ad

Geregisseerd door: Pierre Morel

Met onder meer: Liam Neeson, Maggie Grace en Leland Orser

Releasedatum: 18 februari 2008

Over Taken

"They took his daughter. He'll take their lives."

Bryan (Liam Neeson) is een overbezorgde vader, die gescheiden is van zijn vrouw (Famke Janssen). Als zijn dochter naar Parijs wil staat hij dit met tegenzin toe. Als ze dan in handen komt van vrouwenhandelaren, reist hij naar Parijs af om haar te zoeken, waarbij zijn bij de Geheime Dienst opgedane ervaring goed van pas komt...

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van VierkanteOogjes

VierkanteOogjes

Ik vond Neeson juist in Schindler's List briljant!

Coole film, soms iets te Jackie Chan, maar zeker goed te boeren, heeft toch lekker gesmaakt.

3,5 *

avatar van jjwebaline

jjwebaline

Zow, ik dacht met de films van Bourne of James Bond, de beste actie wel gezien te hebben. Maar dit was ook ff flink tjakkaaaaaaaa zeg...

avatar van vistrida

vistrida

Ik heb deze nog niet gezien, heb hem wel gekocht dus ga er vanavond maar eens rustig voor zitten!

avatar van 10-StepKill

10-StepKill

Heerlijke actie-thriller die nog wel iets langer had mogen duren. De vechtscenes waren heerlijk en Liam Neeson is onverwacht goed als retired-hardass

avatar van vistrida

vistrida

vistrida schreef:

Ik heb hem inmiddels gezien.... wat een fantastische 'puntje op je stoel' film!

avatar van JacoBaco

JacoBaco

Een 3,82 gemiddeld. Dat is goed voor een redelijk hoge notering in de top 250. Beetje overdreven als je het mij vraagt. Maar nog niet zo erg als Man on Fire. ( op nr.109) Die film is echt het grootste mysterie.

avatar van H1DD3

H1DD3

Waarom geef je zelf een 4.00 dan?

avatar van 10-StepKill

10-StepKill

Ja dat vind ik ook een beetje raar, JB.

En wat maakt Taken dan beter dan Man on Fire, vond ik namelijk een erg goede actie-thriller...

avatar van jjwebaline

jjwebaline

vistrida schreef:

Ik heb hem inmiddels gezien.... wat een fantastische 'puntje op je stoel' film!

Dat zeg ik: een tjakkaaaaaaaaaaaaaaaaa-film en totaal onverwacht. Ik had meer een ellende-film verwacht met een poging van Liam Neeson tot action-hero. Volgens mij is ie wel 10 keer doodgegaan in de film, maar goed, dat mag de pret niet drukken: toppie film!

avatar van o0Timmy0o

o0Timmy0o

Ongelooflijk spannende film, wat jammer genoeg iets afzwakt door het voorspelbare verhaal.

Toch een 4 voor de ongelooflijk vette fibe en natuurlijk de actie!

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Na herziening blijft dit toch een leuke film. Alleen is het nog maar eens gebleken dat enkel Liam Neeson de film rechthoud. Famke loopt er ook maar bij om nog een bekende kop te hebben en dochter Maggie Grace brengt het er vrij triestig van af. Maar de actie doet het hem wel en is de moeite.

avatar van noknoke

noknoke

10-StepKill schreef:

Dit zijn mijn worden. Ja.!!

avatar van JacoBaco

JacoBaco

10-StepKill schreef:

Ja dat vind ik ook een beetje raar, JB.

Ik hecht vooral veel waarde aan films die voor herhaling vatbaar zijn en Taken is een film die ik 1x of hooguit 2x kijk in een korte tijd en daarna wellicht na 20 jaar nog is een keertje. Ik vind Death Race ook een hele plezierige film, maar na 1x vind ik het mooi geweest. Ook die film geef ik 4,0* Man on Fire doet me weinig. En waarom dat is? Taken neemt zichzelf net iets te serieus, maar Man on Fire doet dat nog erger. Het grootste minpunt van Man on Fire is de scene waarin Marc Anthony zichzelf overhoop knalt En dat is niet omdat ik het zo'n geweldige kerel vind. Death Race neemt zichzelf niet serieus en dat is gewoon eenmalig puur fun. En ja, ik pas mn beoordelingen nog wel eens aan.

