• 8.301.682 stemmen

Met onder meer: Tony Jaa

Oorspronkelijke taal: Thai

Plot Ong Bak 2

"Warrior. Conqueror. Legend."

Teean is de zoon van één van de vier politieke leiders. Vanwege onrustigheid wordt hij door zijn vader en moeder achtergelaten bij een traditionele dansschool, om zo zijn veiligheid zeker te stellen. Op een dag wordt deze dansschool aangevallen en ziet Teean hoe zijn vader en moeder vermoord worden. Hij vlucht de bossen in en wordt uiteindelijk als slaaf gevangen genomen door een handelaar. Hiervandaan wordt hij bevrijd door de piratenclan genaamd Pha Peek Krut. De leider Cher Nung ontfermt zich over Teean en hier leert hij de kunst van het vechten.

imageimage

Tiger Style Assassin

Crow Ghost (onvermeld)

avatar van dominion

dominion

Doe deel 3 vooral niet dat is gewoon zonde van je tijd .

avatar van erik1677

erik1677

heheheheh eigenwijs als ik ben kijk ik die binnenkort wel ff, dan laat ik je wel weten wat ik er van vind.

Maar in ieder geval al vast wel bedankt voor de waarschuwing

avatar van Thibbledorf

Thibbledorf

Tjonge jonge wat heb ik me op sommige momenten zitten ergeren aan deze film. Vond de actie net zoals in deel 1 geweldig, maar er zaten toch ook redelijk wat minpunten aan. Ten eerste vond ik het erg onduidelijk wie nou wie was. Er werden tamelijk in het begin een aantal namen genoemd maar daarna wist ik nog steeds niet wie bij welke naam hoorde. Ik doel hier op de bad guy Lord Rajasena. Eerst wordt hij aangeduid als legercommandant en twee zinnen later wordt er naar hem verwezen als vorst. Misschien lag het aan mijn subtitles..

Het verhaal is op zich niks bijzonders. Allemaal wel eens gezien, maar op het verhaal ligt normaal gesproken de nadruk niet in dit soort films. Dat vond ik dus nog wel meevallen.
Wat me wel irriteert is slecht doordachte dialogen. Die Chernang, die uiteindelijk de vader van Tien vermoordt blijk te hebben, begint met hem te vechten en zegt op een gegeven moment: "Je hele geslacht verdient het te sterven", of iets dergelijks. Dan gaan de zwaarden een paar keer tegen elkaar en even later liggen beide heren op de grond. En dan, nog geen halve minuut na zijn vorige uitspraak, zegt Chernang: "Om te boeten voor de dood van jouw vader, wil ik m'n eigen leven geven". Zo'n change of heart binnen zo'n kort tijdsbestek slaat nergens op.

Ook het einde is heel erg abrupt. Het laatste gevecht is afgelopen (waar bovendien nog eens twee nieuwe karakters in geintroduceerd worden) en opeens is ook de film afgelopen. Ik neem aan dat het als een cliffhanger bedoeld is, maar het kwam me voor alsof de rol film plotseling op was en iedereen vergeten was een nieuwe te pakken. Ik hoop dat deel 3 beter is, maar gezien de beoordeling daarvan lijkt me dat ijdele hoop.

Een krappe 3.0* (vooral voor de gevechten en de olifantenstunt!)

avatar van Baggerman

Baggerman

Vergeleken bij Ong-Bak vind ik deze film geen aanrader, maar toch zaten hierin nog wel genoeg lichtpuntjes om het geheel uit te kunnen zitten. Het hele gevecht rondom de olifant ond ik bijvoorbeeld schitterend om te zien.

Het personage van Tony Jaa vond ik helaas niet sympathiek genoeg en erg oppervlakkig, net als de andere personages (zèlfs voor dit type film!). Verder vond ik de (vaak repeterende) porties drama tussendoor teveel en strontvervelend. Het was iedere keer lang wachten op de actie.

Uiteindelijk ziet de film er wel mooi aangekleed uit en daarom nog een (krappe) voldoende.

avatar van puckb96

puckb96

Olifanten-concept was wel geinig. YES MAN!!!!! Tony Jaa is back! Ong Bak 2 vond ik persoonlijk super de puber, maar 3 vind ik dan nog beter.

avatar van Vascago

Vascago

Toffe film weer met misschien nog wel mooiere gevechtsscene's dan in het 1ste deel, al was daar de impact groter. Het verhaal wat om de gevechtsscene's heen is gebouwd is iets beter dan in het 1ste deel, maar zonder humor. Jaa is een perfecte vechtmachine.

