27 Dresses (2008)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Anne Fletcher
met Katherine Heigl, James Marsden en Malin Åkerman

Jane (Katherine Heigl) is een beeldschone jongedame die al 27 keer bruidsmeisje is geweest bij allerlei vrienden, vriendinnen en kennissen. Maar nu is zij het spuugzat, zeker wanneer haar zus haar verloving aankondigt met nota bene de man, waarop Jane al jaren heimelijk verliefd is geweest en waar zij eigenlijk nog steeds van houdt.

avatar van cl20
ach ik houd hier wel van. Lekker simpel verhaal, je weet al precies wat er gaat gebeuren maar toch is dat niet erg vervelend. Wel jammer dat Jane niet harder voor zich opkwam, had een iets grotere explosie beter gevonden denk ik.
Katherine Heigl is wel erg goed en leuk!

avatar van jpbols
Aardig in het kader romantische komedie maar toch wel erg standaard loveboat riedeltje eerst mogen ze elkaar niet dan wel dan gaat het mis en waarempel ze vinden elkaar weer erg creatief....

avatar van _Moonwalker
Was aangenaam verrast. Ik kijk bijna nooit naar Komedie/Romantiek, maar deze film was wel meer dan leuk om te zien. Natuurlijk zijn er altijd clichés, maar het acteren en de leuke grappen er tussen door maken er een film van die je van begin tot eind boeit. Chapeau voor de maker...

avatar van wimnoot
Dit soort films kijk ik alleen als het moet van mijn vrouw, maar ik moet zeggen dat ik hem best leuk vond. Katherine Heigl vindt ik een heel lief, knap vrouwtje, en ze doet het weer erg goed.Natuurlijk is het verhaal voorspelbaar, zo hoort het ook bij een romantische komedie.Een 3.5.

avatar van lottetje
hmmm, ik vond het niet zo'n geweldige film.
Wel aardig maar meer ook niet.
Misschien ligt het ook aan de tijd dat ik hem zag (4 uur 's nachts).
Ik had ook niet de drang om te weten hoe het af loopt. je weet het toch wel maar meestal wil je toch het einde zien om er zeker van te zijn, maar dat had ik helemaal niet en dat vond ik jammer.

Ik wat een zeker wel een leuke film. Het verhaal is natuurlijk wel voorspelbaar, maar dat hoort er een beetje bij, bij dit soort films.

het is geen film die ik nogmaals ga bekijken. maar vond het erg leuk om te zien.

avatar van TANTE CORRIE
Ik kijk ontzettend veel romantische komedies, terwijl ik er helemaal niet van houdt. Maar mijn vriendinnen vinden het allemaal helemaal geweldig en kijken niets anders.
Dus ik ben wel expert op dit gebied. Ik vond deze niet zo goed. Van alle RK die ik heb gezien vond ik deze een van de mindere. Ook niet altijd even goed geacteerd en het verhaal was ongelooflijk voorspelbaar en van begin af aan al duidelijk!

rose
Jane , het lieve soms wat naieve meisje, die droomt van haar eigen bruiloft met de man van haar dromen. Tuurlijk is de film voorspelbaar. Maar de cast komt hier goed mee weg. Een dikke 3 *

Deze film viel mij eigenlijk mee, na de slechte kritieken te hebben gelezen. Je moet geen diepgaande film verwachten, maar als dit de insteek is, dan is hij gewoon leuk. Een typische op en top feel good movie, met een happy end.

avatar van Mezelf
Ik had er wel iets meer van verwacht maar t was geen straf hem te kijken
gewoon leuke romantische komedie

avatar van JosieT
Dit is gewoon een lekkere kijkfilm. Erg voorspelbaar en oppervlakkig zoals de meeste van dit soort romantische komedies.

*3,0

avatar van HaWe
Ik sluit me hier helemaal bij aan

avatar van dragonlady1982
normaal houd ik hier niet zo van
maar dit was een leuke film

Dit was gewoon een leuke romantische komedie !!

Voorspelbaar, maar dat hoort denk ik toch een beetje bij het type film. Ik hou wel van dit soort films en heb me ook zeker vermaakt.

avatar van lhasa
leuke film niet bijzonder, goeie rol van katherine Heigl

avatar van sander.h
En een romcommetje tussendoor, waarom ook niet.
Van de bruiloft-comedies is dit wel een van de leukere vind ik, ondanks dat je al van mijlenver ziet aankomen wat er gaat gebeuren. Het leuke spel van Heigl doet de film veel goed.
Een 3,5* op de romcom-schaal.