Dus ja, bij films als Taken, Man on Fire en Death Race heb ik zoiets van: Erg amusant, maar een plekje in de top 250 is overdreven. Man on Fire vind ik niet echt goed, maar past wel bij dat type films.

avatar van IronHide

IronHide

Coole actie film. Geschreven door Luc Besson. Ben benieuwd naar de nieuwe film van hem, From Paris With Love met John Travolta.

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Gisteren gekeken en ik moet zeggen: het viel niet tegen. Het verhaal is vrij standaard en voorspelbaar, maar door de continue actie en hoge snelheid van handelingen blijf je wel kijken. Gewoonlijk heb ik erg weinig met dit soort actie films. Vaak is het verhaal flinterdun en ongeloofwaardig en draait het om helden als Stallone, Schwarzenegger, Lundgren, Seagal, van Damme e.d. die in hun eentje eventjes de onderwereld van een stad opruimt. Eigenlijk is dit ook zo'n verhaal ( Neeson die als in z'n uppie werkende action-hero de Albanese en Arabische onderwereldfiguren wegveegt ), maar het plot (ontvoering van dochter door mensenhandelaren) is wat geloofwaardiger dan zo 'n figuur die eigenhandig het Russische leger in Afganistan ontmantelt.

Maar Neeson is een acteur waarvan afstraalt dat hij veel meer kan. Dat zie je er aan af, en dat maakt deze film best te pruimen.

avatar van wimnoot

wimnoot

Weer zo'n film boordevol met cliche's, er zijn in dit genre talloze films gemaakt.Waar Ransom en Man on Fire direct bij me boven komen.Wat me het meest irriteerde waren de "toevalligheden".Ik zal er even een paar noemen1 de ontvoerder zegt een woord en men weet gelijk a waar hij vandaan komt b zijn naam .Dan op het vliegveld is de eerste de beste lokker, de lokker die zijn dochter opgepikt heeft.Later vind hij vijf mannen rondom een tafel,met de goede tattoo's,laat toevallig nou precies die slechterik antwoord geven.Wordt er op hem geschoten loopt er een meisje in de weg.En als hij dan een keer gepakt wordt zit hij vast aan een slecht bevestigde buis, die ook nog op iemand zijn kop land.Als hij dan de sleutels zoekt van zijn boeien,vind hij ze bij de eerste de beste boef!En zo weet ik er zelfs nog meer,maar daar zal ik jullie niet mee vervelen.En dan dat flauwe gedoe met Holly Valance .Nee ik ben niet blij met deze film en ik snap niet dat hij door zo veel mensen gezien is(ik had er nooit van gehoord)en zo hoog scoort.De martel scene was wel een klein hoogtepunt.

avatar van Minotaures

Minotaures

Hah, in eerste instantie wist ik niet dat ik naar een film met een uitstekende score als dit zat te kijken. Ik vond het maar bij het begin slecht acteren, maar dat bouwde op.

avatar van gi30171

gi30171

Goede film, actie, spanning, en dat er soortgelijke films bestaan en het niet origineel is, ik heb me goed geamuseerd

avatar van Fixi88

Fixi88

Deze word echt overgewaardeerd. Film was wel redelijk maar niet zo goed. Hij zou op dit moment zelfs in de top 250 komen.

avatar van Dosis

Dosis

Een leuke film met goede actie. Het einde maakt het echt een film waar je een goed gevoel bij krijgt.