Erg mooi wederom.

avatar van Prudh

Prudh

Warrig verhaal en wat was er loos met al die vechtstijlen? Zoals al opgemerkt lijkt het vooral op een dure demonstratie van waartoe Jaa in staat is. Het levert een eveneens warrig geheel op. En lekker teren op het succes van deel 1 terwijl dit er compleet los van staat. Heb me verveeld tot de allerlaatste en lange knokscène. Dat was qua choreografie echt top. Daarvoor zet ik een Thaise knokprent op, niet voor geneuzel. Jammer dat Jaa zich verloor in een hoop onzin. Laat de man lekker muay thai'en.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Hmmz ken deze zowaar al...

Niet mijn stijl fim... beetje over the top allemaal

avatar van Number23

Number23

Dit is eigenlijk een simpele flutfilm met een mager verhaal en plat acteerwerk, maar man wat een gevechten!! Tony Jaa is een gevechtschoreografie-genie.
Deel 1 vond ik geweldig en de reeks wordt met de film duisterder, in dit geval zwakker, maar de gevechten zorgen altijd voor een goede beoordeling.
Al moet ik zeggen dat 3 beetje too much is.

Ook leuk om 3 te zien en dan weer eens 2, je ziet bijv. het kraai-personage hier al voorkomen, in deel 3 is dit de grote vijand van Jaa. Ook Rajasena heeft een belangrijkere rol

avatar van orbit

orbit

• 12092 berichten

Begint wel sterk maar de film waar alsmaar zwakker en ongeloofwaardiger vooral, met het eind als volkomen raar dieptepunt.

avatar van moviemafketel

moviemafketel

• 19752 berichten

Tjakka, woeeeee, whaaa, beng, poef, knal. Pfff zo dat waren de geluiden zo'n anderhalf uur lang.

De muziek was overigens schitterend. Het verhaal deed me weinig. Heb dat altijd met Aziatische films dat hoeveel emoties ze er ook ingooien, het toch afstandelijk blijft.

Visueel prima in orde, de vecht-scenes bijna van een andere wereld zo goed, maar het wordt erg eentonig na een tijdje. Aandacht begon wat weg te vallen naar het einde. Gelukkig leeft de olifant nog lang en gelukkig met de vogel-vrouw er bovenop haha. Aardige film, maar had duidelijk wat anders verwacht.

avatar van Brix

Brix

Ik ben helemaal geen liefhebber van films met dit soort van vechtkunsten.

Maar ik wilde deze zien voor de scènes met de olifanten, en daarin ben ik niet teleurgesteld.

Fantastisch hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.

Verbijsterend zelfs.

Als de hele film zo goed was als in die scènes had ik er een hogere waardering voor over gehad.

Helaas is dat niet zo.

Visueel is er wel het e.e.a. de moeite waard, en de choreografie en montage van de gevechten (vooral die naar het einde van de film toe) zijn erg goed.

Het verhaal en het (over)acteren heel wat minder.

Het einde van de film is helemaal waardeloos.

Maar de scènes met de olifanten ga ik zeker nog opnieuw bekijken.

Die zorgen ook voor een voldoende van 3 *.

avatar van Qyse

Qyse

Wat hou ik toch van dit soort films, veel vechten weinig praten. En ook nog geweldige martial arts 5*!!

avatar van ILDIB

ILDIB

Hmm, de film staat helemaal in het teken van de overigens prima gevechten, maar na 100 doden was ik er wel klaar mee. Jammer, deel 1 was leuker.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Ik hou echt niet van de manier waarop ze de film hebben gemaakt. Na het briljante eerste deel 1, had ik zin in dit vervolg. Visueel ziet het er wel leuk uit, maar qua film is dit gewoon een rommeltje. Weinig opbouw, zodat de gevechten ook emotieloos worden gedaan. Ik had iets van 'mooi gedaan, ken je nog zo'n kunstjes?'. De scènes met de olifanten zorgden nog even voor wat hoop, maar zo geweldig was dat ook weer niet. Als liefhebber van martial arts zaten er wel leuke dingen in, maar als filmliefhebber had ik m'n tijd toch anders willen besteden. Jammer!

avatar van RuudC

RuudC

Lastig. Hiervan kon je eigenlijk geen verwachtingen hebben, doordat ik van tevoren al wist dat deel 2 geen drol met de eerste film te maken heeft. Ja, het is een actiefilm, ja het speelt zich in Thailand af (eigenlijk Siam, maar de locatie is hetzelfde) en ja, Tony Jaa speelt de hoofdrol. Vergeleken met het handvol Thaise (historische) actiefilms die ik al gezien heb, valt in ieder geval op dat Ong Bak 2 een stuk moderner oogt. De effecten en decors zijn veel mooier dan gebruikelijk was voor de Thaise cinema. Het vreschil met nog geen tien jaar geleden is gigantisch.

