

en AHWA, ik hoop het. Dit was niet goed voor mijn suspension of disbelief. Maar die gaat het misschien wel zwaarder krijgen met hupsende klokken en kaarsen

avatar van deLeeuw
Had toch liever gezien dat een andere maatschappij de touwtjes in handen had in de verfilming van dit oude verhaal en daar een meer duister sprookje van had gemaakt á la Laberinto del Fauno - zet er wat mij betreft direct Guillermo op. Daar leent het verhaal zich uitstekend voor: deze film voor de volwassenen, de tekenfilm voor de kids.
Na het zien van de trailer kan ik niet anders dan voorlopig concluderen dat het een 100% verfilming is van de tekenfilm met (zoals tegenwoordig wel vaker) 70% CGI en een restantje té gemaakte decors. En dat zal ook best, immers is het wederom Disney. Ik zou het in ieder geval erg jammer en overbodig vinden..
We will see..

deLeeuw schreef:

Ik las dat het verhaal op verzoek van Emma nog behoorlijk is aangepast, met meer achtergrond rond Belle.

Pfff die herkenbare muziek in de trailer , prachtig ..zeer benieuwd naar .

avatar van Knagy33
Ik blijf erbij dat Anne Hathaway de rol van Belle had moeten spelen.

avatar van kleintje 2
Ik heb de laatste trailer nog eens bekeken en..................... Het ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Ben reuze benieuwd, al laat mijn tweelingbroer mij niet gaan. Hij is een Disney freak en vind dat ik hem verpest als ik ook er naartoe ga. Maar ik blijf erbij dat het er geweldig uitziet (Emma Watson past perfect in het plaatje en de jurk). Ben Benieuwd

avatar van Rvdz
Vind die trailer waar ze je bij Pathé al maanden mee doodgooien echt verschrikkelijk. Lijkt me een saaie shot voor shot remake van het origineel, wat ik ook al geen bijster sterke film vind. Enige reden waarom ik hier een beetje zin in heb is Luke Evans.

avatar van the new guy
Haha. Zuurpruim. Die trailer is fantastisch!

avatar van Arri
Positieve reviews van Chris Stuckmann (A-) en Jeremy Jahns