Tevens wel een beetje onrealistisch, dat hij dit in zijn eentje allemaal flikt.

avatar van Leno

Leno

Sterke actiefilm die weleenswaar een beetje slap begint waarin het er allemaal wel erg dik bovenop ligt maar al snel overgaat in een snoeiharde actiefilm. Neeson is een goed acteur en speelt zijn rol overtuigend. De locatie is bovendien ook aardig en het verhaal wordt zonder overbodigheden verteld. Sommige scenes zijn erg sterk en de actie is goed geregisserd en goed in beeld gebracht.

Kortom: voor de actieliefhebber zeker een must.

avatar van VFooR

VFooR

Lichtjes overroepen.Vond de film minder vernieuwend en buiten het hoofdpersonage kon de rest me minder boeien. Enkele clichés met soms iets te overdrijven actiesecens.

Doch hij begon goed en hem en op een goede manier kunnen uitkijken.

De dochter, ex lost personage, kon me niet echt bekoren. Dat einde was weer wat te cliché.

avatar van Near_Dark

Near_Dark

Een Franse Actie-Thriller-Wraakfilm van regisseur Pierre Morel, voormalig cameraman en nu dus aan zijn tweede langspeelfilm toe. Geschreven en mede geproduceerd door Luc Besson.

Ik wist op voorhand aan de vele reakties op deze film dat hij de moeite zou zijn, gelukkig heeft hij me niet teleurgesteld.

Laat ik maar meteen zeggen dat geloofwaardige actie plaats heeft moeten ruimen voor stripverhaalgeweld waarbij de hoofdrolspeler nagenoeg onkwetsbaar blijkt te zijn. Dat zijn nu eenmaal de spelregels van dit soort genrefilms en die moet je aanvaarden zoals ze zijn. Als je dat niet kunt raadt ik je aan nog maar eens naar Caché (2005) of iets dergelijks te kijken, dan ben je bij dit soort genrefilms duidelijk aan het verkeerde adres

Ok, nu je weet wat voor soort film je mag verwachten moet hij die belofte ook nog zien waar te maken, want zo'n geslaagde genrefilm afleveren is niet veel cineasten gegeven, dat is een kunst op zich !

Gelukkig trekt regisseur Pierre Morel hier alle registers open en neemt je mee op een rollercoaster-ride doorheen het misdaadmilieu van Parijs waarbij je van de ene geweldscène in de andere rolt, I like it !!

Ik heb ademloos toegekeken hoe Bryan ongenadig achter de ontvoerders van zijn dochter aan gaat, en ik kan je verzekeren dat niet veel films daarin slagen !

8/10.

Een ongemeen brutale Wraak-Thriller die elke genrefan MOET gezien hebben

Filmsite : http://www.europacorp.com/d...

of http://microsites.craveonli...

avatar van remco92

remco92

Top-film!

Goed en origineel verhaal, goed acteerwerk en houdt de spanning erin. Ik heb me geen moment verveeld met deze film! 5 sterren!

avatar van LoganMCV

LoganMCV

Leuke actiefilm, het verhaal ligt er hier en daar wat onwaarschijnlijk dik op, niet de meest realistische relatieverhoudingen maar dat mag de pret niet drukken. Geen topper maar leuk genoeg om te zien.

avatar van kuripot

kuripot

Topfilm! Hier heb ik dus echt van genoten. Veel en goede aktie van Liam Neeson, die bij mij toch een beetje een stoffig imago had. Geen moment verveeld!

avatar van Justinw

Justinw

@ JacoBaco maar alsnog geef je een 4 die hoog genoeg is voor de 45 plaats in de top 250 terwijl je hem het zelf niet waar vind stem dan 3,5.

geweldig hoe hij vraak neemt

avatar van domkey

domkey

Justinw schreef:

avatar van Kricky

Kricky

er zateb best veel lompe scenes in dze film, maar ik heb mij prima vermaakt. Nu zie je eens een keer Liam Neeson als een keiharde Al vond ik wel dat het einde al best snel in zicht was. Ik had zoiets van: Huh! nu al afgelopen. van mij had deze film nog iets langer mogen duren

7,2