Onbegrijpelijk dat deze film zulke waarderingen oogst.
Totaal ruk! 0 inhoud 0 verhaal
de halve ster die ik geef staat dan ook ter discussie.

avatar van TragieStar.*
Ik vond deze film best wel leuk. Het kwam op het begin beetje traag, maar heb toch genoten.
De 27 jurken kwamen ook bijna niet voor in de film vond ik. En het ging allemaal een beetje snel.
Geen hele goede film.
Maar toch leuk voor een avondje met zijn allen.

avatar van notorious_kim
Een beetje een film van 100 in een dozijn. Kijkt aangenaam weg, maar daar blijft het ook bij. Het verhaaltje is zeer voorspelbaar en cliché. Stoort op sommige ogenblikken, maar niet te erg.
Goede cast. Katherine Heigl speelt een zeer overtuigende rol. James Marsden is een mooie verschijning.
De inbeeldzetting is saai en eentonig, zoals bij de meeste romantische komedies. Ik vind het ook vaak allemaal wat te melig, ik hou niet van dat geforceerd romantisch.
Goed om een keertje te bekijken, maar daar blijft het bij, zet hem nadien maar bij de grote hoop.

avatar van m1701
Leuke film alleen wel een beetje langdradig!
Verhaal is ook wel apart alleen het einde natuurlijk wel een beetje voorspelbaar

Zeker de moeite waard om te kijken

Inderdaad een beetje 13 in een dozijn film en zeer voorspelbaar met veel cliches maar door de aanwezigheid van Malin Akerman en vooral Katherine Heigl is deze film best nog te kijken.

Standaard 13 in een dozijn romcom die niks vernieuwend te bieden heeft. Flauw en melig zoals vaak bij dit soort films en het einde zie je al van mijlenver aankomen.
Toch best genietbaar en niet al te vervelend.

2,5 *

avatar van lovely-me
lekker comfi zitten verstand op nul en genieten helemaal mijn genre. Misschien wel weer een standaard rom/kom maar toch wel een leuke wending eraan gegeven, heb bij sommige stukjes echt gelachen.
een echte aanrader voor een lekkere meiden avond met z'n allen.

avatar van Friday the 13 th
Leuk om een keer te zien en daar blijft het dan ook bij. Want zoals het genre beaamt zitten er niet veel originele stukjes tussen. Vrij cliché afgewerkt, maar hier en daar zit toch nog wat geslaagde humor, al was die ook iets te schaars.

De diascène bijvoorbeeld was een hoogtepunt. De film mocht voor mij iets minder lang duren, al is 107 minuten nu ook niet overdreven. Maar ik had het gevoel dat het verhaal al snel uitvertelt was en de drama-stukken deden mij niet erg veel. Brachten weinig emoties teweeg. Toch heb ik me niet verveeld en hier en daar toch eens moeten lachen. Een 3,5 is ruim voldoende.

avatar van lotteke_ik
Vond het een superleuke film! Orgineel verhaal, en leuk uitgevoerd! Gewoon heerlijk om bij weg te dromen met wat friends!

Een mooi verhaal. Al een aantal keer gezien.

avatar van Isaura*
Juist gezien, echte een mooie romantische films. Jammer dat sommige (meestal mannen^^) deze film hier zo maar even gaan afkraken, clichés zijn er wel maar wat moet er anders gebeurnen, ze gaan allebei dood op het einde?

Een mooi uitgewerkte film met goede acteurs...

Ik hou van dit genre en ik vond het echt een superleuke film! In tegenstelling tot anderen vond ik het niet eens zo héél voorspelbaar. Want, met welke man zou ze toch eindigen... Natuurlijk is het wel echt een lekkere meiden-avond-film. Daarom snap ik ook niet zo goed dat er reacties worden geplaatst als 'zoetsappig', '13 in een dozijn' en 'voorspelbaar'. Ten eerste, daar staat dit genre toch bekend om? En ten tweede, ik heb voorspelbaardere films gezien....
Al met al een film die goed scoort bij mij!

avatar van Elineloves
Izzie Stevens! Als grote Grey's Anatomy fan volg ik de acteurs een beetje wat ze er naast allemaal doen. Katherine Heigl is absoluut iemand met grote potentie om door te breken, vooral in het komedie genre.

Natuurlijk is het plot niet je-van-het, maar toch is het een romkom die je nieuwsgierig maakt. En het valt ook niet tegen, mits je geen vreselijk hoge verwachtingen hebt. Vooral de vrouwelijke kijkers zullen het met me eens zijn dat er genoeg leuke en vermakelijk dingen gebeuren. Neem de modeshow die ze geeft waar ze alle 27 de spuuglelijke jurken aantrekt. Op de bank met een bak ijs (of wat er ook te snacken is), verstand op nul en 2 uur genieten van een entertainend genrefilmpje. Het enthousiasme van de cast spat in ieder geval van het scherm, dat is al een reden om 'm uit te kijken, ookal weet je stiekem precies hoe en wat er gaat gebeuren.

Twijfel nog tussen 3.5 en 3, maar ik ga vooralsnog even voor een dikke 3*