Het gebrek aan een origineel verhaal wordt goed opgevangen door de vechtkunsten van Tony Jaa. Ik snap de kritiek wel dat Ong Bak 2 een erg groot demonstratiegehalte heeft, maar toch maken de actiescenes veel goed. Tony Jaa is naar mijn idee een van de beste martial artists van dit moment. Misschien vind ik de actie in de eerste film toch net iets beter. Ook jammer zijn de gaten in het plot die vooral het einde vreemd maken. Aan de andere kant lopen er ook enkele gave personages rond. Al met al leuk gedaan!

avatar van holbewoner

holbewoner

De allerbeste Ong Bak van de reeks. Behalve het einde natuurlijk maar de gevechten zijn meer dan uitstekend.

avatar van DiskjockeyEast

DiskjockeyEast

kijken deze... purr voor de gevechten.. wat een rauwe actie heerlijj! Acteren is slecht, verhaal slaat nergens op en heeft niks met deel 1 te maken, maar de gevechte... gewoon subliem!

avatar van Tup&Joep

Tup&Joep

Zoals hierboven al vaak gezegd: De gevechten zijn top. De rest snel vergeten.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Toch minder dan deel 1. Er zitten minder spectaculaire stunts in dan in 1. De gevechten in het begin zijn ook minder maar de laatste gevechten zien er wel top uit. Zo had het de hele film moeten zijn. Het einde van de film zuigt. Dat had beter gekunt. Toch 3 sterren voor de gevechten aan het einde van de film.

avatar van tattoobob

tattoobob

Net zoals deeltje 1....een must see voor the fight fans.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ong Bak 2 beviel me eigenlijk beter dan de eerste. Leuker verhaal (al blijft het simpel en standaard), een prima hoofdpersoon (wat kan die knul vechten zeg!) en een leukere setting. De jungle doet het toch beter dan de stad van Ong Bak 1. Deel 2 kent enkele toffe momenten, maar het wordt ook wel regelmatig eentonig. Ik ben ook geen hele grote liefhebber van pure vechtfilms. Na een half uur heb je al zoveel gave moves gezien dat de rest nog weinig indruk meer maakt. Benieuwd of Ong Bak 3 me ook nog kan vermaken. Deel 2 is ieder geval voldoende.

avatar van Sjoerdow

Sjoerdow

Deel 1 heeft mij veel meer vermaakt dan dit brakke filmpje. Deel 3 hoef ik eigenlijk niet te zien als het op deze manier doorgaat.

Wat een domper.

avatar van Shinobi

Shinobi

In eerste instantie dacht ik dat dit een prequel was, maar naarmate het verhaal vorderde bleek hier niks van waar te zijn en heeft dit in feite niks met het origineel te maken. Het lijkt er meer op dat de naam Ong Bak is gebruikt voor de marketing.

Anyway, het verhaaltje zelf is weer simpel gehouden als vanouds en het deed me ook vrij weinig. Wat me dit keer wel opviel waren de mooie shots - de shot op de berg van Jaa had wel iets episch - en de settings, het is duidelijk te zien dat daar tijd aan is besteed.

En dan waar het allemaal om draait: het knokken. Dit zit weer zeer goed in elkaar, als kijker krijg je een keur van vechtstijlen voor je kiezen en verrassend ook veel gebruik van wapens. Al heb ik liever dat Jaa zijn handen en voeten voor zich laat spreken.

Hier zaten me toch wel wat goede scènes tussen, met name tegen het einde aan. Ook leuk om te zien hoe een olifant gewoon in een vechtchoreografie geïmplementeerd wordt.

Alleen wel jammer van het abrupte einde, met de boodschap dat iedereen moet bidden dat onze held het overleeft. Gevalletje van budget op denk ik eerder...

Kleine 3,0 sterren.

avatar van ambrosini

ambrosini

Leuke film

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2005 berichten

Wat een geweldige film is dit toch, he. Zojuist na een kleine 8 a 9 jaar herzien. En het blijft een feest om naar te kijken. Mooie locaties en settings en vele, uitmuntende en verbluffende vechtscenes. Ik zal deze film zekers in toekomst nog een keer gaan zien. 4.0

avatar van TronMan

TronMan

Fraai gemaakt, met mooie landschap opnames, en maffe personen.Goede gevechten en ook gaaf in beeld gebracht. Wel veel 'flashback's voor het , eigenlijk simpel verhaal. Met een onverwacht eind. Gelukkig gaat deel 3 daar op door. Wat een sportman, die Tony Jaaaaaaaaa.